Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciśnienie 15MPa - to możliwe?


pawelwor

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dzisiaj na sprawdzeniu ciśnienia na garach. Pomiary na każdym z cylindrów po 15 MPa, ale z tego co wiem, to przy takim ciśnieniu nie powinien nawet odpalić :blink: Mechanik się zarzekał, że urządzenie jest nowe i sprawne ( :?: :!: ). Takie ciśnienie w ogóle możliwe??? W dieslu???

A pojechałem, bo z silnikiem jakieś cyrki mi się dzieją... Raz chodzi kulturalnie, ładnie przyśpiesza, a raz jak stary diesel, ciężko przyśpiesza, grubo chodzi, głośno itd, że aż mam ochote go rozbić na najbliższym drzewie... Logi nie raz robiłem i wychodziły w normie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem jak Ty-identyczne objawy.Wybieram się na sprawdzenie ciśnienia niedługo.Takie objawy są od ponad roku,gdy kupiłem auto.Caly czas jezdziłem na dawce paliwa 2.2mg i kąt wtrysku miałem na zero zamiast 51,Auto odpalało zawsze od pierwszego obrotu.Ustawiłem kąt wtrysku na prawidłowy i kultura pracy silnika minimalnie się poprawiła,W grupie 013 w vagu miałem dużą różnice na trzecim cylindrze na minusie 1.99 a pierwszy i drugi po 0.34 i -0.36.Myślałem że końcówki leją to kupiłem nowe wydajniejsze216tki ustawiłem ciśnienie na nićh 220/300 i dalej to samo,korekcje w dawkowaniu wcale się nie zmieniły może trochę lepiej przyspiesza ale nie zawsze i wtedy zaczyna chodzić głośniej jak rozj..grużlik.Nie pomogly wymiany poduszek pod silnikiem,skrzynią biegów,złącze elastyczne na tłumiku.Zostało jeszcze sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i podejrzewam zawieszające się zawory od nagaru,bo jak by cylindry nie miały ciśnienia to w takie mrozy jak były to nie zapalił by od pierwszego obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie wiem czy coś pomogę ale wydaje mi się że to samo przechodziłem-

też się borykam z brakiem mocy, drganiami, większym spalaniem i wogóle cuda...

wielokrotnie opisywałem temat na forum, kiedyś skróciłem(wkręcając ją ) o jeden obrut sztangę turbawki i przez chwile było ok ale znów to samo dalej budą telepało raz ciągnął ja 90KM a innym jak z 50KM, wymieniłem filtry, zregenerowałem N75 (spiąłem na krótko przewodzik od turbiny pomijając N75 i podpiąłem go do gruchy - drgania ustały ) więc jedno co mi pozostało to rozkręcenie sztangi do poprzedniej pozycji i o jeden obrót więcej i pomogło ale to musi jeszcze fachowa ręka wyregulować bo czuje bardzo delikatne drgania jeszcze -prawie nie wyczuwalne ale wiadomo teraz człowiek jest przewrażliwiony.

do tego nie wiem dlaczego ale nie kopci mi na niebiesko tylko szary dymek leci po odpaleniu to chyba ok :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego [franek 24] ja też testowałem skręcenie sztangi o jeden obrót ale przyrost mocy był momentami aż wciskało w fotel a za chwilę nagle przymulenie i tak w kólko.Sztangę musiałem wydłużyć o ten jeden obrót spowrotem i przyspiesza równomiernie teraz.Szary dymek też u mnie jest dopuki się nie rozgrzeje.Jak silnik jest gorący to nie ma wogóle dymu,ale jestem dopiero po wymianie końcówek wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem jak Ty-identyczne objawy.Wybieram się na sprawdzenie ciśnienia niedługo.Takie objawy są od ponad roku,gdy kupiłem auto.Caly czas jezdziłem na dawce paliwa 2.2mg i kąt wtrysku miałem na zero zamiast 51,Auto odpalało zawsze od pierwszego obrotu.Ustawiłem kąt wtrysku na prawidłowy i kultura pracy silnika minimalnie się poprawiła,W grupie 013 w vagu miałem dużą różnice na trzecim cylindrze na minusie 1.99 a pierwszy i drugi po 0.34 i -0.36.Myślałem że końcówki leją to kupiłem nowe wydajniejsze216tki ustawiłem ciśnienie na nićh 220/300 i dalej to samo,korekcje w dawkowaniu wcale się nie zmieniły może trochę lepiej przyspiesza ale nie zawsze i wtedy zaczyna chodzić głośniej jak rozj..grużlik.Nie pomogly wymiany poduszek pod silnikiem,skrzynią biegów,złącze elastyczne na tłumiku.Zostało jeszcze sprawdzenie ciśnienia na cylindrach i podejrzewam zawieszające się zawory od nagaru,bo jak by cylindry nie miały ciśnienia to w takie mrozy jak były to nie zapalił by od pierwszego obrotu.

Ja też mam podobnie. Jak będę rozrząd zmieniał to sprawdzę ciśnienie na cylindrach i ciśnienie oleju. Raz chodzi ładnie ale głośniej a raz głośno i kiepsko. Dawki mam ok: http://vaglog.rtnet.pl/tcp_8755.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy siękolego u mnie to pomogło jej rozkręcenie (poprzednio skręciłem ją to chwilowo ok było a puźniej kaput) ale nie chcę tu nikogo wprowadzać w błąd, bo może być tego setki przyczyn... a rozregulować turbinę nie jest problem :kwasny:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Czy próbę olejową mechanik też wykonał możliwe że gniazda zaworowe są wyrobione lub powypalane bo przy takim ciśnieniu miałbyś duże kłopoty zapalić w duże mrozy

Próby olejowej się nie podjął, nie zrozumiałem go dlaczego... W zimie odpalał nienajgorzej, no póki w największe mrozy rozrusznik nie dawał rady i sam się kręcił..

dla zdrowego silnika powinieneś mieć koło 19 MPa

A nie ok 30 MPa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik się zarzekał, że urządzenie jest nowe i sprawne

mi zrobili próbę ciśnieniową w ASO audi, wyszły podobne wyniki jak u Ciebie.. było to dla mnie dziwne bo silnik ma moc, odpala jak nówka. Nie dawało mi to spokoju więc podjechałem do mechanika w zwykłym garażowym warsztacie.. po próbie wyniki ciśnienia w okolicach 24.

Audi przeprosiło tłumacząc się że sprzęt musiał być źle ustawiony lub użyty.

jak byś miał tak niskie ciśnienie były by problemy z odpaleniem po całonocnym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK to pomijając ciśnienie, co może powodować takie dziwne zachowanie silnika, tj. raz chodzi ładnie, a raz... powiedzmy NIE... :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...