[ALL B5] Naprawa modułu kierunkowskazów (koszt 2 PLN)
0

    12 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Posiadacze Audi A4 B5 (ja mam akurat model z 1999) mieli na pewno problem ze zużyciem się modułu kierunkowskazów, a dokładniej wytarcie się przekaźnika od "migaczy". Na początek wystarczy podlutować przerywacz ( było to opisywane gdzieś na forum, wystarczy poszukać ), mi to pomogło. Niestety po roku problem się powtórzył i nie było możliwości ponownej regeneracji, gdyż blaszka styku była juz tak powyginana, że nie działała już poprawnie. Więc po konsultacji ze znajomym elektronikiem, zasugerował mi zastosowanie standardowego przekaźnika 12V 10A. Postanowiłem tak zrobić.

    Nie będę opisywał, już jak wyciągnąć moduł, gdyz było to już nieraz opisane.

    1. Po rozłożeniu modułu na części pierwsze, należy wylutować przekaźnik od kierunkowskazów (po lewej patrząc od przodu, posiada 4 nóżki),

    2. Zakupiony standardowy przekaźnik należy pozbawić obudowy (chyba, że bez rozbiórki zmieści się w całości w module),

    3. Jeśli rozebraliśmy nowy przekaźnik, należy go odizolować taśmą tak aby nie stykał się z innymi układami oraz tak aby nie blokował "blaszki" przerywacza,

    4. następnie nóżki należy połączyć z gniazdami na płytce przy użyciu zaizolowanych cienkich drucików,

    5. Po wykonaniu tych czynności, należy podłączyć moduł i sprawdzić poprawność działania,

    6. Jeśli działa poprawnie składamy moduł i wkładamy na swoje miejsce.

    Warto pamiętać:

    - Ten sposób działa tylko na kierunkowskazach, przy użyciu przekaźnika na awaryjnych działanie nie jest poprawne,

    - Należy pamiętać o właściwej izolacji, aby nie spowodować zwarcia i całkowitego uszkodzenia modułu,

    - Przekaźnik powinien być gabarytowo jak najmniejszy, aby się zmieścił do modułu,

    - Nóżki muszą być połączone w prawidłowych miejscach, inaczej nie będą działać poprawnie,

    - Sposób przeznaczone dla osób, które mają chwilowy brak kasy (chociaż skuteczny, ale jednak daleki od oryginału),

    - Koszt nowego modułu ok. 160 PLN, używanego ok. 50 PLN (używany nie wiadomo ile będzie działać),

    - Jeśli mamy drugi moduł ze sprawnym przekaźnikiem od awaryjnych, możemy go przelutować podginając jedną nóżkę.

    Tak wygląda naprawiony moduł:

    4dpb0.jpg

    W razie pytań proszę pisać na adres [email protected], postaram się pomóc (jednak podkreślam nie jestem elektrykiem ani mechanikiem, jestem całkowitym amatorem)

    Pozdrawiam, MAJKD (http://www.ski-portal.pl)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ja wiem. Ja rozebrałem moduł, bez żadnej pomocy trochę popatrzyłem się na niego i już. Jedyna pomoc elektronika to taka czy można to zastąpić zwykłym sklepowym przekaźnikiem. A czy dlatego jest mało odpowiedzi to nie wiem. Ja dałem ten artykuł, bo jak ktoś będzie chciał to zrobić to da sobie radę. Tylko, że najpierw należy rozebrać ten moduł, wtedy wiele rzeczy się wyjaśnia.

    Pozdrawiam,

    MAJKD ( http://ski-portal.pl )

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie też to umiera ale chyba skusze się na zakup używki. Za podjęcie trudu i rozwiązanie problemu oczywiście szacun :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie nie dajcie się wpuścic w kanal z allegro, gdzie sa uzywki po 160zl. W Krakowie w hurtowni mot. nowy niemiecki kosztuje 120zl. To taka mała przestroga

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    używkę za 30zł można kupić...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w ASO 170PLN :polew:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mówię, że jak się ma chwilę lepiej pokombinować ze standardowym przekaźnikiem za 2PLN. A to co zaoszczędzicie przeznaczyć na coś innego.

    Pozdrawiam,

    majkd ( http://ski-portal.pl)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jak wygląda sprawa przerywacza w wersji przed liftem? Wystarczy wymiana włącznika awaryjnych czy przerywacz znajduje sięgdzies indziej?

    Objawy to brak migania, kierunki i awaryjne świecą na stałe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam miałem ten sam problem pobawiłem się blaszką :) przekaznika pomogło :) po 3 miesiącach niespodziewany nawrót :( dodam ze po tej operacji zmienił odgłos "pykania" chyba zawitam na jakiś szrot po "nowy"

    Dziękuje za pomoc w reanimacji

    Adam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W mojej A6 jest późniejsza wersja włącznika awaryjnych ( 4B0941509D ) w niej siedzą inne przekaźniki ale dostępne w sieci - koszt około 10 zł , za kierunkowskazy odpowiedzialny jest Omron G8N-1 , wygląda tak:

    Omron-G8N-1-DC12-SK.jpg

    Edytowane przez Banan

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy