Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BBK] Dziwny problem ze skrzynią / sprzęgłem w S4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zakładam nowy watek poniewaz nie znalazlem odpowiedzi na swoj problem w innych watkach.

A mianowicie:

Moj problem to ciezko wchodzace biegi - kazdy, ale:

1. problem nie pojawia sie podczas jazdy, tzn jak zmieniam biegi z nizszych na wyzsze (np. 2 na 3, 3 na 5) czy z wyzszysz na nizsze (redukcja). Wszystko chodzi bez najmniejszego zarzutu

2. problem pojawia sie, gdy np dojade do swiatel, wrzucam luz, puszczam sprzeglo. I w tym momencie pojawia sie wlasnie problem.

Po wcisnieciu sprzegla i probie wrzucenia "1" (badz kazdego innego biegu) natrafiam na duzy opor. Oczywiscie da sie wrzucic bieg ale przy uzyciu duzej sily. Niestety nie ma reguly, i czasami tego objawu nie ma - wszystko jest ok.

Zauwazylem ze jak problem sie pojawi to najlatwiej wowczas wrzucic "5" albo "6".

Mam wrazenie, ze jak wrzuce "5" albo "6" to tak jakby cos sie w skrzyni ustawilo i wszystko zaczyna dzialac prawidlowo.

Dodam, ze jezeli wrzuce luz bez puszczania sprzegla, to wszystko dziala jak nalezy, "1" czy kazdy dowolny bieg wchodzi bez zarzutu

Czy ktos sie spotkal z takim problemem albo moze zna rozwiazanie ? :)

Moze olej ?? Moze jakies tulejki przy wybieraku (podobno sie je wymienia) ?? Moze podpora skrzyni ??

Dodam, ze:

1. jakies 3 miesiace temu bylo wymieniane kompletne sprzeglo (tarcza, docisk, lozysko) + dwumas + wysprzeglik. Wszystko ori

2. uklad zostal odpowietrzony

3. temperatura na zewnatrz nie ma wplywu

4. nie ma zadnych zgrzytow, dziwnych dzwiekow, szarpania autem

Opublikowano
1. jakies 3 miesiace temu bylo wymieniane kompletne sprzeglo (tarcza, docisk, lozysko) + dwumas + wysprzeglik. Wszystko ori

ciezko cos powiedziec na odleglosc nie czujac tego jak biegi wchodza ale w punkcie 1. masz zapewne odpowiedz.

A po co byl wymieniany wysprzeglnik ?

Opublikowano

Na wszelki wypadek zeby nie bawic sie w robote dwa razy

no i tu może być pies pogrzebany , po co ruszać rzeczy które psuja sie po 15 latach bo uszczelki parcieją z wiekiem :wink4: nieodpowietrzony zle założony , nie wysprzegla czasem do końca i dlatego nie da sie wsadzić biegów.

Opublikowano

nieodpowietrzony zle założony , nie wysprzegla czasem do końca i dlatego nie da sie wsadzić biegów.

Moim zdaniem to nie to, chociaz moge sie mylic

Po wymianie wszystko bylo ok. Poza tym gdyby byl zle odpowietrzony albo zle zalozony to chyba jednak nie bylo by takich objawow jak napisalem, tylko caly czas byloby cos zle.

Ale moge sie mylic[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 20:53_________________________________________________Nikt nie ma pomyslu ?? :)

Opublikowano

Ja stawiam na skrzynie, a dokładniej na synchronizatory. :hi:

Opublikowano

Ja stawiam na skrzynie, a dokładniej na synchronizatory. :hi:

Tez nad tym sie zastanawilem, ale poszly by wszystkie naraz ?? Az mi sie wierzyc nie chce

Opublikowano

Ja stawiam na skrzynie, a dokładniej na synchronizatory. :hi:

Tez nad tym sie zastanawilem, ale poszly by wszystkie naraz ?? Az mi sie wierzyc nie chce

Nie znam konstrukcji tej skrzyni, ale to mozliwe. A co z wybierakiem? Moze regulacja by sie przydala. A moze powod jest bardziej prozaiczny, czyli dzwignia zmiany biegow. Coś mi świta ze ten mechanizm tez lubil sie haczyc, zacierac etc :mysli:

Opublikowano

Ja stawiam na skrzynie, a dokładniej na synchronizatory. :hi:

Tez nad tym sie zastanawilem, ale poszly by wszystkie naraz ?? Az mi sie wierzyc nie chce

nie ma takije opcji , a masz wogole olej w tej skrzyni ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...