bodek1 Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Witam Forumowiczów Proszę o pomoc ! Ostatnio borykam się z zapalaniem silnika ... ciekawe jest to że ta przypadłość nie dosięgła mnie w zimie przy minus 10 lub 20 ale teraz kiedy temperatury są już mocno dodatnie . Objawy są następujące : auto zawsze odpala jak malina rano ale po 8 godzinach ( kiedy kończę wreszcie pracę ) zaczyna się problem z rozruchem - zapala dopiero po 2-gim , 3-cim razie i to całkiem opornie . W dodatku obroty są bardzo niskie tzn 300-400 . Po chwili wszystko się uspokaja i przez resztę dnia nie ma już żadnych złych objawów ( nawet po 2 godzinnym postoju ) . Po podłączeniu swojej maszyny pod VAG-a miałem nieprawidłowy odczyt z czujnika temperatury ( został wymieniony na nowy zakupiony w ASO - temat znany n a forum - czujnik niebieski 2-pinowy ) . Niestety objawy nie zniknęły i dalej jest problem z zapłonem zawsze około 16-tej kiedy temperatura na zewnątrz jest chyba najwyższa ( wspominam o tych godzinach bo może jest coś ze ssaniem ??? ) . Czy miał ktoś może podobne objawy ? Proszę o jakieś sugestie gdzie może być przyczyna mojego utrapienia . Silnik 1,6 95 r Serwisowany jak trzeba - paski , płyny , świece - wszystko wtedy kiedy trzeba i żadna chińszczyzna . W listopadzie wsadziłem też nowe aku . Marka zobowiązuje więc robię co trzeba a tu nagle kibel , wiem , że lata już jej poleciały ale to prawie stan kolekcjonerski ... i się przywiązałem mocno . pozdrawiam Bogdan
lukaszk Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Witam po wymianie czujnika sa jakes błędy w Vag'u?
bodek1 Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Zaraz po wymianie czujnika VAG pokazał jeszcze ,,wcześniejszy'' błąd który został wykasowany Auto jeździło w tym dniu całkiem normalnie ale już następnego symptom upartego zapłonu powrócił ... oczywiście po weekendzie podłącze go jeszcze raz . Czy przed tym wyczyścić przepustnicę ? Może zrobić jakieś inne czynności ?
lukaszk Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 wklej ten błąd na forum, ja mialem podobny problem tylko na zimnym ale zmienalem 4 pinowy 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Borisem Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Zawór ciśnieniowy przepuszcza tzw. Wyparowywanie paliwa .częsta przypadłość benz.
lupa250178 Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 miałem podobny problem w moim 1.6 ahl nie chciał palic na goracym silnjku wymieniłemczujnik temperatury ale czteropinowy i jak ręką odjął
SebaMC Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Ja miałem ( a nawet mam dalej ) podobny problem, tj. ciężko zapala na zimnym, wymieniłem 4-pinowy czujnik temp. (G62) ale dalej na VAG'u mam ten sam błąd z czujnikiem temp. Został wymieniony zawór zwrotny, przeczyszczona przepustnica, wyregulowany zapłon i dalej to samo. Dzisiaj podczas odpalania kręciłem z 8 razy i poleciał niebieski dym ;( . Zobacz czy Ci dalej wyskakuje ten błąd z czujnikiem temp. A gdzie jest ten 2-pinowy czujnik temp? A i taka moja sugestia, jak zapala na zimnym przy minusowej temp. a jak dłużej postoi ma problemy to podejrzewam, że będzie ten zaworek zwrotny, u Ciebie jest inna bajka niż u mnie.
bodek1 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 Koledzy co do dokładnego kodu błędu jaki mi wyskoczył to nie chcę teraz na razie nic pisać - jadę na kolejną wizytę jeszcze przed świętami do swojego mechanika ( elektronika ) i wtedy dokładnie ją spiszę , oczywiście jeżeli błąd jakiś będzie ... a co do umiejscowienia tego czujnika i pytania gdzie on jest : jest koło czujnika 4-pinowego ( oba są na wysokości głowicy od strony podszybia - pod ,,rurą'' od filtra powietrza - uwaga jednak przy wymianie : stracicie trochę płynu - około 1 litra , no i lepiej silnik / płyn niech będzie już wtedy zimny ) Skąd akurat wiedziałem , że to ten : tak powiedzieli mi w ASO - chodziło mi o czujnik który podaje wartość do sterownika silnika i u mnie akurat takim czujnikiem okazał się niebieski 2-pinowy , z tego co wiem drugi czujnik jest do odczytu wartości jakie widzimy na liczniku . Koszt 2-pinowego to 81 zl a 4-pinowego to około 110 zł . Dzisiaj objawów męczącego zapalania nie miałem . Rano i po południu odpalił wzorowo , ale ciepło to dzisiaj jakoś specjalnie nie było więc na optymizm jeszcze za wcześnie . No i pytanie : gdzie jest zawór zwrotny / ciśnieniowy o którym wspominacie ? Sam też go jakoś znajdę ale jak Ktoś wie , to proszę o info - mieć pewność na 100% , że się rozkręca lub wymienia na pewno to co trzeba to już połowa sukcesu :-) pozdrawiam wszystkich OOOO
Borisem Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 Zawór znaiduje się na listwie wtryskowej
jacol210 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Mam podobny problem w Aeb 1.8t Auto rano odpala ciezko na 2-3 razy Jak juz odpali i zgasze go i za chwile odpale to pali OK Jednak jak troche stoi to musze krecic kilka sekund zeby odpalil Wymienilem wtryski,swiece jedna swieca byla czarna jakby na nia nie palil dobrze,jednak po wymianie jest bez zmian Slyszalem o jakims czujniku temp od ECU jednak nie wiem gdzie on jest......i Czy to on jest winny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się