tobi9988 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Witam Niestety padło i na mnie. Mam do wymiany dwumas. Objawy takie jak u wszystkich i nie będę się tu o nich rozpisywał. Mam jednak inne pytanie. Czy przy wymianie robić od razu sprzęgło. (Choć to bierze normalnie) Słyszę chyba jeszcze łożysko dociskowe sprzęgła. Ktoś to sam wymieniał ? Czy lepiej oddać do ASO (byle nie do VIVY) Zglądałem trochę pod autem. Jest parę ładnych śrubek do odkręcenie Może ktoś ma jakiegoś rozsądnego gościa co to robi po godzinach w W-wie ?
cayenne Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Tak wymień od razu sprzęgło kompletne. Jest tego dość sporo na forum. Poszukaj.
lukaszek13ns Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Jasne ze wymien jak robic dobrze to raz i za jednym zamachem, bo wymienisz sama dwumase a za nie dlugo przyjdzie kolej i na sprzeglo wiec moja rada jest taka ze by odrazu robic wszystko raz a dobrze i nie rozkrecac po 10 razy
tobi9988 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Gdzie to zrobić w Wa-wie w rozsądnych pieniądzach ? W ASO za samo koło dwumasowe krzyknęli 2200 PLN. Kompletne sprzęgło coś ponad 1200. Robocizna też coś koło 1200. chyba ich Teraz mam tak że są dni a nawet tygodnie że jest wszystko OK. Potem jednak nie da się "normalnie" ruszyć.
adadur Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Poszukaj dobrago warsztatu i rób w komplecie
golab24 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Z ciekawości jak brzmi lozysko wyciskowe, pytam serio, jak to slychac i kiedy?
MARTiiii Opublikowano 1 Lipca 2007 Opublikowano 1 Lipca 2007 Jak wciśniesz sprzęgło to słychać takie jakby stukanie, na postoju. Po rozgrzaniu cichnie.
golab24 Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Czy jak sie ma kolo dwumasowe to tarcza sprzegla nie ma sprezynek? Nie wiem jak jest to w orginale ale w komplecie LUK (kolo dwumasowe i kompletne sprzeglo) takich sprezynek nie ma. Czy ich brak moze wplywac na komfort jazdy? Dodam ze do tej pory widzialem tarcze tylko ze sprezynkami choc do innych samochodow. Marcin
Miszel Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Jak wciśniesz sprzęgło to słychać takie jakby stukanie, na postoju. Po rozgrzaniu cichnie. ja własnie mam podobnie, jednakże, jak wcisnę pedał sprzęgła powiedzmy do połowy, słychać stulanie, szczególnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu słychac ale niezwykle delikatnie. W czasie jazdy zupełnie nic, a nic, idealnie biegi wchodzą etc. Jedynie na postoju słychać. I wszystko wskazuje na łożysko dociskowe, tak mi kilka osób powiedziało... oby bo to koszta około 300 zł. Też typujecie łożysko ?
HiRide Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Czy jak sie ma kolo dwumasowe to tarcza sprzegla nie ma sprezynek? Nie wiem jak jest to w orginale ale w komplecie LUK (kolo dwumasowe i kompletne sprzeglo) takich sprezynek nie ma. Czy ich brak moze wplywac na komfort jazdy? Dodam ze do tej pory widzialem tarcze tylko ze sprezynkami choc do innych samochodow. Marcin o ile dobrze pamietam ze szkoly,sprezyny zamontowane w tarczy sprzeglowej sa odpowiedzialne za tlumienie drgan wzdluznych i poprzecznych czyli w jakims stopniu zmniejszaja szarpanie podczas nieumiejetnego ruszania i zmiany biegow.W dieslu to kolo dwumasowe dziala podobnie jak sprezynki w tarczy sprzeglowej tyle ze koło ma o wiele wieksze tlumienia drgan
Pepin Opublikowano 9 Lipca 2008 Opublikowano 9 Lipca 2008 Czy jak sie ma kolo dwumasowe to tarcza sprzegla nie ma sprezynek? Nie wiem jak jest to w orginale ale w komplecie LUK (kolo dwumasowe i kompletne sprzeglo) takich sprezynek nie ma. zobacz http://www.a4-klub.pl/smf/kolo_dwumasowe_swietny_material_plus_filmik-t21433.0.html
boberek Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 ja mam takie podejscie jak wymieniać to komplet (sprzęgło oraz dwumas) włącznie z siłownikiem itp zrobic i na nastepne 200 tys km miec spokoj a co do wymiany zadzwon moze do rogala i pamietaj ze sprzęgło w AVF jest inne niz w AWX średnica tarczy AVF to 240 mm i schas tego ni erobi tylko firma LUK łukaszr popraw mnie jesli sie myle
lukaszr Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 łukaszr popraw mnie jesli sie myle Uściślę tylko - sprzęgło do naszych AVF robią zarówno SACHS jak i LUK, ale dwumas robi tylko LUK.
pawelc Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 Gdzie to zrobić w Wa-wie w rozsądnych pieniądzach ? W ASO za samo koło dwumasowe krzyknęli 2200 PLN. Kompletne sprzęgło coś ponad 1200. Robocizna też coś koło 1200. chyba ich Teraz mam tak że są dni a nawet tygodnie że jest wszystko OK. Potem jednak nie da się "normalnie" ruszyć. Proponuje skontaktowac sie z TOM77.... Ma dobre ceny, pewnie Ci pomoże :>..... Mi jak powiedział ile by mnie kosztowało do 1.8T dwumasowe koło to cena była super :>..... Ale cena za wymiane 1200 zł to za dużo.. wymiana sprzęgła kosztuje od 300 do 400zł, a przy okazji odkręcić koło to raczej nie problem :>.....
nimskrk Opublikowano 12 Lipca 2008 Opublikowano 12 Lipca 2008 Gdzie to zrobić w Wa-wie w rozsądnych pieniądzach ? W ASO za samo koło dwumasowe krzyknęli 2200 PLN. Kompletne sprzęgło coś ponad 1200. Robocizna też coś koło 1200. chyba ich Teraz mam tak że są dni a nawet tygodnie że jest wszystko OK. Potem jednak nie da się "normalnie" ruszyć. Proponuje skontaktowac sie z TOM77.... Ma dobre ceny, pewnie Ci pomoże :>..... Mi jak powiedział ile by mnie kosztowało do 1.8T dwumasowe koło to cena była super :>..... Ale cena za wymiane 1200 zł to za dużo.. wymiana sprzęgła kosztuje od 300 do 400zł, a przy okazji odkręcić koło to raczej nie problem :>..... siemka Pany podepne sie pod temat 2 miechy temu tez mialem ten problem z tym ze u mnie padlo sprzeglo ale dwumas tez byl prawie na wykonczeniu koszt calej zabawy to ok 2500 zł (caly komplet firmy LUK ) same czesci to koszt 2100 i robocizna 400 , wracajac do temetu ASO ma to do siebie ze ceny na niektore czesci maja kosmiczne wiem bo sam bylem z ciekawosci i ceny mieli podobne natomiast koszt robocizny 1200 zł to juz lekka przesada ale tak to bywa w ASO
paypal Opublikowano 13 Lipca 2008 Opublikowano 13 Lipca 2008 Jak wciśniesz sprzęgło to słychać takie jakby stukanie, na postoju. Po rozgrzaniu cichnie. ja własnie mam podobnie, jednakże, jak wcisnę pedał sprzęgła powiedzmy do połowy, słychać stulanie, szczególnie na zimnym silniku, po rozgrzaniu słychac ale niezwykle delikatnie. W czasie jazdy zupełnie nic, a nic, idealnie biegi wchodzą etc. Jedynie na postoju słychać. I wszystko wskazuje na łożysko dociskowe, tak mi kilka osób powiedziało... oby bo to koszta około 300 zł. Też typujecie łożysko ? Mam prawie tak samo, na zimnym silniku przy wciskaniu sprzegła słuchac tak jakby stukot czy lekki gruchniecie,szuranie itd po zagrzaniu cichnie praktycznie zupełnie. Zero problemów z wrzucaniem biegów, ruszaniem, zbieraniem sprzegła itd. Sam jestem ciekaw co to. Dajcie znac jesli cos bedziecie naprawiac i czegos sie dowiecie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się