Jump to content
0
wuju

[ALL B6] Wyeliminowanie "pierdzenia" w avancie przy słuchaniu muzyki

Recommended Posts

zmotywowany częstymi pytaniami postanowiłem opisać jak to wyeliminować :cool1:

niechciane pierdzenie powoduje pod wpływem ciśnienia z subwoofera kratka wylotu powietrza, a dokładnie gumowe klapki

można je wyjąć ale wtedy syf dostaje się do środka :confused4:

najprostszym sposobem wyeliminowania pierdzenia jest zaklejenie kratki szeroką taśma dobrze klejącą :decayed:

dodatkowy "+" to taki, że sub dużo milej gra :kox: :kox: :kox:

kratka znajduję się w tym miejscu

EjhEJ.jpg

aby się do niej dostać należy zdemontować boczną tapicerkę i subwoofer

zaczynamy od demontażu progu bagażnika

PDC_nakladkazamka.jpg

następnie zabieramy się za boczek

PDC_boczekbagaznika.jpg

rysunek akurat przedstawia lewą stronę ale z prawej jest tak samo :decayed:

odkręcamy subwoofer i już mamy kratkę dostępną :kox:

po zaklejeniu wygląda tak, może nie zbyt ładnie ale na pewno skutecznie :decayed:

xwrui.jpg

trzeba zrobić to szczelnie co by nie przepuszczała powietrza :gwizdanie:

teraz zostaje tylko złożyć wszystko w odwrotnej kolejności

można też profilaktycznie sprawdzić czy plastikowa osłona głośnika się nie poluzowała bo też trochę brzęczy poluzowana :cool1:

skubnąłem 2 rysunki z wątku Bart-s, chyba się nie obrazi :tongue4:

polecam, małym kosztem można poprawić bass w aucie :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

skubnąłem 2 rysunki z wątku Bart-s, chyba się nie obrazi :tongue4:

:tongue4: Jasne, że nie :good:

Wuju z tym oklejaniem to może być ciężka sprawa - Ty to zrobiłeś dobrze. Mnie za pierwszym podejściem się nie udało (pierdział jeszcze bardziej). Dlatego od drugiej, zewnętrznej strony włożyłem wycięte kawałki maty wygłuszającej tak aby uniemożliwić gumowym klapkom ruszanie się... i to zdało egzamin celująco :)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

szkoda ze teraz wam nic z tamtad nie odparuje


Grupa VAG , kontakt PW, diagnostyka pojazdowa, montaż, pl menu, aktualizacje softu i inne , oryginalny VCDS 17 TARNóW

audi 80 92' 2.0 | audi 80 2.3 quattro 94' | audi a4 b5 2.6 v6 95' | audi a4 b6 1.8t 02' | audi a4 b7 1.8t quattro 05' | passat 1.8 94' jest | audi a6 c6 3.2 v6 07' | audi a6 c6 3.0 08' | A4 B8 2.0 tdi 10' | A6 C6 3.0 Q 2011 | A4 B8 FL 2.0 TDI Quattro 14' |

Share this post


Link to post
Share on other sites

widziałeś tą kratkę? i wiesz po co jest i jak działa? :mysli:

przecież tą kratką i tak nic nie paruje, normalnie jest zamknięta, jedynie przy zamykaniu drzwi/klapy bagażnika otwiera się i wypuszcza powietrze, a sub powoduje częste uchylanie się klapek i to właśnie pierdzi

a wszystko i tak się ładnie zamyka bo z 2 strony jest druga taka :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I po zabiegu zrobiłem tak jak opisałeś i pomogło :good: wcześniej nie wiedziałem jak się za to zabrać dzięki za opis i fotki Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy na schemacie boczka, nr 1 to spinki które puszczają gdy szarpniemy za boczek? dużo trzeba użyć siły? zaopatrzyć się wcześniej w nowe spinki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te spinki pękają bardzo żadko. Troszkę siły trzeba użyć - u siebie ściągałem boczki milion razy :) Nic nie pękło - dasz radę :good:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy na schemacie boczka, nr 1 to spinki które puszczają gdy szarpniemy za boczek? dużo trzeba użyć siły? zaopatrzyć się wcześniej w nowe spinki?

tak jak mówi bart :wink4: też już po n razy je ściągałem :)

one są metalowe więc prędzej wyrwiesz mocowanie niż popsujesz spinkę :naughty: :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważajcie na dwie spinki przy progu bagażnika ja jedną urwałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

My z Przemianem i Cubrem wyciagnelismy te gumki i wlozylismy ucieta na paski GĄBKE. Powietrze ucieka tak jak powinno uciekac, syf sie nie dostaje a boczek nie pierdzi.

nie wiem jak przy normalnych tubach ale przy BOSE i bardziej podbitym basie druga klapka tez pierdzi wiec dla chetnych mozna odrazu zrobic ta samą operacje z drugiej strony.

DSC01317.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

My z Przemianem i Cubrem wyciagnelismy te gumki i wlozylismy ucieta na paski GĄBKE. Powietrze ucieka tak jak powinno uciekac, syf sie nie dostaje a boczek nie pierdzi.

nie wiem jak przy normalnych tubach ale przy BOSE i bardziej podbitym basie druga klapka tez pierdzi wiec dla chetnych mozna odrazu zrobic ta samą operacje z drugiej strony.

DSC01317.JPG

Zrobiliście praktycznie tak samo jak ja. Potwierdzam, że przy podkręceniu dB zaczyna pierdzieć lewa strona :decayed:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro piszecie ze basik sie poprawia to tez to zrobie u siebie..szkoda ze z drugiej strony tez potrafia klapki sie odzywac.

Bez BOSa tez tak jest ?

Pozostaje jeden maly ale uciazliwy problem.Klapki przestana pierdziec ale kierownik pewnie nie :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idzie jakoś wyciągnąć tą kratke na zewnątrz czy trzeba sie babrać z tym w środku??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zderzak przydałoby się ściągnąć - nie trzeba całkowicie, wystarczy, że odkręcisz śruby i odchylisz nakładkę - da się wtedy kratkę wyciągnąć...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ntg6S.jpg

kurde jakoś nie mogę tego rozebrać bo boję się że coś połamię poodkręcałem to wszystko co jest na zielono i lipa nadal nie mogę pozdejmować tego trzyma tu gdzie zaznaczyłem na czerwono... ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz mocniej szarpnąć. Zaczynasz od strony lampy (łapiesz krawędź i szapiesz - wyskoczą obie spinki). Potem ta na środku przy szybie - i na koniec przy oparciu kanapy. Nie wyciągaj całkiem bo potem aby wcisnąć boczek za boczek kanapy będziesz musiał go odkręcić (chociaż na hama wbić też się da, sprawdzone).


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wyciągaj całkiem bo potem aby wcisnąć boczek za boczek kanapy będziesz musiał go odkręcić (chociaż na hama wbić też się da, sprawdzone)

ja tam nigdy tego nie odkręcałem :gwizdanie: zawsze wsuwam go na miejsce bez żadnego problemu :cool1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbyście jeszcze pokazali w którą stronę szarpać bo to jest ważne... ten plastik przy szybie do góry?? i co z tym przy oparciu??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbyście jeszcze pokazali w którą stronę szarpać bo to jest ważne... ten plastik przy szybie do góry?? i co z tym przy oparciu??

wszystkie do siebie szarpiesz. tylko jak jeszcze nigdy boczek nie był ruszany to musisz trochę siły w to włożyć :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no udało mi się już te przy lampach poodczepiać i było potrzeba naprawdę sporo siły... ale dalej nie wiem jak sobie poradzić z resztą czyli plastikiem przy oknie i i tapicerką przy połączeniu z oparciem:

fdtJ0.jpg

fdGbJ.jpg

a poza tym jak widać u mnie chyba sub jest chyba w innym miejscu niż u WUJU...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no udało mi się już te przy lampach poodczepiać i było potrzeba naprawdę sporo siły... ale dalej nie wiem jak sobie poradzić z resztą czyli plastikiem przy oknie i i tapicerką przy połączeniu z oparciem:

fdtJ0.jpg

fdGbJ.jpg

a poza tym jak widać u mnie chyba sub jest chyba w innym miejscu niż u WUJU...

odkreciles srube na krzyzak ? Tam gdzie zaczepia sie prawy bolec rolety

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkręciłem tą śrubę... udało mi się zdjąć w końcu te boczki... dużo szarpania ale udało się... teraz wygląda to tak:

sKe3J.jpg

P2mqr.jpg

sKt1A.jpg

a od czego są te kratki tak w ogóle??? rozebrałem to i teraz zastanawiam się co zrobić żeby nie trzeszczały te plastiki na dołach... a przy okazji może zakleję te kratki... da się je wyjąć czy trzeba robić to bez wyjmowania???

Share this post


Link to post
Share on other sites

kratka wypuszcza powietrze a że są 2 to 1 można zakleić

jak je dobrze poskładasz to nie powinno ci nic piszczeć :gwizdanie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli nie zaklejać obydwóch???

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak zakleisz obie to drzwi ci się nie będą zamykać :gwizdanie:

ja mam zaklejoną tylko tą przy subie. 2 jest nie ruszana :cool1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kratke zakleilem paskami mocnej tasmy papierowej-taka koloru piaskowego.Na taka warstwe nakleilem paski tasmy o grubosci 3mm (tasma podobna do gestej gabki)i na to znowu warstwa tasmy papierowej. Zadnych pierdow ani bąkow nie slychac :)Nareszcie :)

ps.Kratke wyciagalem i oklejalem na stole.Kiedys oklejalem ja na aucie i nie pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A podpowie ktoś jak wyeliminowac te pierdzenie w sedanie dodam ze mam fabryczne bose i RNS no i basik pruka co z tym zrobic ?? :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:polew: :polew: :polew: :polew:

nazwa tematu :good:

ja już za to się kiedyś zabrałem ale miałem ten boczek ściągnięty przy okazji innej roboty i wtedy nie wiedziałem że to jest jej wina.Byłem przekonany że coś chyba wpadło do pudła od subwofera albo membrana głośnika o coś uderza albo jest rozerwana ale w końcu to olałem bo całkowite zaklejenie to zły pomysł bo te kratki służą do przewietrzania samochodu więc jeśli je zakleicie całkiem to będą wam parowały szyby i będą się też ciężej zamykały drzwi (będą odbijały) ja to olałem bo w sumie to słyszłaem to w garażu jak składałem auto ale potem podczas jazdy to trzeba być audiofilem żeby to usłyszeć no chyba że u mnie jest to słabsze niż u was.

apropos tematu to ja zawsze lubie puścić bączka przy dobrej muzyce i nikt mi tego nie będzie eliminował...

:polew: :polew: :polew: :polew:

własnie coś tak ostatnio czułem u ciebie nie świerze powietrze :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo te kratki służą do przewietrzania samochodu

:polew:

że się tak zapytam widziałeś je na oczy?

one służą do wypuszczania powietrza podczas zamykania drzwi tylko i wyłącznie

a zaklejenie jednej nie powoduje pogorszenia z zamykaniem a polepsza bass i eliminuje niechciany dźwięk :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...