malinamm1 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Witam, mam następujący problem z Audi A3 1.9 TDI 90KM ALH. Na wolnych obrotach silnik dostaje od czasu do czasu dziwnych drgawek (nierówno pracuje). Po podpięciu VAG'a zauważyłem, że podczas występowania tych "drgawek" dawka paliwa skacze w granicach 2.6mg/R - 4.6mg/R. Gdy Drgania ustaną wskazuje 3.6mg/R. Druga rzecz którą zaobserwowałem podczas drgań jest to że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go silnik zaczyna równo pracować. Czy możliwe jest, że dwumas się kończy? ;( I wreszcie trzecia rzecz: po wymianie wtryskiwaczy na 0.205 (AFN) drgania zaczęły występować dużo częściej (dawka na wolnych wzrosła wtedy do 1.6 mg/R). Po korekcie dawki paliwa z 1.6 mg/R na 3.6 mg/R drgania występują tak jak przed zmianą wtrysków Co może być przyczyną? Jeśli się Wam nasuwa jakaś myśl to walcie śmiało
banshee Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Nastawnik dawki paliwa do czyszczenia na moje oko Są jakieś szarpania przy lekkim przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu? Odłącz czujnik prędkości od skrzyni biegów i zobacz czy przestanie lub odłącz wtyczkę od czujnika pedału sprzęgła i po problemie
malinamm1 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Odłącz czujnik prędkości od skrzyni biegów i zobacz czy przestanie Już to próbowałem i dalej nic. Sprawdzę jeszcze wtyczkę od sprzęgła Odłącz czujnik prędkości od skrzyni biegów i zobacz czy przestanie Szarpań w czasie jazdy nie ma, drgania występują tylko na biegu jałowym i na wolnych obrotach
banshee Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 może również zacierać się tuleja na sekcji tłoczacej, która ustawia dawkę. Skoro skacze ci wartośc to na 99% masz wadę pompy.
malinamm1 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 W takim razie jaki wpływ może mieć nadepnięcie i puszczenie pedału sprzęgła? Kusi mnie aby wyczyścić ten nastawnik ale jest to trochę dużo precyzyjnej roboty i nie wiem czy samemu się za to zabierać
malinamm1 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Przed chwilą sprawdzałem jeszcze raz odpinając czujnik prędkości skrzyni biegów(impulsator) i ten czujnik pedału sprzęgła, niestety drgania nie przestały Obstawiacie dalej nastawnik?
banshee Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Jak nie nastawnik to tuleja pompy sie zaciera w którą wchodzi głowiczka nastawnika. Oględziny po zdemontowaniu nastawnika z auta - czyli 10min. roboty
malinamm1 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Jak znajdę jutro czas to na pewno sprawdzę tą tuleje. A jeżeli faktycznie jest to ta tulejka to co z tym zrobić? Pompę dać do regeneracji?
banshee Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Najpierw zobacz potem bedziesz myślał Przecież jeździć się da, więc od razu auto nie stanie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się