Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problemy po wymianie rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

otóż spotkała mnie "przygoda" z moją b5 - strzelił pasek wielorowkowy, jakoś zakulałem się do mechanika gdzie diagnoza była bezlitosna - do wymiany napinacze, pompa wody, coś z wentlatora + do wymiany rozrząd - podczas wymiany rozrządu mechanik zadzwonił do mnie z pytaniem czy rozrząd ktoś robił? bo ten jest o jeden ząbek dalej w stosunku do fabrycznych znaczników, powiedziałem że nie i że dobrze chodziło (mechanik na moje pytanie czy mógł pasek przeskoczyć - odpowiedział ze absolutnie nie) więc założył tak samo jak tamten.

Autko odebrałem, chodzić chodzi ale mam wrażenie że złapało jakiegoś mega muła od 1tys do 2tys rozpędza się tragicznie (i klekocze jak stary Transit) jak już wlezie na >2,5 tys i zassie turbo jest powiedzmy przyzwoicie. Ale mam poważne zastrzeżenia do pracy silnika, to nie jest ta moc co była. I ten klekot, którego nie było, dodatkowo mam problem z zagrzaniem go - maksymalnie grzeje się do ok 78 stopni dopiero przy dłużej jeździe z większa prędkością na chwile wskoczyło 90.

po podłączniu do VAGa wykazało mi takie błędy silnika

527 Czujnik temp.w przewodzie dolotowym-G72

przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

550 Regulacja początku wtrysku

różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym

różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

519 Czujnik ciśn.w przewodzie dolotowym-G 71

zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY

jeśli to nie ten dział to przepraszam i proszę o przesunięcie - liczę na Waszą pomoc, gdzie szukać przyczyn, czy mechanik ma poprawić to o ten jeden ząbek? co zrobić by autko odzyskało dawny wigor

z góry dziękuje

donnyX

Opublikowano

na początek zdjęcie pokrywy zaworów i sprawdzenie czy wszystko się zgadza ze znakami i dalej bs 000 ustawienie kąta wtrysku. Zapytaj mechanika jaki ustawil lub zapodaj bs 000.

Opublikowano

Ja bym takiego samochodu nie przyjal.Termostat ci wstawil?.Dwa bledy z doladowaniem,zrob komplet logow.

Opublikowano

Wygląda jak by był przestawiony na pompie. Trzeba by sprawdzić ustawienie rozrządu i sprawdzić kąt wtrysku.

Opublikowano

dzięki Panowie, jutro jade zrobić bure mechanikowi, mam juz kabelek i laptopa ale probowalem dzisiaj zrobic logi i nie moge odczytywac bloku 000 jest na to jakaś witaminka do VAGa?

kolega zbyszek7791 pisał żeby sprawdzić kąt wtrysku

oświećcie mnie :)

bo nie do końca wiem czy mam odczytywać z

01-Enigne settings> 08 - Meas. Blocks (tutaj mi coś się pluje VAG o rejestrację gdy zapodaje grupę 000)

czy też

01 -Engine settings> 04 Basic settings ?

jutro będę z tym walczył i wrzuce logi narazie mam tylko taki mały zrzut, który już chyba dużo mówi że coś jest mocno nie tak?

dccf8c9e4e1c9ccd.jpg

Opublikowano

Nic nie widac,poza termostatem chyba ze na zimnym.Wchodzisz 01-04-grupa 000.Czyli ENGINE-BASING SETING-000

Opublikowano

no i zalatw sobie przede wszystkim pelnego vaga.

Opublikowano

na logi będę musiał poczekać, autko zostało u mietka i chyba znalazł się winowajca - popychacz siadł, i podobno audiola pracowała na 3 gary. Stad jej brak mocy i namiętny klekot transita ;P Sumka jaką rzucił mechanik tez powalila na kolana - kompleksowa naprawa tego (szklanki, uszczelniacze, uszczelki, olej, filtr, etc) + termostat 1500 zł - powiedzcie czy to normalna cena za taką usługe ? :o[br]Dopisany: 18 Marzec 2010, 19:48_________________________________________________autko odebrane idzie całkiem fajnie poniżej zamieszczam logi statyczne i dynamiczne jesli cos nie tak zrobilem wybaczcie ale to moj 1 raz :) proszę o analizę

statyczne

fec509635babf3eam.jpg04590a3a2f0bb5dam.jpg14b1192bf1f70e48m.jpg173d580f40610427m.jpg

dynamiczne

f37fdf33046613edm.jpgb6f5a66cdfa10581m.jpgf72c26882120caddm.jpg005a218cf9f2181bm.jpg

Opublikowano

no dynamiczne to one nie sa wcale. logi dynamiczne wykonujemy pojedynczo kazda grupe. wrzucamy 3 bieg, okolo 1500obrotow , zaczynamy logowac, wciskamy pedal gazu do oporu na 100% ,az do osiagniecia 4200-4500 obrtow.a nie jak Ty raz dajesz gazu, raz nie, raz tylko troche. grupe 003 dobrze sprawdzc, bo chyba niedomaga przeplywka,ale to nie na 100%

Opublikowano

no to tak robilem, trochę tylko jest "z rozbiegówką", żeby się nie zabić :)

ale po rozbiegówce jest moment od ~1500 do 4500

Opublikowano

przy zerwaniu paska wielorowkowego często zdarza się że kawałek jest wciągany pod osłone rozrządu i rozrząd przeskakuje o pare ząbków... u Ciebie możliwe że właśnie przeskoczył o ten 1 ząbek i dlatego tak silnik pracował...

co do zerwanego paska... sprawdzaj co jakiś czas napinacz tego paska czy nie jest skrzywiony bo przez to lubi zeskoczyć i narobić niespodzianek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...