mlody82 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 cześć robiłem małą ankiete o skrzyni biegów multitronic. Wyszło na to, ze jeśli ta skrzynia była montowana z silnikiem benzynowym to była prawie nieawaryjna jesli natomiast auto mialo silnik desla to psuła się częściej niz w benzynie. zgodzicie się z tym ?
bish - kopt Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 no ja bardzo nie siedze w temacie multi ale jeżeli tak jest to oznacza że większy moment diesla wpływa na nią niekorzystnie
Bart-S Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Uhhh mógłbym na ten temat godzinami... Jeśli auto trafiło na "złego" właściciela - psuło się tak samo często w benzynie jak i w dieslu - w tym przypadku mówimy o nadmiernym obciążaniu przekładni (notoryczne ostre starty połączone z nagłym hamowaniem, holowanie oraz doczepanie przyczepy oraz braku regularnej wymiany płynu ATF). Jeśli chodzi o ankietę, którą przeprowadził młody82 - potwierdzam. W dieslach częściej dochodzi do awarii - jest to związane z wysokim maksymalnym momentem obrotowym w tych jednostkach. Wysoki moment generuje dodatkowe drgania - te przenoszone na przekładnię powodują kruszenie się/łamanie połączeń elektrycznych w sterowniku skrzyni (średnio taka usterka występuje co 100 000 km). Z tym problemem poradzono sobie przez modyfikację 6 lamelowego sprzęgła - dodając jeszcze jedną tarczkę ścierną. W B7 wszystkie multitroniki w dieslach seryjnie wychodziły już na 7 lamelach - stąd od tego nadwozia znacznie mniejsza liczba usterek tego typu skrzyni (7 lamel w B6 jest oznaką zaliczenia modyfikacji). Do w/w rodziny aut podwyższonego ryzyka zalicza się także jednostki benzynowe 3.0 w których maksymalny moment obrotowy był bardzo zbliżony do występującego w silnikach diesla (300Nm - silniki AVK, ASN i BBJ). Więcej o CVT znajdziecie tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się