trojka7 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Od jakiegoś czasu szukam 1.8T 190KM BEX i pojechałem do ASO zapytać o dostępność i ceny części (wcześniej miałem Astrę Coupe Bertone i przed zakupem myślałem, że części są identyczne jak do "zwykłej" astry, ale byłem w błędzie i wszystko kupowałem po podaniu symbolu silnika). Pytając Pana podał mi (znośne) ceny klocków, tarcz, amorów, elementów rozrządu, czyli to o co pytałem. Jak zapytałem, czy coś w tym silniku szczególnie się psuje, to powiedział, że przy wymianie rozrządu trzeba wymienić nastawnik wałka czy fazy wałka rozrządu bo pada! Sama część kosztuje 2 000 zł i że w tym silniku są 2 wałki (czyli coś jak v-tec w Hondzie). O czym ten "miły Pan" mówił? Co prawda na forum jest mało użytkowników i tematów z tym silnikiem, ale nigdzie o czymś takim nie słyszałem. Czytałem, że od tych 150 i 163 konnych 1.8t różnią się turbiną, 2IC, wtryskami i softem, ale 2 wałki?? Czy ten nastawnik nie jest przypadkiem przy łańcuchach?
KICHOL Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 BEX ma dwa wałki rozrządu drugi wałek jest zasilany z pierwszego wałka właśnie łańcuchem. Wydaje mi się że chodziło tu o napinacz z łańcuchem rozrządu jeśli tak to nie zauważyłem żeby ta część padała. Wszystkie silniki Audi 1,8 posiadają dwa wałki (jeśli się mylę to mnie poprawcie) i nie zauważyłem zbyt wielu wątków na forum ażeby były z tym jakieś większe kłopoty.
Bogumił Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Tak silniki 1,8 maja po dwa wałki rozrządu. Ale nie wszystkie silniki mają zmienną fazę rozrządu (inny napinacz), na ten przykład model AEB nie posiada zmiennej fazy rozrządu. Gdy chodzi o "padanie" napinaczy łańcucha to w dziale "Warsztat" spotkałem się z uwagą, że tak bardzo nie zużywają się napinacze a jedynie łańcuchy.
Gość elvis80 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 ja ma 2,0FSI i maiłem motor shaden - napinacz między wałkami pękł i padł silniczek, wymiana napinacza + głowicy (z Anglika) - to robił koles który ściągnął ten samochód z Niemiec, teraz wyszło mi że silnik się poci przy tym czymś ... nastawiacz zmiennych faz rozrządu, mam nadzieję że to oring pod nim (25zł brutto) i że wyciek będzie wyeliminowany, przy okazji króciec też do wymiany bo mi płyn chłodzący spierda....la la la ;( oby na tym się skończyło....
arek87 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 AEB ma zmienną fazę rozrządu tylko komp ją nie steruje.Sterowana jest tylko ciśnieniem oleju. AEB jest ubogi w elektronikę i wszystko opiera się w nim na sterowaniu mechaniczno-hydraulicznym. Napinacz jest ten sam tylko o wiele tańszy Ogólnie napinacze 200k bez problemu robią, choć słyszałem że przy 2 wymianie rozrządu należy go wymienić. łańcuch nie tyle się zużywa co ślizgi na napinaczu.
szogun0 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Jest to totalna bzdura. AEB nie ma zmiennych faz rozrządu. A olej służy do tego co zawsze, do napinania napinacza, aby łańcuch nie przeskoczył.
Bogumił Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Czyli jeżeli jest słabe ciśnienie oleju to łańcuch może klekotać?
szogun0 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Tak. Ale może też klekotać i przeskoczyć kiedy jest wyciągnięty ponad normę i napinacz już nie daje rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się