Kozathe1st Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Tak jak w temacie w czasie pracy silnika wydobywa się delikatny stukot którego źródło dźwięku wskazuje na pompę klimatyzacji. Przy wył. klimie stukot jest zawsze, natomiast kiedy załączam klimę stukot cichnie ..jednak po zwiększeniu obrotów silnika znów się pojawia na chwilę po czym ponownie zanika. Zdejmowałem pasek klinowy żeby sprawdzić luzy na kołach jednak wszystko ok, napinacz paska wygląda też na dobry, po dociśnięciu w czasie pracy nie ma zmian. praca silnika przy zdjętym pasku jest cicha i miarowa bez wyżej opisanego stukotu. Proszę o pomoc w wskazaniu ewentualnych, przyczyn ww. objawów.
wojtekce Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 prawdopodobnie łożysko koła pasowego sprężarki
Kozathe1st Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Opublikowano 25 Lutego 2010 Jeżeli to łożysko koła pasowego sprężarki to dlaczego przy zał. klimie stukot cichnie natomiast przy wył. klimie stukot jest słyszalny? Słyszałem od znajomego który ciągnie trochę tych autek, że występowały sprężarki z sprzęgiełkiem i bez sprzęgiełka w których było ono zastąpione jakimś zaworem. Czy to prawda? Ponoć u mnie taka jest.
wojtekce Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Jeżeli to łożysko koła pasowego sprężarki to dlaczego przy zał. klimie stukot cichnie natomiast przy wył. klimie stukot jest słyszalny? Słyszałem od znajomego który ciągnie trochę tych autek, że występowały sprężarki z sprzęgiełkiem i bez sprzęgiełka w których było ono zastąpione jakimś zaworem. Czy to prawda? Ponoć u mnie taka jest. [/quo to prawda musisz spr. co masz
Kozathe1st Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 Hmmm... jeżeli faktycznie jest ona bez sprzęgiełka (a On twierdzi że bez) to może to oznaczać że cała sprężara do wymiany? ;( Za miesiąc wybieram się na nartki w Alpy i mam przed sobą łącznie jakieś 2,5tyś km do przejechania. Nie chcę niemiłych niespodzianek po drodze i zj... wakacji dlatego muszę szybko ogarnąć temat i moją lalunię uzdrowić. Najgorsze jest to że wszystko chodzi na jednym pasku klinowym . Jutro dokładnie sprawdzę co to za typ sprężary. Znalazłem taki temat http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_nierowna_praca_silnika_i_dziwne_trzaski-t81294.0.html ...ale dotyczy on B7. Jest tam mowa o klockach gumowych do sprzęgła czy to może być przyczyną występującego w moim B6 stukotu (klekotu)?[br]Dopisany: 25 Luty 2010, 22:05_________________________________________________Może ktoś kto ogarnia ten temat wrzuci dla porównania foto spreżarki ze sprzęgłem i bez. Nie potrafię ocenić czy moja posiada sprzęgło.
majkel_majki Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Nic mi nie wiadomo żeby w B6 montowano inne sprężarki niż ze sprzęgłem zrywalnym i zaworem by- pass. Nawet jeżeli sprężarka miałaby stanąć to nie zerwie paska tylko sprzęgło, właśnie po to by nie unieruchomić auta.
Kozathe1st Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 Panowie! Jeżeli ktoś zna firmę zlokalizowaną w Suchym Lesie k. Poznania w której "Bart-S" naprawiał swoją sprężarkę to bardzo proszę o podanie namiarów. To dość pilna sprawa. Muszę to zrobić jak najszybciej. [br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 19:24_________________________________________________Wydaje mi się że to może być to samo co zostało opisane w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_dziwne_dzwieki_pod_maska-t82779.0.html[br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 23:47_________________________________________________Odebrałem dzisiaj moje autko z serwisu klimatyzacji. Wymienione zostało łożysko i te gumowe klocki. I co... ...i nadal xxxxx to samo. Terkocze dalej. Stwierdzili że coś w środku się dzieje. luzy itp. Chyba czeka mnie wymiana bądź jej regeneracja
STANIV Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 kup używkę na allegro, nie baw się w regenerację, dobrze trafisz dostaniesz rok gwarancji za regenerację życzą sobie 700 w górę za używkę góra 400
majkel_majki Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Właśnie używka to kiepski interes Kolego padnie- jesteś w plecy, nie daj Boże się zatrze- jesteś jeszcze bardziej w plecy. Regenerowana ma gwarancję i to jest nówka.
vtec21 Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Zdecydowanie również polecam zakup nowej
Kozathe1st Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 Na chwilę obecną temat odpuszczam... Brak wolnego czasu. Wrócę do tego później... Jak ogarnę sprawę to napisze co i jak.
MICHAL1600 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam miałem dokładnie taki sam problem po uruchomieniu klimy były słyszalne styki z okolicy sprężarki. Po analizie tego okazało się że jakieś łożysko się rozpadło elementy sprężarki zaczęły uderzać o obudowę wióry aluminium dostały się do obwodu klimy uszkodziły filtry jakiś zawór a do tego zapchała się chłodnica totalna masakra koszt naprawy wyniósł 1700zł. Ja naprawiałem to u kolegi który ma warsztat sprężarkę kupiłem oryginalną regenerowaną a swoją sprzedałem, mechanik musiał zdemontować prawie całą instalacje i płukać wszystko. Nie polecam wymiany samej sprężarki ponieważ prawie zawsze gdy sprężarka wydaje stuki to już w niej są wióry które dostają się do układu gdy założy się nową ona po prostu się zatrze.Można bardzo łatwo sprawdzić czy wióry są już w sprężarce wystarczy ją zdemontować 2-3 śruby oraz pasek klinowy, jak już mamy sprężarkę to szukamy śruby w obudowie służy ona do spuszczania oleju i to właśnie robimy jeśli będą tam elementy aluminium to na pewno zauważysz. Pozdrawiam.
Kozathe1st Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 Michał1600 Sprężarka terkocze w momencie rozłączenia klimy. Jak klima załączona to terkot ustaje. Chociaż teraz zauważyłem że po przejechaniu kilku km terkot jest słyszalny zarówno przy zał. jak i wyłączonej klimie. Chłopaki jak zmieniali łożysko i klocki to musieli zdjąć sprężarę i ściągnąć czynnik chłodzący więc wydaje mi się że zauważyliby że są tam opiłki aluminium. No chyba że nie wzięli tego pod uwagę. Jutro jeszcze do nich zadzwonię żeby się upewnić. W zasadzie to i tak już czuję że skończy się to nie małymi kosztami. Na razie wybieram się na urlop i nie myślę o tym. Po powrocie będę starał się rozwiązać problem.
MICHAL1600 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 jak będziesz u mechanika niech sprawdzą filtr na obwodzie klimatyzacji w filtrze mogą w pierwszej kolejności pojawić się jakieś ślady uszkodzenia sprężarki pozdrawiam miłego wypoczynku
icecool Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Odświeżam temat. Mam to samo u siebie. Przy wyłączaniu klimy nastaje w/w stukot, a gdy sie wlacza stukot usaje. W silnikach AVF przynajmniej u mnie jest sprężarka bez sprzęgła sterowana zaworem. Moze jeszcze dzis nagram i wrzuce na forum ten dzwiek. Myslalem ze to lozysko alternatora lub napinacz. Jestem po wymianie napianacza paska i sprzegla alternatora. Czy ktos jeszcze mial ten problem ???
carpa84 Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 U mnie tez to samo ! Djcooler czekam na filmik
icecool Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Wiem juz co to za stukot Filmiku nie nagralem niestety... Ten stukot pochodzi z kolka napedzajacego sprezarke, blizej sprzegielka zrywnego w tymze kolku. Teraz mam dylemat bo nie wiem jakie mam kolko, bylo kilka rodzajow, a chcialem najpierw je kupic a pozniej do warsztatu na wymiane. Moze ma ktos dostep do ETKI online, i dojsc po VIN jaka mam sprezarke, znaczy z jakim kolkiem. Z gory THX moj VIN: WAUZZZ8E54A275247
carpa84 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Tutaj masz ciekawą stronkę http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/SPRZEGLA_NAPEDY__KOLA_PASOWE-k48-0-3-default.html
niekrasz Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 mam podobnie halasuje, strzela tylko na wolnych obrotach i przy wylaczonej klimie lub na econ jezeli wlacze auto, slychac ze sprezarka sie zalacza i strzelanie ustaje panowie co wymienialiscie ze ustalo?
sajmon8526 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 radziłbym zdjać pasek i zakrecic wszystkimi kołkami zeby dokładnie sie upewnic co moze hałasowac.Jak dobrze pamietam kiedys w audi a6 2004 rok naprawiałem sprzegiełko kompresora poniewaz ono było połoczone nitami z taka blacha osłana i to ono hałasowało bez wlaczonej i na właczonej klimie bo nity poluzowały sie.Mysle ze u Ciebie to ten sam problem:)ale oczywiscie to tylko moje stwierdzenie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się