cocoo24 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 wypalone zarówki ksenonowe, jak poznać, zrobiłem foto, lewa swieci jasnym światłem, prawa niebieskim, mam tak od 3 dni, o co kaman?
domjenick Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 miałem dokładnie tak samo-lewa zapalała sie ciut pózniej niż prawa i świeciła innym,bledszym światłem-zapalała się i po chwili gasła,aż któregoś wieczora zapaliła się i zgasła na wieki...wymiana i po kłopocie..
cocoo24 Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 czyli za jasno swieci, ma być niebieski odcień tak jak prawa
domjenick Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 czyli za jasno swieci, ma być niebieski odcień tak jak prawa musi świecić tak samo-jeśli jest inaczej-albo przetwornica pada,albo żarnik,u mnie raz padł żarnik,objawy były takie same,tylko przy padnietej przetwornicy-po prostu się spaliła i wyciekł z niej jakiś plyn i dymiło sie z niej-nie wiem,co to bylo,ale dym był widoczny spod maski i specyficzny zapach jak podczas lutowania czegoś...
AKWAMARYN_ Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 wypalone zarówki ksenonowe, jak poznać, zrobiłem foto, lewa swieci jasnym światłem, prawa niebieskim, mam tak od 3 dni, o co kaman? moim objawem natomiast bylo miganie przez jakis czas po czym zgaslo, przyczyna okazal sie przerwany zarnik zarowki
Tomek_77 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Dedykowany palnik 4300 powinien świecić ładnym białym światłem z lekko niebieskim odcieniem na granicy cienia, jeżeli barwa zaczyna się zmieniać powoli w stronę fioletu i świeci coraz słabiej - powoli kończy się palnik(żarówka). Nowe po wymianie, przez jakis czas (kilkadziesiąt godzin) świecą bardziej żółtym światłem i przechodzą we właściwą barwę. Jeżeli gaśnie momentalnie to objaw spalonej przetwornicy, chyba że palnik miał poważniejszą awarie (pęknięcie, uszkodzenie mechaniczne) Zdjęcia często mylą, ale u Ciebie wyglada tak jakby palnik po stronie kierowcy powoli się kończył.
stiven Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 kolego jak żarnik pada to światło zmienia swój kolor najpierw jest niebieskie a później stopniowo zmienia odcień aż do fioletowego
Tomek_77 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Najwydajniejszy palnik (tzw. temp koloru 4300K) ma barwę jak najbardziej zbliżoną do światła dziennego (białego),a ponieważ najczęściej xenony występują w soczewkach, więc jadący z przeciwka widzą barwę niebieską, powstałą na granicy światła i cienia w skutek rozszczepienia światła. Gdybyśmy się schylili poniżej granicy cienia, światło to będzie białe. Jeżeli barwa na całej powierzchni soczewki zmienia odcień to znaczy że palnik zaczyna się wypalać, przy barwie niebieskiej, z reguły jeszcze nie zwracamy na to uwagi, przy fiolecie zaczyna nam cos nie pasować.
cocoo24 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 dzięki koledzy, wymieniłem żarówke na jakąś używaną która znalazłemw garażu i jest lepiej, z tym tylko że ta też nie jest nowa. Jakie zarówki polecacie ile K ? "Fizycznie udowownione jest, iż najskuteczniejszym światłem jest to o barwie temperaturowej 4300K - 6000K. Emituje ono ok. 3200 Lumenów. Producenci samochodów do 2000 roku wyposażali auta w barwę 4300K, natomiast od roku 2000 reflektory wyposażają w palniki 6000K. Światło 6000K dzięki delikatnej poświecie niebieskiej barwy jest bardziej przyjemne dla ludzkiego oka - oddaje barwę światła dziennego."
Pawlo 2004 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 U mnie w A6 ja zarnik sie skończył to świecił na różowy kolor, liszka jak nic U ciebie definitywnie kńczy się palnik. Najlepiej wymienić obydwa na nowe wtedy nie bedzie problemu z róznicą koloru między starym a nowym zarnikiem. Ja kupiłem Philipsa 4200K i początkowo świeciły na biało dopiero po ok 3 miesiacach zaczęły swiecić z niebieska poświatą. Chociaż nie mam juz tego auta to do dzisiaj załuje ze nie kupiłem 6000K
GRazny Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 tylko 4300 kolego... a jak chcesz szpanować to wyżej...
Tomek_77 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Temperatura barwy światła słonecznego to 6504K, czyli ostatecznie 6000K tylko nie wiem czy dostaniesz takie markowe, no i zalatuje wtedy HIDem :gwizdanie:
cocoo24 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 tzn co ze 6000K to wiejski tuning? co to jest HID ?
Pawlo 2004 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 HID to zestawy xenonów które mozesz kupić na allegro-szu już od 150zł. Na moje 6000K to jeszcze nie wioska Nowe mercedesy czy też Chrysler C300 mają barwe zblizona do chyba 10000K więc nie ma co pisać ze wszystko powyżej 6000K zalatuje HID-em
cocoo24 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 idealnie gdyby ktoś zrobił foty 4 i 6 tys K
domjenick Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 idealnie gdyby ktoś zrobił foty 4 i 6 tys K wszystko jest na Forum-wystarczy poszukać...
Pawlo 2004 Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 A do tego nawet na aukcjach internetowych dybys chcial kupić masz fotki jak każdy palnik swieci
AKWAMARYN_ Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 idealnie gdyby ktoś zrobił foty 4 i 6 tys K moze to ci rozwieje watpliwosci http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_elektryczny/all_barwa_zarnikow_xenonowych-t103164.0.html
Tomek_77 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 moze to ci rozwieje watpliwosci http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_elektryczny/all_barwa_zarnikow_xenonowych-t103164.0.html Zdjęcie z tego postu jest z aukcji allegro i moim zdaniem nie jest prawdziwe, wystarczy spojrzeć na migacz, też zmienia odcień, czyli ktoś tutaj poszedł na łatwiznę i obrobił kolory tego samego zdjęcia w programie graficznym, zamiast wymieniać palniki do każdego zdjęcia, co nie oznacza że barwy nie są różne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się