Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Wahania dawki paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam następujący problem z Audi A3 1.9 TDI 90KM ALH. Na wolnych obrotach silnik dostaje od czasu do czasu dziwnych drgawek (nierówno pracuje).

Po podpięciu VAG'a zauważyłem, że podczas występowania tych "drgawek" dawka paliwa skacze w granicach 2.6mg/R - 4.6mg/R. Gdy Drgania ustaną wskazuje 3.6mg/R. :mysli:

Druga rzecz którą zaobserwowałem podczas drgań jest to że po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu go silnik zaczyna równo pracować. Czy możliwe jest, że dwumas się kończy? ;(

I wreszcie trzecia rzecz: po wymianie wtryskiwaczy na 0.205 (AFN) drgania zaczęły występować dużo częściej (dawka na wolnych wzrosła wtedy do 1.6 mg/R). Po korekcie dawki paliwa z 1.6 mg/R na 3.6 mg/R drgania występują tak jak przed zmianą wtrysków :confused4:

Co może być przyczyną? Jeśli się Wam nasuwa jakaś myśl to walcie śmiało

Opublikowano

Nastawnik dawki paliwa do czyszczenia na moje oko :wink4:

Są jakieś szarpania przy lekkim przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu?

Odłącz czujnik prędkości od skrzyni biegów i zobacz czy przestanie lub odłącz wtyczkę od czujnika pedału sprzęgła i po problemie :naughty:

Opublikowano
Odłącz czujnik prędkości od skrzyni biegów i zobacz czy przestanie

Już to próbowałem i dalej nic. Sprawdzę jeszcze wtyczkę od sprzęgła

Odłącz czujnik prędkości od skrzyni biegów i zobacz czy przestanie

Szarpań w czasie jazdy nie ma, drgania występują tylko na biegu jałowym i na wolnych obrotach

Opublikowano

może również zacierać się tuleja na sekcji tłoczacej, która ustawia dawkę. Skoro skacze ci wartośc to na 99% masz wadę pompy.

Opublikowano

W takim razie jaki wpływ może mieć nadepnięcie i puszczenie pedału sprzęgła? :mysli:

Kusi mnie aby wyczyścić ten nastawnik ale jest to trochę dużo precyzyjnej roboty i nie wiem czy samemu się za to zabierać

Opublikowano

Przed chwilą sprawdzałem jeszcze raz odpinając czujnik prędkości skrzyni biegów(impulsator) i ten czujnik pedału sprzęgła, niestety drgania nie przestały :confused4:

Obstawiacie dalej nastawnik?

Opublikowano

Jak nie nastawnik to tuleja pompy sie zaciera w którą wchodzi głowiczka nastawnika. Oględziny po zdemontowaniu nastawnika z auta - czyli 10min. roboty :wink4:

Opublikowano

Jak znajdę jutro czas to na pewno sprawdzę tą tuleje.

A jeżeli faktycznie jest to ta tulejka to co z tym zrobić? Pompę dać do regeneracji?

Opublikowano

Najpierw zobacz potem bedziesz myślał :)

Przecież jeździć się da, więc od razu auto nie stanie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...