Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Temperatura silnika: termostat i czujnik - krótko i treściwie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z tym, że dzisiaj rozwiązałem problem ze wskazaniami temperatury, postanowiłem zebrać informacje z forum do kupy, aby inni mieli lżej, bo przekopanie się przez wszystkie informacje nt. temat jest bardzo czasochłonne (sprawdzone na własnej skórze) - tutaj wątek dla wytrwałych -> http://www.a4-klub.pl/smf/all_a4_termostat_i_czujnik_cieczy_chlodzacej-t4535.0.html

Problem:

1. za niska temperatura

2. za wysoka temperatura

3. wariująca wskazówka temperatury (duże rozbieżność we wskazaniach na blacie)

Mnie osobiście dotknął problem nr 1 - za niska temperatura na blacie (im szybciej lub ostrzej się jechało, temperatura spadała)

Objawy:

temperatura na blacie: poniżej 90

temperatura na klimie (kanał 49): 75-78

VAG: 17 instuments, grupa 003: 76

VAG: 1 engine, grupa 007: 47,7

grzejące kilka sekund świeczki przy temperaturze otoczenia powżej 10 stopni (przy pierwszym odpalaniu).

Niestety w pierwszej fazie problemu nie dysponowałem VAGiem, więc postawiłem błędną diagnozę – termostat.

Po wymianie termostatu (ori ASO) – sytuacja bez zmian.

Dlatego zaprzęgłem w końcu VAGa i posprawdzałem powyższe wartości.

Według informacji z tego wątku (termostat oraz G2/G62) http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html wywnioskowałem, że winny jest czujnik: rożnica we wskazaniach G2 i G62 (szczegóły w wątku).

Dzisiaj wymieniłem czujnik i ... wszystko wróciło do normy-> wskazania na blacie, klimie i VAGu pokrywają się i wynoszą równe 90 (wahania od 89-92 zazwyczaj).

Kilka przydatnych informacji:

ori termostat w ASO + oring: ok. 130 PLN

ori czujnik G2/G62 (dwufunkcyjny) 4-pinowy zielony + oring: ok. 109 PLN

(numer czujnika 059 919 501 – według ASO jest czarny, ale fizycznie okazał się zielony; numer z literka A na końcu jest prawdopodobie do benzynowych silników)

płyn G25 plus plus: ok. 23 PLN/1 Litr

wymiana termostatu: 100 PLNów w Wawie :-(

Czujnik znajduje się w tylnej części silnika, na rurze wychodzącej z bloku – wtyczka czujnika ma kolor niebieski. Załączam fotki – może trochę mało dokładne, ale zawsze coś:

28042010366.jpg

Uploaded with ImageShack.us

28042010367.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wymiana banalnie prosta i szybka.

Płynu ze zbiorniczka spuszczać nie trzeba (jak ktoś radził).

Przy wymianie czujnika trochę płynu się wyleje – ok. 0,5 litra, więc trzeba ostudzić go, zanim przystąpimy do wymiany i mieć nowy czujnik pod ręką.

Wyjmuje się go lekko, ale najpierw:

zdejmujemy pokrywę silnika

trzeba zdemontować oil-catch-tank, czy jak to się tam nazywa; nie wszyscy to chyba mają, bo mój wzbudził zdziwienie na spocie; aby go zdjąć trzeba odpiąć dwie opaski zatrzaskowe; u mnie nic się z niego nie lało,

następnie trzeba zdjąć zawleczkę z wtyczki (jedna zawleczka zachodzi na dwie strony wtyczki)

zdjąć wtyczkę (schodzi lekko)

następnie trzeba zdjąć w dół zawleczkę z rurki, która trzyma czujnik (spokojnie, powoli, żeby nie spadła do silnika)

szybkim ruchem wyciągamy stary czujnik i wpinamy nowy z już założonym oringiem.

montujemy wszystko w odwrotnej kolejności

uzupełniamy płynem (koncentrat + woda demineralizowana) ok. 0,5 litra

I to chyba na tyle w tym temacie.

Co do wymiany termostatu – także banalnie prosta, ale wymagany kanał/podnośnik, dlatego sam tego nie robiłem, więc szczegółów nie opiszę.

Problem nr 2 – za wysoka temperatura. Nie miałem okazji go zgłębiać, ale po krótce to co wyczytałem:

termostat się nie otwiera (wtedy wszystkie powyższe wskazania powinny być jednakowe)

nie działa drugi wiatrak (mniejszy) lub drugi bieg tego wiatraka = padnięta wiskoza (załączenie drugiego biegu następuje chyba powyżej 95 stopni i jest wyraźnie słyszalne/odczuwalne)

chłodnica (obiło mi się tylko o uszy, więc nie rozwijam tego punktu)

Problem nr 3 – wariacje wskazówki.

Różnice we wskazaniach na blacie oraz w 1 engine i 17 instruments. Do wymiany czujnik G2 (odpowiada za wskazania na blacie) czyli G2/G62 (jeden czujnik dwufunkcyjny).

Opublikowano

Do problemu nr 2 dodałbym jeszcze padniętą pompę wody lub wydmuchaną uszczelkę pod głowicą w obu przypadkach możemy dodatkowo mieć gotowanie się płynu chłodniczego.

Opublikowano

edmondo super robota. Mam jednak pytanko. Jak wypiąć samą wtyczkę z czujnika bo nie mogę jej odłączyć a na razie czujnika nie chcę wyciągać. Gdzie trzeba nacisnąć albo podwadzić ??? I drugie pytanko. Czy ta zawleczka zabezpieczająca czujnik ma mieć przerwę od dołu a u góry ma być na równo z obudową czujnika czy powinna wystawać ponad obudowę ?? Problem mam taki że mam błąd czujnika i po skasowaniu wraca. Jak dzisiaj chciałem odłączyć wtyczkę i posprawdzać czy styk jest dobry to zauważyłem że nawet niewielkie ruchy wtyczki powodują mokro koło czujnika więc pewnie oring szlak trafił i płyn zwarcie robi na wtyczce - tak miałem z czujnikiem oleju po wymianie termostatu jak mi płyn czujnik zalał. A i czy sam oring można kupić ??

Opublikowano

Sam oring można kupić - kilka złotych w ASO.

Przy ruszaniu czujnikiem faktycznie leci płyn. Tak miałem w starym, a w nowym nie pamiętam.

Aby odpiąć wtyczkę, musisz zdjąć metalować zawleczkę, która zaczyna się u góry, idzie lewą stroną (patrząć od przodu samochodu) i kończy na dole. Trzeba ją lekko podważyć z prawej strony i dalej powoli już schodzi (jest mocno powyginana).

Zawleczka od czujnika jest plastikowa, w kształcie literu U - z boku ją można lekko wypchnąć wkrętakiem, trochę z jednej strony, trochę z drugiej (jeśli dobrze pamiętam).

A czy gdzieś odstaje :mysli: Chyba raczej nie.

Opublikowano

Aby odpiąć wtyczkę, musisz zdjąć metalować zawleczkę, która zaczyna się u góry, idzie lewą stroną (patrząć od przodu samochodu) i kończy na dole. Trzeba ją lekko podważyć z prawej strony i dalej powoli już schodzi (jest mocno powyginana).

Kurde wtyczka i czujnik jest koloru czarnego i żadnej zawleczki na wtyczce nie widziałem a nawet w lusterku od dołu oglądałem te wtyczkę. Chyba kupię oring i wyjmę razem z czujnikiem. Dużo płynu wycieknie ? Trzeba to szybko wymieniać czy można spokojnie poczekać aż płyn się wyleje i wtedy wkładanie ??

Opublikowano

Chyba, że zawleczka już poszła gdzieś w świat. Jeżeli tak, to wtyczka powinna zejść bez większego problemu.

Czujnik raczej trzeba szybko wymienić. Jak zdejmiesz zawleczkę z czujnika, to jedną ręką wyciągasz stary a drugą zaraz wkładasz nowy (ewentualnie jedną też można sobie poradzić w miarę szybko :decayed:) - płynu mi uleciało z pół litra. Ale ile może wylecieć, to nie wiem.

Czyjnik lekko wychodzi i wchodzi, więc prosta operacja.

Opublikowano

Faktycznie na niebieskiej wtyczce jest zawleczka:

http://img690.imageshack.us/i/img2479z.jpg/

ale na czarnej nic nie ma ..... Jak to rozpiąć ? Moja wtyczka jest czarna i ma inny kształt i nie ma zawleczki, na pewno trzeba gdzie nacisnąć ??

Opublikowano

Faktycznie na niebieskiej wtyczce jest zawleczka:

http://img690.imageshack.us/i/img2479z.jpg/

ale na czarnej nic nie ma ..... Jak to rozpiąć ? Moja wtyczka jest czarna i ma inny kształt i nie ma zawleczki, na pewno trzeba gdzie nacisnąć ??

Tak na wtyczce masz taki występ plastikowy, naciśnij go i wtyczka powinna zejść. Jeżeli nie to dociśnij ją do czujnika i spróbuj ponownie. Jeżeli chodzi o płyn jak nie chcesz nic nim pooblewać to wystarczy włożyć zwykłą reklamówkę do której ci to spokojnie ścieknie.

Opublikowano

Faktycznie na niebieskiej wtyczce jest zawleczka:

http://img690.imageshack.us/i/img2479z.jpg/

ale na czarnej nic nie ma ..... Jak to rozpiąć ? Moja wtyczka jest czarna i ma inny kształt i nie ma zawleczki, na pewno trzeba gdzie nacisnąć ??

Tak na wtyczce masz taki występ plastikowy, naciśnij go i wtyczka powinna zejść. Jeżeli nie to dociśnij ją do czujnika i spróbuj ponownie. Jeżeli chodzi o płyn jak nie chcesz nic nim pooblewać to wystarczy włożyć zwykłą reklamówkę do której ci to spokojnie ścieknie.

Ten występ na górze wtyczki trzeba dociskać do wtyczki czy na zewnątrz ? Przeczytałem na innym forum że można obkręcic te wtyczkę to będzie lepsze dojście do tego występu plastikowego bo teraz ma go od dołu. A jak ruszałeś wtyczką to płyn ci leciał koło zawleczki ? Bo zastanawiam się czy to na pewno nieszczelność oringa.

Opublikowano

Faktycznie na niebieskiej wtyczce jest zawleczka:

http://img690.imageshack.us/i/img2479z.jpg/

ale na czarnej nic nie ma ..... Jak to rozpiąć ? Moja wtyczka jest czarna i ma inny kształt i nie ma zawleczki, na pewno trzeba gdzie nacisnąć ??

Tak na wtyczce masz taki występ plastikowy, naciśnij go i wtyczka powinna zejść. Jeżeli nie to dociśnij ją do czujnika i spróbuj ponownie. Jeżeli chodzi o płyn jak nie chcesz nic nim pooblewać to wystarczy włożyć zwykłą reklamówkę do której ci to spokojnie ścieknie.

Ten występ na górze wtyczki trzeba dociskać do wtyczki czy na zewnątrz ? Przeczytałem na innym forum że można obkręcic te wtyczkę to będzie lepsze dojście do tego występu plastikowego bo teraz ma go od dołu. A jak ruszałeś wtyczką to płyn ci leciał koło zawleczki ? Bo zastanawiam się czy to na pewno nieszczelność oringa.

Dokładnie teraz nie pamiętam ale tam jest taka zapadka więc chyba należy naciskać. Też miałem z nim problem ale podsunąłem cienki śrubokręt pod zapadkę i się podniosła. Możesz przekręcić całym czujnikiem powinien się obrócić w oringu. Płyn mi nie wyciekał podczas ruszania czujnikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...