storm37 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Witam, czy ten intercooler bedzie idealnie pasowal do B6 http://www.allegro.pl/item962455899_intercooler_550x140x65mm_do_350km_tuning_fmic_pl.html i czy sie nada ?? Czy moze lepiej od Outlandera http://www.allegro.pl/item953560381_nowy_intercooler_outlander_c_crosser_4007.html tylko wiadomo trzeba w nim przerobic doloty.
storm37 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Nie bedzie za dlugi ?? Nie chcialbym rezygnowac z halogenow
bakuś Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Da rade bez wyciągania kratek i halogenów.
Jarol Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Tylko ten pierwszy ma małą wydajność. Do jakiej mocy to chcesz??
storm37 Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 narazie jest 164KM, z po paru modach moze sie zdecyduje pod 200KM
GRazny Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 chłopaki C-Crossera zakładają... chyba to samo co outlander...
Jarol Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 chłopaki C-Crossera zakładają... chyba to samo co outlander... Tak to dokladnie to samo z Ccrossa jest czarny. I ten IC spokojnie starcza na 200Km. No i napewno jest dużo wydajniejszy od chinioli boma porządny rdzeń.
marewel Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Nie wiem czy jest sens płacić za ic z outlandera 300zl później motać się z mocowaniami. Ja mam ten najmniejszy, przy doładowaniu 1.5 bar i temp 17st w dolocie miałem na maksa 38st. Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35. Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity.
GRazny Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 a ten pierwszy to P&P? bo nawet się nie orientowałem...
bakuś Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 a ten pierwszy to P&P? bo nawet się nie orientowałem... tjaaa i też spoooookojnie starczy do 200km. z zapasem...
Jarol Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Nie wiem czy jest sens płacić za ic z outlandera 300zl później motać się z mocowaniami. Ja mam ten najmniejszy, przy doładowaniu 1.5 bar i temp 17st w dolocie miałem na maksa 38st. Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35. Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity. No to cieńko to chłodzi u mnie na tym z outalndra przy doladowaniu 1,65bara przy temperaturze zewnętrznej 15 stopni w dolocie mam przy pałowaniu 27-28 stopni przy jździe na autostadzie z predkością 150km/h temp w dolocie nie przekracza 20 stopni. To ponad 10 stopni mniej niz u ciebie i to przy wiekszym doładowaniu.
jaro4444 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity. A podasz jakie delta P (różnicę ciśnienia przed i za) miałeś na tym małym coolerze? Tak samo prosiłbym delta T przy np. zewnętrznych 15C i objętość przepływającego powietrza. Dopiero ten komplet danych daje pojęcie o skuteczności coolera. Ten 14 cm FMIC stawia duży opór przepływu przy dużych objętościach pompowanego powietrza.
GRazny Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity. A podasz jakie delta P (różnicę ciśnienia przed i za) miałeś na tym małym coolerze? Tak samo prosiłbym delta T i objętość przepływającego powietrza. Dopiero ten komplet danych daje pojęcie o skuteczności coolera. Ten 14 cm FMIC stawia duży opór przepływu przy dużych objętościach pompowanego powietrza. zawsze musisz wszystko popsuć a miało być tak pięknie
marewel Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Ten 14 cm FMIC stawia duży opór przepływu przy dużych objętościach pompowanego powietrza. Narazie nie widac tego w logach,wiec delta Wisły i amazonki mnie nie interesuje. Delta t sam sobie oblicz,masz pojemność i doładowanie. No to cieńko to chlodzi u mnie na tym z outalndra przy doladowaniu 1,65bara przy tem zewnętrznej 15 stopni w dolocie mam przy palowaniu 27-28 stopni przy jździe na autostadzie z predkością 150km/h temp w dolocie nie przekracza 20 stopni. To ponad 10 stopni mniej niz u ciebie i to przy wiekszym doładowaniu. Zdecydowałem się na mały bo najłatwiej go upchać. Rogal miał coś większego,jeździ teraz w passacie Majcina i temp wynosi: Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35.
jaro4444 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Narazie nie widac tego w logach.Wiec delta Wisły i amazonki mnie nie interesuje. A gdzie masz mappsensor? Delta t sam sobie oblicz,masz pojemność i doładowanie. Delta T mierzona przy założonych warunkach brzegowych, np. jaką masę powietrza schładzasz o jakie delta T - to pozawala obliczyć MOC CIEPLNĄ emitowaną przez FMIC. Z całym szcunkiem, ale pływasz w temacie. Swoją drogą Rogalowy FMIC miał sens przy 280 KM, a nie przy popierdułkowatych 210 i zderzaku seryjnym z B5 FL Ile masz teraz mocy u siebie? Z tego co pamiętam, to przekrój wewnętrzych kanałów w 14 cm FMIC jest mniejszy jak rury 42 albo 45 mm (liczyłem to kiedyś dokładniej)
Jarol Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Rogal miał coś większego,jeździ teraz w passacie Majcina i temp wynosi: Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35. A jak był zamontowany?? Bo wiele osób montuje duzy IC który w połowie jest zasłoniety przez belke i zderzak. U mnie IC jest w 100% odsłoniety dlatego ma dużą wydajność.
marewel Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Z tego co pamiętam, to przekrój wewnętrzych kanałów w 14 cm FMIC jest mniejszy jak rury 42 albo 45 mm (liczyłem to kiedyś dokładniej) Policzmy wiec: Maly ic ma 7 żeberek,żeberko wysokie na 8mm szerokie na 65mm 8mm x 65mm x 7 = 3649mm rura na zewnątrz 57 w środku jakieś 50 25x25x3.14= 1962mm Seryjny 14 żeberek,żeberko 65 szerokie wysokie na 6 = 5460 Pod 200KM brałbym większy. Ile masz teraz mocy u siebie? Kumpel ma 165 A jak był zamontowany?? Bo wiele osób montuje duzy IC który w połowie jest zasłoniety przez belke i zderzak. U mnie IC jest w 100% odsłoniety dlatego ma dużą wydajność. W Passacie nie ma raczej możliwości zamontować to inaczej
Jarol Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Maly ic ma 7 żeberek,żeberko wysokie na 8mm szerokie na 65mm 8mm x 65mm x 7 = 3649mm Jakoś to źle mierzysz chyba po stronie zewnętrznej. Mały chiniol ma 7 kanałów o wysokości niecałe 5mm i szerokości koło 58mm czyli 7x5x58=2030 z tego musisz jeszce odjąć około 20-30%, czyli wychodzi że ten mały IC ma około 1600 a to sporo mniej niż rura o średnicy wewnętrznej 50mm.
jaro4444 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Policzmy wiec: Maly ic ma 7 żeberek,żeberko wysokie na 8mm szerokie na 65mm 8mm x 65mm x 7 = 3649mm Z matematyką u Kolegi cienko, lub stosujemy matematykę wg. potrzeb 7 żeberek ok, ale wymiary wewnętrzne każdego żeberka to ok. 6 - 6.5 x 60-62 mm (podaje z głowy, bo nie mam FMIC przy sobie), do tego masz wewnątrz kanałów żebra, co powoduję, że do przepływy pozostaje ok. 75-80% przekroju kanału. Więc liczymy: 6,5x62x7x0,8 = 2257 mm2 6x60x7x0,75 = 1890 mm2 Do tego dolicz turbulencje wewnętrzne, tarcie w warstwie przyściennej przy przepływie, ... Nie spojrzałem co pisał Jarol powyżej i ma on całkowitą rację!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się