Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z kątem wtrysku


krzycho_e

Rekomendowane odpowiedzi

No jesli wykroczysz poza skale regulacji to jest oczywiste ze nie da rady. Przeciez regulacja nie jest mozliwa w nieograniczonym zakresie. Poza tym N108 jest elementem wykonawczym a nie pomiarowym . Pojecie "wartosci stale" odnosza sie do zastapienia sygnalu tzw. needel lift sender G80. Probowales kiedys ustawiac kat wyprzedzenia wtrysku? Jesli tak to zapewne wiesz ze w momencie kiedy zbyt mocno odbiegniesz od wartosci wymaganej (np 049-051 w 1Z), tzn zbyt mocno obrocisz pompe przyspieszajac lub opozniajac kat wyprzedzenia wtrysku wtedy wyskakuje blad (00542) a motorownia pracuje. Wtedy funkcja pomiaru na biezaco zostaje zastapiona przez nastawy ze sterownika ECU. Jak wczesniej pisalem sa pewne granice w ktorych praca w ogole jest mozliwa. Jesli poza nie radykalnie wykroczysz to albo silnika nie odpalisz albo bedzie chodzil jak URSUS C-360.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowales kiedys ustawiac kat wyprzedzenia wtrysku?

kurcze, a jak się to robi :mysli::wink4:

To bylo pytanie retoryczne :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam kąt wtrysku 41 ale ostatnio coś słabo pali :confused4: tylko że to może wina akumulatora bo jest dosyć słaby,ale pytanie czy warto przestawiać kąt wtrysku bo w TDI TIMINIG na stronie vaglogu wyszło mi prawie idealnie biorąc pod uwagę też temperature :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna przestawic zeby miescil sie w zakresie. Jesli kiepsko pali sprawdz tez dawke startowa.

P.S.

Kąt wtrysku to mozna ustawiac na wtryskarce. W silnikach ZS ustawia sie KĄT WYPRZEDZENIA TŁOCZENIA I KĄT WYPRZEDZENIA WTRYSKU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku to mozna ustawiac na wtryskarce. W silnikach ZS ustawia sie KĄT WYPRZEDZENIA WTRYSKU.

jeśli mamy być aż tak dokładni to trzeba używać prawidłowej terminologii a ta brzmi :

ustawienie kąta wyprzedzenia początku tłoczenia

ten kąt ustawiamy albo na kole pasowym pompy wtryskowej albo poprzez zmianę ustawienia samej pompy, pompa tłoczy a nie wtryskuje, wtryskują dawkę paliwa wtryskiwacze i od tego kiedy pompa zacznie tłoczyć paliwo pod ciśnieniem zależne jest kiedy sprężyny wtryskiwaczy się ugną pod ciśnieniem i wtrysną dawkę paliwa do komór spalania.

piter286 jeśli dysponujesz Vagiem lub kogoś kto nim dysponuje i ma narzędzia oraz chęci by ten kąt u Ciebie skorygować/ustawić to najlepiej zrobisz jak po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej czyli powyżej 80*C włączysz funkcję TDI Graph i w dolnym prawym rogu wybierzesz Twój kod silnika czyli AFF a następnie tak ustawisz położenie pompy wtryskowej by dwie żółte linie przecinały się na niebieskiej linii (mogą trochę wyżej nad nią, wtedy kąt będzie ciut przyspieszony i silnik będzie lepiej odpalał i zbierał się przy wyższych obrotach) a potem po jej ustawieniu wejdź w grupę 000 BS i sprawdź wartość statyczną kąta wyprzedzenia tłoczenia i podaj jej wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel, ostatnio ustawiłem patrząc na TDI Graph (AFN). Żółte przecinały mi się troszkę powyżej niebieskiej, w 000BS kąt wynosił ~41, a chyba powinno ~50 ? O co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mamy być aż tak dokładni to trzeba używać prawidłowej terminologii a ta brzmi :

ustawienie kąta wyprzedzenia początku tłoczenia

Kąt wyprzedzenia poczatku tłoczenia i kąt wyprzedzenia wtrysku to dwa różne pojęcia, chociaz przyjelo sie poslugiwac powszechnie tym drugim pojeciem. Od momentu rozpoczęcia tłoczenia paliwa przez pompe wtryskową do chwili uniesienia sie igly rozpylacza wtryskiwacza uplywa jakis czas. Z mechaniki płynow wiadomo o takich zjawiskach jak scisliwosc plynow, opory przeplywu, siły bierne i czynne wystepujace podczas przeplywu a scharakteryzowanych sa one liczbą Raynoldsa danego medium ( w tym przypadku oleju napędowego). Wartości tych parametrow nie sa statyczne. Jasno wynika z tego ze kąt obrotu wału korbowego silnika przy ktorym nastepuje poczatek wtrysikwania paliwa do komory spalania nie pokrywa sie z katem obrotu przy ktorym rozpoczyna sie tłoczenie. Jasniej mowiac kat wyprzedzenia poczatku tloczenia odnosi się do takiej chwili w ktorej pompa wtryskowa powinna zaczac tloczyc paliwo aby zostalo ono wtrysniete do komory spalania w odpowiednim momnecie okreslonym wlasnie katem wyprzedzenia wtrysku. Od zapanowania nad tym zjawiskiem w naszych TDI sa N108 i G80[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2010, 08:46_________________________________________________

ja tez mam taki problem tylko nie wiem jaki ma byc kat wtrysku czy miedzy 50 a 60 czy 60 a 70 i tez brakuje mu mocy

Miedzy 49-54[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2010, 12:13[hr[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2010, 13:56_________________________________________________

Sztomel, ostatnio ustawiłem patrząc na TDI Graph (AFN). Żółte przecinały mi się troszkę powyżej niebieskiej, w 000BS kąt wynosił ~41, a chyba powinno ~50 ? O co tu chodzi?

Kolega Sztomel pisal ze mozesz ustawic na lekko przyspieszony. U Ciebie wlasnie tak jest i dlatego linie sie nie pokrywaja. A prawidlowa wartosc jak wczesniej pisalem wynosi 49-54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Sztomel pisal ze mozesz ustawic na lekko przyspieszony. U Ciebie wlasnie tak jest i dlatego linie sie nie pokrywaja. A prawidlowa wartosc jak wczesniej pisalem wynosi 49-54.

Czyli standartowo źle założyłem, że jak wartość mniejsza od 50 to jest opóźniony, a powinno być na odwrót :wallbash: Wiecznie w błędzie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka ze im mniejsza wartosć tym bardziej przyspieszony. Odnosi sie to zreszta do wielu parametrow ustawianych za pomoca VAGa gdzie zmniejszanie wartosci powoduje rzeczywiscie ich wzrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panów. Podepne się pod temat. Mam podobny problem tylko że ja mam ajm na pd. Po wymianie rozrządu telepie mi budą. Mam vaga i według niego jest ok. Wiem że się ustawia kat jakiś ale nie wiem które grupy mam sprawdzić. Za pomoc szczere dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panów. Podepne się pod temat. Mam podobny problem tylko że ja mam ajm na pd. Po wymianie rozrządu telepie mi budą. Mam vaga i według niego jest ok. Wiem że się ustawia kat jakiś ale nie wiem które grupy mam sprawdzić. Za pomoc szczere dzięki.

Temat ogolnie dotyczy silnikow z pompa wtryskowa. W PD w Twoim AJM sprawa wyglada troche inaczej. Trzeba bawic sie z tzw. kątem synchronizacji. Zajrzyj tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986.0.html;highlight=kąt%20ajm Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panów. Podepne się pod temat. Mam podobny problem tylko że ja mam ajm na pd. Po wymianie rozrządu telepie mi budą. Mam vaga i według niego jest ok. Wiem że się ustawia kat jakiś ale nie wiem które grupy mam sprawdzić. Za pomoc szczere dzięki.

Temat ogolnie dotyczy silnikow z pompa wtryskowa. W sprawie PD w Twoim AJM sprawa wyglada troche inaczej. Trzeba bawic sie z tzw. kątem synchronizacji. Zajrzyj tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986.0.html;highlight=kąt%20ajm Pozdr.

wielkie dzieki!!!!!!"

w sobote zrobie porzadek!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...