Penzo_ Opublikowano 13 Grudnia 2017 Opublikowano 13 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 22:19, H4mm3R napisał: Był/jest problem z łańcuchem napędzającym pompę z wałkami, a nie pompę z 1.9tdi. U mnie takie rozwiązanie działa już ok 350tys km... siemano w moim pierwszym b7 BPW wymienilem komplet na pompe z 1.9 tdi jak polecane na 03G115105 los chciał że nabylem nastepnym model b7 szykuje się także zabieg w niej na zmiane pompy na 1.9 tdi i teraz pytanie 1. czy można zastąpić pompę 03G115105 pompą oleju z modelu auta >> vw bora variant rok 2000 silnik oznaczenie AJM pompa oz. 06A 115 105 B pytam ponieważ leży mi taki słupek w domu 2. pamietam jak doczytalem kiedys temat ze trzeba zmienic koło na pompie na to z mniejsza liczbą zebów więc wydaje mi się że pompa jest uniwersalna w każdym modelu auta vw audi etc ? czy może jednak się mylę i jak założę zestaw pompy z silnika AJM i zmienie tylko koło zebate na mniejsze oraz łańcuch to nie uzyskam odpowiedniego ciśnienia oleju ? 3. może polecacie jakieś dobre zamieniki pompy i podzespołów które zakładacie i nie ma ryzyka ? lub jakieś pewne źródło ? proszę o rozwianie moich watpliwości dziekuję proszę nie pisać by zostać przy tych ori wałkach nie i koniec ... !!!
A4-Tomek Opublikowano 14 Grudnia 2017 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Koledze wyżej chodziło żeby nie wywalać wałków gdy ma się napęd kołami zębatymi. Gdybym miał łańcuch to bym się nie zastanawiał a tak wiem że trzeba będzie rzeźbić i u mnie temat narazie utknął
gieras1988 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Opublikowano 15 Grudnia 2017 15 godzin temu, A4-Tomek napisał: Koledze wyżej chodziło żeby nie wywalać wałków gdy ma się napęd kołami zębatymi. Gdybym miał łańcuch to bym się nie zastanawiał a tak wiem że trzeba będzie rzeźbić i u mnie temat narazie utknął zamiana na 1.9 w Twoim przypadku to jakies 700-800 z robocizna zależy za ile kupisz i ile robota wyjdzie. regeneracja zabieraka pewnie z 600 i z 200 robota. koszty takie same a jak masz te bezproblemowe zębatki a nie łańcuch to proponuje drugie rozwiązanie i dostajesz gwarancję na przerobke zabieraka. firmy nie bede reklamował ale wypowiadają sie tutaj
A4-Tomek Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 W dniu 15.12.2017 o 07:19, gieras1988 napisał: zamiana na 1.9 w Twoim przypadku to jakies 700-800 z robocizna zależy za ile kupisz i ile robota wyjdzie. regeneracja zabieraka pewnie z 600 i z 200 robota. koszty takie same a jak masz te bezproblemowe zębatki a nie łańcuch to proponuje drugie rozwiązanie i dostajesz gwarancję na przerobke zabieraka. firmy nie bede reklamował ale wypowiadają sie tutaj Dlatego właśnie z racji bezawaryjnych kół zębatych raczej na przyszły rok będę szykował się na regeneracje wałka na większy imbus
A4-Tomek Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 W dniu 10.12.2017 o 14:49, FUTURUM napisał: Posiadasz koła zębate(nowszy typ) wiec nie wywalaj kasety z wałkami! Zapodał byś zdjęciami na których widać jako porównanie ori zabierak i ten od Ciebie oraz ori gniazdo i powiększone? Na stronie szukałem i nie ma czegoś takiego a ciekawi mnie jak to wygląda
Misiek992 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 (edytowane) Jak mogę sprawdzić czy mam pompę po modyfikacji Dokonałem się że wykładali najwyraźniej dwie z imbusem 77mm i 100mm na tej stronie można poczytać. http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2007/454/R/1 Edytowane 17 Grudnia 2017 przez Misiek992
A4-Tomek Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 Wyszukując w katalogu masz przypisane jaki typ (łańcuch/koła zębate) był w danym kodzie silnika. Nie pamiętam w jakim roku zmieniono napęd pompy z wału korbowego. W przypadku mojego BPW wg. katalogu występowały z jednym i drugim napędem ale nie zwróciłem uwagi czy jest wpisany od kiedy do kiedy stosowany. Co do imbusów to chyba w nowszych 2.0tdi wprowadzono 100mm zabierak. Zresztą w katalogu też to powinno być wpisane jaka długość. ja korzystam z tej etki online www.oemepc.com
A4-Tomek Opublikowano 17 Grudnia 2017 Opublikowano 17 Grudnia 2017 no i jest w katalogu takie coś Dla przykładu silnik BPW miał napęd łańcuchem 11.04-08.05 a kołami zębatymi 09.05-06.08 i lecąc dalej mam zabierak 77mm Katalog prawdę Ci powie
Pawelkiwi Opublikowano 20 Grudnia 2017 Opublikowano 20 Grudnia 2017 A4-Tomek. Jak masz łańcuch i wałki = zmień na zębatkę i powiększony imbus TMA, Futurum. Jak masz zębatki = zmień na powiększony imbus TMA, Futurum.
KewsonND Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 B7 2.0TDI BPW 140km, auto ma aktualnie 204 tys. przebiegu ślicznie utrzymane (nie piszę tego po zobaczeniu książki serwisowej od Mirka handlarza, przebieg potwierdzony po kontakcie w niemieckim serwisie, TUV z maja 2017 roku - 188 tys. oraz po sprowadzeniu w październiku do Polski po wpisie do ewidencji przebiegu) sprzedawca mówił żeby pierwsze co to robić trzpień "imbus" w pompie olejowej i stad mój post *czy tylko "imbus" robić na początek czy coś jeszcze jest warte uwagi w tym silniku? *jaki mniej więcej koszt takiej usługi powinien wynieść? *czy jest gdzieś w zachodniopomorskim firma godna polecenia aby się tym zająć?
Pawelkiwi Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 Najważniejszy imbus. To musisz zrobić bezwarunkowo. Reszta to eksploatacja. Życie pokaże co trzeba zrobić.
Rabbi Opublikowano 21 Grudnia 2017 Opublikowano 21 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, KewsonND napisał: *czy tylko "imbus" robić na początek czy coś jeszcze jest warte uwagi w tym silniku? Imbus to rzecz najważniejsza, ale wymień też olej wspomagania póki pompa jeszcze nie wyje Edytowane 21 Grudnia 2017 przez Rabbi
andrzej2575 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam
Rabbi Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Godzinę temu, andrzej2575 napisał: silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam BPW 2006r na pewno już nie jest na łańcuchu,ale imbus musisz poprawić żeby nie zatrzeć motorowni 1
andrzej2575 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Rabbi Dzięki za odpowiedz zastanawiam się właśnie nad przerobieniem pod grubszy imbus i pytanie czy ktoś ogarnie to z podlaskiego pozdrawiam
Rabbi Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 (edytowane) 28 minut temu, andrzej2575 napisał: Rabbi ....pytanie czy ktoś ogarnie to z podlaskiego pozdrawiam Popytaj tutaj: albo tutaj: Edytowane 3 Stycznia 2018 przez Rabbi
andrzej2575 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Dzięki jeszcze raz Rabbi pozdrawiam
A4-Tomek Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 W dniu 3.01.2018 o 18:46, andrzej2575 napisał: silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam Koledze widzę nie chce się czytać stron wstecz Cytuję swój wpis: Napisano 17 Grudzień 2017 no i jest w katalogu takie coś Dla przykładu silnik BPW miał napęd łańcuchem 11.04-08.05 a kołami zębatymi 09.05-06.08 i lecąc dalej mam zabierak 77mm Katalog prawdę Ci powie
FUTURUM Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 W dniu 10.12.2017 o 15:06, A4-Tomek napisał: Widziałem patenty z drążeniem gniazd na większy imbus. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł żeby zamiast 6-cio kąta zastosować 12-to kąt albo wieloklin. Może by się tak szybko nie zużywały te imbusy... Zerknij czy by się nie wyrabiało...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się