David Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 mam taki problem ze na 4 i 5 biegu i obrotach 1000-1800 i dodaniu gazu do dechy silnik zaczyna wibrowac,trzesie buda,wibracje sa tylko na tych biegach i tylko w tym przedziale obrotow,dodam ze mam nowego 2 masa,nowe sprzeglo,pompki zostaly sprawdzone poprzez przelozenie 2 kompletu innych nowych i wibracje sa dalej.mechanik sprawdzal wiele rzeczy i mowi ze auto jezdzi zbyt dobrze jak na 130 ps,turbo tez bylo wyciagniete i sprawdzane,zawiecha takze,wydech tez. mechanik podejrzewa ze moze glowica i gniazda w ktorych siedza pomki maja luzy i pod duzym obciazeniem zaczynaja sie trzasc,czy ktos moze mial taki przypadek? nie wiem czy auto jest po chip tuningu,audi jest z niemiec ale kupowalem je od handlarza wiec nie wiem czy wlasciciel(niemec) robil jakis program,ewentualnie myslalem zeby pojechac do Gdanska do tune up,moze zmiana programu by pomogla...
Jarol Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Jedź na hamownie i sprawdź jaki moment obrotowy ma silnik w tym zakresie w którym wystepują drgania, jak jest za duży to sprzęgło nie wyrabia i dlatego czuć drgania.
Wihajster Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Jedź na hamownie i sprawdź jaki moment obrotowy ma silnik w tym zakresie w którym wystepują drgania, jak jest za duży to sprzęgło nie wyrabia i dlatego czuć drgania. nie sprzęgło a dwumas
majkel_majki Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Może tak zacząć od zmiany stylu jazdy? Do dechy na wysokich biegach pomiędzy 1000, a 1800 ?Takie obroty to nawet dla diesla nie są do jazdy, a przeniesienie napędu dostaje od wibracji po tyłku że hej chyba że ja nie rozumiem opisanych objawów, bo dla mnie to zwykła oznaka przeciążanego silnika.
David Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 czyli moze 2 mas nie wyrabiac? mialem wkladany 2 mas sachsa a pozniej mechanik wlozyl 2 mas Luka i objawy te same,no ale skoro ma za duzy moment w tym zakresie to sie trzesie 2 mas? wiesz ja tak nie jezdze ale jak np mam 80 km /h i 1.500 obr i dam do dechy i sa mocne wibracje,a tak nie powinno byc,moze isc slabo przy takich obr ale nie powinien sie caly trzasc...
majkel_majki Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Na moje dwumas nie jest w stanie zniwelować drgań jakie generuje zespół napędowy.
KOval81 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 czyli moze 2 mas nie wyrabiac? mialem wkladany 2 mas sachsa a pozniej mechanik wlozyl 2 mas Luka i objawy te same,no ale skoro ma za duzy moment w tym zakresie to sie trzesie 2 mas? wiesz ja tak nie jezdze ale jak np mam 80 km /h i 1.500 obr i dam do dechy i sa mocne wibracje,a tak nie powinno byc,moze isc slabo przy takich obr ale nie powinien sie caly trzasc... Hmmm - pierwsze słyszę, żeby jakimkolwiek autem dawać w piz*zisko od 1500obr/min toś mnie troszkę zaskoczył - jak na mój gust to rzeczywiście układ przeniesienia napędu się nie wyrabia. Tak się dzieje tylko w tym zakresie obrotów, które podałeś, czy w innych też, bo jeśli nie, to zwyczajnie męczysz auto. W kaszlaku w takiej sytuacji dzwoniły zawory jak kościelny w święta, a tu nie przenosi dwumas obciążenia.
David Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 Mariusz mam prosbe wez na probe zrob tak u siebie czy tez auto Ci zacznie wibrowac, Panowie ja wam powtarzam ze nie jezdze tak ale zauwazylem taki objaw...jade dzisiaj na hamownie do v tech ( tylko to mamy w szczecinie) i wrzuce pozniej wykres tutaj
Jarol Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Ja u siebie moge na 5 biegu wcisnąć pedał gazu do dechy przy 1000obr i nic się nie dzieje, auto płynnie przyśpiesz bez najmniejszych drgań. Silnik mam po modyfikacji z seryjnym sprzęgłem i kołem dwumasowym, które już nie jest pierwszej młodości bo ma prawie 160tyś km przelotu.
grzegorzwawa Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 przede wszystkim dodanie gazu na 5 biegu do dechy przy 1000obr może nawet spowodować przekręcenie panewki na wale (słyszałem o takim przypadku) więc raczej unikaj takich zabaw, a jeżeli na 5biegu przy gazie do dechy od 2000obr czuć drgania to dwumas i trzaba zdjąć trochę niutona w programie, albo jak i tak nie ma go bardzo dużo to zmienić dwumas
David Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 Panowie bylem na hamowni i co wyszlo - mam program a nawet nie wiedzialem powiedzcie mi cos o tym wykresie bo ja sie nie znam i czy ten przebieg momentu moze powodowac drgania w tym zakresie obrotow jezeli to wina programu to umawiam sie do Roberta z Tune Up i jade do Gdanska jak bede w Polsce nast raz czyli 1 kwietnia
majkel_majki Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Widać, że w zakresie 1000- ok. 1800 obr jest zaj*****y, nagły przyrost momentu obrotowego, elementy układu napędowego dosłownie oddychają wtedy rękawami. Nie znam się na chiptuningu, ale na chłopski rozum tu tkwi twój problem i dobrze byłoby zdjąć trochę Nm z dołu, albo uczynić rozwijanie momentu łagodniejszym i oszczędzić sprzęgło i dwumasę, tak myślę niech ewentualnie ktoś mnie poprawi jeżeli głupoty gadam.
Jarol Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Nagły przyrost momentu w TDI to normalna sprawa. Wartości tez raczej nie są jakoś specjalnie wygórowane. Jedyne co mozna poprawić to przesunąc max moment na odrobine wyższe obroty.
David Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 czy moze ktos jeszcze cos powiedziec o tym wykresie? facet z hamowni mowil ze moge miec zle ustawione dawki paliwa - czy to moze powodowac te wibracje?
MAPI Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 z tego co widać na wykresie to nie ma tragedii z niutonem,...można by na tym jeździć ale warunek jest taki że trzeba w niskich obrotach troche pomieszać biegami wyjście masz takie .. albo sie dostosujesz do programu i przed 2000 tyś nie będziesz deptał na wysokich biegach .....albo jedz do Roberta i niech Ci ułoży niutona pod Twoje wymagania np.tak http://soft-tuning.pl/S_homski.jpg gdzie do 1800 tyś obrotów jest praktycznie seria inne dolegliwości mozna szybko wykluczyć ...wgrywając np serie....za kare
Bieniek Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 JA juz bedziesz u Roberta to polecam sprawdzic pompe vacum.U mnie tez walilo buda przy obciazeniu na wyzszych biegach i lewarek z lapy chcialo wyrwac. Metoda prob o bledow doszlismy do tej pompy.Szybka podmianka i nie to auto.
ono Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Jakieś 1.9 TDI z klubu miało wibracje silnika właśnie przez zły program , stary temat i nie pamiętam czyje.
David Opublikowano 9 Marca 2010 Autor Opublikowano 9 Marca 2010 czytalem o pompie Vacum i objawy pasuja do tego co ja mam.a Ty Bieniek miales takie objawy jak ja?
Bieniek Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Objawy opisalem wyzej. Moc tez byla mniejsza.
David Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 aha i zauwazylem ostatnio jedna rzecz - jak auto chodzi na luzie i wciskam sprzeglo do konca to silnik glosniej chodzi i to zarowno zaraz po odpaleniu jak i gdy mam 90 C - pamietam ze zanim wymienilem sprzeglo i dwumasa jak wciskalem sprzeglo to silniki chodzil tak samo na luzie jak na wcisnietym-czy moze to byc jednak wina sprzegla i dwumasa-zestaw Sachsa-a slyszalem tez zle opinie o tych czesciach Sachsa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się