Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 9.12.2017 o 22:19, H4mm3R napisał:

Był/jest problem z łańcuchem napędzającym pompę z wałkami, a nie pompę z 1.9tdi. U mnie takie rozwiązanie działa już ok 350tys km...

siemano  w moim pierwszym b7  BPW wymienilem komplet na pompe z 1.9 tdi jak polecane na 03G115105  los chciał że nabylem nastepnym model b7 szykuje się także zabieg w niej na zmiane pompy na 1.9 tdi i teraz pytanie 

1. czy można zastąpić pompę 03G115105  pompą oleju z modelu auta >>  vw bora variant rok 2000 silnik oznaczenie AJM  pompa oz. 06A 115 105 B  pytam ponieważ leży mi taki słupek w domu  

2. pamietam jak doczytalem kiedys temat ze trzeba zmienic koło na pompie na to z mniejsza liczbą zebów   więc wydaje mi się że pompa jest uniwersalna w każdym modelu auta vw audi etc   ? czy może jednak się mylę i jak założę zestaw  pompy z silnika AJM  i zmienie tylko koło zebate na mniejsze oraz łańcuch to nie uzyskam odpowiedniego ciśnienia oleju ? 

3. może polecacie jakieś dobre zamieniki pompy i podzespołów które zakładacie i nie ma ryzyka ? lub jakieś pewne źródło ? 

proszę o rozwianie moich watpliwości dziekuję 

proszę nie pisać by zostać przy tych ori wałkach  nie i koniec ... !!! 

Opublikowano

Koledze wyżej chodziło żeby nie wywalać wałków gdy ma się napęd kołami zębatymi. Gdybym miał łańcuch to bym się nie zastanawiał a tak wiem że trzeba będzie rzeźbić i u mnie temat narazie utknął

Opublikowano
15 godzin temu, A4-Tomek napisał:

Koledze wyżej chodziło żeby nie wywalać wałków gdy ma się napęd kołami zębatymi. Gdybym miał łańcuch to bym się nie zastanawiał a tak wiem że trzeba będzie rzeźbić i u mnie temat narazie utknął

zamiana na 1.9 w Twoim przypadku to jakies 700-800  z robocizna  zależy za ile kupisz i  ile robota wyjdzie. regeneracja zabieraka pewnie z 600 i z 200 robota. koszty takie same a jak masz te bezproblemowe zębatki a nie łańcuch to proponuje drugie rozwiązanie i dostajesz gwarancję na przerobke zabieraka. firmy nie  bede reklamował ale wypowiadają sie tutaj

 

Opublikowano
W dniu 15.12.2017 o 07:19, gieras1988 napisał:

zamiana na 1.9 w Twoim przypadku to jakies 700-800  z robocizna  zależy za ile kupisz i  ile robota wyjdzie. regeneracja zabieraka pewnie z 600 i z 200 robota. koszty takie same a jak masz te bezproblemowe zębatki a nie łańcuch to proponuje drugie rozwiązanie i dostajesz gwarancję na przerobke zabieraka. firmy nie  bede reklamował ale wypowiadają sie tutaj

 

Dlatego właśnie z racji bezawaryjnych kół zębatych raczej na przyszły rok będę szykował się na regeneracje wałka na większy imbus

Opublikowano
W dniu 10.12.2017 o 14:49, FUTURUM napisał:

Posiadasz koła zębate(nowszy typ) wiec nie wywalaj kasety z wałkami!

Zapodał byś zdjęciami na których widać jako porównanie ori zabierak i ten od Ciebie oraz ori gniazdo i powiększone? Na stronie szukałem i nie ma czegoś takiego a ciekawi mnie jak to wygląda ;)

Opublikowano (edytowane)

Jak mogę sprawdzić czy mam pompę po modyfikacji 

Dokonałem się że wykładali najwyraźniej dwie z imbusem 77mm i 100mm na tej stronie można poczytać. 

http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2007/454/R/1

 

 

 

Screenshot_20171217-203846.png

Screenshot_20171217-203755.png

Edytowane przez Misiek992
Opublikowano

Wyszukując w katalogu masz przypisane jaki typ (łańcuch/koła zębate) był w danym kodzie silnika. Nie pamiętam w jakim roku zmieniono napęd pompy z wału korbowego. W przypadku mojego BPW wg. katalogu występowały z jednym i drugim napędem ale nie zwróciłem uwagi czy jest wpisany od kiedy do kiedy stosowany.

Co do imbusów to chyba w nowszych 2.0tdi wprowadzono 100mm zabierak. Zresztą w katalogu też to powinno być wpisane jaka długość.

ja korzystam z tej etki online www.oemepc.com

Opublikowano

no i jest w katalogu takie coś

Dla przykładu silnik BPW miał napęd łańcuchem 11.04-08.05 a kołami zębatymi 09.05-06.08 i lecąc dalej mam zabierak 77mm

 

Katalog prawdę Ci powie ;)

Opublikowano

A4-Tomek.

Jak masz łańcuch i wałki = zmień na zębatkę i powiększony imbus TMA, Futurum.

Jak masz zębatki = zmień na powiększony imbus TMA, Futurum.

 

Opublikowano

Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 B7 2.0TDI BPW 140km, auto ma aktualnie 204 tys. przebiegu ślicznie utrzymane (nie piszę tego po zobaczeniu książki serwisowej  od Mirka handlarza, przebieg potwierdzony po kontakcie w niemieckim serwisie, TUV z maja 2017 roku - 188 tys. oraz po sprowadzeniu w październiku do Polski po wpisie do ewidencji przebiegu) sprzedawca mówił żeby pierwsze co to robić trzpień "imbus" w pompie olejowej i stad mój post

*czy tylko "imbus" robić na początek czy coś jeszcze jest warte uwagi w tym silniku?
*jaki mniej więcej koszt takiej usługi powinien wynieść?
*czy jest gdzieś w zachodniopomorskim firma godna polecenia aby się tym zająć? 

Opublikowano

Najważniejszy imbus. To musisz zrobić bezwarunkowo.

Reszta to eksploatacja. Życie pokaże co trzeba zrobić.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, KewsonND napisał:



*czy tylko "imbus" robić na początek czy coś jeszcze jest warte uwagi w tym silniku?
 

Imbus to rzecz najważniejsza, ale wymień też olej wspomagania póki pompa jeszcze nie wyje :wink:

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch  i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki

Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam

Opublikowano
Godzinę temu, andrzej2575 napisał:

silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch  i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki

Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam

BPW 2006r na pewno już nie jest na łańcuchu,ale imbus musisz poprawić żeby nie zatrzeć motorowni

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Rabbi

Dzięki za odpowiedz zastanawiam się właśnie nad przerobieniem pod grubszy imbus i pytanie czy ktoś ogarnie to z podlaskiego

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, andrzej2575 napisał:

Rabbi

....pytanie czy ktoś ogarnie to z podlaskiego

pozdrawiam

Popytaj tutaj:

albo tutaj:

:hi:

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

Dzięki jeszcze raz  Rabbi pozdrawiam

Opublikowano

Na zdrowie,

pozdrawiam:hi:

Opublikowano
W dniu 3.01.2018 o 18:46, andrzej2575 napisał:

silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch  i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki

Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam

Koledze widzę nie chce się czytać stron wstecz ;)

 

Cytuję swój wpis:

no i jest w katalogu takie coś

Dla przykładu silnik BPW miał napęd łańcuchem 11.04-08.05 a kołami zębatymi 09.05-06.08 i lecąc dalej mam zabierak 77mm

 

Katalog prawdę Ci powie ;)

Opublikowano
W dniu 10.12.2017 o 15:06, A4-Tomek napisał:

Widziałem patenty z drążeniem gniazd na większy imbus. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł żeby zamiast 6-cio kąta zastosować 12-to kąt albo wieloklin. Może by się tak szybko nie zużywały te imbusy...

Zerknij czy by się nie wyrabiało...

c0fc94d74d35ac6105b88a62902c.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...