Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADP] Trudności z zapalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów

Proszę o pomoc !

Ostatnio borykam się z zapalaniem silnika ... ciekawe jest to że ta przypadłość nie dosięgła mnie w zimie przy minus 10 lub 20 ale teraz kiedy temperatury są już mocno dodatnie . Objawy są następujące : auto zawsze odpala jak malina rano ale po 8 godzinach ( kiedy kończę wreszcie pracę ) zaczyna się problem z rozruchem - zapala dopiero po 2-gim , 3-cim razie i to całkiem opornie . W dodatku obroty są bardzo niskie tzn 300-400 . Po chwili wszystko się uspokaja i przez resztę dnia nie ma już żadnych złych objawów ( nawet po 2 godzinnym postoju ) . Po podłączeniu swojej maszyny pod VAG-a miałem nieprawidłowy odczyt z czujnika temperatury ( został wymieniony na nowy zakupiony w ASO - temat znany n a forum - czujnik niebieski 2-pinowy ) . Niestety objawy nie zniknęły i dalej jest problem z zapłonem zawsze około 16-tej kiedy temperatura na zewnątrz jest chyba najwyższa ( wspominam o tych godzinach bo może jest coś ze ssaniem ??? ) . Czy miał ktoś może podobne objawy ? Proszę o jakieś sugestie gdzie może być przyczyna mojego utrapienia .

Silnik 1,6

95 r

Serwisowany jak trzeba - paski , płyny , świece - wszystko wtedy kiedy trzeba i żadna chińszczyzna . W listopadzie wsadziłem też nowe aku .

Marka zobowiązuje więc robię co trzeba a tu nagle kibel , wiem , że lata już jej poleciały ale to prawie stan kolekcjonerski ... i się przywiązałem mocno .

pozdrawiam

Bogdan

Opublikowano

Zaraz po wymianie czujnika VAG pokazał jeszcze ,,wcześniejszy'' błąd który został wykasowany

Auto jeździło w tym dniu całkiem normalnie ale już następnego symptom upartego zapłonu powrócił ... oczywiście po weekendzie podłącze go jeszcze raz . Czy przed tym wyczyścić przepustnicę ? Może zrobić jakieś inne czynności ?

Opublikowano

wklej ten błąd na forum, ja mialem podobny problem tylko na zimnym ale zmienalem 4 pinowy

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Opublikowano

Zawór ciśnieniowy przepuszcza tzw. Wyparowywanie paliwa .częsta przypadłość benz.

Opublikowano

miałem podobny problem w moim 1.6 ahl nie chciał palic na goracym silnjku wymieniłemczujnik temperatury ale czteropinowy i jak ręką odjął

Opublikowano

Ja miałem ( a nawet mam dalej ) podobny problem, tj. ciężko zapala na zimnym, wymieniłem 4-pinowy czujnik temp. (G62) ale dalej na VAG'u mam ten sam błąd z czujnikiem temp. Został wymieniony zawór zwrotny, przeczyszczona przepustnica, wyregulowany zapłon i dalej to samo. Dzisiaj podczas odpalania kręciłem z 8 razy i poleciał niebieski dym ;( . Zobacz czy Ci dalej wyskakuje ten błąd z czujnikiem temp. A gdzie jest ten 2-pinowy czujnik temp? :blink:

A i taka moja sugestia, jak zapala na zimnym przy minusowej temp. a jak dłużej postoi ma problemy to podejrzewam, że będzie ten zaworek zwrotny, u Ciebie jest inna bajka niż u mnie. :hi:

Opublikowano

Koledzy

co do dokładnego kodu błędu jaki mi wyskoczył to nie chcę teraz na razie nic pisać - jadę na kolejną wizytę jeszcze przed świętami do swojego mechanika ( elektronika ) i wtedy dokładnie ją spiszę , oczywiście jeżeli błąd jakiś będzie ... a co do umiejscowienia tego czujnika i pytania gdzie on jest : jest koło czujnika 4-pinowego ( oba są na wysokości głowicy od strony podszybia - pod ,,rurą'' od filtra powietrza - uwaga jednak przy wymianie : stracicie trochę płynu - około 1 litra , no i lepiej silnik / płyn niech będzie już wtedy zimny )

Skąd akurat wiedziałem , że to ten : tak powiedzieli mi w ASO - chodziło mi o czujnik który podaje wartość do sterownika silnika i u mnie akurat takim czujnikiem okazał się niebieski 2-pinowy , z tego co wiem drugi czujnik jest do odczytu wartości jakie widzimy na liczniku . Koszt 2-pinowego to 81 zl a 4-pinowego to około 110 zł .

Dzisiaj objawów męczącego zapalania nie miałem . Rano i po południu odpalił wzorowo , ale ciepło to dzisiaj jakoś specjalnie nie było więc na optymizm jeszcze za wcześnie .

No i pytanie : gdzie jest zawór zwrotny / ciśnieniowy o którym wspominacie ? Sam też go jakoś znajdę ale jak Ktoś wie , to proszę o info - mieć pewność na 100% , że się rozkręca lub wymienia na pewno to co trzeba to już połowa sukcesu :-)

pozdrawiam wszystkich OOOO

Opublikowano

Zawór znaiduje się na listwie wtryskowej

Opublikowano

Mam podobny problem w Aeb 1.8t

Auto rano odpala ciezko na 2-3 razy

Jak juz odpali i zgasze go i za chwile odpale to pali OK

Jednak jak troche stoi to musze krecic kilka sekund zeby odpalil

Wymienilem wtryski,swiece

jedna swieca byla czarna jakby na nia nie palil dobrze,jednak po wymianie jest bez zmian

Slyszalem o jakims czujniku temp od ECU jednak nie wiem gdzie on jest......i Czy to on jest winny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...