piniadz Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 hej. planuje wymienic turbo,ale nie wiem kiedy i chcialem sie dowiedziec czy jezdzac na zepsutym turbo cos moze sie stac z silnikiem.i czy jak sie turbo rozwali na maxa to przy okazji jakias zebatka wpadnie do silnika i go zepsuje?
Bogumił Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Żadna zębatka dostać się do silnika nie może, bo mieszanka paliwowa jest dostarczana za pomocą wtrysków przez zawory, a nie "wlewów" bezpośrednio do cylindrów.
sołtys85 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Powiedzmy, że można jeździć tylko dbaj o poziom oleju bo może wcinać olbrzymie ilości oliwy. Jak przepali tyle oliwy to podczas wymiany turbo wywal kata. Acha i jeszcze jedno jak bedziesz tak jeździł to stara turbina raczej nie bedzie sie nadawała do regeneracji a nówka troche kosztuje.
piniadz Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Wlasnie sie dowiedzialem,ze nowe turbo kosztuje 2500zl :(wiec postanowilem kupic po regeneracji ale musze zdac swoje.Dzwonilem dzis do mechanika i sie go pytalem czy moge jezdzic na zepsutym turbo i mi powiedzil ,ze nie bo jak mi sie urwie jakas czesc w turbinie to ona wpadnie do silnika i pokrzywi tloki? "Jak przepali tyle oliwy to podczas wymiany turbo wywal kata "co to jest kat?
sołtys85 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Katalizator. Częsci turbiny na 100% nie wpada do silnika bo turbo napędzane jest spalinami. Jedna obawa to to, że jak rozlecą się łopatki wirnika to od strony ciepłej mogą zatkać wydech i rozwalić katalizator. Od strony zimnej mogą wpasc do intercoolera i również go uszkodzić. Nie wspomnę o tym, że nie bedziesz miał co regenerowac. Raczej za 2,5 tyś nie kupisz nić porządnego.
piniadz Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Wiec mnie wkreca mechanik.[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2010, 21:56_________________________________________________Co gorsze mam caly czas otwarty zawor na tubinie.Nie znam sie na mechenice to jest moj pierwszy samochod i nie wiem jak wogole zadac pytania zeby dostac na nie dobre odpowiedzi.Podpinalem samochod pod komputer firmy"bosch" i mi nie pokazalo zadnych bledow jak podpiolem pod "Vag"to ich wyswietlilo chyba z 5.Czy to ma jakies znaczenie po jaki komputer podpinasz samochod?
sołtys85 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Vag vagowi nie równy i osoba, która to robi też powinna sie znać
piniadz Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Czy turbo psuje sie dlatego,ze olej w silniku nie byl na czas zmieniony,czy byl jakis najtanszy wlewany,czy poprostu ktos tak jezdzil ze je zajezdzil?
sołtys85 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Od przebiegu sie niszczy jak wszystko na świecie kiedyś sie zużyje. Podczs nieumijetnej eksploatacji. Jak kręcisz siolnik wysoko zaraz po odpaleniu - gdy temp jest niższa niż 90*C Jak jeździsz ostro i zaraz gasisz silnik to olej w turbo po zgaszeniu silnika zostaje w nim uwięziony i osiąga mega wyokie temperatury przez co traci swoje własciwości smarne (wirnik turbo osiąga nawet 200 tys obr/min i potrafi sie kręcić na długo po zgaszeniu silnika doprowadzajać do przegrzania i zatarcia wałka) Zła klasa lepkości oleju i nieterminowa wymiana - turbo wymaga bardzo dobrej jakosci oleju. Niesprawny zawory DV Przeładowania trubiny z różnych powodów. Zapchany kataliaztor stawia duży opór. Nieszczelny dolot - łapanie lewego powietrza. Brudny filtr powietrza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się