Jump to content

Układ kontroli ciśnienia w oponach


Bart-S
 Share

Recommended Posts

Twoj sterownik o oznaczeniu 8E0 907 273 A tylko wspoldziala z czujnikami 4F0 907 275 D

u mnie zakladany bedzie starszy model :wink4:8E0 907 273 i czujniki 4F0 907 275 B mam nadzieje ze wszystko bedzie wspoldzialac.

a jak sie sprawa ma z czerwonym wyswietlaczem :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Twoj sterownik o oznaczeniu 8E0 907 273 A tylko wspoldziala z czujnikami 4F0 907 275 D

u mnie zakladany bedzie starszy model :wink4:8E0 907 273 i czujniki 4F0 907 275 B mam nadzieje ze wszystko bedzie wspoldzialac.

A -> D to potwierdzona informacja? Sterownik bez literki i czujniki B na bank będą ze sobą działać.

a jak sie sprawa ma z czerwonym wyswietlaczem :mysli:

Chodzi Ci o menu CAR? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Fis tylko nie kolor :)

Link to comment
Share on other sites

Fis tylko nie kolor :)

Podejrzewam, że przy czerwonym FISie pokaże flaka na wskaźnikach :good: Nie wiem czy wszystkie zegary miały tę ikonkę? U mnie widzę, że jest... tylko nie aktywna :decayed: Pewnie pod kontrolką są dwa ledy - żółty i czerwony, dzięki czemu będą sygnalizować ubytek powietrza podobnie jak pełny FIS.

Link to comment
Share on other sites

Bart świetna robota nie na marne nazywają cię nr1 rezaczem RP :naughty:

Jeszcze oficjalnej nominacji nie dostałem :decayed::polew:

Link to comment
Share on other sites

Czyli z tego co wyczytałem, menu CAR w B6 jest dostępne tylko z kolorowym wyświetlaczem, na czerwonym w B6 jest ikonka opony koło zegarów ? Mam pełnego FISa ale nie mam menu CAR :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Menu CAR to opcja dostępna na panelu RNS-E (w B6 nie ma tam nic oprócz wersji oprogramowania navi). Jeśli chodzi o wskaźnik utraty ciśnienia w oponach - w przypadku gdy masz kolor FIS to właśnie na nim wywala odpowiednią ikonę. Jeśli masz czerwony FIS - zapali się kontrolka po prawej stronie nad wyświetlaczem FISa...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam diesla 1.9 i dziś szukałem po wszystkich kontrolkach czy faktycznie jest taka oponka i niestety jej nie ma :kwasny: zamiast jej jest kontrolka od świec. Pytanie jest czy wyskoczy jakikolwiek komunikat :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam diesla 1.9 i dziś szukałem po wszystkich kontrolkach czy faktycznie jest taka oponka i niestety jej nie ma :kwasny: zamiast jej jest kontrolka od świec. Pytanie jest czy wyskoczy jakikolwiek komunikat :kwasny:

Bez kolorowego FIS-a może być problem :confused4:

Jeśli ktoś będzie zakładał kontrolę ciśnienia i szuka gratów - mam sterownik z uchwytem na sprzedaż (120zł):

41123630.0

Link to comment
Share on other sites

Tak wyglada kontrolka oponki na kolorowym FISIE w B6 u mnie :decayed:

img5677.jpg

Link to comment
Share on other sites

To jest niesprawność układu Grzesiek ;)

Link to comment
Share on other sites

jak coś to mam na sprzedaż moduł i antene czyli zestaw do montażu..trzeba dokupić tylko czujniki..260zł komplet

Link to comment
Share on other sites

Witam, czy może ktoś potwierdzić że czujniki 4F0907275D będą działały ze sterownikiem 8E0907273 ?

W aucie oryginalnie mam system kontroli ciśnienia. Nie było tylko czujników w felgach.

Według ETKI wyszło mi, że czujniki 4F0907275D powinny zadziałać. Zamontowałem je ale cały czas w VAG-u wywala błąd: brak komunikacji z czujnikami.

Może ktoś wie co może być problemem?

Link to comment
Share on other sites

działać na pewno będzie z literką b..literka d jest z 2010 r i pewno coś zmienili :confused4:

Link to comment
Share on other sites

Witam, czy może ktoś potwierdzić że czujniki 4F0907275D będą działały ze sterownikiem 8E0907273 ?

W aucie oryginalnie mam system kontroli ciśnienia. Nie było tylko czujników w felgach.

Według ETKI wyszło mi, że czujniki 4F0907275D powinny zadziałać. Zamontowałem je ale cały czas w VAG-u wywala błąd: brak komunikacji z czujnikami.

Może ktoś wie co może być problemem?

Z tego co wiem czujniki mozna latwo uszkodzic podczas montazu :kwasny: a z ktorego roku masz czujniki :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Witam, czy może ktoś potwierdzić że czujniki 4F0907275D będą działały ze sterownikiem 8E0907273 ?

W aucie oryginalnie mam system kontroli ciśnienia. Nie było tylko czujników w felgach.

Według ETKI wyszło mi, że czujniki 4F0907275D powinny zadziałać. Zamontowałem je ale cały czas w VAG-u wywala błąd: brak komunikacji z czujnikami.

Może ktoś wie co może być problemem?

Zacznij od podpięcia VAGa do modułu kontrloli ciśnienia (65) i odczytania błedów (loga wrzuć tutaj).

Czy po instalacji poprawnie wykonałeś procedurę adaptacji przy pomocy menu w FIS? (Change Wheel a następnie Store Pressure). Odbiornik sygnału z czujników uruchamia się dopiero podczas jazdy dlatego po wykonaniu w/w procedury musisz zrobić jakąś małą trasę.

Link to comment
Share on other sites

Wywala taki błąd:

Adres 65: Ciśn.w oponach

Numer seryjny sterownika: 8E0 907 273

Komponent i/lub wersja: Reifendruck 3 H03 0110

Kodowanie: 0022424

Kod serwisu: WSC 30816

Znaleziono 1 błąd:

01521 - Czujnik ciśnienia w oponach

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100100

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 40

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

(bez jednostek): 0.0

Napięcie: 14.20 V

(bez jednostek): 61.0

nierozpoznan.

nierozpoznan.

nierozpoznan.

nierozpoznan.

Link to comment
Share on other sites

Nie napisałeś czy robiłeś więc...

Odpal MENU, wejdź w Tyre Pressure - w pierwszej kolejności wybierz i zatwierź WHEEL CHANGE i gdy zakończy się proces adaptacji, zapisz aktualne ciśnienie jako wzorzec (STORE PRESSURE). Następnie przejedź się i zobacz czy ikona braku połączenia (żółty, przekreślony symbol na FIS) zniknie.

Czujniki nowe fabrycznie są ustawione w trybie magazynowania. Możesz spróbować wejść w bloki wartości mierzonych (08) sterownika kontroli ciśnienia - grupa 016. Sprawdź status czujników (dwie cyfry przed h). Jeśli będzie x0h - masz tryb magazynowania. x1h to tryb nadawania...

Link to comment
Share on other sites

Wykonywałem identyczną procedurę ale niestety nic to nie daje. Sprawdzę jeszcze kanał 16 i dam znać.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 06:37_________________________________________________w kanale 16 mam same 000....

Link to comment
Share on other sites

No to chyba sterownik... pomyślę jeszcze...[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 13:37_________________________________________________Coś mi się wydaje, że chodzi o to aby wybudzić czujniki z trybu storage... Nie pamiętam tylko jak :mysli:

Link to comment
Share on other sites

A mi wychodzi, że czujniki w felgach muszą mieć końcówkę "B"

Czy może ktoś potwierdzić, że modół o nr 8E0907273 będzie działał z czujnikami 4F0907275D ???

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie analizuję historię sterowników oraz czujników i... wychodzi na to, że powinny pracować w obojętnie jakiej konfiguracji (częstotliwość pracy się nie zmieniła i jest to nadal 433MHz).

Pierwszy sterownik to 8E0 907 273 - został zastąpiony w czerwcu 2006 roku przez 8E0 907 273 A i obowiązuje do dziś...

Pierwszy czujnik to 4F0 907 275 - został zastąpiony w styczniu 2006 (a więc przed pojawieniem się nowego sterownika) przez 4F0 907 275 B. Tym samym wiemy już, że czujnik B musi działać z pierwszą oraz drugą wersją sterownika (i taka sprawdzona już konfiguracja jest u wrclaguny). Ostatecznie czujnik B zostaje zastąpiony w 2009 roku wersją D.

Mój cfg to sterownik A i czujniki D. Zatem jedyna konfiguracja jakiej nie znamy to ta o którą pytasz (8E0 907 273 + czujnik D).

Reasumując - bezsensem byłoby wycofanie czujników kompatybilnych tylko z pierwszą wersją sterownika i wprowadzenie nowych (niekompatybilnych) gdzie wszystkie auta wyposażone w układ kontroli ciśnienia montowany w latach 2000-2006 automatycznie zostały zmuszone do wymiany sterownika w przypadku uszkodzenia/wyeksploatowania się sensorów.

Diagnostyki część dalsza...

Kanał 16 pewnie sprawdzałeś na postoju – tutaj dane pojawią się dopiero gdy ruszysz w trasę. Możesz zostawić włączonego VAGa i przejechać się parę km – jak się zatrzymasz, w MVB 16 powinny pojawić się jakieś dane. Sprawdź jeszcze Kanał 3, 6, 9 i 12 (tam też są same 0?) – co pokazują pola 2, 3 i 4 w poszczególnych grupach? Najlepiej po przejechaniu kilku km zatrzymaj się i porób printscreeny…

MVB 1-3: to wskazania sensora z koła lewy-przód

MVB 4-6: prawy przód

MVB 7-9: lewy tył

MVB 10-12: prawy tył

MVB 13-15: ewentualnie koło zapasowe

MVB 16: – tutaj pokazuje się odczyt z każdego sensora po kolei (to samo co w MVB 3,6,9 i 12 tylko w jednym indeksie na zmianę)

Dla przykładu opis 3 grup podstawowych dla jednego czujnika (schemat budowy bloku powtarza się dla każdego czujnika…

Grupa 001:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Temperatura opony (lewy-przód)

° C (od -40 do 120)

3: Aktualne ciśnienie w oponie (lewy-przód)

Bar (n.detected – ciśnienie i temperatura nie wykryta lub uszkodzenie sensora)

4: Zadane ciśnienie w oponie (lewy-przód)

Bar

Grupa 002:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Żywotność baterii sensora (lewy-przód)

xx (99 – 0 miesięcy)

3: N/A

4: N/A

Grupa 003:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Identyfikator czujnika (10-cyfrowy) (lewy-przód)

x.xxx.xxx.xxx

3: Status czujnika (lewy-przód)

01h (brak zmian ciśnienia)

02h (wystąpiła zmiana ciśnienia, skok lub spadek >0.2 bar)

03h (wyłączenie czujnika z powodu zbyt wysokiej temperatury (zabezpieczenie termiczne)

04h (lub więcej - uszkodzony czujnik)

4: Stan baterii (lewy-przód)

OK

Not OK

No Signal (brak sygnału)

Grupa 016:

Identyfikator czujnika (10-cyfrowy) (aktualnie odczytany)

x.xxx.xxx.xxx

Status czujnika (aktualnie odczytany)

01h (brak zmian ciśnienia)

02h (wystąpiła zmiana ciśnienia, skok lub spadek >0.2 bar)

03h (wyłączenie czujnika z powodu zbyt wysokiej temperatury (zabezpieczenie termiczne)

04h (lub więcej - uszkodzony czujnik)

Stan baterii (aktualnie odczytany)

OK

Not OK

No Signal (brak sygnału)

Aktualne ciśnienie w oponie (aktualnie odczytany)

Bar

Link to comment
Share on other sites

Witam,

W kanale 16 po przejechaniu kilku metrów uaktywnia się pomiar, który wygląda następująco:

P04iJ.jpg

Po chwili zmienia się na kolejny czujnik itd.

W sumie wykrywa cztery różne numery czyli 4 czujniki.

Poza numerem seryjnym i ciśnieniem pozostałe wartości są jednakowe.

Dodam jeszcze, że gdy na fis-ie włączam opcję "STORE PRESSURE" wówczas wywala komunikat "current tyre pressure are begin stored"

Moje kodowanie sterownika to 0002424

i nadal ten sam błąd :(

Link to comment
Share on other sites

Napisz jeszcze jaką ikonę dot. układu kontroli ciśnienia masz na FIS?

Układ masz sprawny - komunikacja między sensorami a sterownikiem działa prawidłowo.

Kodowanie sterownika też OK - to 2424 na końcu to wartość spodziewanego ciśnienia przy częściowym obciążeniu auta (np. tylko z kierowcą). 2424 to 2.4bar dla przedniej i tylnej osi. Pomiar z czujnika 245 pokazuje Ci 2.40 - więc specyfikację ciśnienia masz dobrze dobraną...

Teraz odpal jeszcze adaptację (10) - kanał 01: będzie tam wartość 0. Zapisz 1 (SAVE) i wyjdź. Na FIS wyskoczy Ci błąd komunikacji (przekreślona żółta pana). Odczekaj chwilę, wyłącz VAGa i wyłącz zapłon. Potem włącz wszystko ponownie - znów adaptacja, tym razem na kanale 1 zapisz wartość 0. Teraz wyjdź z adaptacji, wejdź do fault codes i skasuj aktualne błędy. Pozamykaj wszystko i wyłącz zapłon - teraz odpal auto i przejedź się. Powinno zadziałać ;)

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem tak jak pisałeś ale nie można wykasować błędu. Żółta opona cały czas gości na fis-ie :(

Link to comment
Share on other sites

Przekreślona czy bez przekreślenia?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...