Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Jaki intercooler pod FMIC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ten intercooler bedzie idealnie pasowal do B6 http://www.allegro.pl/item962455899_intercooler_550x140x65mm_do_350km_tuning_fmic_pl.html i czy sie nada ?? Czy moze lepiej od Outlandera http://www.allegro.pl/item953560381_nowy_intercooler_outlander_c_crosser_4007.html tylko wiadomo trzeba w nim przerobic doloty.

Opublikowano

Ten pierwszy przypasuje jak ulał. :good:

Opublikowano

Nie bedzie za dlugi ?? Nie chcialbym rezygnowac z halogenow

Opublikowano

Da rade bez wyciągania kratek i halogenów. :good:

Opublikowano

Tylko ten pierwszy ma małą wydajność. Do jakiej mocy to chcesz??

Opublikowano

narazie jest 164KM, z po paru modach moze sie zdecyduje pod 200KM

Opublikowano

chłopaki C-Crossera zakładają... chyba to samo co outlander...

Opublikowano

chłopaki C-Crossera zakładają... chyba to samo co outlander...

Tak to dokladnie to samo z Ccrossa jest czarny. I ten IC spokojnie starcza na 200Km. No i napewno jest dużo wydajniejszy od chinioli boma porządny rdzeń.

Opublikowano

Nie wiem czy jest sens płacić za ic z outlandera 300zl później motać się z mocowaniami.

Ja mam ten najmniejszy, przy doładowaniu 1.5 bar i temp 17st w dolocie miałem na maksa 38st.

Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35.

Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity.

Opublikowano

a ten pierwszy to P&P? bo nawet się nie orientowałem...

Opublikowano

a ten pierwszy to P&P? bo nawet się nie orientowałem...

tjaaa i też spoooookojnie starczy do 200km. z zapasem... :)

Opublikowano

Nie wiem czy jest sens płacić za ic z outlandera 300zl później motać się z mocowaniami.

Ja mam ten najmniejszy, przy doładowaniu 1.5 bar i temp 17st w dolocie miałem na maksa 38st.

Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35.

Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity.

No to cieńko to chłodzi u mnie na tym z outalndra przy doladowaniu 1,65bara przy temperaturze zewnętrznej 15 stopni w dolocie mam przy pałowaniu 27-28 stopni przy jździe na autostadzie z predkością 150km/h temp w dolocie nie przekracza 20 stopni.

To ponad 10 stopni mniej niz u ciebie i to przy wiekszym doładowaniu.

Opublikowano

Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity.

A podasz jakie delta P (różnicę ciśnienia przed i za) miałeś na tym małym coolerze? Tak samo prosiłbym delta T przy np. zewnętrznych 15C i objętość przepływającego powietrza. Dopiero ten komplet danych daje pojęcie o skuteczności coolera.

Ten 14 cm FMIC stawia duży opór przepływu przy dużych objętościach pompowanego powietrza.

Opublikowano

Wiec jezeli mówicie o wydajnosci poprosze o fakty,a nie mity.

A podasz jakie delta P (różnicę ciśnienia przed i za) miałeś na tym małym coolerze? Tak samo prosiłbym delta T i objętość przepływającego powietrza. Dopiero ten komplet danych daje pojęcie o skuteczności coolera.

Ten 14 cm FMIC stawia duży opór przepływu przy dużych objętościach pompowanego powietrza.

zawsze musisz wszystko popsuć :bicz2:

a miało być tak pięknie :wink4:

Opublikowano

Ten 14 cm FMIC stawia duży opór przepływu przy dużych objętościach pompowanego powietrza.

Narazie nie widac tego w logach,wiec delta Wisły i amazonki mnie nie interesuje.

Delta t sam sobie oblicz,masz pojemność i doładowanie.

No to cieńko to chlodzi u mnie na tym z outalndra przy doladowaniu 1,65bara przy tem zewnętrznej 15 stopni w dolocie mam przy palowaniu 27-28 stopni przy jździe na autostadzie z predkością 150km/h temp w dolocie nie przekracza 20 stopni.

To ponad 10 stopni mniej niz u ciebie i to przy wiekszym doładowaniu.

Zdecydowałem się na mały bo najłatwiej go upchać.

Rogal miał coś większego,jeździ teraz w passacie Majcina i temp wynosi:

Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35.

Opublikowano

Narazie nie widac tego w logach.Wiec delta Wisły i amazonki mnie nie interesuje.

A gdzie masz mappsensor?

Delta t sam sobie oblicz,masz pojemność i doładowanie.

Delta T mierzona przy założonych warunkach brzegowych, np. jaką masę powietrza schładzasz o jakie delta T - to pozawala obliczyć MOC CIEPLNĄ emitowaną przez FMIC.

Z całym szcunkiem, ale pływasz w temacie. Swoją drogą Rogalowy FMIC miał sens przy 280 KM, a nie przy popierdułkowatych 210 i zderzaku seryjnym z B5 FL ;)

Ile masz teraz mocy u siebie?

Z tego co pamiętam, to przekrój wewnętrzych kanałów w 14 cm FMIC jest mniejszy jak rury 42 albo 45 mm (liczyłem to kiedyś dokładniej)

Opublikowano

Rogal miał coś większego,jeździ teraz w passacie Majcina i temp wynosi:

Byly rogalowy na oko jakieś 3 razy większy przy doładowaniu 1.7bar i temp zew 10st w dolocie wynosiła około 30-35.

A jak był zamontowany?? Bo wiele osób montuje duzy IC który w połowie jest zasłoniety przez belke i zderzak. U mnie IC jest w 100% odsłoniety dlatego ma dużą wydajność.

Opublikowano

Z tego co pamiętam, to przekrój wewnętrzych kanałów w 14 cm FMIC jest mniejszy jak rury 42 albo 45 mm (liczyłem to kiedyś dokładniej)

Policzmy wiec:

Maly ic ma 7 żeberek,żeberko wysokie na 8mm szerokie na 65mm

8mm x 65mm x 7 = 3649mm

rura na zewnątrz 57 w środku jakieś 50

25x25x3.14= 1962mm

Seryjny 14 żeberek,żeberko 65 szerokie wysokie na 6

= 5460

Pod 200KM brałbym większy.

Ile masz teraz mocy u siebie?

Kumpel ma 165 :decayed:

A jak był zamontowany?? Bo wiele osób montuje duzy IC który w połowie jest zasłoniety przez belke i zderzak. U mnie IC jest w 100% odsłoniety dlatego ma dużą wydajność.

W Passacie nie ma raczej możliwości zamontować to inaczej

Opublikowano

Maly ic ma 7 żeberek,żeberko wysokie na 8mm szerokie na 65mm

8mm x 65mm x 7 = 3649mm

Jakoś to źle mierzysz chyba po stronie zewnętrznej. Mały chiniol ma 7 kanałów o wysokości niecałe 5mm i szerokości koło 58mm czyli 7x5x58=2030 z tego musisz jeszce odjąć około 20-30%, czyli wychodzi że ten mały IC ma około 1600 a to sporo mniej niż rura o średnicy wewnętrznej 50mm.

Opublikowano

Policzmy wiec:

Maly ic ma 7 żeberek,żeberko wysokie na 8mm szerokie na 65mm

8mm x 65mm x 7 = 3649mm

Z matematyką u Kolegi cienko, lub stosujemy matematykę wg. potrzeb :cool1:

7 żeberek ok, ale wymiary wewnętrzne każdego żeberka to ok. 6 - 6.5 x 60-62 mm (podaje z głowy, bo nie mam FMIC przy sobie), do tego masz wewnątrz kanałów żebra, co powoduję, że do przepływy pozostaje ok. 75-80% przekroju kanału.

Więc liczymy:

6,5x62x7x0,8 = 2257 mm2

6x60x7x0,75 = 1890 mm2

Do tego dolicz turbulencje wewnętrzne, tarcie w warstwie przyściennej przy przepływie, ... :cool1:

Nie spojrzałem co pisał Jarol powyżej i ma on całkowitą rację!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...