Skocz do zawartości
IGNOROWANY

System HomeLink – otwieranie bramy wjazdowej i garażowej


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że mniejszą (i lepszą) inwestycją, będzie przerobienie pod nowe sterowniki aka wlutowanie pilota..
Sprzedasz auto i co dalej?
Nowy właściciel nie użyje homelink-a, A ty zostaniesz z bramą, z kodem stałym... łatwym do skopiowania.

Zamiast tego, zainwestowałbym w HomeKit, sterownik GSM czy coś w ten deseń
Ja osobiście używam sterownik GSM, mówię Hej Siri, zadzwoń na bramę. 
gdy podjeżdżam, brama się otwiera. telefonu nie dotykam, za połączenie nie płacę. 
szybko i wygodnie.

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, GreGoriO napisał:

Myślę, że mniejszą (i lepszą) inwestycją, będzie przerobienie pod nowe sterowniki aka wlutowanie pilota..
Sprzedasz auto i co dalej?
Nowy właściciel nie użyje homelink-a, A ty zostaniesz z bramą, z kodem stałym... łatwym do skopiowania.

niby tak , ale kto by się bawił w kopiowanie pilota do prywatnej bramy ? niby mnijesze bezpieczeństwo ale nie wyobrażam sobie takiej potrzeby w bramie do prywatnego podwórka. koszt 150 zł zamiast rozbierania i przerabiania słonecznika ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prywatna brama czy publiczna. Złodzieje wiedzą czy warto.
Nie mniej dalej będę się upierał o zmianę sposobu realizacji otwierania bramy.
Bezpieczniejszym i wygodniejszym. tak jak wyżej napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ogarnąłem u siebie w B6 Homelink'a, wszystko zrobione jak w oryginale, moduł w zderzaku, okablowanie i słonecznik z pilotem.

Niestety mam wjazd do hali garażowej i o ile pilot paruje się z samochodem, to przy zmiennym kodzie trzeba mieć jeszcze dostęp do sterownika bramy żeby dopisać nowy "pilot" to teoria, w praktyce nie wiem czy HL zadziałał by z moją bramą, ale nie mam jak sprawdzić gdyż brama jest wspólna dla całego bloku i nie chcę w niej grzebać.

Stąd wpadłem na trochę inny plan dotyczący przeróbki systemu tak żeby działał z moją bramą.

Wyżej przeróbka polegała na "popsuciu" pilota, który nie jest tani a tym bardziej nie jest łatwy do zdobycia. Postanowiłem dokupić prosty moduł (przekaźnik 12V sterowany z pilota. Jest to koszt około 40 zł)

W moim "systemie" kupiłem dokładnie coś takiego: 

ALLEGRO.PL

Największy problem polega na tym żeby wpiąć się zasilaniem dla tego przekaźnika pod zasilanie po zapłonie, będzie to zabezpieczało bramę przed nie autoryzowanym dostępem (jeśli ktoś wejdzie do auta i odjedzie to i tak najczęściej znajdzie pilota do bramy gdzieś w aucie, po drugie może wyjechać naciskając przycisk na bramie. W sytuacji kiedy samochód będzie stał zamknięty na zewnątrz w biskości bramy przekaźnik nie będzie zasilany więc nie ma możliwości go "przechwycić" i otworzyć jej.

Więc tak najlepiej wpiąć się pod ori bezpiecznik S16 czyli ten z którego wychodzi zasilanie na moduł i panel Homelinka. Dodatkowo masa, czyli przewód z oczkiem na końcu który montujemy pod nakrętkę na oryginalnym punkcie masy przy nogach kierowcy na słupku A.

Po za tym musimy poświęcić jeden pilot do bramy, który otwieramy, lutujemy do niego 2 przewody w miejscu mikrostyku (przycisku) i prowadzimy do styków przekaźnika (COM i NO).

Przypisujemy do przekaźnika dołączony do zestawu pilot, a następnie parujemy go z naszym ori Homelinkiem. Chowamy cały zestaw gdzieś przy liczniku najlepiej żeby mieć do niego dostęp przez otwartą klapkę od bezpieczników.

I to tyle, działa tak jak trzeba.

Gdyby ktoś miał moduł z USA to można tak samo oszukać system tylko kupując przekaźnik sterowany częstotliwością 315MHz.

W mojej wersji tymczasowej zasilanie wziąłem sobie z gniazda zapalniczki stąd na foto widać wtyk zapalniczkowy.

PS. Myślę że spokojnie 3 takie zestawy można wsadzić i mieć dostęp do wszystkich 3 przycisków w naszym panelu jeśli ktoś ma większą ilość bram.

IMG_20210321_112059.jpg

IMG_20210321_113516.jpg

IMG_20210321_113528.jpg

 

Edytowane przez MaTeo85
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są wymiary (albo numer OEM) śrubki mocującej uchwyt sterownika do zderzaka w B6? W katalogu ETKA nie pokazuje jakiejkolwiek śrubki stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czytam już dość długo i nie znalazłem odpowiedzi a może ktoś mi pomoże. Chodzi o moduł 8E0909511 czy będzie pasował do b8 z 2009? Wiem że jest to moduł z b6 b7 ale czy do mojej podjedzie? Ja u siebie mam wersje USA a ten mogę kupić za 100 tylko nie wiem czy warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Daro1813 napisał(a):

Witam. Czytam już dość długo i nie znalazłem odpowiedzi a może ktoś mi pomoże. Chodzi o moduł 8E0909511 czy będzie pasował do b8 z 2009? Wiem że jest to moduł z b6 b7 ale czy do mojej podjedzie? Ja u siebie mam wersje USA a ten mogę kupić za 100 tylko nie wiem czy warto. 

Według etki musisz kupić 8K0

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Daro1813 napisał(a):

Witam. Czytam już dość długo i nie znalazłem odpowiedzi a może ktoś mi pomoże. Chodzi o moduł 8E0909511 czy będzie pasował do b8 z 2009? Wiem że jest to moduł z b6 b7 ale czy do mojej podjedzie? Ja u siebie mam wersje USA a ten mogę kupić za 100 tylko nie wiem czy warto. 

w B8 masz komunikacje po LIN z modułem HL, w B6/B7 nie ma takiej komunikacji.

Musisz szukać moduł od B8. 8K0907410

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...