Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Wysoki stan oleju, inna praca silnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę kolegów na naprowadzenie na dobry tor rozpoznania problemu. Pacjent to A4 B6 avant 1.9tdi AVF quattro, rok produkcji 2003 przebieg 356.000 km.

Sprawa wygląda tak. Przez ostatnie około 15 tysięcy silnik zaczął brać olej w sumie przez ten dystans dolane zostało ok 3 litry, co wcześniej mu się nie zdarzało, max ile trzeba było dolać to 0,7 / 0,9 litra. Nie jestem mechanikiem, ale zauważyłem, że komora silnika zarówno z lewej jak i prawej strony zaczęła być ochlapana olejem.

Pacjent wylądował w aso audi. Umyto silnik. Poza standardowym przeglądem, stwierdzono, że dolot jest nieszczelny i został wymieniony przewód dolotu powietrza. Po wyjechaniu wydawało mi się, że jest all ok. Nie jeżdżę na co dzień tym autem, ale wczoraj przy okazji ustawiania geometrii przejechałem się nim kawałek. Silnik jakoś dziwnie pracuje, jakby lekko głośniej i jakby mocy mu brakowało, postanowiłem sprawdzić poziom oleju no i ku mojemu zdziwieniu poziom oleju po przejechaniu ok 2kkm od wymiany, podskoczył aż 1-2 milimetry ponad górne zagięcie na bagnecie czyli gdzieś o 0,5 cm ponad maximum. Zauważyłem, że po powolnym dodawaniu gazu w każdym zakresie obrotów oraz nagłym odpuszczeniu gazu słychać taki dźwięk jakby jakieś wirniki czy coś nagle zwalniały i słychać świst jakby miały zatarte (nie wiem jak to nazwać) prowadzenie - taki odgłos startych, szorujących blaszek. W komorze silnika widzę, że przestrzeń za silnikiem a nad skrzynią biegów jest ochlapana olejem, który lekko skapuje na ziemię.

Panowie czy to turbawka się kończy i świszcze, skąd ten wyciek może być ? Vag nie wywala, żadnych błędów. Nic nie kopci.

Opublikowano

jezeli rosnie poziom oleju tzn ze albo przedostaje sie do niego plyn chlodzacy, albo bardziej prawdopodbne olej napedowy poprzez nieszczelne osadzenie PD w gniazdach

Opublikowano