adas01012 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Witam mam problem , od jakiegos czasu ubywa mi plynu chlodniczego i przybywa oleju, wszystko wskazuje na uszczelke pod glowica ale auto nie kopci, nie grzeje sie, nie ma zadnego nalotu na kurku olejowym i sam olej wyglada normalnie. Mechanik powiedzial zeby narazie obserwowac bo jesli bedzie to uszczelka to da ona znac o sobie ewidentnie. Nie wiem co mam z tym zrobi a nie chce zniszczyc silnika.
Flaha Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 nooo ja bym zmienił miechanika, a zaraz po tym uszczelkę... A niby skąd tego oleju ma przybywać i co "dobrego" moze silnikowi zrobić taka płynowo-olejowa mieszanka????
franek84 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Kolego wiem że pisałeś o przybywaniu oleju ale jakie ilości i przede wszystkim musisz zawsze sprawdzać poziom oleju w tej samej pozycji auta! bo różnice są naprawdę duże przy pochyleniu lekkim(sam ostatnio myślałem że mi przybyło bo miałem ok 2milimetry ponad max a stało poprostu auto w lekko innej pozycji)co do płynu to proponuje przejrzeć łączenia chłodnicy a także chłodnice -ja miałem lekką plamę na chłodnicy i ubywało ale wsypałem jakiś badziew z reala(5,50zł) do uszczelnienia chłodnicy i jak ręką odjął, a wcześniej dolewałem ok litr na 2-3 tyś. jak nie kopci na biało warto się przyjrzeć ...a jeszcze kolego jak się nagrzeje to odkręć korek od płynun i powąchaj czy spalinami nie śmiedoli albo plamy olejowe czy są w zbiorniku
rookie Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Najpierw sprawdź wszystkie węże, a przede wszystkim króćce plastikowe pod kątem ubytków płynu. Uszczelka to ostatecznośc i muszą pojawic się wyraźne objawy: dymienie na biało, ubytek mocy, nierówna praca, nie wchodzenie na obroty, płyn w oleju lub olej w płynie. Mechanik strzelił i uszczelka heh :bicz3:
franek84 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 najprościej kolego weź sąsiada na zimnym ty depnij tak do 2000 obr(nie więcej!!!) i trzymaj przez dłuższą chwile a druga osoba niech złapie za wąż od chłodnicy i zobaczy czy twardnieje wąż (od spalin przedostających się przez nieszczelności pod głowicą). jeżeli to uszczelka to na 99% powinien robić się twardy (coś jak byś zgasił auto przy temp. silnika 90C)!
adas01012 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 oleju ewidentnie przybywa plynu ubywa , okolo 100ml na 1000tys km, nie dymi , pracuje dobrze, weze nie sa twarde...
burus2 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 ja miałem lekką plamę na chłodnicy i ubywało ale wsypałem jakiś badziew z reala(5,50zł) do uszczelnienia chłodnicy i jak ręką odjął nawet nie chce wiedzieć co sie dzieje w nagrzewnicy od tego syfu, a pózniej płacz ze zimą nie grzeje
franek84 Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 kolego 1/4 tej tubki załatwiła sprawę. a jaką masz kolego pewność że poprzednik Twojej niuni nie dosypał niczego(no chyba że płyn wymieniłeś- ale osad i tak pozostanie)i to samo oczywiście z paliwem -na własne oczy widuję często na Bliskiej jak 2-3 letnie auta panowie w garniakach tankują bioestrem jeździć, jak najmniej dokładać bo to żadna inwestycja i nie grzebać w gów...ie bo zacznie śmierdzieć... pozdr
rookie Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 robisz co chcesz, ale to i tak popelina pozdro
marcikwiat Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Witam, Ubywa mi płynu chłodniczego ok 1 litra na 2000 km. Nigdzie nie moge zlokalizować wycieku. Korek wlewu oleju czysty - nie ma żadnego tzw. masła, czy kiślu... to samo na bagnecie=czysto. Jak odkręce korek od zbiornika wyrównawczego płynu, to nie czuć spalin i płyn jest czysty. Podejrzewam, że wyciek jest nie wielki i od razu odparowywuje. Stosowaliście może jakieś uszczelniacze do układów chłodzenia? Znalazłem na allegro coś takiego: http://moto.allegro.pl/item970857647_uszczelniacz_khler_dichter_liqui_moly_150ml.html . Czy stosowanie takich środków jest zawsze bezpieczne? Może polecacie coś innego?
franek84 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 kolego płyn nie odparuje bez śladu... zawsze zostaną białe plamy -jak by proszek biały!
franek84 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 kolego jeśli stawiasz auto w tym samymmiejscu zawsze i nie masz żadnego śladu pod spodem (płyn nie odparuje przez noc) to sprawdź dokładnie chłodnicę za wentylatorem wisco lub elektryczny bo tam też lubi pociec...-mokra plama lubbiały nalot jak nie to jeszcze jedna sprawa - nie parują ci przypadkiem zbytnio szyby ??jeśli tak to wyciek jest z nagrzewnicy jeszcze kolego sprawdź w komorze akumulatora-tam się łączą dwa przewody gumowe z nagrzewnicą to zobacz czy nie są mokre lub lekkiego bialłego nalotu nie mają
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się