wielki1980 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 NASTAWY PODSTAWOWE : Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione. UWAGA !!! jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe. Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione. Brak zapisanych błędów w sterowniku. Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO: Wchodzimy w 04 - Basic Settings Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go] Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz. Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych. Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się. Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a. Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. Adaptacja Czyli przyuczanie nowego numeru VIN Wchodzimy w adaptacje [10], następnie wybieramy kanał [081] i klikamy [read] Wpisujemy nową wartość: 26467 Kończymy enter/save Poniżej rysunki poglądowe silniczków klap. oraz fotka z mojej A: Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia się :-) Co do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje): 2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M) 3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L) 4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J) 5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G 6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K 7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersji Każdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami. Dzisiaj wymieniłem silniczke nr 4 Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 676x420px. Co ciekawe jak go tylko odłaczyłem to wlaczylem nawiew na szybe i wtedy zadzialalo Nie wiem dlaczego... Potem puszczalem testy i robilem niby adaptacje i nastawy, ale ciągle mam błędy: 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Błędów tych nie moge usunać. Jutro mam w planie wyczyscic styki na kazdej wtyczce silniczka oraz wyciagnac climatronic i wczyscic wtyczki przy nim. Klima podczas 30min testow dzialala poprawnie wiec juz mialem ochote lac temat, ale z drugiej stron blad to blad i czyms bedzie skutkowac? Wymieniłem jeszcze silniczek nr 3 oraz odpiąłem klimatronik i wyczyściłem styki. Niestety po przeprowadzeniu, nastawów i innych trikacha opisanych na forum zrobiłem output test i oto co pojawiło się po nim: Control Module Part Number: 8E0 820 043 L Component and/or Version: A4 Klimaautomat 1116 Software Coding: 00000 Work Shop Code: WSC 63351 8 Faults Found: 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) 29-00 - Short to Ground 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113) 30-00 - Open or Short to B+ 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Przy próbie wykasowania błędów jeden z nich jest nie do ruszenia. Nie można go skasować. 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Może winny jest klimatronik, a nie same silniczki/potencjometry? V158 jest po stronie kierowcy Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 676x513px. MożNna spokojnie tak zrobić. Ja u siebie włożyłem potencjometry od siłowników z B7. Obudowa jest trochę trochę mniejsza, ale w środku jest to samo. Udało mi się też znaleźć zamiennik tego potencjometru - pasuje oporność oraz otwór na trzpień sterujący. Trzeba będzie trochę pokombinować, ale myślę, że gra warta świeczki - taki potencjometr kosztuje 2PLN, jest nowy i ma zamkniętą obudowę, więc powinien się znacznie lepiej sprawować.
kaniewiak Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 a czy choć trochę wieje z kratek czy nic a nic????
wielki1980 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Wieje normalnie, tylko temp się nie zmienia 1
kaniewiak Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 a czy na obu wyświetlaczach można zmienić temperaturę??? opisz dokładniej sytuację
wielki1980 Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Opublikowano 7 Maja 2010 a czy na obu wyświetlaczach można zmienić temperaturę??? opisz dokładniej sytuację Wszystko działa tak jak powinno na wyświetlaczach, wszystkie kratki są drożne, tylko że strona kierowcy działa poprawnie a po stronie pasażera nie zmienia się temp. Wyświetlacz i dmuchawy działają[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2010, 13:55_________________________________________________Więc nikt nie spotkał się z taką sytuacją?[br]Dopisany: 27 Kwiecień 2010, 11:57_________________________________________________Byłem dzisiaj na diagnostyce i rozpoznano: "Potencjometr-silnik nastawczy klapy temperatury prawy G221 - Granica adaptacji przekroczona". Moje pytanie jest takie gdzie znajduje się ten silnik i czy można do niego dojść nie rozbierając całej deski?
kaniewiak Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Z tego co mi mechanior powiedział ( ale nie jestem pewien czy dobrze mówi ) ten silniczek znajduje się mniej więcej centralnie za radiem i najprawdopodobniej trzeba zdejmować całą deskę. Ale popytaj jeszcze bo sam nie jestem pewien i nie chcę Cię wprowadzać w błąd.
wielki1980 Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Opublikowano 12 Maja 2010 wczoraj trochę po testowałem i wynika mi z tych testów że jak zmieniam temp z min na max i odwrotnie to słychać jakby ta klapa chodziła.
Artur82 Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 moze cos sie porobilo ze sterownikiem czyli panelem sterujacym...sprobuj podmienic od kogos jak masz mozliwosc...osobiscie tego nie mailem ale kolega mial i okazalo sie ze to ten sterownik
wielki1980 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Odkręciłem półkę i dobrałem się do tego silniczka ma on oznaczenie 8E1820511A. Z jego zachowania wynika że nie jest uszkodzony fizycznie sam silniczek bo po podpięciu 12v do niego działa normalnie. Jednak jest wewnątrz całej obudowy tego silniczka jakiś potencjometr który bada w jakim położeniu jest klapa. Wygląda na to że uszkodzony jest albo ów potencjometr albo cały sterownik. [br]Dopisany: 08 Czerwiec 2010, 14:12_________________________________________________Sprawdziłem dokładnie ten silniczek i jest on sprawny. Wynika z tego że sterownik klimatyzacji przesyła zły sygnał do silniczka i ten głupieje. Czy możliwe jest że uszkodzony jest czujnik temperatury który przesyła informacje do sterownika że jest zimno i ten uparcie przymyka klapę w pozycje grzania. Czujnik temp wewnątrz jest jeden na dwie strefy czy każda strefa ma osobny? Dodatkowo pytam jak resetuje się sterownik klimatronika do ustawień fabrycznych?[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2010, 12:32_________________________________________________okazało się po długich próbach i kombinacjach, że wina leży w silniczku znaczy się dokładnie w potencjometrze który w nim jest.Po prostu jest już wytarty grafit i przez to silnik nie wie w jakim ustawieniu jest i głupieje. Po wymianie silniczka wszystko jest ok.
macieek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Skad wytrzasnales silniczek? Bo chyba nie z ASO. W angli w aso za taki silniczek zaspiewali ok 80 funtow...
wielki1980 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Kolego kupiłem na allegro, czasami można znaleźć. A jeżeli samych silniczków nie ma to można kupić za grosze całą nagrzewnice z silniczkami i po prostu wyciągnąć potrzebny a resztę sprzedać.
pitolek334 Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Mam podobny problem tylo u mnie nie grzeje prawa strona chłodzi ale nie nagrzewa temperatura na full a tu nic leci zimno,lewa działa. Czy w moim przypadku też padł jakiś silniczek, steronik, czy coś podobnego
macieek Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Mam podobny problem tylo u mnie nie grzeje prawa strona chłodzi ale nie nagrzewa temperatura na full a tu nic leci zimno,lewa działa. Czy w moim przypadku też padł jakiś silniczek, steronik, czy coś podobnego Te silniczki to porazka. A 1 w aso kosztuje tyle ze glowa boli (ok 80funtow w uk) Mozesz sprobowac reanimowac silniczek psikajac contact-cleaner w dziurki w dolnej pokrywce silniczka - na troche pomaga Poszperaj troche w archiwum - znajdziesz odpowiednie informacje co i jak. pozdr[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2010, 21:09_________________________________________________ Kolego kupiłem na allegro, czasami można znaleźć. A jeżeli samych silniczków nie ma to można kupić za grosze całą nagrzewnice z silniczkami i po prostu wyciągnąć potrzebny a resztę sprzedać. Hmm ja troszke nie ufnie podchodze do tych rzeczy jesli chodzi o używki. Wczesniej czy poźniej kazdy ten silniczek zacznie niedomagać. Pytanie tylko kiedy. Skoro psują sie na potęge podejrzewam też ze przyczyną ich problemów jest tez zabrudzenie układu tych dźwigienek co powoduje, że silniczki mają większy opór do pokonania co z wiekem samego silniczka przyczynia się znacznie do ich awaryjności i zużycia...
greg2505 Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 u mnie prawa strona grzała z lewej leciało zimne powietrze winny jest silniczek lewej klapy mi się udalo go rozruszać i narazie jest ok
bryleks Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 A jak do niego najlepiej się dostać? Wczoraj właśnie pojawił mi się ten problem... lewa strona działa jak należy a prawa tylko wieje w temperaturze "pokojowej". Nie widzi mi sie wydawanie 400-500zł na ten silniczek a najgorsze, że zima idzie i nawiewy przydałyby się sprawne. Update: dziwna sprawa... chłodzenie działa normalnie... grzanie tylko nie działa z lewej strony.
greg2505 Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 musisz odkręcić półkę co jest pod kierownicą, na wysokości klimatronika jest silniczek z czerwonym cięgnem, jedną ręką przestawiaj temp +- a drugą pociągaj za cięgno,na początku chodzi ciężko ale powinno się rozruszać u mnie nie grzała lewa strona i ten zabieg pomógł chodzi oto że nie otwiera się klapa od ciepłego powietrza
bryleks Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Dzięki za podpowiedz... w wolnej chwili sprawdzę i dam znać czy pomogło.
wielki1980 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze który jest wewnątrz obudowy. Mianowicie potencjometr jest tam potrzebny po to aby sterownik wiedział w jakim położeniu jest dana klapa (silniczek). Jeżeli grafit w potencjometrze z biegiem czasu ulegnie zużyciu silniczek wariuje i sterownik pokazuje błąd. Koszt wymiany takiego silniczka na nowy to około 400zł. Dlatego też zastanawia mnie czy nie warto poszukać samego potencjometru. Ma on oznaczenie C34310. Cały silniczek z przekładnią ślimakową i obudową są dobre więc po co płacić niepotrzebnie za całość. Może ktoś z kolegów na forum spotkał się z takim potencjometrem.
macieek Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze który jest wewnątrz obudowy. Mianowicie potencjometr jest tam potrzebny po to aby sterownik wiedział w jakim położeniu jest dana klapa (silniczek). Jeżeli grafit w potencjometrze z biegiem czasu ulegnie zużyciu silniczek wariuje i sterownik pokazuje błąd. Koszt wymiany takiego silniczka na nowy to około 400zł. Dlatego też zastanawia mnie czy nie warto poszukać samego potencjometru. Ma on oznaczenie C34310. Cały silniczek z przekładnią ślimakową i obudową są dobre więc po co płacić niepotrzebnie za całość. Może ktoś z kolegów na forum spotkał się z takim potencjometrem. Przylaczam sie do jakze ciekawego zagadnienia i zapytania
wielki1980 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2010 Widzę że nikt nie spotkał się z tym problemem a jak już to pewnie kupują nowe kompletne silniczki w cenie 400zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się