grzes1150 15 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Witam! Od niedawna podczas hamowania z większych prędkości (nawet nie gwałtownie) zaczyna mi trząść kierownicą lekko i czuć to na aucie Nie dzieje się tak od razu tylko jak dłużej przytrzymuje pedał hamulca i czuć to już do samego końca hamowania. Ja podejżewam że to tarcze się podgrzewają podczas hamowania i się odkształcają lekko a jak ostygną to "wracają do siebie". Jeśli się mylę niech ktoś mnie oświeci Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos 2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 tarcze mają bicie, wymieniaj na nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMEK 2800 0 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Tarcze do wymiany mialem to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś 2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 A co innego moze byc jeszce przyczyna ? Bo umnie jest tak samo a mam tercze polroczne? Moze byc rozne cinienie w oponie lub zle wywazona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLO_GDA 5 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 a co za problem pogiac polrczone tarcze?? :cool1: a przyczyna moze byc jeszcze zeszklony klocek (przypalony) ktory po prostu sie przegrzewa i przestaje "trzymac" efekty podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś 2 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 no spoko wiem a tez jestem pewien ze to nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Ja też mam tarcze z przebiegiem ok. 15tyś. i dziwne jest to że zaczynam hamować to jest ok. a przy dłuższym hamowaniu nawet jak powoli popuszczam pedał hamulca pod koniec to tak jak by któraś z tarcz miała duże bicie. Tarcze kupowałem ATSa. Na pewno to nie ma nic wspólnego z ciśnieniem w oponach, z wyważaniem kół ani z ABSem Spokojnie nie jeżdrze i jak tak chwile przetrzymam to mi wywinie wahacze w drugą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRazny 5 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 to ja Wam napiszę cosik bo ostatnio przerabiałem podobne problemy... tarcze nowe... po przejażdżce po Alpach zaczęło bić... pomyślałem ze przesadziłem w górach z tymi 288 i trzeba znowu zmienić... mój mechanik nie wierzył i zaczął sprawdzać... a gość dociekliwy trochę... okazało się że kupione na forum klocki LUKAS (zapomniałem już do końca życia o tej firmie) mają w miejscu gdzie dociska je tłoczek wydrążenie w metalu wzdłuż 1/3 okręgu tego tłoczka... tłoczek z jednej strony wchodził w to, a z drugiej był 1mm wyżej i klocki skoszone po skosie (tylko wewnętrzne)... niestety wymiana klocków... powiedział że nic innego nie wymyśli... złożył to po swojemu (czyli smarując co tylko się da bo ma chłop odpowiednie podejście do samochodów) i po złożeniu niewiele się poprawiło... po kilku dniach jak ręką odjął (może coś się ułożyło?!) i tak jeżdżę już 2 miesiące... klocki kupione - oczywiście ori [br]Dopisany: 28 Luty 2010, 14:12_________________________________________________PS: bicie było tylko przy hamowaniu z prędkości 140 - 120km/h... później i wcześniej mało odczuwalne... ale przy tych waliło tak że drążek skrzyni z wsadzoną 6tką nawalał o obudowę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Jutro zdejme koła, rozkręce i oglądne jak to na oko wygląda. Narazie dzięki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 niestety, nic specjalnego tam nie zobaczysz musiałbyś zamontowac wkaznik zegarowy który ma kontak z powierzchnią trącą tarczy i zobaczyć jakie ma bicie tarcza, max 0.2mm ogólnie rzecz mówiąc masz tarcze do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRazny 5 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 no jeśli to tarcze to na bank nie dojrzysz... tego się nie da wyczuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 wyczuc mozna, jak najbardziej, na dzwigni hamulca co tez ma miejsce w aucie Kolegi zobaczyć nie, przynajmniej nie takich małych wartosci jedynie pękniecia :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 No i chyba tarcze nie są pogięte Rozkręciłem wszystko, usunąłem garby z krawędzi tarcz i przetarłem klocki na grubym papierze ściernym, wyczyściłem wszystko i odtłuściłem. Właśnie wróciłem z Kamienia i jakoś teraz mi nie trzęsło przy hamowaniu. Przyczyną mogły być klocki bo były zaświecone na lustro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manioaudi82 0 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 przyczyną drgań mogą być również zużyte końcówki drążka kierownicy, czemu każdy mówi tylko o tarczach?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 przyczyną drgań mogą być również zużyte końcówki drążka kierownicy, czemu każdy mówi tylko o tarczach?? jak bedziesz miał zdrowe tarcze i koła nie bedzie takich drgan na kierownicy a jak będą zuzyte końcówki bedzie luz na przekładni i stukanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konradzed 0 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Ja miałem podobny problem. :gwizdanie: Nowe tarcze i klocki rozwiązały sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielony04 0 Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 tarcze (przerabiałem) identyczne objawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glapsson 1 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Witam U mnie objaw od dłuższego czasu był taki że do przejechanych ok 15 km ( czyli hamulce powiedzmy zimne) ok a potem przy delikatnym dotykaniu hamulc drgania a po dłuzszej jeździe to nawet mocne a przy dojeżdżaniu do zatrzymania to pulsowanie.... i co?? wymieniłem wszystkie tarcze wiele nie jeździłem była poprawa ale nie 100% było lepiej ale nadal drgało na wymianę poszły łożyska ( wszystkie) i nadal to samo już się zabierałem do przegubów i olśniło mnie założyłem zacisk bez klocków i spróbowałem nim poruszć na prowadnikach iiiii strasznie ciężko szło rozebrałem wypchnąłem gumki prowadników oczyściłem otwory w zaciskach przy okazji jak miałem zdjęty zacisk zmieniłem oringi pod toczkami znów założyłem na prowadniki ( bez klocków no iiii poprawa lekko ale bez luzu szło zaciskiem przesuwać ... zmontowałem hamulce i CO PROBLEM ZNIKŁ dla testu założyłem stare tarcze i również OK --- wniosek jest prosty trzeba WSZYSTKO najpierw dokładnie sprawdzić zanim wepchnie sie w koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś 2 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 :oklaski: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 prowadniki... Musze koniecznie zapamietac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się