sowek80 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam posiadam audi 1.8T, nie wiem co się dzieje ale przy wymianie filtra powietrza zauważyłem iż z odmy z pompy wtórnej pneumatycznej pryska mi na filtr woda ( lub jakiś jest to płyn). Wymieniałem go w grudniu, niedawno otworzyłem puszkę filtra i znów był on zalany. Miał ktoś taki przypadek, co to może byc ?? HELP http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a46d76a510c5efa8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1526add0a22ec695.html
Wandej Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam posiadam audi 1.8T, nie wiem co się dzieje ale przy wymianie filtra powietrza zauważyłem iż z odmy z pompy wtórnej pneumatycznej pryska mi na filtr woda ( lub jakiś jest to płyn). Wymieniałem go w grudniu, niedawno otworzyłem puszkę filtra i znów był on zalany. Miał ktoś taki przypadek, co to może byc ?? HELP http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a46d76a510c5efa8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1526add0a22ec695.html turbo się pewnie kończy skoro masz olej w dolocie :gwizdanie:
Buba Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 jesli to jest olej, na zdjeciach tego nie widac...
mateogda Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 zauważyłem iż z odmy z pompy wtórnej pneumatycznej pryska mi na filtr woda Sprawdź czy kombi-zawór od układu powietrza wtórnego jest szczelny!
ROBERT Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Ja bym proponował przejrzeć cały "dolot" do tej pompy, w szczególności wszystkie połączenia
mstan Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam Spotkałem się z czymś takim,a mianowicie jak piszesz zaciek ma miejsce przy wylocie odmy. Jak wiadomo odma jest połączona ze skrzynią korbową gdzie gromadzą się gazy spalinowe z przedmuchów,oraz inne opary.W sprawnie działającym silniku w spalinach znajduje się para wodna i inne gazy lotne w niewielkiej proporcji.W okresie zimowym przy niedługich trasach następuje skroplenie części spalin(pary wodnej) w przewodach odmy i jest wdmuchiwane do filtra powietrza. Po rozgrzaniu silnika do filtra trafiają gorące spaliny. Jak już wspomniałem miałem zgazowanego rocznego Seata gdzie odma była podłączona do środkowej części filtra powietrza i właśnie w okresie zimowym w obudowie filtra gromadziła mi się woda.Jedynym wyjściem z sytuacji było przedłużenie węża odmy tak by tworzył syfon i co jakiś czas(raz w tygodniu) spuścić wodę z węża. Tylko pozazdrościć sprawności silnika. Pozdrawiam
sowek80 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 Odpowiedz na pytanie, na tym filtrze, to nie jest [olej] jest to woda lub płyn chłodniczy, wydaje się że troszku ubyło z zbiornika wyrównawczego ale naprawdę znikoma ilośc, lecz po ostatnim przeglądzie filtra zauważyłem krople na tym filtrze i wydawało mi się że to woda. Kolego [mstan] jeżeli jest wszystko w-porządku to dlaczego fabryka nie przewidziała takiego syfonu bo wydaje mi się że lepszej sprawności niż po opuszczeniu fabryki te auto nie będzie miało, druga sprawa dzieje się to nie tylko w zimę lecz cały rok. ps. Koledzy jak sprawdzic szczelnośc "zaworu kombinowanego"
ROBERT Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Pompa wtórnego powietrza znajduje się pod filtrem powietrza, musisz przyjrzeć się właśnie tej pompie, najlepiej z kanału zdjąć z niej rurki plastikowe i zobaczyć czy nie ma w niej wody, jak jest sprawdź szczelność wszystkich tych rurek. Już gdzieś spotkałem się z takim przypadkiem , że w tej pompie była woda
mateogda Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Koledzy jak sprawdzic szczelnośc "zaworu kombinowanego" Wystarczy zdjąć rurki z wpp i sprawdzić czy nie dmucha spalinami na pracującym silniku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się