franek84 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Koledzy mam pytanie czy N75 podłanczając na krótko do aku powinien pykać , cykać czy coś podobnego? dodam że wymieniłem wężyki ciśnieniowe i nadal borykam się z problemem braku mocy do 2000obr/min potem ok(tak mi się wydaje ) podłanczając pod aku na krótko nic w nim się nie dzieje żadnej reakcji, nic cisza i tyle pozdr
bish - kopt Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Koledzy mam pytanie czy N75 podłanczając na krótko do aku powinien pykać , cykać czy coś podobnego? dodam że wymieniłem wężyki ciśnieniowe i nadal borykam się z problemem braku mocy do 2000obr/min potem ok(tak mi się wydaje ) podłanczając pod aku na krótko nic w nim się nie dzieje żadnej reakcji, nic cisza i tyle pozdr powinien cykać
franek84 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 kiedyś mi wywalało błąd n75 tera nic może tak być że nie będzie błędu a n75 zaniemógł?[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 19:47_________________________________________________tera=teraz
Sztomel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 spotkałem się już z kilkoma błędami, które powinien Vag wykazać a jednak nie wykazał więc niezbadane są reakcje Vaga i sterownika na nie, z niektórymi N75 jest tak, że nie słychać ich cykania ale można wyczuć jego pracę trzymając go w palcach, można też go sprawdzić inaczej : jeśli N75 nie ma podłączenia zasilania to dmuchając w górny króciec powinno powietrze wylatywać tylko tym dolnym pod nim a jeśli podamy mu zasilanie to dmuchając w górny króciec powietrze powinno uchodzić tym króćcem po przeciwnej stronie N75 - wtedy N75 jest sprawny a jeśli inaczej to uszkodzony.
franek84 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 u mnie dmuchając na odpiętym w górny wlot powietrze uchodzilo NIE tym symetrycznym w pionie do dołu tylko tym w bok czyli do gruchy,nic nie odczuwałem jak sprawdzałem na zasilaniu z aku a prąd szedł bo zwarłem kabelki na chwile:naughty:
Sztomel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 sorry, muszę trochę sprostować to co napisałem wcześniej a mianowicie : Powyższy opis dotyczy sprawdzania elektrozaworu podciśnieniowego stosowanego do regulacji ciśnienia doładowania w turbosprężarkach ze zmienną geometrią czyli VNT i wykonuje się je tak : na odpiętym zasilaniu od N75 przytykamy palcem wlot dolnego króćca (króciec jest oznaczony na elektrozaworze jako OUT i połączony wężykiem z gruchą przy turbinie) zaciągamy ustami powietrze z górnego króćca (oznaczonego jako VAC połączonym z wężykiem dochodzącym do pompy vacuum) -przy sprawnym N75 powietrza nie uda nam się zassać ale jeśli tylko odsuniemy palec od dolnego króćca OUT to wtedy zassiemy powietrze górnym bo udrożnimy wtedy przepływ podciśnienia pomiędzy kanałami OUT a VAC, przy podłączonym zasilaniu przytykamy palcem wlot króćca po przeciwnej stronie N75 (króciec jest oznaczony jako ATMO i połączony jest wężykiem z obudową filtra powietrza) i zaciągamy ustami powietrze z króćca VAC - przy sprawnym N75 powietrza nie uda się nam zaciągnąć a jeśli odsuniemy palec odtykając króciec ATMO to powietrze zaciągniemy. Powyższe sprawdzenie - jeśli jego wynik będzie zgodny z opisem to N75 jest całkowicie sprawny, jeśli zaś daje się zaciągnąć tylko i wyłącznie powietrze z króćca VAC przez króciec OUT przy podpiętym zasilaniu do elektrozaworu to oznacza to, że spalona jest cewka wewnątrz N75, jeśli przy podpiętym zasilaniu nie daje się zaciągnąć powietrza króćcem VAC ani z króćca OUT ani króćca ATMO to oznacza, że zaworek wewnątrz jest zabrudzony. Sposób sprawdzania N75 sterującego nadciśnieniem przy turbosprężarkach z zaworem upustowym czyli w silnikach 1.9 TDI o mocy 90 KM (za wyjątkiem silnika o oznaczeniu AHH) jest podobny ale opiszę go innym razem bo teraz idę oglądać film
franek84 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 kolego sztomel u mnie od N75 odchodzą 3 wężyki 1-do turbiny 2-do gruchy sztangi 3-do rury za przepływką do vaccum pompy ic nie idzie
Sztomel Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 kolego sztomel u mnie od N75 odchodzą 3 wężyki 1-do turbiny 2-do gruchy sztangi 3-do rury za przepływką do vaccum pompy ic nie idzie racja, przecież opisywałem N75 sterujący podciśnieniem w VNT, w turbo WG jest inaczej ale to przy okazji bo film się skończył a ja muszę się podszkolić w opisie tego starego N75 czyli dajcie mi trochę czasu, no chyba że ktoś to opisze za mnie a jak nie to jakoś to opiszę, choć nie mając doświadczenia w N75 WG (bo nie mam z nim styczności) trochę poczytam i dam opis - ale przecież każdy może o nim poczytać i dać taki opis to fakt, do vacuum pompy idzie tylko wężyk od N18, trochę cierpliwości bo trochę nadużyłem alkoholu i nie chcę palnąć jakiejś głupoty a swoją drogą to ten post musiałem edytować chyba z kilkanaście razy, wybaczcie ale mimo, iż jestem zdrowo nakopany to trochę przyzwoitości nakazuje bym nie pisał z ortami i bez mózgu. Super, że mam Firefoksa a nie IE bo byłoby sporo błędów.
franek84 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 Dziś rano wypiąłem przewód od n75 ten czerwony i poprowadziłem go bezpośrednio do gruchy sztangi i jazda jest o niebo lepsza ale odczuwalna dopiero po 2 000obr/min na niskich biegach a na wysokich od 1500 już czuć że ciągnie. później odpiąłem wtyczke od n75 to była kaplica (ta sama reakcja jak kiedyś przepływke wypiąłem)muł jak nie wiem. obecnie n75 leży na stole operacyjnym i czeka go reanimacja bo wg mnie to on jest przyczyną(raczej elektronika jest ok tylko myśle że jest bardzo zaoliwiony i nie cyka (wogóle zresztą nie ma reakcji) tylko powiedzcie czy tak się powienien zachowywać samochód jak bezpośrednio się do gruchy podepnie ?[br]Dopisany: 15 Marzec 2010, 11:48_________________________________________________n75 właśnie schnie, (pomyłkowo kupiłem jakiś klej 12 godzinny :wallbash:ale podobno mega stal jak wyschnie więc jutro napisze czy coś pomoglo, przy okazji pytanie jak długo można jeździć na odpiętym n75 i wężyku od turbo podpiętym bezpośrednio do gruchy sztangi ?? i jeśli ktoś jest w temacie to powyższe pytanie aktualne jest :gwizdanie: pozdrawiam
jarek3251 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Dziś rano wypiąłem przewód od n75 ten czerwony i poprowadziłem go bezpośrednio do gruchy sztangi i jazda jest o niebo lepsza ale odczuwalna dopiero po 2 000obr/min na niskich biegach a na wysokich od 1500 już czuć że ciągnie. później odpiąłem wtyczke od n75 to była kaplica (ta sama reakcja jak kiedyś przepływke wypiąłem)muł jak nie wiem. obecnie n75 leży na stole operacyjnym i czeka go reanimacja bo wg mnie to on jest przyczyną(raczej elektronika jest ok tylko myśle że jest bardzo zaoliwiony i nie cyka (wogóle zresztą nie ma reakcji) tylko powiedzcie czy tak się powienien zachowywać samochód jak bezpośrednio się do gruchy podepnie ?[br]Dopisany: 15 Marzec 2010, 11:48_________________________________________________n75 właśnie schnie, (pomyłkowo kupiłem jakiś klej 12 godzinny :wallbash:ale podobno mega stal jak wyschnie więc jutro napisze czy coś pomoglo, przy okazji pytanie jak długo można jeździć na odpiętym n75 i wężyku od turbo podpiętym bezpośrednio do gruchy sztangi ?? i jeśli ktoś jest w temacie to powyższe pytanie aktualne jest :gwizdanie: pozdrawiam kolego masz 1z i co chcesz żeby ci turbo jak w afn-ie wstawało???bez przesady w tych modelach książkowo daje na maxa od 2000 -2200 wiec nie wiem czy jest sie czym martwić
franek84 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 wiem kolego że szału tu nie ma ale gdyby nie było wcześniej chwilowych przyspieszeń to pewnie trwał bym dalej w nie wiedzy(od marca ubiegłego roku jeździłem tak i nic mnie nie drażniło bo myślałem że one tak chodzą-aż do chwili kiedy w mrozy rano zaczął mi ciągnąć dobrze ale wcześniej przeczyściłem dolot-była bajka ) teraz znów zaczęło się j.w. 1Z -szału nie ma ale też potrafi nie jednego opla udało mi się zawstydzić CDTI a teraz one mnie zawstydzają
jarek3251 Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 to podłącz vaga wejdź w turbo i tam zobaczysz jak ci pompuje i wszystko sie wyjaśni
franek84 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 Niestety reanimacja N75 nie powiodła się (lepiej się zbierał jak ominąłem i bezpośrednio do gruchy wpiąłem przewód) pytanie mam jeszcze czy prąd rzędu 6,0 do 7,0Volt na wtyczce N75 jest ok? tak samo mam na przepływce na niektórych pinach [br]Dopisany: 16 Marzec 2010, 14:45_________________________________________________dodam że sprawdzałem na zapalonym(wypiąłem wtyczke) później oczywiście błąd wykasowałem (niestety na tyle mi baterii wystacza w laptopie ) jeszcze do tego dziwną sprawę zauważyłem-do wczoraj jeździłem z podpiętym n75 i w zakresie 70-90km/h na 4 biegu i piątym telepało mi silnikiem strasznie natomiast jak poprowadziłem przewód od turbiny pomijając n75 bezpośrednio do gruchy- brak wibracji a auto lepiej nawet szło niż z nim, co jest grane
jarek3251 Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 nie wiem co jest u ciebie ale jesli podłączysz bezpośrednio przewód od turbiny do gruszki to powinieneś nie miec pełnego ładowania turba bo wtedy bedzie wczesniej otwierał zawór upustowy
franek84 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 na niskich biegach idzie od 860 do 2200 obr na 3,4,5 biegu zaczyna się zbierać po 1500 już i dalej już idzie tak samo w całym zakresie
jarek3251 Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 no przyjmijmy ze n 75 jest popsuty i cały czas ci puszcza powietrze na gruszkę to to tak samo co bys na krotko podpiął bez n 75 a przyjmujac ze jest popsuty i nie podaje ci powietrza co za tym idzie nie otwiera ci zaworu w turbo to wtedy masz tylko przeładownie przy wysokich obrotach chce za tym ci powiedzieć ze n75 nie ma nic wspólnego z brakiem mocy przy niskich obrotach
franek84 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 ja przyjąłem troszkę inną teorię, jak go wyciągnąłem i dmuchałem tam gdzie powinno turbo dawać to powietrze mi uchodziło tym końcem do gruszki ale także tym do gumy za filtrem więc doszedłem do wniosku że nigdy mi nie otworzy zaworu upustowego ponieważ n75 mi go cały czas upuszcza(jak go rozebrałem była pęknięta ta sprężynka w środku wałka zamykającego a poza tym wogóle nie ma reakcji jak podłączylem pod aku nie wiem jeżeli kolega może to zinterpretować i powiedzieć czy dobrze myślę? dziękuję za odpowiedzi oczywiście [br]Dopisany: 16 Marzec 2010, 15:41_________________________________________________kolega właśnie o tym pisał widze :doh1: a z prądem kolega może coś wie jaki tam powienien być bo mam 6-7V
jarek3251 Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 no właśnie......... tutaj masz jak sprawdzić ten od erg tamtego nie mogę znaleźć ale to to samo [br]Dopisany: 16 Marzec 2010, 16:30_________________________________________________jak nie rozumiesz to tu pisze zeby po 2 pin sie wpiąć a mase i powinno być tyle co na aku. a jesli omomierzem podepiesz pod zaworek sie to odpowiedznia rezystancja powinna być taka jak na obrazku ale mysle ze kolega WCZYTA sie dobrze w tekst? :>
franek84 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 kolego to ja mam 29ohm natomiast napięcie sprawdzałem na dwóch pinach to miałem w granicach 7V ;( i dzięki wielkie za podpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się