janek67 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Witam mam taki problem płyn w małym obiegu po przejechaniu ok.5 km rozgrzewa się do 120st .Wymieniałem niedawno termostat bo nie zamykał obiegu a teraz odnoszę wrażenie że się nie otwiera albo też pompa płynu chłodzącego może jest walnięta?Bo w tak krótkim odcinku ok 4-5 km żeby temperatura skoczyła do 110-120 st? Dodam że po wymianie termostatu wszystko było dobrze do wczoraj .Dodam jeszcze że mam lpg sekwencje i na gazie zaczyna szarpać jakby nie dostawał wogóle gazu .Odnoszę wrażenie że płyn wogóle nie krąży w małym układzie i gaz po prostu zamarza (przewody od zbiornika gazu powinny ogrzewać się w wężach małego układu)a przewody od filtra gazu są lodowate .Może ktoś ma jakiś pomysł ?albo miał podobne objawy i jak sobie z nimi poradził? Dodam jeszcze że nie mam płynu w oleju ani oleju w płynie.
janek67 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Był ze sklepu ale nie oryginał.Myślisz że może się nie otwierać? ale po tak krótkiej trasie powinien chodzić jeszcze na małym układzie
GRazny Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 jeśli piszesz że 120st to już dawno powinien się otworzyć a tego nie zrobił... trasę pomińmy bo to nie ma znaczenia... może znajdziesz kogoś na podmianę? ale tematów o problemach z nieoryginalnymi termostatami jest sporo...
janek67 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Czemu sądzicie że to termostat? z moich obserwacji to temperatura od 90 st w górę bardzo szybko rośnie .Może to pompa wody bo wydaje mi się że niema dobrego krążenia w małym układzie?
mati91lv Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Może wcale nie ma krążenia,bo......zerwało wiatrak z pompy.Faktycznie po 5 kilometrach to termostat powinien jeszcze siedzieć cicho,mi wtedy dopiero zaczyna podskakiwac temperatura...Ogrzewanie też nie powinno Ci działać.Może się jakoś dziwnie zapowietrzył układ,choć to pewnie już "cudowanie" Pozdro
gucia Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 [glow=red,2,300]Odnoszę wrażenie że płyn wogóle nie krąży w małym układzie i gaz po prostu zamarza (przewody od zbiornika gazu powinny ogrzewać się w wężach małego układu)a przewody od filtra gazu są lodowate[/glow] Też stawiałbym na pompę sam powiedziałeś ze przewody są zimne od parownika. Poza tym sprawdź pasek napędzający pompę wody, może jest za luźny lub pękł. Poza tym dobrze odpowietrzyłeś układ?
marcins237 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Stawiał bym na pompę wody. Miałem tak w służbowej Skodzie Octavii...Silnik 2.0 z gazem. Przyczyną był uszkodzony a wręcz zerwany wiatrak w pompie.
v1ck Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 mialem podobny problem dzisiaj rano jak kolega wyzej ( ps tez jestem z Torunia po przejechaniu okolo 5km, nagle widze jak temp rosnie powyzej 90c i tak az prawie do 120, zagotowal mi sie plyn a w zbiorniczku az bulgotalo, notabene klima ustawiona na HI a powietrze lecialo zimne.. rowniez mam sekwencje LPG i po tym jak podskoczyla temp zaczelo bujac obrotami na jalowym biegu.. wczesniej mialem problem bo termostat nie pozwalal przekroczyc temp 60, a dzis nagle 2x tyle kupilem juz temostar "wahler" jutro wymieniam, ale czy to tylko przez niego takie cuda sie moga dziac?
janek67 Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Załóżmy że to pompa jak można ją wymienić i czy samemu da się radę .No i dzięki za opinie i porady pozrdawiam wszystkich forumowiczów i mam nadzieję że to termostat bo już sam wymieniałem a pompę jeszcze nie a może wie ktoś ile kosztuje taka pompa?
rafi_a4 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 cene trudno powiedziec-zalezy czy masz jakies znizki tak ok. od 150zl
HarryH Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 to na bank pompa, ja to wymieniałem u siebie, ale bez zciągania przodu nie nada, pompa mnie kosztowała po zniżkach 120zł
janek67 Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 Dzięki wszystkim za rady problem rozwiązany.Niestety to pompa .Piszę niestety bo trochę roboty przy wymianie,ale ogarnąłem temat zajęło mi to z 7godzin ale warto .Mało że satysfakcja że się udało zrobić to jeszcze ok 300zł zaoszczędzone bo tyle mechanik mniej wiecej woła.Koszt pompy 89zł (nowa ze sklepu)tylko nie pamiętam producenta a pudełko wywaliłem.W tym modelu były montowane plastikowe wirniki w pompach i stąd pewnie tak się zakończyło.Poprawiło się też ogrzewanie przedtem wiało letnim a teraz na HI parzy w ręce.Tak że jak ktoś ma takie objawy w swoim autku to musi się liczyć z wymianą pompy.Dodam jeszcze że nie jest to takie łatwe jak wymiana termostatu.Mi pomogła książka Audi sam naprawiam i jakoś dałem radę.Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się