mily Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Wiecie co ja jeździłem audi 100 przez 10 lat, i zawsze brało mi sprzęgło wysoko (ale jeżeli chciałeś wrzucić 1 bieg to trzeba było wcisnąć do oporu inaczej nie weszła, przy reszcie biegów ni trzeba było dociskać do końca), mało tego miałem łożysko do wymiany i czekałem aż się rozsypie (jeździłem z tym łożyskiem ok 4-5 lat) i nic. Ani się nie rozsypało sprzęgło ani łożysko (jedyne co wymieniałem to pompkę sprzęgła w której puściły już ze starości uszczelki). To co tu wypisujecie to mnie trochę dziwi, bicie chyba nie jest zależne od łożyska oporowego (rozwalone łożysko grzechocze, jak się wciśnie sprzęgło, ale bicia żadnego nie ma - mówię tutaj na przykładzie A100). To bicie o którym jet mowa to najprawdopodobniej dwumas (mam to samo w Passacie) i z tego co się orientowałem tu na forum (bo to bicie mi przeszkadza) to dwumasy tak mają i już.
Labiel Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Opublikowano 2 Sierpnia 2010 U mnie sprzęgła nigdy nie było czuć, a nie raz ruszało się "dosyć ostro". Delikatny uślizg sprzęgła dało się jedynie odczuć przy bardzo szybkiej i agresywnej zmianie biegów przy wysokich obrotach. Po przez "uślizg" miałem na myśli raczej delikatne przeciągnięcie sprzęgła co jest raczej normalne. Tak więc jeśli nawet przy takiej jeździ sprzęgło mi nie ślizgało w normalnym pojęciu tego słowa to raczej wszystko jest ok. Coraz bardziej przekonuje się do stwierdzenia że "ten typ tak ma"
andegrand Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 kolega ma nowa skode i sprzęgło ma tak samo jak ja czyli ok 1,5 cm
piotrek7543 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam kolegów dziś w swoim ACK wymieniłem sprzęgło objawy przed wymianą były: sprzęgło brało wysoko dużo ponad połowę, gdy mocno się rozgrzał był nieduży problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego, po wciśnięciu sprzęgła terkotało łożysko oporowe nie zawsze ale czasem tak było.Sprzęgło nie ślizgało się.Po rozkręceniu i wyjęciu okazało się ze tarcza sprzęgła jest zużyta w jakiś 20% co mnie zdziwiło bo myślałem ze będzie gorzej.Jednak powyższe dolegliwości było związane nie z złużyciem tylko z przegrzaniem docisku.Po wymianie na nowe ,ja zakupiłem sachs kpl. Bierze tak jak powinno czyli od dołu.Jeszcze chciałem dodać że poprzednie było bardzo twarde chociaż ja myślałem ze tak powinno być, niestety jak mi powiedział mechanik twarde sprzęgło jest oznaką między innymi przegrzania.W porównaniu ze starym sprzęgłem nowe wciska się jak piórko.
lukaseq1 Opublikowano 30 Lipca 2011 Opublikowano 30 Lipca 2011 ja mojego jak kupowalem to sprzeglo wysoko bralo i nadal tak jest, i nic sie niedzieje, lekko drga tylko pedal, jak go porzadnie przepaluje to troche czuc sprzeglem ale to normalne. Biegi wchodza elegancko zero skrzypienia itd. Przed kupnem sprawdzalem pare audi i wszedzie wysoko bralo. Pozdro
rikardo Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 ja mojego jak kupowalem to sprzeglo wysoko bralo i nadal tak jest, i nic sie niedzieje, lekko drga tylko pedal, jak go porzadnie przepaluje to troche czuc sprzeglem ale to normalne. Biegi wchodza elegancko zero skrzypienia itd. Przed kupnem sprawdzalem pare audi i wszedzie wysoko bralo. Pozdro Trudno oczekiwać, że ktoś zainwestuje w wymianę sprzęgła i będzie go sprzedawał. Przed wymianą sprzęgła u nie też był efekt, że wysoko brało. Po wymianie na nowy komplet LUK-a bierze od dołu i twierdzenie, że ten typ tak ma mija się z prawdą. Pozostaje jeszcze jedna sprawa montażu i tego co zostało zamontowane.
markus85 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 U mnie też wysoko bierze, a tarcze mam praktycznie nowe.
lukaseq1 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 ja mojego jak kupowalem to sprzeglo wysoko bralo i nadal tak jest, i nic sie niedzieje, lekko drga tylko pedal, jak go porzadnie przepaluje to troche czuc sprzeglem ale to normalne. Biegi wchodza elegancko zero skrzypienia itd. Przed kupnem sprawdzalem pare audi i wszedzie wysoko bralo. Pozdro Trudno oczekiwać, że ktoś zainwestuje w wymianę sprzęgła i będzie go sprzedawał. Przed wymianą sprzęgła u nie też był efekt, że wysoko brało. Po wymianie na nowy komplet LUK-a bierze od dołu i twierdzenie, że ten typ tak ma mija się z prawdą. Pozostaje jeszcze jedna sprawa montażu i tego co zostało zamontowane. wiem kolego, ale serio srawdzalem moze z 10 audiczek i wzedzie tak samo, wiec kupujac olalem sprawe, jak nie slizga o poco wkladac kase
bediks Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 mam ta sama przypadłość że sprzeglo wysoko bierze ale martwi mnie to że przy pierwszym szybszym puszczeniu sprzęgła na jedynce słychać jakby metaliczne uderzenie, które pojawia się także kiedy wrzucam zmieniam biegi przy bardzo niskich obrotach np 1800 obr a przy normalnej zmianie przy 2500-3000 tego odglosu nie ma.[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 08:23_________________________________________________oczywiście odgłos ten pojawia się przy zerowym gazie albo minimalnym. przy normalnym gazie odglosu brak
sołtys85 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 U mnie po wymianie kompletu luka i przebiegu 15kkm bierze na 3/4 wysokosci. Wcześniej poszarpywał przy ruszaniu i dochodziły odgłosy metaliczne, ale to wina zużytej tarczy była. Wymiana przy przebiegu 305kkm
markus85 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Ja dzisiaj wymieniałem skrzynię i wcześniej sprzęgło brało wysoko, nie rozbierałem sprzęgła włożyłem drugą skrzynię i sprzęgło bierze od dołu, pedał jest jakby miększy aczkolwiek odbija do końca i czuć opór od samej góry.
mat-85 Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 Audi 80 B4 1.9TDI z którym jestem na bieżąco - od 100kkm sprzęgło bierze tak samo wysoko jak w moim B5 - to nie jest wyznacznik padania. Jak będzie "maślane" i zacznie się ślizgać wtedy trzeba wymieniać.
83piotrek Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 U mnie nowe sprzeglo plus dwumasa. Bierze moze minimalnie nizej, roznica ledwo wyczuwalna....
mily Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 koszt części z wymianą? U mnie w AFF wyniosło 1000 zł SACHS z robocizną. Wymieniany był komplet i sprzęgło jednomasowe.
andegrand Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 ja mam na od dwóch lat na 2 cm sprzęgło
bediks Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 ale z takiego lepiej sie strzela i kapcie jara
tomiqu Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 To, że wysoko bierze nie oznacza jeszcze , że sprzęgło się kończy! Ja mam założony u siebie nowy komplet z SACHS'a i tez wysoko bierze, a stare brało od samego dołu...więc może to tylko kwestia regulacji. Martwi mnie tylko jedno, mimo , że nowe to przy ruszaniu jest lekkie szarpanie, zwłaszcza jak nie dodaje gazu. Może jeszcze trzeba cos podregulować?
mar_92 Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 kupiłem trzy lata temu audi, sprzęgło brało wysoko i tak jest do dnia dzisiejszego
tomaszstn Opublikowano 26 Października 2011 Opublikowano 26 Października 2011 Ja kupiłem 2 lata temu i również jak mój przedmówca brało wysoko. Do dzisiaj nic się nie dzieje i te typy tak mają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się