Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wężyk podciśnieniowy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie pytanie: w przegrodzie obok serwa jest główny wąż z podciśnieniem z vacum, który idzie do serwa, w tej przegrodzie jest wyjście na dwa wężyki podciśnieniowe z których jeden daje podciśnienie do N18 i N75 a drugi idzie do grodzi przez dużą uszczelkę pomiędzy wężami od nagrzewnicy (obok serwa). Do czego jest podłączony ten wężyk i jakie jest jego zadanie?

Pozdrawiam.

Opublikowano

idzie do czujnika ciśnienia G71 który ty masz w ECU

Opublikowano

Czyli do ECU idą dwa wężyki, jeden z dolotu (obok N18 z dolotu idzie taki cienki sztywny wężyk i wchodzi do wiązki i do ECU) i drugi elastyczny to ten co idzie do wnętrza auta i wchodzi od wewnątrz do ECU?

Opublikowano

podc.th.png

Chyba wszystko jasne?

Opublikowano

oj chłopy ten wąż idzie do nagrzewnicy co on o nim piszę :wink4: tam jest zawór i steruje klapą :hi:

i ma zapewne klimatronika bo tylko przy nim to występuje :cool1:

Opublikowano

ja mam ten sam rocznik ten sam silnik klimatronika i mi tam wychodzi jeden przewod a drugi jest zaslepiony :kwasny:

Opublikowano

mam nagrzewnice na wierzchu wiec wiem o czy piszę, a co do rodzajów klimatronika możliwe że wychodziły różne wersje :hi:

Opublikowano

w sumie tak :decayed:

Opublikowano

Dzięki seba1-2 za odpowiedz, o to mi chodziło. Mam klimatronik.

Mam jeszcze jedno pytanie, czy wie ktoś z Was jakie powinno być podciśnienie zaraz za pompą vacum, na wyjściu do EGR i na wyjściu do gruszki turbo? Wczoraj mierzyłem i miałem na wolnych obrotach:

przy pompie vacum: -0.95 bar

na wyjściu do zaworu EGR: -0.45 bar

na wyjściu do gruchy turbo: -0.65 bar

Czy to są dobre wartości?

Pytam bo w moim aucie jest problem z pracą sztangi. Niby wszystko chodzi ok, turbo aż lśni, sztanga chodzi płynnie, tylko trochę ciężko (dźwigienka bez sztangi z gruchy chodzi bez żadnych oporów), zawór zwrotny w miarę trzyma wężyki podciśnieniowe nowe. Wczoraj podmieniłem N18 z N75 i dalej to samo. Chodzi o te logi: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/521b33f3557d4936.html jak widać jest problem z ustabilizowaniem ciśnienia turbo, ale żadnych błędów nie ma i jak widać nie wchodzi w tryb awaryjny.

Opublikowano

pytanie jest takie : czy sztanga chodzi ciężko tylko w górę w stronę gruchy - jeśli tak to masz gdzieś spadki podciśnienia, sprawdź wężyki podciśnienia - wszystkie a zwłaszcza ten, który idzie do akumulatora podciśnienia - tej puchy co kumuluje podciśnienie, dziś właśnie przyjechał do mnie kolega z innego forum Golfem III z silnikiem AFN gdyż jeździł po wielu mechanikach i żaden nie był w stanie ogarnąć problemu z ciągłym trybem awaryjnym po przekroczeniu 3000 RPM z powodu przeładowania - okazało się, że któryś z pierwszych mechaników źle podpiął wężyki podciśnienia przy N75 i stąd mimo, iż zmienna geometria chodziła prawidłowo (manualnie sprawdzając ręką) i N75 działał jak należy to sztangę ledwo wciągało do gruchy (słabe podciśnienie) a odbijała w dół prawidłowo ale przeładowanie było spowodowane źle podłączonymi wężykami do N75 co powodowało, że zamiast miał zbijać podciśnienie to je zwiększał (działał zupełnie odwrotnie), po prawidłowym podłączeniu do niego wężyków podciśnienia nadal stwierdziłem, że wężyk od gruchy podciśnienia słabo zasysa palec więc sprawdziłem wężyki i tylko jeden budził moje wątpliwości a mianowicie ten, do którego jest podłączony akumulator podciśnienia. Niestety akumulator podciśnienia w Golfie III TDI jest w miejscu niedostępnym od ręki tylko po demontażu nadkola i innych pierdół więc na szybko wypiąłem wężyk od niego z trójnika przy N75 i króciec trójnika zaślepiłem a po tym zabiegu na wężyku przy gruszce turbo dopiero wtedy pokazało się właściwe podciśnienie i sztanga była wciągana do gruchy jak z procy. Krótka jazda do 4500 RPM na każdym biegu i u właściciela pojawił się banan na twarzy bo wreszcie została znaleziona przyczyna. Nie dysponuję żadnym vacuuometrem ale po sprawdzeniu siły zasysania palca na końcu wężyka idącego do gruchy przy turbo od razu wyczułem, że jest słabe podciśnienie - da się to w ten sposób wyczuć a ile się biedak kasy nawydawał na diagnozy i wymianę podzespołów, aż dziw, że mamy takich doświadczonych mechaników ;)

Opublikowano

Dziękuję Tomek za odpowiedz. Sztanga idzie ciężko tylko do góry (do gruchy), w sumie to nie wiem czy na pewno za ciężko bo nie mam z kim porównać jak chodzi u kogoś innego, a na dół leci jak się patrzy i pracuje w pełnym zakresie. Też myślałem o tym akumulatorze podciśnienia i zrobiłem tak samo jak Ty kilka dni temu, czyli zaślepiłem wężyk (nowy) który idzie do tego akumulatora i dalej to samo. Problem polega na tym, że wartość podciśnienia jest prawidłowa na wężyku który idzie do gruchy z turbo (przynajmniej tak wyczytałem na forum octawi) tylko, że to podciśnienie wolno rośnie. Sprawdzałem vacuometrem zaraz za zaworkiem zwrotnym i wskazówka szybko się odchyla, natomiast na wężyku od gruszki turbo wskazówka vacuometru wolno idzie, ale osiąga prawidłową wartość i utrzymuje ją cały czas. Same wężyki mam nowe i dobrze podpięte bo w sumie filozofii z tym nie ma, "zasilanie" podciśnieniem jest zawsze na zew. cieńszej rurce zaworku, rurka obok grubsza to wyjście do gruchy lub w przypadku N18 do EGR, a z drugiej strony grubsza rurka to idzie do filtra powietrza. Muszę jeszcze sprawdzić oporność N75 i jakie do niego idzie napięcie. Z tego co gdzieś wyczytałem to oporność powinna być w zakresie 14-20 ohm a napięcie na wtyczce 12V.

Opublikowano

w takim razie odpuściłbym sobie sprawdzanie omomierzem N75 gdyż cewka musi działać sprawnie skoro sztanga odbija szybko w dół przy zbijaniu podciśnienia przez N75, wg mnie N75 przycinać może się mechanicznie wewnątrz po odłączeniu z niego 12V przez sterownik i ma wtedy niecałkowicie przymknięte połączenie z króćca OUT z ATMO. Napięcie 12V na N75 jest tylko wtedy jak jest on wysterowany na zbicie podciśnienia natomiast w stanie spoczynkowym jest na nim około 5V co pozwala prowadzić diagnostykę elektrycznego połączenia N75 przez ECU, najlepiej spróbuj podmienić N75 na inny na próbę. Jesteś z Wodzisławia więc zapraszam do siebie gdybyś czegoś potrzebował.

Opublikowano

Wczoraj mierzyłem oporność N75 i faktycznie jest tak jak powinno być (14-20 Ohm) czyli 16,5 Ohm. Napięcie na wtyczce do N75 mam 6,6V i jak kolega zwiększał obroty na pięcie nie rosło.

Opublikowano

i jak kolega zwiększał obroty na pięcie nie rosło.

a powinno aby zbić podciśnienie na gruszce by ograniczyć ciśnienie doładowania - przy prawidłowo działającej zmiennej geometrii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...