Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z nagrzewającymi sie kołami??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich.mam taki problem -ostatnio zauwazylem ze grzeja mi sie tarcze i kola.samochod jedzie tak jakby go jakies kola blokowaly(w miare jest to odczuwalne szczegolnie gdy stane na swiatlach (czuc ze samocghod cos trzyma).pierwsze co pomyslalem ze to co klocki -ale wszystkie klocki sa wymienione,z przodu mam wymienione tarcze hamulcowe-jedynie to mozga byc tarcze z tylu-ale wygladaja na dobre(sa w miare grube).wydaje mi sie ze ktoryz zacisk trzyma-tylko zastanawia mnie dlaczego 4 kola jednoczesnie sie nagrzewaja??czyzby wszystkie zaciski byly kiepskie? jak to mozna sprawdzic czy ktos wie?dzieki za pomoc pozdrawiam(acha jest to model AUDI A4 1.8T 2001 ROK)-wiec wydaje mi sie ze na wymiane zaciskow to jeszcze zaweczesnie? :foch:

Opublikowano

Auto w góre i kręć każdym kołem powinne obracać się bez oporu.

Jeżeli idzie ciężko to albo zaśniedziałe zaciski albo zapieczone tłoczki.

Wyczyścić i po sprawie.

Opublikowano

sproket1 Moze reczny ci sie zacial. Moze nie caly ale czesciowo.. Sproboj nasmarowac linke.. :rolleyes:

Opublikowano

witam.powiem tak -wydaje mi sie ze reczny to nie bedzie bo przednie kola tez sie grzeja:) a powidzcie czy istnieje jakas regulacja hamulcow?bo moze za mocna jest ustawiona?a w jaki sposob wyczyscic te zaciski i te tloczki?czym?widomo szczotka druciana wyczyscze z zwenatrz a w srodku?jest jakis preparat?podpowiedzcie jak to zrobic bo nie bardzo wiem-nigdy nie robilem tego-ale na mechanice sie troche znam :tongue:

Opublikowano

u mnie koło tez sie grzało lewe przednie,jak podniosłem na lewarku i zaczołem krecic to zadnego oporu nie czułem duzego ale minimalne tarcie było i to wystarczyło aby po szybkiej jeżdzie się gotowało,w warsztacie kosztowało mnie to 30zł,cos postukał ,opukał popsikał wd40 i gitara.

Opublikowano

poodkręcaj koła, powyciągaj klocki, wciśnij pedał hamulca żeby wyszedł łoczek, podczyść i popsikaj WD40, wepchnij tłoczek i powtórz wszystko 2-3razy żeby je rozruszać. zobacz czy gumowe osłonki tłoczka nie są sparciałe i popękane bo tamtędy wlatuje syf i zaciera tłoczki. jak dziadoskie to kup nowe gumy(zestaw naprawczy). to powinno wystarczyć :wink:

Opublikowano

Przy malej predkosci moga sie, nie grzac a przy duzej to co innego obstawiam na zapieczone zaciski lub tloczki.

Opublikowano

dzieki za porade wszystkim-wezme sie za to w sobote.zobaczymy czy cos da-wyczyszcze to jak pisal arkolek i zobaczymy.a slyszalem taka rzecz ze jest cos takiego jak regulacja cięgna?? czy ktos wie cos na ten temat? ale poki co sprobuje sposob arkolka>dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

cięgna zostaw w spokoju

Opublikowano

Jak będziesz działał przy kołach to niech Ci ktoś pomoże i odpowietrz cały układ. Moim zdaniem jeśli blokują Ci hamulce we wszystkich kołach to układ jest zapowietrzony a powietrze dostaje się gdzieś w okolicach pompy.

Opublikowano

Broń Boże żadnego WD40 na tłoczki!!!

:bicz:

żadnej chemi pod osłonki gumowe!!!

kup nowe reparaturki w sklepie i wymień;wymień płyn,odpowietrz i jazda dalej.Wszystko o wymianie reparaturek jest na forum

pozdro

Wojtek75 :a4fan:

Opublikowano

najpierw niech rozbierze wszystko i obejrzy. po co mu reperaturki jak wszystko będzie oki tylko zasyfione. bez sensu kase to każdy może wydać.

sproket1 już coś sprawdzałeś??

Opublikowano

witam.wczoraj wzialem sie za to i okazalo sie ze trzyma tylko przod.wyciagnalem klocki,odpowietrzylem uklad ale jest to samo.głowny problem jest z tym ze gdy cylinderek wyjdzie to nie mozna go wcisnac z powrotem.dopiero moglem to zrobic po odkreceniu odpowietrznika.wydaje mi sie ze ten cylinderek powinien sie schowac bez odkrecania odpowietrznika(tak mialem we wczesniejszych samochodach).gdzie teraz szukac problemu?pozdrawiam

Opublikowano

a czym go wpychałeś??

Opublikowano

ja tez mialem problem z grzejaca sie tarcza, przyczyna byl zapieczony zacisk tzn. ne przesuwal sie wzgledem tarczy i caly czas po zwolnieniu hamulca jeden klocek tarl o tarcze(ten zewnetrzny). Po wyczyszczenieu i rozruszaniu problem znikł. [br]Dopisany: 19 Czerwiec 2007, 18:37 _________________________________________________ale to tak ma byc, reka tego nie zrobisz!

Opublikowano

racja, musisz się pomęczyć i wyczyścić

Opublikowano

witam ponownie .zrobilem tak jak mowiles arkolek-wyczyscilem wszystko, odpowietrzylem caly uklad jeszcze raz i juz jest lepiej.zrobilem dluzsza trase i tez sie grzeja ale mniej juz i samochod coraz mniej blokuje.mysle ze to byla wina tego ze byly wymieniane tarcze i klocki i to wszystko musialo sie dotrzec.jeszcze pare mil i mam nadzieje ze problem calkiem zniknie.dzieki wszystkim za porady i zamykam temat DZIEKI.

Opublikowano

ja mam problem z przednim lewym kolem a dokladnie...przejchalem moze z 400 metrow dodtkenelem tarczy a ta byla tak za***iście goraca ze oparzylem palec...wie ktos co moze byc przyczyna??2 dni temu oderbralem od mechanika ...mowil ze wszystko ok z kolami tarczami itd ze nic nie trzeba wkladac...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...