Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z silnikiem - brak mocy, trudności z uruchomieniem silnika.


franek84

Rekomendowane odpowiedzi

witam koledzy mam problem i to nie mały! zacznę od tego że kiedyś wywaliło mi błąd na VAGu 0553 (sporadyczny przepływki)autko mi raz ciągnęło dobrze raz nie- jak zimne to szło naprawdę dobrze a jak się zagrzało-LIPA była :kwasny:ruszyłem o pól obrotu sztangę turbiny skracając ją i było przez tydzień wszystko ok szedł ponad moje oczekiwania!!!(odkręciłem wtedy też przepływke żeby się do sztangi dostac)teraz kaput muł jakich mało, pali troszkę więcej (takie moje odczucie-na 10 litrach 150 km trasa 16km i miasto 10 codzień a kiedyś na 10litrach 180-190 ta sama trasa :(troszke mi na zimnym kopci na błękitno, oleju nie bierze -kidyś cieklo z egr-u nagle przestalo jakieś 1000km temu(wiem bo nie widze kropel wiszących od spodu i zdrapałem warstwę oleju z turbiny)wymieniłem filtr paliwa, przejrzałem wężyki ciśnieniowe, dodam że logów nie mam jak zrobić tylko wiem że przy obrotach 860 obr/min wskazania są przepływki w granicach 800m/g-900m/g(32% czegoś tam), pali bardzo różnie raz od strzału a innym muszę ze 3-4 sek kręcić =masakra poprostu :wallbash:i co jest najgorsze nie ma błędów :wallbash: :wallbash:już kaske na przepływkę uzbierałem, znlazłem gościa co mi załatwi za 250 zeta pierburga ale szkoda mi wydać ciężko zarobionej kasy bo nie wiem czy coś pomoże :wallbash: :wallbash: :wallbash:jakiś HORRRROR, macie jakieś pomysły może?? będę BARDZO WDZIĘCZNY ZA POMOC :hi: :hi:

pozdrawiam(logów naprawdę nie dam rady zrobić szybko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz sprawdzić napięcie na akumulatorze i jakim prądem ładuje alternator. Sprawdź też czy czasami nie są przełamane przewody elektryczne pod gumą na wtyczce do n 75. Bez logów to raczej się nie da nic tu więcej wydumać. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie we wtyczce jest ok sprawdzałem miernikiem wszystkie piny i jest ok,aku może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie??? nie zawiódł mnie przy dużych mrozach (-25) ale jak stoje na światłach i włącze kierunkowskaz to falują mi obroty to jest norma??(nie dużo ale golym okiem widze że obrotomierz faluje-nie przekracza 900obr/min)jeszcze dodam nieszczęsne telepanie budą przy 1700 -2000 obr/min na 4 i 5 biegu :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszce mam pytanie, czy w tym silniku błędy np przepływki kasują się po wyłączeniu zapłonu?? a notlauf pojawia się przy określonych obrotach?? bo zawsze vaga podpinam jak wrócę z pracy i zanim pójdę po laptopa to już silnik wystygnie i zapalam tylko a nie wkręcam na duże obroty(powyżej 1200obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy wykasujesz tylko vag-iem. Co do notlaufa to to dosyć ciężko z taką turbiną o niego. Jak już się pojawia to najczęściej na dużym biegu 4 lub 5 przy obrotach powyżej 2500 rpm.

napięcie we wtyczce jest ok sprawdzałem miernikiem wszystkie piny i jest ok,aku może mieć jakiś wpływ na takie zachowanie??? nie zawiódł mnie przy dużych mrozach (-25) ale jak stoje na światłach i włącze kierunkowskaz to falują mi obroty to jest norma??(nie dużo ale golym okiem widze że obrotomierz faluje-nie przekracza 900obr/min)jeszcze dodam nieszczęsne telepanie budą przy 1700 -2000 obr/min na 4 i 5 biegu :wallbash:

Akumulator u siebie miałem roczny. Układ paliwowy, kąt wtrysku wszystko poustawiane jak należy. Przy minus 30 palił nie najgorzej 3 sekundy kręcenia i gadał, tyle ze rzucało silnikiem jeszcze z 5 sekund. Czasami było tak że puszczał bąki przy odpalaniu a czasami palił od strzała. Różnie to bywało. Ze dwa tygodnie temu zmierzyłem napięcie na aku i wyszło ze trzyma 8 volt :shocked: Wymieniłem alternator bo źle ładował, naładowałem aku i teraz pali od strzała za każdym razem i buja dosłownie pół sekundy. Różnica jest ogromna.

U mnie na 8 bitowym sterowniku obroty też bujały na jałowym przy włączonych kierunkach. Teraz na 16 bitowym nie ma tych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi chodzi o to telepanie to może nastawnik,wyciagnij wtyczke od impulsatora przy skrzyni biegów i sie przejedz,jesli telepanie ustanie to nastawnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak sprawdzałeś napięcie na aku?? odpiąć jedną klemę i miernikiem robić obwód?[br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 20:44_________________________________________________Kolego ale kilka razy sprawdzałem napięcie np na radiu czy na oświetleniu i wszędzie mam 11(+/-)53v [br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 20:47_________________________________________________dodam jeszcze że borykam się z problemem nie pamiętania ustawień w radiu, prąd dochodzi a za każdym razem (po wyjęciu kluczyka)muszę programować wszystko od początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek możesz sprawdzić napięcie na akumulatorze i jakim prądem ładuje alternator.

a niby jak ma sprawdzic prad ladowania??? :cool1:

napiecie powinienes sprawdzic przed rozruchem i po rozruchu gdy silnik jest cieply przy wylaczonych doboirnikach.

[br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 07:28_________________________________________________uwazam ze na dzien dobry powinienes podmienic ze sprawnego pojazdu przeplywke.

powinny byc wykonane logi pomiarowe wlasnie przeplywki.

zmiana ustawienia sztangi turbiny jest bzdura, sama sie nie przestawi, a rozregulowana bedzie bardzo trudna do ustawienia.

a poza tym czego oczekujesz cudu? bez logow. :kwasny: zrob porzadne logi. wtedy pomozemy w diagnozie. [br]Dopisany: 09 Marzec 2010, 07:33_________________________________________________

kolego jak sprawdzałeś napięcie na aku?? odpiąć jedną klemę i miernikiem robić obwód?[br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 20:44_________________________________________________Kolego ale kilka razy sprawdzałem napięcie np na radiu czy na oświetleniu i wszędzie mam 11(+/-)53v

masz 11V +/- 53 V ??? :shocked: :shocked: :cool1::kox::polew:

jedz moze do elektryka a z naprawa do mechanika, zanim auto puscisz z dymem i popsujesz je do reszty :cool1:

napiecie mierzysz gdy klemy sa podlaczone. powinno wynosic min 12V gdy silnik nie pracuje.

w szereg miernik wlaczasz gdy chcesz zmierzyc prad spoczynkowy, przy wylaczonych wszystkich odboirnikach, poszukujac ew. zrodla jego rozladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam 11,53V czasem 11,54v :hi: dziśs mierzyłem przy zapalonym do 1200obr mam 11,53 a powyżej 14,00v no i tak w okolicach tego. na zgaszonym raz 11,53 a innym 14,50v d\ziwne ale yśle że nie ma to chyba nic do przyspieszenia auta -co myślicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety może mieć - bratu jak alternator siadł to mu się prawie silnik zatrzymał (benzyna 2,6 ABC) po wymianie regulatora napięcia na wolnych obr 13,8 V powyżej 1k /min 14,4 full obciążenie , sprawdź regulator napięcia a szczegulnie szczotki czy ci nie robią zwarcia :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytnie. Czy ktoś może się orientuje gdzie w Warszawie można tanio "ustawić" silnik. Obrotomierz mi cały czas faluje. Czasami jak stoje to się skurczybyk tak ustawi, że sam mi dodaje gazu. Chodzi mi o jakiś niedrogi zakład w Wawie, a najlepiej to gdzieś w okolicy rembertowa. Chcę dodać, że mam LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...