Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Bierze olej , zabrudzony zbiornik wywównawczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was Kochani ja mam taki problem, po przejechaniu 1500 km wział mi ok 1l oleju była to trasa Angia-Polska przy czym dodam nigdy wcześniej nie dolewałam oleju a przejechałam od momentu zakupu ok 5000km zauwarzyłam też dziwny osad w zbiorniczku wyrównawczym. Czy to morze oznaczać że przedostaje się olej do układu chłodzenia. Jeśli tak to jaka jest tego przyczyna? Bardzo prosze o pomoc.

Opublikowano

w takiej sytuacji przeważnie uszkodzeniu ulego uszczelka głowicy, zdarzą się też pęknięcie głowicy, bloku :wink4:

szykuj się na wymiane uszczelki

Opublikowano

A gdyby uszelka głowicy była uszkodzona to olej wydostawał by się na zewnątrz? bo silniczek jest czyściutki i suchutki ,no i jak by się okazało że to uszczelka głowicy to jakie są koszta wymiany?

Opublikowano

kolego Bogumił, radzę poczytać poradnik Uszczelki głowicy silnika Szymona Węgiela, rozdział 6 Przecieki oleju i płynu chłodzącego tam jest wszystko fajnie opisane

zależnie od uszkodzenia uszczelki może olej przedostawać się do układu chłodzenia jak i odwrotnie

Opublikowano

Uszkodzona uszczelka głowicy spowoduje dostanie się oleju do zbiornika wyrównawczego? W jaki sposób?

W głowicy i bloku silnika są kanały olejowe i kanały wodne. Jak uszczelka puści pomiędzy tymi kanałami to olej dostanie się do układu chłodzenia.
Opublikowano

Swiete slowa koledzy, uszczelka pod lupe! A nie kopci Ci silniczek na bialo? Jest jakis osad na korku wlewu oleju?

Albo samemu, albo u mechanika test cisnienia robic i wszystko wyjdzie na jaw.

Nie slyszalem, zeby ktos w UK robil uszczelke pod glowica, zatem nie wiem jakie to koszta.

Powodzenia :hi:

Opublikowano

Kolego a jakiej konsystencji jest ten osad w zbioriczku?

Jak masz maź pod korkiem oleju to płyn chłodniczy dostaje sie do oleju.

Jak masz jakieś szlamy w zbiorniczku wyrównawczym to może wypłukało syf po dłuższej trasie. Może czas wymienić płyn i przepłukać układ. Są ślady oleju w zbiorniczku?

Te silniki bardzo lubią łyknąc olej i może na trasie cisnąłeś i tak wyszło? Jak wczęsnaiej użytkowałes auto? może sama miasto i małe prędkości z niewielkim obciązeniem silnika do 3 tyś obr/min a trasa jedank wymagała większego wytężenia od silnika.

Opublikowano

Kolego soltys85, te silniki lubia ale wypluc olej, rzadziej lyknac.

Z doswiadczenia wiem, ze czesto uszkodzona odma oraz uszczelniacz walu (tylny i przedni), czasem ucieka przez uszczelnienie miski olejowej, tedy sie olej wydostaje w tych modelach.

Glownie na trasie - wiadmo, inna temperatura pracy, wyzsze obroty, inne obciazenie... :mysli:

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Dzięki panowie za wsystkie rady ale myśle że sołtys85 ma racje myśle ze w trasie wypłukało cały syf i stąd ten osad. Pod korkiem,na bagnecie nie ma żadnych osadów zmienie płyn chłodniczy i mam nadzieje że będzie OK :good:

Opublikowano

Kolego soltys85, te silniki lubia ale wypluc olej, rzadziej lyknac.

Z doswiadczenia wiem, ze czesto uszkodzona odma oraz uszczelniacz walu (tylny i przedni), czasem ucieka przez uszczelnienie miski olejowej, tedy sie olej wydostaje w tych modelach.

Glownie na trasie - wiad0momo, inna temperatura pracy, inne obciazenie... :mysli:

Pozdrawiam :hi:

Co prawda nigdy nie miałem takiego silnika ale z tego co czytałem to użytkownicy srasznie narzekają na te jednostki ze wzgledu na zużycie oleju. Z licznych tematów na forum wynika, że nie jest to akurat przypadek odosobniony.

Sprawdz chłodniczkę oleju jak coś takiego masz bo w 1,8t często leci.

Opublikowano

"Co prawda nigdy nie miałem takiego silnika ale z tego co czytałem to użytkownicy srasznie narzekają na te jednostki ze wzgledu na zużycie oleju."

Niestety tak jest, jakkolwiek by nie patrzec...oleju ubywa, hehe :>

Opublikowano

ja mam taki silnik i oczywiście koledzy auto bierze olej ...

dolewam 1L na 2-3tys. km syntetyku 5w40

wiec w przypadku sandra316 nie ma sie czym martwic ...

producent usprawiedliwia to faktem rzekomego dosmarowywania się silnika (długa żywotność) ...

Zwróć uwagę na odmę ( wymiana 170zł ASO)

oraz świece i cewki ...

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to zalecany jest g12

Proponuje poczytać (całość)

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_zapalajaca_sie_kontrolka_poziomu_oleju-t72049.0.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...