Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów, kilka przyczyn niesprawności doładowania


TimekPK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do was prośbę o analizę logów auta mojego kumpla. Jest to A4 AFN 110KM.

Dodam że auto przyśpiesza dobrze, w pewnym czasie łapie muła i po jakimś czasie znowu jedzie tak jak powinno (nie trzeba wyłączać kluczykiem samochodu). Na logach ewidentnie widać że turbo daje za duże ciśnienie i w związku z tym mam pytanie, co może być przyczyną? Zapieczone łopatki? Czasami zdarza się że auto łapie notlauf i trzeba je od nowa uruchomić. Kolejne pytanie moje brzmi czy można jakoś w vag-u sprawdzić te łopatki? U mnie np w AWX mogę włączyć kanał 11BS i cyklicznie otwiera i zamyka łopatkami. Dołączam logi oraz odczytane błędy.

Dynamiczne:

000-001-003 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9968.html

004-008-010 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9963.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9966.html

Statyczne:

000-001-003 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9967.html

004-007-013 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9965.html

014-018-023 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9970.html

BS:

000 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9971.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9964.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_9969.html

Błędy silnika:

Control Module Part Number: 028 906 021 CE

Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0605

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06325

3 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia :

- wezyk cisnieniowy ktory idzie do ECU - czy nie jest zawalony olejem...

- termostat - do wymiany

- zaplon mozna by troche podregulowac - jest deko za pozny...

EGR - zaslepiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zaczynam zabawę z Vag-iem więc czy możesz mi powiedzieć po czym stwierdzasz że termostat jest do wymiany? Pokazywał temperaturę 81 stopni.

I czy tylko wężyk może być odpowiedzialny że turbina przeładowuje i czasami zbija ciśnienie?

Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie, zacznę od sprawdzania wężyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zaczynam zabawę z Vag-iem więc czy możesz mi powiedzieć po czym stwierdzasz że termostat jest do wymiany? Pokazywał temperaturę 81 stopni.

Uwalony termostat widac w 007 stat

I czy tylko wężyk może być odpowiedzialny że turbina przeładowuje i czasami zbija ciśnienie?

Nie tylko - ale zaczynamy od rzeczy najprostszych podstawowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który odczyt z 007 stat odpowiada za termostat, bo temperatura jest powyżej 80, możesz trochę jaśniej?

a co do wężyka to chodzi mi o to czy on może powodować za duże lub za małe ciśnienie? Bo rozumiem ze jeśli jest nieszczelny to coś z niego ucieka? ale jak może powodować zbyt duże ciśnienie? zmniejszony przekrój spowodowany np jakimiś osadami wewnątrz?[br]Dopisany: 06 Kwiecień 2010, 15:55_________________________________________________Witam,

Sprawdzałem parę dni temu i sztanga nie podnosi się tak jak powinna (max to 2-3mm idzie do góry po odpaleniu silnika). Czy to oznacza że łopatki są zapieczone? Czy może tylko to N75 do wymiany? Dodam że w Vagu dalej występują te 3 błędy co w 1 poście. I jeszcze jedno w którym dokładnie miejscu w A4 AFN jest G71?

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa temperatura zdrowego silnika TDI to 90 stopni. Może być kilka stopni do góry lub do dołu, ale 82 to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeszcze nie. Głównie przez brak czasu. Może jutro coś mi się uda wskórać. Korzystając z okazji możesz mi powiedzieć dokładnie gdzie jest w audi a4 afn czujnik g71 (mapsensor) bo od tego chcę zacząć. Najlepiej jak byłbyś w posiadaniu jakiegoś zdjęcia.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszsytko zalezy który rocznik jest AFN-a jezeli do 98 to czujnik jest w ECU jezeli po to czujnik jest na rurze dolotowej na wysokosci pokrywy zaworów, jest wówczas zintegrowany z czujnikiem temp dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli G71 jest w ecu także sprawdz wężyk dochodzący do niego ale raczej bez czyszczenia turbiny się nie obędzie.Moja rada taka przegonić przez tydzień autko oczywiśćie żeby sobie po butowaniu pochodził na wolnych obrotach trochę mi to akurat pomogło ale nie miałem takiego dużego przeładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia :

- wezyk cisnieniowy ktory idzie do ECU - czy nie jest zawalony olejem...

- termostat - do wymiany

- zaplon mozna by troche podregulowac - jest deko za pozny...

EGR - zaslepiony.

Ja bym do tego dodał sprawdzenie pracy sztangi i "gruszki". Bo w pewnym momencie podczas butowania widać nagły spadek ciśnienia doładowania do ciśn. atm. a potem znów powrót do 1 bara. Może N75 się zawiesza ?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób loga dynamicznego 000 oraz 011 ze zdjętym wężykiem z gruszki, zatkaj wężyk. Logi zrób oddzielnie, nie oba naraz.

Co do sprawdzania wężyka idącego do ECU musisz zdjąć czarna obudowę ECU i odpiąć go od ECU i kompresorem porządnie przedmuchać, potem z jednaj strony zatkaj a z drugiej ustami pompuj żeby sprawdzić czy jest szczelny, tak ustami złap żeby nie uciekało powietrze oplotem z materiału wężyka, po odpięciu klemy z aku rozkręć ECU i sprawdź czy nie ma oleju w środku, jak jest trzeba się pozbyć nie szczelności. Termostat zakup w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie grucha na pewno nie działa prawidłowo, ledwo się unosi, ruch wykonuję gdzieś w zarkresie 3-4mm. Czy ktoś z Was ma może zdjęcie tego czujnika gdzie jest zamontowany bo kumpel raz zaglądał do komputera i mówił że nie znalazł tego czujnika, mówił że jest tam tylko wężyk.

Acha, jeszcze jedno, jak wyjmę wężyk od gruchy to co mi to pozwoli sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nic a może coś, jak wrzucisz logi się popatrzy i może coś wypatrzy,

na oko może ci się wydawać mało milimetrów a jak weźmiesz linijkę wyjdzie tyle ile trzeba czyli 10,5mm i ani milimetra więcej, kumpel pewnie tylko zdjął czarna plastikową osłonę, a pod nią jest w aluminiowej puszcze ECU i w niej jest wężyk i na końcu czarne pudełeczko wielkości pudełka zapałek i to jest G71 a do okola pełno układów scalonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, sztanga na 100% nie chodzi tak jak powinna bo mam porównanie u siebie w AWX i u kumpla w AFN i jest widoczna różnica. Zdejmę wężyk i zrobię logi. A wracając do ECU to podejrzewam że właśnie tak kumpel zrobił jak ciahciah napisał. Dzięki za sugestie. Odezwę się wkrótce.[br]Dopisany: 02 Lipiec 2010, 16:57_________________________________________________Witam wszystkich zgromadzonych po zajebi.... długiej przerwie. Dzisiaj grzebaliśmy przy tytułowej A4. Turbina rozebrana - były zapieczone kierownice, wężyk co idzie do ECU - był zatkany, został wymieniony na nowy. Po złożeniu wszystkiego do kupy jest prawie;/ dobrze. Mianowicie ciśnienie doładowanie wygląda tak: podczas spokojnej jazdy żądane ciśnienie w granicy 1300mbar a aktualne 1500mbar. Na luzie żądana 998mbar aktualna ok 1150mbar i nie za bardzo chce zejść. Pod obciążeniem żądana prawie 2000mbar a aktualna zaczyna się od 2250 i jest zbijana do 2000, po chwili znowu powoli rośnie do 2250. Logów nie wrzucam bo już dzisiaj nie chciało mi się ich przerabiać, mogę wrzucić ale sytuacje opisałem słowami. Dodam jeszcze że czasami obydwa ciśnienia tj. żądane i aktualne pokrywały się mniej więcej w granicy 1650mbar. Auto nie wpada co prawda w notlauf z powodu nie zbyt dużego przerostu ciśnienia, ale mimo wszystko coś jest nie tak. Więc moje pytanie brzmi, co jeszcze można sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

węży długości 12cm znajdujący się w ECU został wymieniony czy ten odcinak od ECU do rury dolotu?

wstaw loga 003 i 011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresorem jak się domyślam dmuchałeś tak żeby wyleciało w ruże dolotu tak?

wyczyść kolektor ssący, jak jego załatwisz wstaw logi dynamiczne to się zobaczy co można dalej zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, założyłem wężyk gumowy ale tylko na jedną stronę a z drugiej kompresor przyłożyłem, drożny był bo było czuć w dolocie. Przesyłam zdjęcie żebyś wskazał mi który to kolektor ssący i jak się do niego dobrać.

1502864855_6.jpg

[br]Dopisany: 11 Marzec 2011, 09:03_________________________________________________A o to logi grupy 11 dynamiczne, te wyżej prawidłowe tj. pedał w podłogę a poniżej auto ze średnim obciążeniem, a później na luzie.

http://vaglog.rtnet.pl/timekpk_38227.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...