carchou Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Witam, jestem nowym członkiem na forum, ale mam nadzieję że nie będzie to stanowiło przeszkody w odpowiedzi na moje pytanie (; Jak napisałem w krótkim opisie na początku w dziale "Newbie" auto mam od niecałych 2 tygodni.Jedyny mankament z nim związany to falujące obroty na "luzie".Silnik wtedy nierówno pracuje i daje się odczuć dość spore wibracje w środku.Podczas jazdy wszystko wydaje się być w porządku.Jeszcze ciekawostka, gdy trochę ostrzej nim pojeżdżę, zatrzymam się to silnik pracuje równo, a obroty utrzymują się na ok 900.Po kilku sekundach spadają i zaczynają znów falować.Byłem już u 3 mechaników i elektromechaników.Żaden nie znalazł błędów w komputerze.Sprawdziłem silnik krokowy - okazało się że nie tak dawno był czyszczony.Wymieniłem świece.Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie.Jeden z fachowców powiedział że to może być spowodowane użytkowaniem auta tylko na gazie (zamontowany w samochodzie ok 3 lata temu), w związku z czym końcówki wtrysków mogły się zabrudzić.Doradził pojeździć tylko na benzynie i wlewać do baku preparat do oczyszczania układu paliwowego, wspominał bodajże o STP.Może ktoś się już spotkał z podobnym przypadkiem i mógłby mnie wspomóc jakąś radą.Wszystkie sugestie mile widziane (;
PABLO Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Jaką masz instalację założoną to pierwsze :?: Brat ma znajomego który zajmuje się instalacjami to ew. moglibyśmy do niego podjechać może on "rozgryzie" Twoj problem, najgorsze że czynników może być kilka które powodują takie zjawisko.. A podpinać vaga to raczej mija się z celem.
carchou Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 STAG200 wtryski Matrix, nie pamiętam jaki model dokładnie.
janek67 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 Witam miałem kiedyś podobny problem kupiłem więc preparat w sprayu do czyszczenia przepustnic gaźników wtrysków itp .Zdjąłem wąż doprowadzający powietrze do przepustnicy i na włączonym silniku obr.ok 2 tyś wpsikałem go do otworu i falowanie obrotów ustało .Najprawdopodobniej masz trochę zabrudzoną przepustnicę i dlatego to falowanie.Piszesz że silnik krokowy był czyszczony tylko czy wiesz jak i czym nie daj boże jakimś rozpuszczalnikiem?Fakt faktem że u mnie ten preparat zadziałał nie wiem jak u ciebie kupowałem go ze 4 lata temu więc nie pamiętam nazwy a kosztował ok 30-40 zł i miałem go na dwa razy.
PRZEMEK 2800 Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 wyczyść przepustnice i odmę powinno pomóc
carchou Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Opublikowano 25 Marca 2010 Dziękuje za podpowiedzi, na pewno jutro z nich skorzystam.Co do silnika krokowego to nie mam pojęcia czym był czyszczony.Mechanik kiedy go wyciągnął po prostu powiedział że "wygląda jakby był czyszczony".Rozumiem że czyszczenie go rozpuszczalnikiem nie jest wskazane ? Sam silnik podobno działa, a przynajmniej tak orzekł owy mechanik.Jak tylko się zastosuje do powyższych rad dam znać czy pomogło.
d4rk Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 To chyba zły dział na ten temat, bo to samo dzieje się też na PB. Sprawdź jeszcze przewody z podciśnienia, bo one lubią po latach pękać i będzie zaciągał lewe powietrze.
jojo_18 Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 mysle ze dział odpowiedni bo tez sam mam taki problem a na pb jest wszystko lux daj znac jak rozwiazesz ten problem co tam siedzialo :>
juby_p Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 mysle ze dział odpowiedni bo tez sam mam taki problem a na pb jest wszystko lux daj znac jak rozwiazesz ten problem co tam siedzialo :> Kolega ma tak samo na PB i LPG falujące a ty to juz inna bajka masz: 1. źle skonfigurowana instalację 2. źle nawiercony kolektor 3. znaczne róznice w dlugości wężyków miedzy wtryskami a kolektorem Albo jedno z tego albo wszystko naraz;)
carchou Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Niestety czyszczenie przepustnicy i odmy nic nie dało.Wymieniłem przy okazji filtr powietrza bo jak się okazało powinno to być zrobione kilkaset kilometrów wcześniej.Niestety to także nie było przyczyną.No nic szukam dalej, nowe porady nowe wyzwania (; Co do działu, myślałem że to może przez instalacje gazową, a raczej przez to że auto jeździło tylko na gazie przez co końcówki wtrysków się zabrudziły, tak przynajmniej powiedział mechanik.
juby_p Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 sprobój skasowania stałych wyuczonych czuli korekt długo terminowych przez odpięcie aku najlepiej na noc albo vagiem tylko dokładnie nie wiem czy u ciebie też tak jest że robisz adaptację na kanale 0 wartość 0 silnik nie pracujący włączony zapłon.
carchou Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Kiedy auto było u mechanika, mówił że robili jakąś adaptację.Wstyd się przyznać ale nie wiem czy to o to chodzi czy nie. Jako że auto kupiłem niedawno, i tak miałem jechać do jakiegoś zakładu gdzie montują gaz żeby go sprawdzić, to napomknę o tym co wyczytałem wyżej.Przy koszcie auta i całej reszty takie sprawdzenie myślę że nie będzie bardzo kosztowne.
juby_p Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Myślę ze nie miał tego na myśli. Nie jestem tez pewien czy to ci pomoże.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się