Skocz do zawartości
IGNOROWANY

System HomeLink – otwieranie bramy wjazdowej i garażowej


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie znalazłem czas i zamontowałem w mojej B7 HomeLink, dzięki opisowi kolegi Barta-S wszystko poszło sprawnie i bez problemów. Wielkie dzięki za super opis :hi:

Jedyną nieścisłością jest to że w B7 nie trzeba odkręcać spryskiwacza reflektora aby przykręcić moduł. Moduł jest montowany obok lewego spryskiwacza i bez problemu można to zrobić bez jego demontażu.

Co do wiązki to ja użyłem oryginalnej wiązki łączącej kabinę ze zderzakiem nr 8E1971065C koszt na dzień dzisiejszy to około 150 zł w gettem jednak po obliczeniu kosztów zakupu osobno kostek, pinów, uszczelnień pinów w kostkach oraz osłony wiązki w nadkolu wychodzi niewiele taniej więc kupiłem całą kompletną wiązkę.

Widziałem pytania dotyczące długości wiązki którą trzeba dorobić od modułu HL w zderzaku do wiązki łączącej zderzak z kabiną, więc w nadwoziu B7 wiązka ta ma 30 cm, ja dorobiłem ją sam. Masę do sterownika HL można podpiąć do kostki świateł przeciwmgielnych (kabelek o długości 25 cm wystarczy). Ważna uwaga zarówno w kostce do modułu HL jak i w kostce łączącej wiązkę do kabiny z dorobioną wiązką zderzaka należy zastosować uszczelnienia pinów. Są to takie gumki do nabycia w ASO które uszczelniają piny w kostce. W miejscach gdzie nie wkładamy pinu do kostki należy użyć specjalnych zaślepek (też do nabycia w ASO). Koszt samych uszczelnień to około 3 zł szt więc też troszkę podnoszą koszty.

Na koniec najważniejsza uwaga. Ja u siebie założyłem moduł HL z datą produkcji kwiecień 2007 roku. Wcześniej pisałem do HomeLinka z pytaniem czy ten moduł będzie współpracował z moja bramą i dostałem odpowiedź że jeżeli ma wersję softu 6 to nie będzie działał a jeżeli soft 7 to będzie. Po zamontowaniu wszystkiego sprawdziłem pierwsze soft i wyszło że mam wersję 6 więc spodziewałem się że nie zadziała z moją bramą i będę musiał dokładać dodatkowe radio do bramy. Jednak po przeprowadzeniu procedury programowania HL wszystko działa jak należy, więc wychodzi na to że nawet w HomeLinku nie wiedzą do końca z którymi napędami współpracują ich moduły. Dodam też że na oficjalnej liście urządzeń z którymi współpracuje moduł HL w wersji 6 nie ma mojego napędu a mimo to działa.

Oczywiście mój napęd działa na piloty z kodem zmiennym i procedura przyuczenia wymaga pierwsze zaprogramowania modułu HL w samochodzie z oryginalnego pilota tak jak to jest opisane w pierwszym poście. Później trzeba dopisać pilota w samochodzie do sterownika bramy (tak samo jak programujemy normalne piloty do sterownika bramy).

Jak by ktoś decydował się na tego moda to niedługo będę miał do sprzedania słonecznik z przyciskami HL w kolorze jasno szarym (standardowy sufit w B7)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mój napęd działa na piloty z kodem zmiennym i procedura przyuczenia wymaga pierwsze zaprogramowania modułu HL w samochodzie z oryginalnego pilota tak jak to jest opisane w pierwszym poście. Później trzeba dopisać pilota w samochodzie do sterownika bramy (tak samo jak programujemy normalne piloty do sterownika bramy).

Jak by ktoś decydował się na tego moda to niedługo będę miał do sprzedania słonecznik z przyciskami HL w kolorze jasno szarym (standardowy sufit w B7)

Gdzie zaprogramowac, możesz troche jasniej bo nie bardzo wiem o co kaman? Robiłem procedure zgodnie z pierwszym postem i nie działa, napęd bramy FAAC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprogramować w sterowniku bramy tak jak programujesz normalnego pilota do bramy. Procedura ta jest różna w zależności od modelu i producenta napędu bramy.

A zakodowałeś pilota do HL w samochodzie zgodnie z pierwszym poście?? Jak tak to napisz czy dostałeś potwierdzenie kierunkami 3x po zakodowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem potwierdzenie kierunkami, ale nie otwiera bramy

To teraz sprawdź czy twój pilot działa na kodowaniu zmiennym. Żeby to zrobić naciśnij i przytrzymaj wcześniej zaprogramowany przycisk w słoneczniku i obserwuj diodę przy przyciskach. Jeżeli dioda najpierw zacznie szybko migać a po 2 sek zaświeci światłem ciągłym to masz pilota na kod zmienny i musisz zaprogramować pilota z auta do napędu bramy. Znajdź instrukcję do napędu bramy i sprawdź tam jak się koduje nowe piloty do niej i dokładnie to musisz zrobić. Zaprogramować pilota z auta do napędu bramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz film jak wygląda cała procedura kodowania w przypadku pilota z kodem zmiennym. Ty musisz jeszcze wykonać tą ostatnią część na której gość naciska przycisk w sterowniku bramy i programuje do niego pilota z a auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dioda najpierw zacznie szybko migać a po 2 sek zaświeci światłem ciągłym to masz pilota na kod zmienny i musisz zaprogramować pilota z auta do napędu bramy.

Dioda w słoneczniku po wciśnieciu zaprogramowanego przycisku od razu świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dioda najpierw zacznie szybko migać a po 2 sek zaświeci światłem ciągłym to masz pilota na kod zmienny i musisz zaprogramować pilota z auta do napędu bramy.

Dioda w słoneczniku po wciśnieciu zaprogramowanego przycisku od razu świeci.

No to coś masz inaczej, albo pilot na kod stały ale taki raczej powinien od razu działać albo coś źle zaprogramowane? A nie masz przypadkiem sterownika HL w wersji USA??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie auto z niemiec

Spróbuj przeprowadzić całą procedurę jeszcze raz. Wykasuj ustawienia w samochodzie przez przytrzymanie przycisku 1 i 3 razem przez około 30 sek. i zaprogramuj jeszcze raz. Sprawdź też jaki masz model oryginalnego pilota do bramy czy jest na zmienny kod czy na stały?

Cała procedura jest opisana na stronie 155 instrukcji obsługi do B7. Można ją znaleźć na naszym forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przed chwila jeszcze raz procedurę i mruga mi 3 razy kierunkami. Potem klikam I i jest zaprogramowany. Pozostałe II i III po kliknięciu mrugaja cały czas w odstępach co pół sekundy a ten I świeci wiec teoretycznie jest zaprogramowany. Napęd bramy mam FaaC 740 i 3 ori piloty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przed chwila jeszcze raz procedurę i mruga mi 3 razy kierunkami. Potem klikam I i jest zaprogramowany. Pozostałe II i III po kliknięciu mrugaja cały czas w odstępach co pół sekundy a ten I świeci wiec teoretycznie jest zaprogramowany. Napęd bramy mam FaaC 740 i 3 ori piloty.

To spróbuj wykonać jeszcze tą procedurę która jest na tym filmie tylko z pilotem w słoneczniku

programowanie pilota fix-2 faac 740 741 - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem nic masakra, jak mnie to wnerwia. Nie cierpię jak coś mam w aucie i nie działa, jest bezużyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem nic masakra, jak mnie to wnerwia. Nie cierpię jak coś mam w aucie i nie działa, jest bezużyteczne.

To wystarczy dokupić radio do tej bramy które działa na kod stały i wtedy zadziała. przeczytaj moje posty w tym wątku w jednym z nich zamieściłem odpowiedź jaką dostałem z HomeLinka i podali mi tam link do sklepu w którym można kupić takie radio.

Mówie o tym:

https://www.shopssl.de/epages/es10567317.sf/sec_uYqvkSwcBQ/?Locale=en_GB

Kupujesz zakładasz w obudowie napędu bramy, podłączasz do zasilania i do wejścia w sterowniku bramy który teraz posiadasz i będzie działać tylko 250 zł nie Twoje.

I sprawdź czy wejdzie ten nowy sterownik do obudowy napędu bramy.

I jeszcze jedna sugestia, sprawdź jaką masz wersję softu w sterowniku Home Link żeby to zrobić wykonaj następującą procedurę:

1. wciśnij i przytrzymaj przycisk 1 na słoneczniku przez około 100 sekund

2. Dioda led powinna najpierw zacząć migać wolno, później zgaśnie i później mignie od 1 do 7 razy

3. Ilość mignięć to wersja softu (powinieneś mieć 6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktoś próbował zaadaptować przyciski z homlinka pod tradycyjny pilot do otwierania bram?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że przyciski w daszku mają układ scalony porównywalny do pilota którym otwieramy bramy np.

wis2.jpg

Chodzi o to żeby nie bawić się w moduł w zderzaku, który nie zawsze współgra z naszą bramą, tylko połączyć przycisk 1 do 1 z pilotem. Pilot gdzieś ukryć, np. w podsufitce i gotowe. Ktoś myślał nad takim rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...