mystic.pl Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Proszę kolegów na naprowadzenie na dobry tor rozpoznania problemu. Pacjent to A4 B6 avant 1.9tdi AVF quattro, rok produkcji 2003 przebieg 356.000 km. Sprawa wygląda tak. Przez ostatnie około 15 tysięcy silnik zaczął brać olej w sumie przez ten dystans dolane zostało ok 3 litry, co wcześniej mu się nie zdarzało, max ile trzeba było dolać to 0,7 / 0,9 litra. Nie jestem mechanikiem, ale zauważyłem, że komora silnika zarówno z lewej jak i prawej strony zaczęła być ochlapana olejem. Pacjent wylądował w aso audi. Umyto silnik. Poza standardowym przeglądem, stwierdzono, że dolot jest nieszczelny i został wymieniony przewód dolotu powietrza. Po wyjechaniu wydawało mi się, że jest all ok. Nie jeżdżę na co dzień tym autem, ale wczoraj przy okazji ustawiania geometrii przejechałem się nim kawałek. Silnik jakoś dziwnie pracuje, jakby lekko głośniej i jakby mocy mu brakowało, postanowiłem sprawdzić poziom oleju no i ku mojemu zdziwieniu poziom oleju po przejechaniu ok 2kkm od wymiany, podskoczył aż 1-2 milimetry ponad górne zagięcie na bagnecie czyli gdzieś o 0,5 cm ponad maximum. Zauważyłem, że po powolnym dodawaniu gazu w każdym zakresie obrotów oraz nagłym odpuszczeniu gazu słychać taki dźwięk jakby jakieś wirniki czy coś nagle zwalniały i słychać świst jakby miały zatarte (nie wiem jak to nazwać) prowadzenie - taki odgłos startych, szorujących blaszek. W komorze silnika widzę, że przestrzeń za silnikiem a nad skrzynią biegów jest ochlapana olejem, który lekko skapuje na ziemię. Panowie czy to turbawka się kończy i świszcze, skąd ten wyciek może być ? Vag nie wywala, żadnych błędów. Nic nie kopci.
Musashi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 jezeli rosnie poziom oleju tzn ze albo przedostaje sie do niego plyn chlodzacy, albo bardziej prawdopodbne olej napedowy poprzez nieszczelne osadzenie PD w gniazdach
Lukasz_N Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Pacjent wylądował w aso audi. Umyto silnik. Poza standardowym przeglądem, stwierdzono, że dolot jest nieszczelny i został wymieniony przewód dolotu powietrza Taniej bylo by pewnie na myjnie jechac zeby silnik umyc a nie do ASO A powaznie to jesli do oleju mialby przedostawac sie plyn albo ON to olej stalby sie wyraznie rozcienczony. Radze sprawdzic.
mystic.pl Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Przy PD'ekach nic nie było robione od nowości, zresztą robiłem ostatnio odczyt i wygląda, że są ok: [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2010, 12:04_________________________________________________ jesli do oleju mialby przedostawac sie plyn albo ON to olej stalby sie wyraznie rozcienczony. Radze sprawdzic. Olej wygląda normalnie, lekko czarny jak zawsze, gęstość wygląda też oki.[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2010, 12:05_________________________________________________Mnie niepokoi ten świst, jest on dobrze słyszalny przy gwałtownym puszczaniu gazu. Wcześniej też był słyszalny ale minimalnie, cichutko a z czasem stał się intensywniejszy.
Musashi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 BTW wymiana elementow dolotu nie pomoze przeciez w eliminacji wycieku oleju.
miro_x Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Te dźwieki to już wiele osób opisywało właśnie w AVF AWX. U mnie tez to było. Po wymianie na turbo z BRD jest także tylko dużo ciszej. To prawdopodobnie sa sprawy podcieśnienia i nie mieszałbym tutaj tego problemu z ochalapanym silnikiem i przyrastającym olejem. Po lewej stronie patrząc do komory jest egr i na pewno jeśli nie był wymianiany to wali olejem po silniku. Jeśli turbo jest też fabryczne to też ma prawo sie kończyć. Reszte napisał Musashi
mystic.pl Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 W sprawie turbo, to czytałem takie opinie, ale mam odczucie, może subiektywnie że dźwięk się nasila ... a może mi się wydaje tylko, w każdym razie ostatnio paździoch mułowaty się zrobił i będę musiał sprawdzić turbawkę dokładnie, może faktycznie się kończy i trzeba szukać nowej. A jeśli to jakiej ? Oryginał Gadggeta czy jakąś używkę i od czego ? Od AVF, AWX czy jakąś BRD ale czy do tej ostatniej wyrobią stare wtryski ? Co do oleju, to dziwne trochę, bo skoro wyrzuca to powinno go ubywać a nie rosnąć a tu stan wskazuje o około 5-6mm ponad poziom. Sprawdzałem stan płynu chłodniczego i wygląda, że jest prawidłowy, więc skąd tak wysoki poziom oleju w misie czyżby paliwa nie przepalał całego i część idzie w miskę ? Jeśli tak to jaka diagnoza ?
miro_x Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 No jeśli nie ubywa Ci płynu chłodniczego to prawdopodobnie może być ta przyczyna o której pisze Musashi. Sprawdź.
ogar Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Przy PD'ekach nic nie było robione od nowości, zresztą robiłem ostatnio odczyt i wygląda, że są ok: [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2010, 12:04_________________________________________________ jesli do oleju mialby przedostawac sie plyn albo ON to olej stalby sie wyraznie rozcienczony. Radze sprawdzic. Olej wygląda normalnie, lekko czarny jak zawsze, gęstość wygląda też oki.[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2010, 12:05_________________________________________________Mnie niepokoi ten świst, jest on dobrze słyszalny przy gwałtownym puszczaniu gazu. Wcześniej też był słyszalny ale minimalnie, cichutko a z czasem stał się intensywniejszy. Jeśli chodzi o dzwięk podczas schodzenia z obrotów to poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_niepokojacy_dzwiek-t17053.0.html temat rzeka...
mystic.pl Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2010 thx's ogar za linka sporo lektury ale bardo cennej Z tego wynika, że turbawka się kończy i w dodatku pewnie puszcza oliwę. Nie wiem czy podejdzie p&p turbo od BRD, ale takiego właśnie bym szukał zważywszy, że różnica w cenie praktycznie ta sama co za garretta. Zestaw uszczelnień wtrysków też już zamówiłem. Którędy może zasysać płyn chłodzący ? Przez uszczelkę pod głowicą ? Możecie powiedzieć jeszcze czy po uszczelnieniu wtrysków i wymianie turbo konieczne jest dodatkowe strojenie, tzn. czy nowy program trzeba pisać ? Czy bez strojenia po prostu turbo BRD będzie pracowało lajtowo na dużym zapasie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się