mlody82 Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Cześć stała się tragedia.. rozpadł się łańcuszke rozrzadu łączący wałki rozrządu w moim 2.0 benzyna ALT. 2002 rok powodem był uszkodzony ślizg napinacza.. no ale ok, kupiłem wszystko i czas na złożenie.. Ma ktoś może opis jak ustawić wałki przy zakładaniu łańcucha żeby było dobrze? na jednym wałku są 4 cech.. trójkąt, kreska na kole, i takie kółko czy 0.. nie wiem domniemam, ze któryż z tych cech trzeba ustawić naprzeciwko cechy na głowicy.. (chodzi o wałek na kanałach dolotowych) na wałku gdzie są kanały wylotowe jest prościej bo tylko jednak cecha, którą się ustawia na przecisko cechy na głowicy.. dobrze myśle ? moze ma ktoś jakąś dobrą dokumentację, która mi pomoże ? pozdrawiam Wojtek
akism Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Idż do mechanika,zapłacisz 250zł(3dni temu zmieniałem pełny rozrząd) i po sprawie,nie eksperymentuj na autku,nie warta gra grzechu...
mlody82 Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Opublikowano 16 Lutego 2010 mail poszedl nie chce mechanika, bo byłem już u 3 w mojej okolicy i każdy patrzył jak "Byk na małą pyrę" więc wolę sam spróbować niż żeby ktoś sie miał na mojej głowicy uczyć...
risones Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 młody a tak z ciekawości jaki miałes przebieg i w jakich okolicznosciach to sie stało i czy były jakieś niepokojące symptomy przed tym nieszczęsciem bo to dość istotne info dla wielu użytkowników
aramir Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 mail poszedl nie chce mechanika, bo byłem już u 3 w mojej okolicy i każdy patrzył jak "Byk na małą pyrę" więc wolę sam spróbować niż żeby ktoś sie miał na mojej głowicy uczyć... kolega musi na strasznych peryferiach mieszkać, skoro takich podstawowych rzeczy mechanicy twoi nie potrafią ...
mlody82 Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Opublikowano 18 Lutego 2010 mieszkam na obrzeżach poznania.. i jestem zażenowany umiejętnościami okolicznych mechaników.... zwalniałem przed światłami i przy prędności 20 kmh usłyszałem tylko świst wału korbowego mielącego pasek rozrządu.. auto zgasło.. już nie próbowałem odpalić bo wiedizałem, że to może miec nie za fajny efekt. w domu okazało się ze w łańcuchu pękło ogniwo, zablokowało wałki rozrządu przez co pasek rozrządu tzn jego ząbki zostały zmielone na wale korbowym.. od jakiegoś specjalisty z wawy dowiedziałęm się ze pękające łancuchy to nie nowość i ze co 100 tys powinno sie je wymienić bo strzelają jak głupie.. szczególnie w mercedesach...... a ja myślałem że jak już jest łancuch to dozytownio...... moje auto ma przebiegu 128 tys licznik nie był kręcony bo sprawdzałem w systemie VW. chyba ze tak ktoś pokręcił.. przedtem 0 problemów z silnikiem i jego osprzętem .. pech i tyle dodam jeszcze ze jakieś 5 tys km wczesniej został wymieniony rozrząd .. kompletny i oryginalny w serwisie audi.
aramir Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 wszyscy tak twierdzą ... koniec końców właśnie dlatego instaluje sie łańcuchy rozrządu ... inaczej lepiej zwykły pasek co 60tys. .... Jak ci się uda już coś wykonać to daj znać .. też mam ALT i mama nadzieje ze mnie nie przytrafi się taka niespodzianka ...
lukivag Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 witam panowie! Jestem w ciemnej D..., wie ktoś jak ustawić wariator na wałku rozrządu. Głowica z planowania przyszła mi w częściach i nie wiem jak był ustawiony są tam znaki, ale nie wiem z czym mają się pokrywać. Z góry dziękuje. Silnik 2.0 ALT
Darek 33 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Witam serdecznie mam taki sam problem. I na jaki znaczek ustawiles ?
Kuba_Igor Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Panowei mam podobną sytuację głowica wróciła ze szlifierni i źle ustawili wałki rozrządu -->brak kompresji na wszystkich cylindrach, ucieka przez niedomknięte zawory dolotowe. Pytanie na jaką cechę ma być ustawione koło zmiennych faz rozrządu względem wałka ssącego ? Panowei mam podobną sytuację głowica wróciła ze szlifierni i źle ustawili wałki rozrządu -->brak kompresji na wszystkich cylindrach, ucieka przez niedomknięte zawory dolotowe. Pytanie na jaką cechę ma być ustawione koło zmiennych faz rozrządu względem wałka ssącego ? Sam odpowiem, może się przyda dla potomnych. Wałek ssący względem znaku na głowicy ma być ustawiony na trójkącik. Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Kuba_Igor
Krzysiek981 Opublikowano 1 Marca 2023 Opublikowano 1 Marca 2023 W dniu 18.02.2010 o 17:13, mlody82 napisał(a): mieszkam na obrzeżach poznania.. i jestem zażenowany umiejętnościami okolicznych mechaników.... zwalniałem przed światłami i przy prędności 20 kmh usłyszałem tylko świst wału korbowego mielącego pasek rozrządu.. auto zgasło.. już nie próbowałem odpalić bo wiedizałem, że to może miec nie za fajny efekt. w domu okazało się ze w łańcuchu pękło ogniwo, zablokowało wałki rozrządu przez co pasek rozrządu tzn jego ząbki zostały zmielone na wale korbowym.. od jakiegoś specjalisty z wawy dowiedziałęm się ze pękające łancuchy to nie nowość i ze co 100 tys powinno sie je wymienić bo strzelają jak głupie.. szczególnie w mercedesach...... a ja myślałem że jak już jest łancuch to dozytownio...... moje auto ma przebiegu 128 tys licznik nie był kręcony bo sprawdzałem w systemie VW. chyba ze tak ktoś pokręcił.. przedtem 0 problemów z silnikiem i jego osprzętem .. pech i tyle dodam jeszcze ze jakieś 5 tys km wczesniej został wymieniony rozrząd .. kompletny i oryginalny w serwisie audi. Witam mam ten sam problem . Potrzebuje podpowiedzi czy przy takiej awarii ściągać głowice dać do sprawdzenia planowanie i te inne sprawy czy tylko wymienić łańcuch i napinacz
Andrzej36 Opublikowano 11 Sierpnia Opublikowano 11 Sierpnia Witam panowie odgrzeje trochę temat na wtorek jestem umówiony na wymianę kpl łańcucha w 2.0 alt . Wczoraj mechanik dzwonił i mówi , że po nr win w mojej a4 b6 były montowane dwa rodzaje łańcucha (tzn łańcuch ten sam ale różnił się napinaczem ). I teraz kpl jednego (febi) prawie 800zl , a kpl drugiego (febi) 1750zl. Czy faktycznie w alt były dwa rodzaje , i ile was kosztowała ta przyjemność ? Oczywiście jesZcze robocizna 450zl 1
Langista Opublikowano 11 Sierpnia Opublikowano 11 Sierpnia Jeden napinacz z nastawieniem a drugi bez, oczywiście ten z nastawnikiem dużo droższy.
Andrzej36 Opublikowano 11 Sierpnia Opublikowano 11 Sierpnia Ciekawe co siedzi u mnie? W każdym razie mechanik ma już oba zestawy na warsztacie
Andrzej36 Opublikowano 13 Sierpnia Opublikowano 13 Sierpnia Dzwonił mechanik i d*pa łańcuch napięty jak struna , napinacz nic nie luzuje , ślizgi w bdb stanie . Więc wychodzi na to że powodem warkotu na zimnym jest wariator .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się