yahoo Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Kurde mam głupie pytanie i to zapewne mocno ale mnie lekko zestresowało. Auto mam naprawde od niedawna dopiero miesiac. Wlasnie jezdzilem autem testowalem bo mialem wymiane zawieszenia, hamulce itd. No i autko troche podusilem po jakims czasie odebralem zone i wracajac do domu jeszcze sprawdzalem auto. Teraz tak dodajac gazu na maksa auto przyspieszalo i przy okolo 2500 obrotow na dwojce czulem jakby puszczalo sprzeglo w sensie obroty wzrastaly auto nie jechalo, i teraz albo po prostu przyczepnosc tracilem albo puszczalo sprzeglo. Sprzeglo lapie wysoko i dlatego podejrzewalem ze to moze puszczac sprzeglo. Na 1 i na 2 biegu tak czulem wlasnie. Czy jakby puszczalo sprzeglo to bylby jakis zgrzyt czy cos bo nic takiego nie odczulem. Pasuje jakby do utraty przyczepnosci ale bylo z 5 stopni na plusie i mam tylko 130 koni heh wiec hmmm. A wiec to moze puszczac sprzeglo czy nie ?
wojtekce Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 raczej ślizga sprzęgło czeka Cię wymiana
yahoo Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 kurde ale dziwne bo nie ma szarpniecia zadnego ani zgrzytania. Cholera dobilo mnie to bo jeszcze mechanicy mi klime musieli uszkodzic i w ogole jak przygazowalem a tutaj cos czuje nie tak chyba ze sprzeglem to juz zalamka. Jutro musze sprawdzic na jakiejs suchej dobrej drodze.
majkel_majki Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Nie odróżniasz ślizgania się sprzęgła od utraty przyczepności kół ? Na to wygląda, że właśnie sprzęgło się kończy, szarpać w końcowym stadium może jak się ślizgnie i załapie znowu ale skąd zgrzytanie miałoby się pojawić to ja nie wiem.
yahoo Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Znaczy powiem tak no wydawalo mi sie jakbym przyczepnosc stracil ale to tak jak na lodzie a kurde bylo +6. Najdziwniejsze ze jeszcze godzine wczesniej jak smigalem to bylo wszystko ok. Jutro przejade sie i sproboje na 4 porządnie depnąć i zobacze czy się ślizga czy nie. Albo faktycznie sie ślisko zrobilo na plusowej temp. albo sprzęgiełko mówi papa ( oby nie )
iwadrian Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Stawiam na sprzęgło. Na postoju wrzuć 4 lub 5 bieg i spróbuj ruszyć, jak zgaśnie od razu to sprzęgło o.k, jak nie zgaśnie to sprzęgło padaka.
yahoo Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 Z tego wszystkiego polazłem i sprawdzilem. Probowalem ruszyc z 4 i ni cholery szarpnęło i zgasł, sprobowalem drugi raz dajac prawie 3 tys obrotow i tez szarpnal i zgasl. Wiec hmm wyglada narazie ze sprzeglo jest ok. czyli heh anomalia pogodowe gdzie przy +5 robi sie slizgawka, fakt swiecilo sie jakby byla szklanka ale bylo na + i nie wydawalo sie aby bylo slisko. No chyba ze moj ogromny 130 konny potwor ma ogromny moment i pali gume na 2 biegu heh. Jutro jeszcze potestuje auto.
majkel_majki Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Spróbuj jeszcze jak trochę pociśniesz i sprzęgło dostanie po tyłku.
yahoo Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 Wiec tak wczoraj nie chodzilo ze katowalem probowalem ruszyc z 4 i zgasl dwa razy. Nie bylem na recznym wiec nic sie specjalnie nie stalo. Natomiast dzis potestowalem auto i nie chodzilo aby sprzeglo dostalo po tylku. Po prostu normalnie przyspieszalem z noga w podlodze i nic sie nie dzialo nic sie nie slizgalo itd. Wiec albo wczoraj natafilem na jakas tlustą plame, albo pogoda spłatała figla i przy + temp bylo slisko, albo hmmm nie wiem. No ale narazie jest ok. Jestem w trakcie sprawdzania czy klima jest szczelna i mam nadzieje ze cieknacy czynnik chlodniczy ( o ile sie tak dzieje ) nie moze sie dostawac w okolice sprzegla ?
majkel_majki Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Jestem w trakcie sprawdzania czy klima jest szczelna i mam nadzieje ze cieknacy czynnik chlodniczy ( o ile sie tak dzieje ) nie moze sie dostawac w okolice sprzegla ? Nie ma takiej opcji żeby się tam dostawał.
yahoo Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 I znow pojezdzilem i jest ok. mysle w takim razie ze musialem wjechac w jakas plame bo innej mozliwosci nie widze. No chyba ze sprzeglo wtedy miało słabszy dzień Z klimą jest ok. więc narazie się nie martwie dopoki faktycznie sprzęgło nie padnie
Kowi87 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Uślizneło Ci sie bankowo, pewnie kiedys Ci sie powtórzy to jeszcze Ja miałem tak że jadać na 4 biegu 50km/h wciskałem pedał gazu do oporu i był taki efekt jak na lodzie ze oborty bardzo szybko sie wkręcały a prędkość minimalnie wzrosła, przy delikatnym przyspieszaniu to nie występowało ale jak tylko depnąłem to za kazdym razem bez wzgledu czy sucha czy mokra nawierzchnia Wymieniłem sprzęgło problem ustał
manqm Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Czy masz ASR? jakbyś wpadal w poślizg na zegarach by ci migała żółta kontrolka od ASR-a. Mógłbyś wtedy wykluczyć poślizg...
yahoo Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 nie mam asr. Kurcze no caly dzien jezdzilem staralem sie troszke pogazowac i ani razu mi sie dzis to nie zdazylo. Aha no i wtedy jak mi sie uslizgnelo albo sprzeglo albo kolo to byl bieg nr 2 i na biegu 1. Wiec jak kolega pisal na 4 czy 5 to nie wystapilo. Kurcze no podejzewam ze po prostu musialo byc troche slisko i zerwalo przyczepnosc bo rzucilo mnie troche w bok przy tym no a mowie poza tym zadnych problemow ze sprzeglem nie mam i nie mialem poza tym że łapie wysoko.
dejf Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Mnie sie wydaje ze straciles na chwile przyczepnosc. To normalne ze koła slizgaja sie na 2jce... Jak dam w podłoge to wystarczy ze jest troche piasku lub suchej soli na jezdni i juz kola buksują. Jezdzilem dzis z otwarta szyba pasazera i slyszalem slizgajace sie kolo po asfalcie a jezdnia nie byla mokra. Raz mialem tez takie wrazenie ze jakby to sprzeglo bylo ale sadze ze to brak przyczepnosci bo zwija sie rowno jak jest suchutko. OT - Osobiscie bede oddawal na wiosne sprzeglo do Radzikowskiego (Wawa) na wzmocnienie...(gdyz planuje dalsze mody). Podobno robi to bardzo dobrze i wychodzi taniej niz wymiana na nowe ktore i tak nie wytrzyma momentu wiekszego niz 320N/m.
wojtekce Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Kurcze no caly dzien jezdzilem staralem sie troszke pogazowac i ani razu mi sie dzis to nie zdazylo. Aha no i wtedy jak mi sie uslizgnelo albo sprzeglo albo kolo to byl bieg nr 2 i na biegu 1. Wiec jak kolega pisal na 4 czy 5 to nie wystapilo. Kurcze no podejzewam ze po prostu musialo byc troche slisko i zerwalo przyczepnosc bo rzucilo mnie troche w bok przy tym dlaczego od razu tak nie opisujesz problemu wiadomo jak ci auto ucieka przy ostrym ruszaniu to znaczy że to nie sprzęgło
yahoo Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 tzn. to nie bylo że tak powiem ruszanie tylko wolno jechałem i depnąłem na dwójce do oporu i wygladalo to tak że auto ciągnie i przy 2500 obrotów jakby zrywało przyczepność i potem za chwile znow łapało i ciągneło dalej.
AudioBas Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 No Panowie... Załamany jestem! Auto kupione miesiąc temu. Rozrząd filtry i duperele poszło z 1000 zł.... Dziś jadę na 3, wyprzedzam autobus dodaje gazu obroty rosną, a ja ledwo przyśpieszam ;/ Dałem na 2 też czułem obroty w góre a ja delikatnie przyśieszam... Dojechałem do pracy było trochę lepiej. Dalej już nawet nie miałem ochoty sprawdzać tego... Załamka... A4 Avant 98 rok 110 koni! Drogie takie sprzęgło? Jakie kupić? Chcę mieć spokój wiec wymienie cały kpl.... POMOCY!
kalik Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Jak chcesz mieć spokój wymień sprzęgło (polecam LUK) i dwumas lub przerób na jednomas. Przy zmianie sprzęgła i przeróbce na jednomas koszt około 1 tys zł, a przy wymianie dwumasa musisz szykować około 2 tys
dejf Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 A pamietacie moze - gdzies na forum ktos sprzedawal komplety wzmocnionych sprzegiel przez Radzikowskiego do AFNa. Czy to jeszcze gdzies mozna dostac??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się