Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak się ma AKN z pompą vp44 do biopaliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak się ma pompą vp44 w silniku 2.5 TDI przy stosowaniu paliwa typu bio które to jest tańsze od zwykłego ON O 50gr na litrze...

Opublikowano

Witam. Jak się ma pompą vp44 w silniku 2.5 TDI przy stosowaniu paliwa typu bio które to jest tańsze od zwykłego ON O 50gr na litrze...

Oświadczenie audi

Bei Audi Fahrzeugen mit Produktionsdatum vor September 1995 ist bezüglich Verwendung von Biodiesel-Kraftstoff der Hersteller zu kontaktieren. Alle ab September 1995 bis Dezember 2002 produzierten TDI-Modelle der Baureihen A2, A3, A4 Cabriolet, A4, A6 und A8 sind für den Betrieb mit Biodiesel-Kraftstoff der DIN EN 14214 geeignet. Das Modell Audi A4 ab Produktion November 2004 ist nicht für Biodiesel-Kraftstoffe freigegeben. Für alle weiteren Audi Fahrzeuge mit Produktionsdatum ab Januar 2003 detaillierte Infos zur Verwendung von Biodiesel als

Tłumaczenie

W pojazdach Audi z datą produkcji wcześniejszą niż września 1995 r. w sprawie stosowania biodiesla paliwa, trzeba się skontaktować z producentem. Wszystkie Audi od września 1995 do grudnia 2002 r. TDI produkowanych modeli z serii A2, A3, A4 Cabriolet, A4, A6 i A8 są przystosowane do paliwa biodiesel z DIN EN 14214. Model Audi A4 produkcji od listopada 2004 r. nie jest dopuszczone do paliwa biodiesel. Dla wszystkich innych pojazdów Audi z datą produkcji od styczniu 2003 r. Szczegółowe informacje na temat stosowania biodiesla na http://www.ufop.de/downloads/Audi.pdf

[br]Dopisany: 01 Maj 2010, 11:26_________________________________________________Wymagania ogólne na podstawie Normy PN-EN 14214

Właściwość Jednostka

Zakresy

minimum maksimum

Zawartość estrów metylowych

kwasów tłuszczowych (FAME)1)

% (m/m) 96,5 -

Gęstość w temperaturze 15°C kg/m3 860 900

Lepkość w temperaturze 40°C2) mm2/s 3,50 5,00

Temperatura zapłonu °C 120 -

Zawartość siarki mg/kg - 10,0

Pozostałość po koksowaniu (z 10 %

pozostałości destylacyjnej)

% (m/m) - 0,30

Liczba cetanowa 51,0 -

Zawartość popiołu siarczanowego % (m/m) - 0,02

Zawartość wody mg/kg - 500

Zawartość zanieczyszczeń stałych mg/kg - 24

Badanie działania korodującego na

miedzi (3 h w temperaturze 50°C)

stopień korozji Stopień korozji 1

Stabilność oksydacyjna w

temperaturze 110°C

h 6,0 -

Liczba kwasowa mg KOH/g - 0,50

Liczba jodowa g jodu/100 g - 120

Zawartość estru metylowego kwasu

linolenowego

% (m/m) - 12,0

Zawartość estrów metylowych

kwasów polienowych (zawierających

nie mniej niż cztery wiązania

podwójne)

% (m/m) - 1

Zawartość alkoholu metylowego % (m/m) - 0,20

Zawartość monoacylogliceroli % (m/m) - 0,80

Zawartość diacylogliceroli % (m/m) - 0,20

Zawartość triacylogliceroli % (m/m) - 0,20

Zawartość wolnego glicerolu % (m/m) - 0,02

Zawartość ogólnego glicerolu % (m/m) - 0,25

Zawartość metali grupy I (Na + K) mg/kg - 5,0

Zawartość metali grupy II (Ca + Mg) mg/kg - 5,0

Zawartość fosforu mg/kg - 10,0

Temperatura zablokowania zimnego

filtru (CFPP)

°C - 0 3) -10 4) -20 5)

1) Dopuszcza się także stosowanie dodatków uszlachetniających w celu polepszenia właściwości eksploatacyjnych. Aby zapobiec

pogarszaniu się dynamiki pojazdu i zapewnić stabilną pracę układu oczyszczania spalin, zaleca się stosowanie odpowiedniej ilości

właściwych dodatków do paliw. Można stosować również inne środki techniczne powodujące takie same skutki.

2) Jeżeli CFPP jest nie wyższa niż -20°C, lepkość oznaczona w temperaturze -20°C nie powinna być wyższa niż 48 mm2/s.

3) Dla okresu letniego trwającego od dnia 16 kwietnia do dnia 30 września.

4) Dla okresu przejściowego trwającego od dnia 1 marca do dnia 15 kwietnia oraz od dnia 1 października do dnia 15 listopada.

5) Dla okresu zimowego trwającego od dnia 16 listopada do końca lutego.

Opublikowano

dzięki śliczne kolego. Zamykam [br]Dopisany: 01 Maj 2010, 13:12_________________________________________________kolego ty też używasz tego paliwa? Jak się autko sprawuje?

Opublikowano

Witam

Zalej do PD biodiesla i moze uda Ci ise na tym dojechać do serwisu by nie wydawać na lawete. Hehe. Ogólnie to wielkie gówno. Widziałem jak w oktawi biodiesel zmasakrował pompe paliwa. Szkoda słów na te gówno. A ponoć VP trawią wszystko. Do czasu.

Pozdro

ZC

P.S. Sory ze to samo ale szkłaem d*py nie podetrzesz.

Opublikowano

tak ale VP 37 A nie VP44.Ja sam takiego czegos bym nie zalal

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...