Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pomocy - diagnoza audi


jaras231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pól roku mam audi a 4 quattro 1,9tdi silnik afn po tuningu w firmie abt, w dowodzie wbite 97kW

Autko moim zdaniem nie zbiera się tak jak powinno (kolega ma 110ps i czuć ze idzie lepiej)

wymieniłem rozrząd, uszczelniłem pompę. Kąt był ustawiany wg przyrządu a na vag pokazuje za wysoki, turbo słychać ze chodzi, a z rury dymu czarnego nie widać, mechanik mówi ze jest ok, ale autko nie idzie.

Nie mogę zrobić logów bo mój laptop trzyma baterie kilka minut :confused4:

Czy jest może ktoś z Poznania lub okolic na tyle miły by pomógł w diagnozie? albo zna niedrogiego speca od tych silników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebna jest diagnoza Vag

przepływka, turbo, wtryski, poprawne ustawienie pompy paliwa

podjedz na poznański spot, tam na pewno ktoś bedzie miał Vag-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja audiola ma naped na 4 buty a to jest tę przyczyna ze traci troche mocy ale skoro masz wbite ze ma 97KW to wychodziłoby ze masz te 132 kucyki więc pomijając quattro i tak powinien mieć lepszego kopca niż 110 konny silnik. Dziwne :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie dziwne :confused4:

pompa była dziś ustawiona u mechanika, przpływke jak odłączę to robi się totalny muł,

na vagu pokazuje ze wysoki kat

czy czujnik kata może być uszkodzony?? na początku miałem kąt ok40 a teraz jest ponad 100 i nie idzie zejść niżej manipulując pompą

Na dodatek mechanik podniósł mi dawki i teraz trzęsie jak chol..a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanik tak ci ustawił dawki i kąt, że teraz trzęsie silnikiem i budą to uciekaj od tego mechanika czym prędzej.

Wiem z doświadczenia, że jak mechanik takie rzeczy robi z pompą, to się nie zna i nie dawaj mu nawet auta do poprawienia, ponieważ spierd...li

Ci go jeszcze bardziej.

To jest prosty znak, że nie wie co silnikowi dolega i manipuluje pompą, a najprościej zwalić jest winę na pompę i wtryski.

Pozdro i strzeż się partaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaras231 występują u Ciebie jakieś metaliczne stuki? Wygląda na to, że padł Ci zawór N108 kąta początku wtrysku (zaworek w dolnej części pompy wtryskowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no stuka lekko ale to w silniku jakby popychacze (choć były wymieniane) no i z tym kątem początku wtrysku już pisałem, że od jakiegoś czasu nie idzie ustawić, w którym miejscu jest ten zawór i jak go sprawdzić? czy od razu wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie stukają popychacze tylko właśnie ten zaworek. Właśnie go sprawdziłeś robiąc logi grup 004. Jeśli zaworek zatarł się w korpusie to niestety wymiana pompy wtryskowej...

Zaworek znajduje sie z tyłu pompy na samym dole pod rurkami ciśnieniowymi, które idą do wtryskiwaczy. Idzie do niego przewód, więc powinieneś go rozpoznać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze jeśli się zatarł to go nie wyciągnę z pompy tak?

i jak go sprawdzić jeśli już mi się uda go wyjąc? nie mogę nic konkretnego znaleźć na ten temat :confused4:

czy to byłoby tez przyczyna niemożności ustawienia kąta wyprzedzenia?

a te pukanie to głośne powinno być?? i dochodzić z pompy? bo u mnie to puka ale tak jakby z pod kapy zaworowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mała uwaga co do logów. Mówsz ze masz więcej mocy niz ori a z doładowania widać ze masz tyle co ori. Nawet lekkie masz niedoładowanie. A więc było by wszystko ok z mocą bo masz 110 km i dlatego twój koleg co ma pewne 110 km idzie lepiej niz 4WD. Wszystko sie zgadza. Musissz jechać do firmy co robiła program by go sprawdzili co jest grane. Chip podnosi cisnieni doładowania a u Ciebie nie ma czegoś takiego. Dziwne. Masz tyle co w ori AFNie.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię że w dowodzie mam wbite 97KW i w brifie była adnotacja ze w firmie abt była moc podniesiona

Do abt się nie dostane bo to w Niemczech no i kiepsko u mnie z językiem niemieckim

na razie chciałbym się dowiedzieć co i jak z silnikiem, czy wszystko gra i co z tym katem wyprzedzenia bo nie mogę go ustawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABT nie zmienia w AFNnie przy lekkim sofcie map dmuchania turbiny , zmienia tylko dawki paliwa i kąty ........ hamownia moze powiedziec ile masz mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABT nie zmienia w AFNnie przy lekkim sofcie map dmuchania turbiny , zmienia tylko dawki paliwa i kąty ........ hamownia moze powiedziec ile masz mocy

Tak

Ale nie uzyskasz 97 KW bez podniesienia ciśnienia doładowania. Bo i niby z czego miałby sobie wziąść większą moc. Same dawki to za mało.

Tak jak pisze masz nawet lekkie niedoładowanie. Dokładnie. Hamownia prawde Ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Ale nie uzyskasz 97 KW bez podniesienia ciśnienia doładowania. Bo i niby z czego miałby sobie wziąć większą moc. Same dawki to za mało.

Tak jak pisze masz nawet lekkie niedoładowanie. Dokładnie. Hamownia prawdę Ci powie.

.....a skąd się bierze przyrost mocy po wstawieniu np. rezystora, ja tez mam ABT i mam 129 KM, to inna szkołą tuningu - )(naszych tunerów to dziwi a niektórzy to wręcz krytykują)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompiarz piz.da uszczelnił pompę ustawił niby kąt a jak mu powiedziałem ze na vagu pokazuje za wysoki to rozłożył ręce

Pytam co mogę zrobić z tym zaworem, po czym poznam ze uszkodzony jak już go wyjmę? i czy jest mozliwe ze od uszkodzenia tego zaworka (N108) nie mogę ustawić kąta na vagu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego masz seryjne auto ,nic nie jest zgrzebane,moze przed sprzedaza wyciagnal ci tego "czipa" i wsadzil program seryjny a w dowodzie zostalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...