Jump to content
16 16
Bart-S

Układ kontroli ciśnienia w oponach

Recommended Posts

 


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twoj sterownik o oznaczeniu 8E0 907 273 A tylko wspoldziala z czujnikami 4F0 907 275 D

u mnie zakladany bedzie starszy model :wink4:8E0 907 273 i czujniki 4F0 907 275 B mam nadzieje ze wszystko bedzie wspoldzialac.

a jak sie sprawa ma z czerwonym wyswietlaczem :mysli:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twoj sterownik o oznaczeniu 8E0 907 273 A tylko wspoldziala z czujnikami 4F0 907 275 D

u mnie zakladany bedzie starszy model :wink4:8E0 907 273 i czujniki 4F0 907 275 B mam nadzieje ze wszystko bedzie wspoldzialac.

A -> D to potwierdzona informacja? Sterownik bez literki i czujniki B na bank będą ze sobą działać.

a jak sie sprawa ma z czerwonym wyswietlaczem :mysli:

Chodzi Ci o menu CAR? :mysli:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fis tylko nie kolor :)



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fis tylko nie kolor :)

Podejrzewam, że przy czerwonym FISie pokaże flaka na wskaźnikach :good: Nie wiem czy wszystkie zegary miały tę ikonkę? U mnie widzę, że jest... tylko nie aktywna :decayed: Pewnie pod kontrolką są dwa ledy - żółty i czerwony, dzięki czemu będą sygnalizować ubytek powietrza podobnie jak pełny FIS.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bart świetna robota nie na marne nazywają cię nr1 rezaczem RP :naughty:

Jeszcze oficjalnej nominacji nie dostałem :decayed::polew:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli z tego co wyczytałem, menu CAR w B6 jest dostępne tylko z kolorowym wyświetlaczem, na czerwonym w B6 jest ikonka opony koło zegarów ? Mam pełnego FISa ale nie mam menu CAR :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menu CAR to opcja dostępna na panelu RNS-E (w B6 nie ma tam nic oprócz wersji oprogramowania navi). Jeśli chodzi o wskaźnik utraty ciśnienia w oponach - w przypadku gdy masz kolor FIS to właśnie na nim wywala odpowiednią ikonę. Jeśli masz czerwony FIS - zapali się kontrolka po prawej stronie nad wyświetlaczem FISa...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam diesla 1.9 i dziś szukałem po wszystkich kontrolkach czy faktycznie jest taka oponka i niestety jej nie ma :kwasny: zamiast jej jest kontrolka od świec. Pytanie jest czy wyskoczy jakikolwiek komunikat :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam diesla 1.9 i dziś szukałem po wszystkich kontrolkach czy faktycznie jest taka oponka i niestety jej nie ma :kwasny: zamiast jej jest kontrolka od świec. Pytanie jest czy wyskoczy jakikolwiek komunikat :kwasny:

Bez kolorowego FIS-a może być problem :confused4:

Jeśli ktoś będzie zakładał kontrolę ciśnienia i szuka gratów - mam sterownik z uchwytem na sprzedaż (120zł):

41123630.0


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wyglada kontrolka oponki na kolorowym FISIE w B6 u mnie :decayed:

img5677.jpg



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest niesprawność układu Grzesiek ;)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak coś to mam na sprzedaż moduł i antene czyli zestaw do montażu..trzeba dokupić tylko czujniki..260zł komplet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy może ktoś potwierdzić że czujniki 4F0907275D będą działały ze sterownikiem 8E0907273 ?

W aucie oryginalnie mam system kontroli ciśnienia. Nie było tylko czujników w felgach.

Według ETKI wyszło mi, że czujniki 4F0907275D powinny zadziałać. Zamontowałem je ale cały czas w VAG-u wywala błąd: brak komunikacji z czujnikami.

Może ktoś wie co może być problemem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

działać na pewno będzie z literką b..literka d jest z 2010 r i pewno coś zmienili :confused4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w/g ETKI "B" zamienia się na "D"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy może ktoś potwierdzić że czujniki 4F0907275D będą działały ze sterownikiem 8E0907273 ?

W aucie oryginalnie mam system kontroli ciśnienia. Nie było tylko czujników w felgach.

Według ETKI wyszło mi, że czujniki 4F0907275D powinny zadziałać. Zamontowałem je ale cały czas w VAG-u wywala błąd: brak komunikacji z czujnikami.

Może ktoś wie co może być problemem?

Z tego co wiem czujniki mozna latwo uszkodzic podczas montazu :kwasny: a z ktorego roku masz czujniki :mysli:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy może ktoś potwierdzić że czujniki 4F0907275D będą działały ze sterownikiem 8E0907273 ?

W aucie oryginalnie mam system kontroli ciśnienia. Nie było tylko czujników w felgach.

Według ETKI wyszło mi, że czujniki 4F0907275D powinny zadziałać. Zamontowałem je ale cały czas w VAG-u wywala błąd: brak komunikacji z czujnikami.

Może ktoś wie co może być problemem?

Zacznij od podpięcia VAGa do modułu kontrloli ciśnienia (65) i odczytania błedów (loga wrzuć tutaj).

Czy po instalacji poprawnie wykonałeś procedurę adaptacji przy pomocy menu w FIS? (Change Wheel a następnie Store Pressure). Odbiornik sygnału z czujników uruchamia się dopiero podczas jazdy dlatego po wykonaniu w/w procedury musisz zrobić jakąś małą trasę.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywala taki błąd:

Adres 65: Ciśn.w oponach

Numer seryjny sterownika: 8E0 907 273

Komponent i/lub wersja: Reifendruck 3 H03 0110

Kodowanie: 0022424

Kod serwisu: WSC 30816

Znaleziono 1 błąd:

01521 - Czujnik ciśnienia w oponach

004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100100

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 40

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

(bez jednostek): 0.0

Napięcie: 14.20 V

(bez jednostek): 61.0

nierozpoznan.

nierozpoznan.

nierozpoznan.

nierozpoznan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napisałeś czy robiłeś więc...

Odpal MENU, wejdź w Tyre Pressure - w pierwszej kolejności wybierz i zatwierź WHEEL CHANGE i gdy zakończy się proces adaptacji, zapisz aktualne ciśnienie jako wzorzec (STORE PRESSURE). Następnie przejedź się i zobacz czy ikona braku połączenia (żółty, przekreślony symbol na FIS) zniknie.

Czujniki nowe fabrycznie są ustawione w trybie magazynowania. Możesz spróbować wejść w bloki wartości mierzonych (08) sterownika kontroli ciśnienia - grupa 016. Sprawdź status czujników (dwie cyfry przed h). Jeśli będzie x0h - masz tryb magazynowania. x1h to tryb nadawania...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykonywałem identyczną procedurę ale niestety nic to nie daje. Sprawdzę jeszcze kanał 16 i dam znać.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 06:37_________________________________________________w kanale 16 mam same 000....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chyba sterownik... pomyślę jeszcze...[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 13:37_________________________________________________Coś mi się wydaje, że chodzi o to aby wybudzić czujniki z trybu storage... Nie pamiętam tylko jak :mysli:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi wychodzi, że czujniki w felgach muszą mieć końcówkę "B"

Czy może ktoś potwierdzić, że modół o nr 8E0907273 będzie działał z czujnikami 4F0907275D ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie analizuję historię sterowników oraz czujników i... wychodzi na to, że powinny pracować w obojętnie jakiej konfiguracji (częstotliwość pracy się nie zmieniła i jest to nadal 433MHz).

Pierwszy sterownik to 8E0 907 273 - został zastąpiony w czerwcu 2006 roku przez 8E0 907 273 A i obowiązuje do dziś...

Pierwszy czujnik to 4F0 907 275 - został zastąpiony w styczniu 2006 (a więc przed pojawieniem się nowego sterownika) przez 4F0 907 275 B. Tym samym wiemy już, że czujnik B musi działać z pierwszą oraz drugą wersją sterownika (i taka sprawdzona już konfiguracja jest u wrclaguny). Ostatecznie czujnik B zostaje zastąpiony w 2009 roku wersją D.

Mój cfg to sterownik A i czujniki D. Zatem jedyna konfiguracja jakiej nie znamy to ta o którą pytasz (8E0 907 273 + czujnik D).

Reasumując - bezsensem byłoby wycofanie czujników kompatybilnych tylko z pierwszą wersją sterownika i wprowadzenie nowych (niekompatybilnych) gdzie wszystkie auta wyposażone w układ kontroli ciśnienia montowany w latach 2000-2006 automatycznie zostały zmuszone do wymiany sterownika w przypadku uszkodzenia/wyeksploatowania się sensorów.

Diagnostyki część dalsza...

Kanał 16 pewnie sprawdzałeś na postoju – tutaj dane pojawią się dopiero gdy ruszysz w trasę. Możesz zostawić włączonego VAGa i przejechać się parę km – jak się zatrzymasz, w MVB 16 powinny pojawić się jakieś dane. Sprawdź jeszcze Kanał 3, 6, 9 i 12 (tam też są same 0?) – co pokazują pola 2, 3 i 4 w poszczególnych grupach? Najlepiej po przejechaniu kilku km zatrzymaj się i porób printscreeny…

MVB 1-3: to wskazania sensora z koła lewy-przód

MVB 4-6: prawy przód

MVB 7-9: lewy tył

MVB 10-12: prawy tył

MVB 13-15: ewentualnie koło zapasowe

MVB 16: – tutaj pokazuje się odczyt z każdego sensora po kolei (to samo co w MVB 3,6,9 i 12 tylko w jednym indeksie na zmianę)

Dla przykładu opis 3 grup podstawowych dla jednego czujnika (schemat budowy bloku powtarza się dla każdego czujnika…

Grupa 001:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Temperatura opony (lewy-przód)

° C (od -40 do 120)

3: Aktualne ciśnienie w oponie (lewy-przód)

Bar (n.detected – ciśnienie i temperatura nie wykryta lub uszkodzenie sensora)

4: Zadane ciśnienie w oponie (lewy-przód)

Bar

Grupa 002:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Żywotność baterii sensora (lewy-przód)

xx (99 – 0 miesięcy)

3: N/A

4: N/A

Grupa 003:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Identyfikator czujnika (10-cyfrowy) (lewy-przód)

x.xxx.xxx.xxx

3: Status czujnika (lewy-przód)

01h (brak zmian ciśnienia)

02h (wystąpiła zmiana ciśnienia, skok lub spadek >0.2 bar)

03h (wyłączenie czujnika z powodu zbyt wysokiej temperatury (zabezpieczenie termiczne)

04h (lub więcej - uszkodzony czujnik)

4: Stan baterii (lewy-przód)

OK

Not OK

No Signal (brak sygnału)

Grupa 016:

Identyfikator czujnika (10-cyfrowy) (aktualnie odczytany)

x.xxx.xxx.xxx

Status czujnika (aktualnie odczytany)

01h (brak zmian ciśnienia)

02h (wystąpiła zmiana ciśnienia, skok lub spadek >0.2 bar)

03h (wyłączenie czujnika z powodu zbyt wysokiej temperatury (zabezpieczenie termiczne)

04h (lub więcej - uszkodzony czujnik)

Stan baterii (aktualnie odczytany)

OK

Not OK

No Signal (brak sygnału)

Aktualne ciśnienie w oponie (aktualnie odczytany)

Bar


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

W kanale 16 po przejechaniu kilku metrów uaktywnia się pomiar, który wygląda następująco:

P04iJ.jpg

Po chwili zmienia się na kolejny czujnik itd.

W sumie wykrywa cztery różne numery czyli 4 czujniki.

Poza numerem seryjnym i ciśnieniem pozostałe wartości są jednakowe.

Dodam jeszcze, że gdy na fis-ie włączam opcję "STORE PRESSURE" wówczas wywala komunikat "current tyre pressure are begin stored"

Moje kodowanie sterownika to 0002424

i nadal ten sam błąd :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz jeszcze jaką ikonę dot. układu kontroli ciśnienia masz na FIS?

Układ masz sprawny - komunikacja między sensorami a sterownikiem działa prawidłowo.

Kodowanie sterownika też OK - to 2424 na końcu to wartość spodziewanego ciśnienia przy częściowym obciążeniu auta (np. tylko z kierowcą). 2424 to 2.4bar dla przedniej i tylnej osi. Pomiar z czujnika 245 pokazuje Ci 2.40 - więc specyfikację ciśnienia masz dobrze dobraną...

Teraz odpal jeszcze adaptację (10) - kanał 01: będzie tam wartość 0. Zapisz 1 (SAVE) i wyjdź. Na FIS wyskoczy Ci błąd komunikacji (przekreślona żółta pana). Odczekaj chwilę, wyłącz VAGa i wyłącz zapłon. Potem włącz wszystko ponownie - znów adaptacja, tym razem na kanale 1 zapisz wartość 0. Teraz wyjdź z adaptacji, wejdź do fault codes i skasuj aktualne błędy. Pozamykaj wszystko i wyłącz zapłon - teraz odpal auto i przejedź się. Powinno zadziałać ;)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak coś to mam na sprzedaż moduł i antene czyli zestaw do montażu..trzeba dokupić tylko czujniki..260zł komplet

masz jeszcze to? sterownik z literka "A" podaj numer do siebie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedany ;)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem tak jak pisałeś ale nie można wykasować błędu. Żółta opona cały czas gości na fis-ie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekreślona czy bez przekreślenia?


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
16 16

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...