Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Test Wskaznika Boost w przystępnej cenie...


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! dzisiaj podczas sprawdzania szczelności układu dolotowego postanowiłem zrobic test mojego wskaznika Boost doładowania turbo.Celem mojej pracy było określenie dokładności wskazań tego własnie wskaznika.Do Tego celu urzyłem kompresora oraz dwóch dodatkowych manometrów przemysłowych w celu wyeliminowania przekłamań.Pacjentem był Wskaznik Boost firmy AUTOGAUGE z nowej serii SMOKE z dymioną szybą.Oto rezultaty mojej pracy.

Najpierw przedstawienie pacjenta(wskazanie spoczynkowe):

zdj281cie137qf0.jpg

Shot at 2007-07-14

Kompresor wraz z reduktorem i manometrem:

zdj281cie131rj0.jpg

Shot at 2007-07-14

Drugi manometr korygujący:

zdj281cie136su1.jpg

Shot at 2007-07-14

Pierwszy test: Cisnienie 0,5bar-a.

Manometr Kompresora:

zdj281cie141rw4.jpg

Shot at 2007-07-14

Drugi manometr:

zdj281cie140ur7.jpg

Shot at 2007-07-14

Wskaznik AutoGauge:

zdj281cie138fr1.jpg

Shot at 2007-07-14

Teraz cisnienie 1,0bar-a:

Manometr kompresora:

zdj281cie148hu6.jpg

Shot at 2007-07-14

2 Manometr:

zdj281cie144ni1.jpg

Shot at 2007-07-14

Wskaznik AutoGauge:

zdj281cie142ur9.jpg

Shot at 2007-07-14

Test pod cisnieniem 1,5bar-a:

Manometr kompresora:

zdj281cie151dd3.jpg

Shot at 2007-07-14

2 Manometr:

zdj281cie149ee4.jpg

Shot at 2007-07-14

Wskaznik AutoGauge:

zdj281cie152ri9.jpg

Shot at 2007-07-14

Test pod cisnieniem 2,0Bar-a:

Odpowiednio; Kompresor:

zdj281cie154oy2.jpg

Shot at 2007-07-14

Manometr 2:

zdj281cie153eb1.jpg

Shot at 2007-07-14

AutoGauge:

zdj281cie155em3.jpg

Shot at 2007-07-14

Wnioski mogą być różne.Jest to jeden z najtańszych wskazników ale nie myślałem że będzie miał aż takie przekłamania.Przy 0,5 Bar-a wskazanie minimalnie się różni o 0,05 bar-a jak juz ktos mówił,ale co dzieje się pózniej.Sprężyna która jest w tym wskazniku bo to oczywiscie wskaznik mechaniczny jest prawdopodobnie zle dobrana i nie odzwierciedla realnego cisnienia które napiera na bębenek w tym własnie wskazniku.Może mój test posłuży komuś kto ma dużo wątpliwości jaki wskaznik wybrać.AutoGauge bynajmniej nie jest wskaznikiem który mierzy rzeczywiste cisnienie -no przynajmniej powyżej 0,5Bar-a,a tylko pokazuje je w przybliżeniu aby ktoś wiedział czy turbo ładuje "tak jak zawsze"-zgodnie z normą, czy coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo fajny pomysł na test. Powiem Ci, że z wieloma wskaźnikami miałem do czynienia ale aż takich różnic nie było nawet na najtańszych produktach. Może akutat Twój okazał sie czarną owcą... Generalnie doładowanie to parametr o który dba sterownik silnika, jeżeli jest go (doładowania) za mało bądz za dużo sterownik silnika "wykryje" to i przejdzie w tryb awaryjny. Ale w aucie szczególnie wysilonym warto jeszcze kontrolować inne parametry na które sterowanie (ECU) nie ma wpływu jak temperatura oleju, ciśnienie oleju czy bardzo ważny EGT (diesle) czy AFR (benzyny) wtedy bardzo ważne jest aby wskazania z manometrów były bardzo precyzyjne. Dlatego wydając na tunining auta 4000-6000zł czy nawet wiecej (mowa o tuningach mechanicznych i elektronicznych łącznie) warto wydać kolejne pieniądze na porzadne wskaźniki, dzięki którym nasz silnik pożyje dłużej...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:th: Dzieki gregory ze wykonales ten test dales mi duzo do myslenia bo wlasnie rozgladam sie za BOOST i tego napewno nie kupie wiec jaki mi proponujesz ?? taki w przystepnej cenie oczywiscie :naughty:

To może ja mam więcej w moim maleństwie niż to co pokazuje mi ten "zegareczek" :mysli: Poziu jak myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo fajny pomysł na test. Powiem Ci, że z wieloma wskaźnikami miałem do czynienia ale aż takich różnic nie było nawet na najtańszych produktach. Może akutat Twój okazał sie czarną owcą... Generalnie doładowanie to parametr o który dba sterownik silnika, jeżeli jest go (doładowania) za mało bądz za dużo sterownik silnika "wykryje" to i przejdzie w tryb awaryjny. Ale w aucie szczególnie wysilonym warto jeszcze kontrolować inne parametry na które sterowanie (ECU) nie ma wpływu jak temperatura oleju, ciśnienie oleju czy bardzo ważny EGT (diesle) czy AFR (benzyny) wtedy bardzo ważne jest aby wskazania z manometrów były bardzo precyzyjne. Dlatego wydając na tunining auta 4000-6000zł czy nawet wiecej (mowa o tuningach mechanicznych i elektronicznych łącznie) warto wydać kolejne pieniądze na porzadne wskaźniki, dzięki którym nasz silnik pożyje dłużej...

Pozdrawiam

robiłem wielokrotnie tego typu pomiary

i zaden wskaznik tego typu nie pokazywał wartości rzeczywistych :(

niestety na dobry wskaznik trzeba wydac kilkaset zł

albo zamontować wskażnik z butli po CO2 :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będe miał chwile czasu w weekend, bo będe coś w garażu robił to zrobie jeszcze jeden test, taki sam jak ten wyżej. Z tym że podłącze Defi i Autogauge razem i rozwieje wszystkie niejasności. AutoGauge jeszcze gdzieś leży w garażu.... i się poniewiera.

@ devastation to wcale nie jest tak zły pomysł. Manometry przemysłowe należą do dokładnych, bo musza spełniać swoją role dobrze. Jakby znaleźć jakiś mały i w miare gustowny do tego go ładnie podświetlić( jeśli ktoś chce wydać bardzo mało na taki wskaźnik) to też jakaś alternatywa. Myśle, że jakby go jeszcze ładnie zabudować niczym nie ustępował by samochodowemu. Tylko, że trzeba rezać, komu się chce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niecierpliwością czekam na test Defi, bo mam wszystkowróżącego Auto Gauge i myślałem ,że trochę m,niej wróży :cool1:

Omori sprawdzał mój znajomy i przekłamywał przy 1.0 bara o 0.2, a to też firma z górnej półki :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Defi są kocury :kox: ale cena też jest ładna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Auto Gauge to podobno tylko ta seria jest warta zainteresowania i ewentualnego zakupu http://www.streetracing.pl/forum/Wskazniki-Auto-Gauge-Stepper-Motor-t55405.html

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedługo bede montował greddy'ego (juz lezy na polce :decayed:) wiec tez moze przeprowadze testy i podam co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedługo bede montował greddy'ego wiec tez moze przeprowadze testy i podam co i jak.

Napewno się przyda. Bo w temacie dokładności wskaźników panuje cisza, albo jeden powtarza za drugim coś co słyszał od poprzednika. I taki głuchy telefon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak ?

Quwwaaa! Zegar korygujący się popsuł :angry: I d*pa zmyta była z testu. Musze kupic jakiś manometr nowy i wtedy będzie wiarygodny test. Musicie mieć jeszcze troche cierpliwości :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobne do AUTOGAUGE ale to inna firma, więc przy montażu (jak już dokończę słupek) postaram się zrobić im test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tu każdy czeka żeby wy***ać swoje parchy na złom, a Ty taki numer?? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się zastanawiałem jakie wskaźniki kupić to "ktoś" tu z forum polecał AUTOGAUGE, mówił że Norbi ma i jest oki, itd. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super test :good: wyniki bardzo zadawalajace . A tak na manginesie to ten manometr przemyslowy bombowo by sie prezentowal w mojej niuni :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...