Jump to content
IGNORED

Problem z nagrzewającymi sie kołami??


sproket1
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich.mam taki problem -ostatnio zauwazylem ze grzeja mi sie tarcze i kola.samochod jedzie tak jakby go jakies kola blokowaly(w miare jest to odczuwalne szczegolnie gdy stane na swiatlach (czuc ze samocghod cos trzyma).pierwsze co pomyslalem ze to co klocki -ale wszystkie klocki sa wymienione,z przodu mam wymienione tarcze hamulcowe-jedynie to mozga byc tarcze z tylu-ale wygladaja na dobre(sa w miare grube).wydaje mi sie ze ktoryz zacisk trzyma-tylko zastanawia mnie dlaczego 4 kola jednoczesnie sie nagrzewaja??czyzby wszystkie zaciski byly kiepskie? jak to mozna sprawdzic czy ktos wie?dzieki za pomoc pozdrawiam(acha jest to model AUDI A4 1.8T 2001 ROK)-wiec wydaje mi sie ze na wymiane zaciskow to jeszcze zaweczesnie? :foch:

Link to comment
Share on other sites

Auto w góre i kręć każdym kołem powinne obracać się bez oporu.

Jeżeli idzie ciężko to albo zaśniedziałe zaciski albo zapieczone tłoczki.

Wyczyścić i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

sproket1 Moze reczny ci sie zacial. Moze nie caly ale czesciowo.. Sproboj nasmarowac linke.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

witam.powiem tak -wydaje mi sie ze reczny to nie bedzie bo przednie kola tez sie grzeja:) a powidzcie czy istnieje jakas regulacja hamulcow?bo moze za mocna jest ustawiona?a w jaki sposob wyczyscic te zaciski i te tloczki?czym?widomo szczotka druciana wyczyscze z zwenatrz a w srodku?jest jakis preparat?podpowiedzcie jak to zrobic bo nie bardzo wiem-nigdy nie robilem tego-ale na mechanice sie troche znam :tongue:

Link to comment
Share on other sites

u mnie koło tez sie grzało lewe przednie,jak podniosłem na lewarku i zaczołem krecic to zadnego oporu nie czułem duzego ale minimalne tarcie było i to wystarczyło aby po szybkiej jeżdzie się gotowało,w warsztacie kosztowało mnie to 30zł,cos postukał ,opukał popsikał wd40 i gitara.

Link to comment
Share on other sites

poodkręcaj koła, powyciągaj klocki, wciśnij pedał hamulca żeby wyszedł łoczek, podczyść i popsikaj WD40, wepchnij tłoczek i powtórz wszystko 2-3razy żeby je rozruszać. zobacz czy gumowe osłonki tłoczka nie są sparciałe i popękane bo tamtędy wlatuje syf i zaciera tłoczki. jak dziadoskie to kup nowe gumy(zestaw naprawczy). to powinno wystarczyć :wink:

Link to comment
Share on other sites

Przy malej predkosci moga sie, nie grzac a przy duzej to co innego obstawiam na zapieczone zaciski lub tloczki.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za porade wszystkim-wezme sie za to w sobote.zobaczymy czy cos da-wyczyszcze to jak pisal arkolek i zobaczymy.a slyszalem taka rzecz ze jest cos takiego jak regulacja cięgna?? czy ktos wie cos na ten temat? ale poki co sprobuje sposob arkolka>dzieki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak będziesz działał przy kołach to niech Ci ktoś pomoże i odpowietrz cały układ. Moim zdaniem jeśli blokują Ci hamulce we wszystkich kołach to układ jest zapowietrzony a powietrze dostaje się gdzieś w okolicach pompy.

Link to comment
Share on other sites

Broń Boże żadnego WD40 na tłoczki!!!

:bicz:

żadnej chemi pod osłonki gumowe!!!

kup nowe reparaturki w sklepie i wymień;wymień płyn,odpowietrz i jazda dalej.Wszystko o wymianie reparaturek jest na forum

pozdro

Wojtek75 :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

najpierw niech rozbierze wszystko i obejrzy. po co mu reperaturki jak wszystko będzie oki tylko zasyfione. bez sensu kase to każdy może wydać.

sproket1 już coś sprawdzałeś??

Link to comment
Share on other sites

witam.wczoraj wzialem sie za to i okazalo sie ze trzyma tylko przod.wyciagnalem klocki,odpowietrzylem uklad ale jest to samo.głowny problem jest z tym ze gdy cylinderek wyjdzie to nie mozna go wcisnac z powrotem.dopiero moglem to zrobic po odkreceniu odpowietrznika.wydaje mi sie ze ten cylinderek powinien sie schowac bez odkrecania odpowietrznika(tak mialem we wczesniejszych samochodach).gdzie teraz szukac problemu?pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja tez mialem problem z grzejaca sie tarcza, przyczyna byl zapieczony zacisk tzn. ne przesuwal sie wzgledem tarczy i caly czas po zwolnieniu hamulca jeden klocek tarl o tarcze(ten zewnetrzny). Po wyczyszczenieu i rozruszaniu problem znikł. [br]Dopisany: 19 Czerwiec 2007, 18:37 _________________________________________________ale to tak ma byc, reka tego nie zrobisz!

Link to comment
Share on other sites

racja, musisz się pomęczyć i wyczyścić

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie .zrobilem tak jak mowiles arkolek-wyczyscilem wszystko, odpowietrzylem caly uklad jeszcze raz i juz jest lepiej.zrobilem dluzsza trase i tez sie grzeja ale mniej juz i samochod coraz mniej blokuje.mysle ze to byla wina tego ze byly wymieniane tarcze i klocki i to wszystko musialo sie dotrzec.jeszcze pare mil i mam nadzieje ze problem calkiem zniknie.dzieki wszystkim za porady i zamykam temat DZIEKI.

Link to comment
Share on other sites

ja mam problem z przednim lewym kolem a dokladnie...przejchalem moze z 400 metrow dodtkenelem tarczy a ta byla tak za***iście goraca ze oparzylem palec...wie ktos co moze byc przyczyna??2 dni temu oderbralem od mechanika ...mowil ze wszystko ok z kolami tarczami itd ze nic nie trzeba wkladac...

Link to comment
Share on other sites

gorącą tarcze że się możesz oparzyć to po jednym porządnym hamowaniu jest

jak chcesz mieś spokój na długi czas to zrób wszystkie 4 koła

rozebrać wszystko, poczyścić, zmienić płyn odpowietrzyć układ, nasmarować prowadnice zacisków (najlepiej odrazu powymieniać gumki)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...