Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę kompletnych logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Nie dawno kupiłem samochód, i od początku chciałem go sprawdzić.

Nie dawno też wymieniłem rozrząd i po tym jakby inaczej działa silnik. Jest głośniejszy, poza tym często wpada w tryb awaryjny gdy mu przycisnę. Z tego co wyczytałem na forum to pewnie będę miał do wyczyszczenia turbinę, ale postanowiłem że dam Wam koledzy logi do sprawdzenia. Zrobiłem dziś komplet statyczne i dynamiczne. Jak coś jest nie tak to krzyczcie a poprawię.

Statyczne:

000stat.th.jpg

001stat.th.jpg

003stat.th.jpg

004stat.th.jpg

007stat.th.jpg

013stat.th.jpg

014stat.th.jpg

018stat.th.jpg

Basic Settings:

000bs.th.jpg

003bs.th.jpg

004bs.th.jpg

Dynamiczne:

000dyn.th.jpg

001dyn.th.jpg

003dyn.th.jpg

004dyn.th.jpg

008dyn.th.jpg

010dyn.th.jpg

011dyn.th.jpg

Mam nadzieje że wszystko dobrze zrobiłem choć nie pokoi mnie to że w grupie 14 statycznie nie było żadnych danych. Jak coś to statyczne mogę w każdej chwili poprawić bo do dynamicznych musze kumpla wyciągać. Mam swojego VAGa więc niema problemu.

Liczę na waszą pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kat wtrysku do korekty,turbo do uratowania jak bedziesz dynamiczniej jezdzil to nie trzeba bedzie czyscic.Wiecej niepokojacych rzeczy nie widze

Opublikowano

Tak jak pisze poprzednik, przejedź się kilkanaście razy ostro masując go pedałem gazu.

Dodatkowo do wymiany filtr powietrza ewentualnie czyszczenie przepływki.

Jak już trochę pojeździsz i poczytasz forum to ustaw sobie kiedyś dawkę paliwa mniejszą - będziesz zadowolony. :)

Tutaj masz opisane co i jak.

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_prosze_o_analize_nowych_logow-t124327.0.html

Opublikowano

Własnie chodzi o to że jak już mi w warsztacie wymieniali rozrząd to kupiłem wszystkie filtry i olej i kazałem to wymienić. Facet powiedział też że czyścili przepływomierz :confused4: Mam nadzieje że tam nic nie spie....li. Tu kolega pisze o tym że kąt wtrysku jest przestawiony, czyli mam rozumieć że mam jechać i w ramach gwarancji mają to poprawić? Możliwe jest żeby oni ustawili kąt ok a po miesiącu by się sam przestawił? Czy może rozrząd źle złożyli? Bo co mnie niepokoi to że głośniej pracuje niż przed wymianą. I jakby od dołu gorzej się zbierał już pomijając tryb awaryjny.

Co może być przyczyną że w tych logach grupy 13 statycznie nie ma danych pod etykieta 4 cylindra?

013stat.th.jpg

Ja ten samochód mam drugi miesiąc, i może poprzedni właściciel go oszczędzał. Ja raczej nie żałuje mu gazu no może nie do oporu ale niedzielnym kierowcą nie jestem :wink4:

A dawkę sam sobie za pomocą VAGa ustawię? Jak tak to w jaki sposób i jakie powinny być wartości?

Opublikowano

Podjedz tam i zapytaj czy po zalozeniu rozrządu ustawili /skontrolowali statyczny kat wtrysku - jak sie zpaytają co to jest albo powiedzą ze w tym aucie sie go nie ustawia... to jedz gdzie indziej.

Faktem jest ze bezsensowne jest "profilaktyczne" czyszczenie przeplywomierza - bez diagnozy. Mogło/ale nie musialo mu to zaszkodzic.

Dawka na dymieniu nie wyglada za ciekawie - o ile filtr powietrza jest nowy.

Co może być przyczyną że w tych logach grupy 13 statycznie nie ma danych pod etykieta 4 cylindra?

Poszukaj na forum :wink4:

Pozdrawiam

Opublikowano

W twoim aucie VAG nie pokaże 4 cylindra.

Rozrząd założony masz właściwie, ale pewnie tylko ustawili na znaki, bez kontroli komputerowej.

Dla spokoju na twoim miejscu bym to skorygował - masz vaga to poszukaj na forum - 40minut roboty bez specjalnych kluczy.

Bo co mnie niepokoi to że głośniej pracuje niż przed wymianą. I jakby od dołu gorzej się zbierał już pomijając tryb awaryjny.

I tu ma znaczenie kąt wtrysku oraz dawka paliwa, o której pisaliśmy.

Wszystkie info, nawet z manualami znajdziesz w szukajce.

Opublikowano

kat wtrysku sam przestawic sie nie moze.Tak samo dawka paliwa przy wymianie rozrzadu nie moze sie przestawic.A kat jak masz 30 i ustawisz wlasciwie.Nie bedzie duzej roznicy,ew. lepsze palenie i ciut ale to ciut mocniejszy.

Opublikowano

Podejrzewam że ustawili kąt wtrysku na zimnym silniku a co do turbiny to jak koledzy napisali przegoń autko i powinno być po problemie i jeżdzij raczej dynamicznie

Opublikowano

statyczny kąt wtrysku moze sie przestawic... ale za to tylko w jedną strone w kierunku ATDC... i wcale nie musi byc tak ze pasek przeskoczy...

Opublikowano

Ok poganiam go trochę i może się faktycznie uspokoi. A czy jeśli ustawiali kąt na zimnym silniku to będą przekłamania czasie ustawiania?

A dlaczego może być przestawiona dawka? Ktoś musiał w tym mieszać? Samochód przyjechał 2 miesiące temu z francji może poprzedni właściciel coś próbował modzić. A może być tak że ktoś próbował przestawiać dawki mechanicznie w pompie czy to tylko elektroniką się ustawia? Przepraszam że tyle pytań zadaje ale mam trochę takiego zacięcia i lubię wiedzieć. A co do tego kąta to jak pojadę do tego warsztatu żeby to zrobili w formie gwarancji to chcę mieć argumenty. W razie jakby się pytali w jaki sposób to ustaliłem to co im powiedzieć? Którymi logami dokładnie podeprzeć zarzuty i które wartości sa nie odpowiednie i jakie powinny być?

Z góry dzięki.

Opublikowano

Grupa 000 w trybie Basing Seting 2 okienko.Jak nie beda wiedziec to takie spece z nich jak z ksiedza baletnica.Nie znam mechanikow co na zimnym ustawiaja kat wtrysku.Tak dawke i kat mozna ustawic mechanicznie.

Opublikowano

A po co macie wykres TDI TIMMING? Przecież na nim ustawia się kąt wtrysku i nie musi mieć auto 90st.C.

Sam w sobie TDI TIMMING bierze pod uwagę aktualną temperaturę silnika i wyznacza odpowiedni przedział tolerancji - pokazuje czy można wykonać regulację czy nie (pole z temperaturą).

Ustawia się zawsze najbliżej ideału (niebieska kreska).

Dawki paliwa nikt wcześniej nie musiał ruszać - masz wartość mieszczącą się 2,2-9, ale jak chcesz mieć troche lepszy dół to sobie skoryguj blizej dolnej granicy.

Opublikowano

Właśnie wczoraj byłem żeby to sprawdził i mi pokazał no i był blisko tej dolnej kreski no ale powiedział że to nie ma znaczenia i nie odczułbym tego bo mieści się w w granicach tolerancji. Tylko że ewidentnie od czasu zmiany rozrządu chodzi głośniej. Powiedział że pasek był nowy, ułożył się i dlatego się przestawił bo oni ustawiali niby na tej niebieskiej linii. Mam we wtorek jechać na korekcję żeby ustawić na wartość blisko tej niebieskiej kreski. Zobaczymy co zdziała.

A to że głośniej chodzi to może być wina tej dawki paliwa?

A może to wtryski leją? Kiedyś gadałem ze znajomym że mu w mercedesie głośno chodził to mu wtryski jakieś lały. Warto inwestować w te preparaty do czyszczenia wtrysków czy lepiej zregenerować końcówki? Samochód ma około 247tys km.

Opublikowano

Zmiana dawki ku wartości niższej zwiększy klekot w twoim rumaku.

Mechanik kręci, ale chociaż poprawi - :good:

Pasek nie mógł się rozciągnąć, ani "dotrzeć". Kiedyś miałem A3 po kilku tysiącach po zmianie rozrządu i kąt idealnie trzymała.

Na zdrowych wtryskach silnik też klekocze. Jeżeli bez oporów dochodzisz na 3 biegu do czerwonego pola to wg mnie wtryski są ok.

Kiedyś miałem taki przypadek - auto powyżej 3300 obr.min słabło, wsadziłem inne używki (wtryski) i nie do poznania. Kręcił do czerwonego bez oporów i płynnie, więc łatwo to możesz sprawdzić.

Oczywiście wszystko inne ma być zdrowe! :wink4:

Opublikowano

Byłem dziś w warsztacie i poprawili ten kąt. Ustawili na 60 było chyba koło 30. To było w sumie na tej zielonej lini. Zapytałem czy to nie za dużo ale powiedzieli, że nie i tak musi być.Wiec ok. Cy może tak być że jak jest kąt za duzy to przy niskich obrotach będzie słabszy?

Po pierwszej jeździe od razu zauważyłem różnicę :naughty:. Silnik pracuje równiej i ciszej. Nie ma poszarpywania delikatnego na wolnych obrotach jak to miało ostatnio miejsce. Normalnie samochód jak z przed wymiany rozrządu. Wraca chęć do jazdy :hi:

Teraz chyba jeszcze się pokuszę o zmniejszenie tej dawki jak kolega banshee podpowiadał. Wiem że na pewno było o tym na forum ale jakoś na ustawianie dawki nie mogę nigdzie wpaść. Może ktoś jakiś temat podrzuci był bym bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Przecież podałem wyżej link!

Jak masz wcześniejszy kąt wtrysku to powinien ciut lepiej odpalać na zimnym.

Wartość 60 lepsza od 30, ale i tak widać małą precyzję mechaników. Zabrakło chęci, czy 5-ciu minut żeby to skorygować?

Mam nadzieje, że dokręcili śrubę z tyłu pompy :naughty:

Zmień tą dawkę i wtedy zobacz jak będzie odpalał.

Opublikowano

Ok fakt była instrukcja :wink4:

Tam u mnie w logach to wartość z kolumny Injection Quantity w mg/str to jest moja dawka? Czyli około 6?

co oznacza ciąg 12233 w linijce z tej instrukcji "wchodzisz w silnik pozniej logowanie >12233> pozniej adaptacja > kanal 01>odczyt".

To jakas grupa? Wolałbym wiedziec zanim zejde do samochodu :wink4:

W sumie palenie jest tak jak było. Wydaje mi się że odpala gdzieś po 1 max 2 obrotach rozrusznika. Jak były mrozy to była porażka bo raz kręciłem 15 sek przy 27*C mrozu a przy mniejszym tak do 4 może 5. Podejrzewam że mam popalone świece więc się nie przejmowałem jak były mrozy bo norma bez świec ale teraz to chyba powinien od strzału palić? :confused4:

Tzn raczej nie chodziło o precyzję bo mieli właśnie ustawione około 54 kąt i po woli podbijał a drugi powiedział że trzeba jeszcze podnieść ten kąt i chyba stanęło na 60. Może wieczorem jeszcze sam zobaczę jak tam jest na swoim interfejsie.

Coś tam kręcił z tyłu więc chyba dokręcił;) Byłem przy tym ale tak to jest jak się im patrzy na ręce i nie wiele wie co trzeba. Chociaż teraz jak to zobaczyłem jak sie robi to może i ja bym poprawił;) Ale na razie jak jest dobrze to niema co psuć.

Opublikowano

Łączysz się z silnikiem 01 następnie Login 12233 później adaptacja kanał 001 i ustawiasz w górę lub dół wartość wpisując z klawiatury zamiast np.32768 - 32758 i "TEST" i tak dalej. regulację możesz robić dopóki będzie dostępny przycisk "save". Jak będzie na szaro to musisz wrócić o jakąś wartośc w górę, żeby móc zapisać.

Napisane jak wół :tongue4:

Opublikowano

Dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie :wink4:

Zrobiłem tak jak mówiłeś. To normalne że jak te wartości zwiększam to wtedy dawka maleje? Bo tak właśnie było. :embarrassed:

W ten sposób udało mi się zejść z dawką do wartości od 3,8 do 4,0 a liczbowo 32784. Dalej już nie chciał. Niżej log:

001gb.th.jpg

Samochód zaczął troszkę głośniej chodzić ale to diesel i nie przeszkadza to w niczym. Faktycznie jakby od dołu zaczął się troszkę lepiej zbierać. Teraz zauważyłem że na luzie jak stoi i mu gwałtownie dodam gazu to w pewnym momencie jest jakby takie szarpnięcie mocniejsze pojedyncze. To chyba nic złego?

A logi grupy 000 wyglądają tak po zmianie kąta wtrysku:

000stat.th.png

I co Koledzy na to powiecie? Dynamicznych nie robiłem bo nie miałem z kim ale chyba nie sa potrzebne.

Opublikowano

Dawka może zostać. Oczywiście sprawdzałeś ją na wyłączonych odbiornikach...? :)

Z racji tej, że u mnie musi być wszystko "cud miód malina" skorygowałbym ten kąt wtrysku.

Wiadomo, żadnej różnicy już nie odczujesz, bo jest to zbyt mała wartość rozbieżności, więc na twoim miejscu bym to zostawił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...