gregory Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 OLO_GDA specialy for you: http://www.sportaudi.pl/forum/viewtopic.php?t=87 Rzeczą jasną jest, że FMIC jest znacznie lepszy od DSMIC. A czemu zagraniczne projekty są przeważnie robione na DSMIC? Bo za granicami Polski przepisy oraz przeglądy samochodów są o wiele bardziej rygorystyczne i wiele aut z FMIC nie przeszłoby po prostu przeglądu. Wyobraźcie sobie minę pracownika TUV, który zobaczy zmodyfikowaną lub podciętą belkę zderzaka Wyrzuci auto wraz z właścicielem tego auta ze stacji kontroli i jeszcze opi***oli Sam ostatnio się trochę nasłuchałem od znajomego o przeglądach aut w Austrii. Wiedziałem, że są rygorystyczne, ale i tak zdziwiłem się mocno, to są fanatycy By the way, robi się duże OT, może by tak wydzielić osobny temat: "DSMIC kontra FMIC" ??
mystic.pl Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 By the way, robi się duże OT, może by tak wydzielić osobny temat: "DSMIC kontra FMIC" ?? Też jestem za, bo faktycznie rozmowa zeszła na inny tor i śmietnik zrobiliśmy Patrox'owi w jego temacie Z racji tego, że w rozmowie była mowa o 3.0 tdi proponuję wydzielić temat do nowego wątku z tytułem: "3.0 tdi - DSMIC vs. FMIC"
gregory Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2010 3.0TDI, 1.8T , 2.5TDI , 2.7T , 3.0TFSI , 2.0TFSI jeden pieron Każde potrzebuje tak samo chłodzenia powietrza doładowanego.
OLO_GDA Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 jestem za nowym tematem! ale im dluzej o tym mysle tym bardziej przechodzi mi chec na rezanie tego w sposob ktory wymyslilem. bo w sumie przeplyw powietrza bym zaepwnil przez boczne przerabiajac jakos zderzak zeby halogeny az tak nie zaslanialy i mozna zrobic jakies przelotowe otowory w nadkolach zeby poprawic przeplyw, ale jak mysle ze tyle kombinacji zeby jeszcze bardziej skomplikowac zycie powietrza to moze faktycznie glupi pomysl. PMIC nie tylko nie powiekszy pojemnosci ukladu, ale rozsadnie podchodzac do rurek mozna zacznie skrocic droge od turba do silnika, przez to jezeli dobrze kombinuje zmniejszyc lag turbiny i silnik bedzie jeszcze zwawszy, nawet pomijajac temperatury.. dobrze kombinuje? bo chcialem tak zrobic zeby nie powiekszac ukladu i nie pogaraszac czasu reacji turba, a teraz mysle ze zamiast nie pogarszac to mozna polepszyc a to juz lepiej brzmi...
Jarol Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 bo chcialem tak zrobic zeby nie powiekszac ukladu i nie pogaraszac czasu reacji turba, a teraz mysle ze zamiast nie pogarszac to mozna polepszyc a to juz lepiej brzmi... Żeby pogorszyc reakcje to chyba byś musiał włożyc rury o średnicy 4" i intercooler o pojeności ponad 10L Jak zamontujesz odpowiedniej wielkości intercooler do zamierzonej mocy do tego rury zrobisz o seryjnej średnicy to nic sie w reakcji turbo nie zmieni.
OLO_GDA Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 dobra to odnoszac sie konkretnie do 3.0tdi w A4 to stwierdzam ze moje rozwiazanie jest raczej bez sensu. coolery sa podlaczone inaczej niz w 2.0tdi, z turba rura sie rozdziela na dwa coolery, powietrze idzie osobno przez prawy a druga "czesc" przez lewy. z tym ze w lewym wchodza spowrotem dwa weze a wychodzi jeden, czylio jakby to glupio wytlumaczyc to powietrze idace przez prawy (po stronie pasazera znaczy) przechodzi przez oba kulery, a druga czesc przechodzi tylko przez jeden (lewy). jest to co najmniej dziwne rozwiazanie ale jakos tak im wyszlo. caly bajer jest w tym ze ten "trzeci" ktory chcialem montowac bylby tylko na drodze w pierszego do drugiego coolera, wiec dotyczylby tylko polowy powietrza a co gorsza tylko tej polowy ktory i tak przechodzi przez oba IC... wiec gra nie warta swieczki. swoja droga sposob wykombinowania tego sklania mnie juz calkowicie do montazu FMIC.. tylko czy Patrox, mozesz zdradzic czy u ciebie masz zachowane te rozgalezienie na rurze? czy cos zaslepione czy calkowicie przerobiona tą rure aluminiowa? no i czy jest jakakolwiek szansa na zachowanie ORI belki pod zderzakiem? cy jakis cienki ICek (taki np jak ten od a6 2.5tdi ) ma wogle sens?
mystic.pl Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 OLO_GDA z tego co pisałeś to masz zrobiony nowy wydech, domyślam się, że jest to układ wydajniejszy od seryjnego. Planujesz dodatkowo wywalić DPF'a. Na seryjnym wydechu i małych SMIC'ach 3.0 tdi śmiało wystroisz na 280ps/560Nm, tyle ma miron w swoim seryjnie 204 konnym BKN'ie. U nas problemem dla wysokich niutonów jest jedynie tip. Powiedz ile mocy zakładasz uzyskać docelowo, bo wydaje mi się, że rezanie jakiegoś nie wiadomo jak wydajnego coolera nie ma zbytnio sensu, bo i tak ograniczy cię skrzynia. Choć fachowcem nie jestem, wydaje mi się, że przy naszym setupie zastąpienie seryjnych SMIC'ów jakimiś wydajniejszymi sztukami z np. RS4/RS6 w zupełności wystarczy, ale tak jak piszę fachowcem nie jestem. Sam planuję podobny projekt do twojego. Chciałbym aby pękło u mnie 300 kucy (na więcej się nie nastawiam) i jak da się wyciągnąć przy tym 540/550 NM to będę szczęśliwy i raczej będę szedł w stronę dwóch większych coolerów i wydajnego wydechu ze sportowymi katami ale bez DPF'a. Zwróć uwagę na posty @ktokolwiek z linka do forum AudiS4/RS4, który wstawiłem powyżej. Tylko na samych większych dwóch SMIC'ach zyskał w S4 prawie 30ps.
OLO_GDA Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Nie nie mam zadnego wydechu. i raczej nie bede mial bo nie zalezy mi na odglosach ;] DPFa bede chcial wyrzucic bo jak PAtrox pisal podnosi EGT a to nic zdrowego. a dodatkowo nie trafia jakos do mnie ta cala "ekologiczna papka" która karmia nas producenci a ja nawet nie mysle o jakis mega mocach , raczej o tym ze teraz wyraznie czuc jaka jest pogoda jadac autem. :gwizdanie: . po prostu widze ze te schowane dwa male coolerki, bez mozliwosci przeplywu poweitrza ( bo za nimi nadkola sa zamkniete) nie daja rady jak jest chociaz troche cieplej, a na miescie maja jeszcze gorzej, do tego sa grzane, taka jak ladnie to opisali w tmatym linku przez silnik z komory ... wystarczy po jezdzie podejsc do przodu naszych autek zeby przekonac sie jakie tam panuja temperatury. dlatego nie zalezy mi nawet na jakis wysrubowanych mocach (no pewnie na krotko heeh) ale chce zapewnic silnikowi mozliwie powtarzalne warunki, i mozliwosc ostrzejszej jazdy takze w cieplejsze dni ;] a czy to az taka rzezba? kupic FIMC za powiedzmy 500 zł, reszte moge ogarnac we wlsanym zakresie bo akurat mam takie mozliwosci w pracy... wiec roznica poemdzy rezaniem 3 go a porzadnym FIMC bedzie zadna. a jak sprzedam dwa moje ORI to pewnie da sie wysjc na zero...
mystic.pl Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Nie no nie mówię, że rezanie nie wiadomo jakie, ale czy jest sens się w to bawić skoro nie planujesz ileś set kucy uzyskać. Na tamtym forum chłopaki porządnie rezają paździeże, dlatego większość optuje za jednym dużym centralnym coolerem. Mi jakoś się nie uśmiecha cięcie belki czy zderzaka. Skoro takie S4, RS4, RS6, czy 6.0tdi V12 dają racę na dwóch małych to myślę, że przy 3.0tdi też się sprawdzą skoro przy ostrzejszym sofcie i świadomym bucie nic złego się nie dzieje.
gregory Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2010 OLO_GDA zabierasz się za to jak dziewica za ptaszka
RS Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (...)widze ze te schowane dwa male coolerki, bez mozliwosci przeplywu poweitrza ( bo za nimi nadkola sa zamkniete) nie daja rady (...) ...a jaka jest roznica do FMIC-a jezeli chodzi o przelot powietrza? Przeciez za FMIC-kiem sa jeszcze 2 chlodnice i silnik (ok. sa wentylatory ktore ciagna swieze powietrze z zewnatrz, ale nie odbija sie to na mocy chlodzenia silnika?)
aw69 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Zwróć uwagę na posty @ktokolwiek z linka do forum AudiS4/RS4, który wstawiłem powyżej. Tylko na samych większych dwóch SMIC'ach zyskał w S4 prawie 30ps. tak owszem tylko zwróć uwagę że jak mial robionego 1 moda to była wczesna jesien koniec lata było na hali 20 stopni....a korekte miał robioną w zimę więc szczerze mówiąc te coolery h.....a dały Reasumując prawda jest jedna ! Wszystkie smic mozna sobie o kant d*py rozbić nawet te mega wielkie AWE za 2500$ i inne dziadowskie....tylko FMIC moze porządnie zbić temp. w dolocie. Dlatego śmieszą mnie wszystkie projekty S/ RS4 z niemiec czy z USA w innych zachodnich krajów które są porobione na 600 - 700 KM (widziałem nawet RS4 - 645 KM na seryjnych coolerach i K04 to dopiero czad)
domjenick Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 żeby dostrzec różnicę,trzebaby w jednym aucie zamontować DS Cooler i FM cooler,zmierzyć temperaturę w dolocie i wszystko jest wtedy jasne...
aju Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 ten temat chyba powinien być w innym dziale niż wykresy [mod]Załatwione [/mod]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się