Silent bob Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Chcę wymienić kierownicę na tróramienną pikowaną, bo mam tróramienną, ale w zwykłej skórze. Sama taka podmiana jest trochę bezsensowna więc pomyślałem, że fajnie byłoby dołożyć od razu taką z łopatkami. Pomijając kwestię używalności łopatek taka wymiana miałaby większy sens. I teraz moje pytanie, czy wystarczy kiera i jakieś kodowanie VAGiem czy bede prawdopodobnie potrzebowal jeszcze zmienic modul kierownicy, czy moze cala operacja w ogole bedzie p&p ? Przerabiał już ktoś temat ? Szukałem w szukajce, ale głównie znalazłem o upgradach na kierę multi.Drugie pytanie dotyczy samej kierownicy, już - sam sprawdziłem. No więc jakby ktoś potrzebował, w A4 B6 nie było łopatek przy kierownicy, zarówno w tipie jak i w multi sterowanie z kierownicy biegami jest za pomocą przycisków. Kierownice z łopatkami pochodzą z reguły od A3.PzdrBartek
blaster99 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Tez chce wymienic 4 ramienna multifunkcje bez zmiany biegów na trojramienna z b7 multifunkcje plus łopatki. Jesli adaptacja tych łopatek to duzo zabawy - podaruje sobie.[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 09:56_________________________________________________Skusiłem sie w końcu na kiere 3 ramienna z b7. Zakupilem tez tasme by wszystko dzialalo jak trzeba. Niestety okazalo sie ze w nowej tasmie jest zmodyfikowane wejscie na żółtą małą wtyczke - nie wiem jak to inaczej okreslic hehe. Podlaczylem wszystko bez tej wtyczki i nie dziala mi sterowanie w kierownicy o podswietlanie jej guzikow jest dosc blade (ale moze akurat tak ma byc). Co teraz robic ? Jechac do aso po odpowiednia wtyczke i przelutowac te kable ? Ma moze ktos rozpiske jak je wlutowac ? Czy moze to grubsza zabawa?
Yaqb Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Chcę wymienić kierownicę na tróramienną pikowaną, bo mam tróramienną, ale w zwykłej skórze. Sama taka podmiana jest trochę bezsensowna więc pomyślałem, że fajnie byłoby dołożyć od razu taką z łopatkami. Pomijając kwestię używalności łopatek taka wymiana miałaby większy sens. I teraz moje pytanie, czy wystarczy kiera i jakieś kodowanie VAGiem czy bede prawdopodobnie potrzebowal jeszcze zmienic modul kierownicy, czy moze cala operacja w ogole bedzie p&p ? Przerabiał już ktoś temat ? Szukałem w szukajce, ale głównie znalazłem o upgradach na kierę multi. Drugie pytanie dotyczy samej kierownicy, już - sam sprawdziłem. No więc jakby ktoś potrzebował, w A4 B6 nie było łopatek przy kierownicy, zarówno w tipie jak i w multi sterowanie z kierownicy biegami jest za pomocą przycisków. Kierownice z łopatkami pochodzą z reguły od A3. Pzdr Bartek Troche odgrzeje kotleta ale czy ktos juz tego moda przerabial?? Zakladam ze podlaczenie jes p&p ale jak wyglada kodowanie , wystarczy w steering wheel zmienic na multi czy tez jeszcze cos trzeba w sterowniku skrzyni kodowac??
A4_Dominik_WAW Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Sprawa wygląda tak samo jak z kierownicą multifunkcyjną, czyli żeby zamontować ją z modelu B7 do modelu B6 trzeba zmieniać moduł kierownicy na Q taśmę poduszki na A okablowanie poduszki łącznik 4 pin poduszkę oraz kierownice Dokonać kodowania na kierownicę multifunkcyjną z opcją tiptronic. Jeżeli macie więcej pytań piszcie na PW. P.S. jak coś mam w dziale sprzedam kierownicę 3 ramienną mf z łopatkami
Yaqb Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy, chodzi mi o zamienienie zwyklej kiery B6 na kiere z b6 z przyciskami (lopatkami) do zmiany biegow. bez obslugi radia itd.
Yaqb Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Tzn inna jest tasma przy zwyklej kierownicy niz przy troj ramiennej z przyciskami do zmiany biegow????? caly czas mowa o kierownicach z b6. jaki ewentualnie numer ???
A4_Dominik_WAW Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy, chodzi mi o zamienienie zwyklej kiery B6 na kiere z b6 z przyciskami (lopatkami) do zmiany biegow. bez obslugi radia itd. To masz racje źle się zrozumieliśmy jeżeli uparłeś się na kiere B6 z przyciskami to na początek sprawdź jaki masz teraz moduł kierownicy jeżeli F albo S to czeka Cie zmiana na N lub L. Taśma jaką potrzebujesz do tej kierownicy ma numer 8E0-953-541E. Powiem Ci że jeżeli miałbyś to wszystko zmieniać i kompletować to ja nie widzę większego sensu bo po pierwsze tego do B6 jest mało tzn. kierownice są gorzej z poduszkami i taśmami które są w dosyć drogie. Ja bym jednak uderzał w kierownice od B7 ale to Tobie ma pasować i ma się Tobie podobać
Yaqb Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 noi o wlasnie taka odpowiedz mi chodzilo. pozatym to nie dla mnie tylko dla znajomego i jak wszystko dobrze pojdzie to kosztow nie bedzie albo beda bardzo male co do tasmy to dawca mial 8E0-953-541d. A jak wyglada sprawa z kodowaniem?? wystarczy w steering wheel dolozyc 1?? 0x?xx: Options +1 = Tiptronic czy jeszcze w skrzyni cos jeszcze zmienic??
A4_Dominik_WAW Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Taśma D też będzie dobra, jeżeli chodzi o kodowanie to tak jak napisałeś wystarczy dodać 1 i będzie wszystko działało. Daj znać jak poszło.
mateo_c1 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Opublikowano 27 Grudnia 2016 Witam Serdecznie, odgrzeje już dość stary temat, jednak starałem sie dokładnie przeszukać forum jak i internety w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem, jednak bezskutecznie:( Tak jak autor posta - postanowiłem wymienić moją zwykłą kierownicę trójramienną na taką z łopatkami do zmiany biegów. Zakupiłem kierownicę od A3 8P z łopatkami i okazało sie ze ma inną wtyczkę 12 pin i np przewody od klaksonu są na 7, 8 pinie zamiast 1 ,2. Dlatego postanowiłem przełożyć odpowiednie piny do starej wtyczki, tylko pytanie - które piny w tym złączu sa odpowiedzialne za zmianę biegów ?? próbowałem już kilku kombinacji lecz bezskutecznie, skrzynia nie reaguje na zmianę biegów łopatkami. W nowej kierownicy do kostki prócz przewodów poduszki wchodzą 4 przewody - brązowy i czarny(klakson?) oraz biały i czerwony. Posiadam moduł kierownicy z końcówką Q oraz tasmę Airbag E gdyż nie dawno dokładałem tempomat. Czy przerabiał ktoś już ten temat i wie do których pinów podłączyć te przewody?? Pozdrawiam
badi136 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Witam. Temat odgrzany więc dodam swoje pytanie. Czy mając multifunkcyjną kierownicę w B6 mogę bez problemowa założyć multifunkcyjną kierownicę od b7? Wymiana kierownicy na kierownice tylko od modelu wyżej, bez żadnych dodatkowych funkcjonalności. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Kamil Od jakiego modelu audi może to być kierownica? Kupiłem do niej poduszkę od S4 i nie pasuje a podobno miała być od b7. Tak niby twierdził poprzedni właściciel ale jak widać nie koniecznie miał rację. Przepraszam za rozmiar zdjęcia coś poszło nie tak chyba:)
Gregory87 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Sama przekładka kierownic nic Ci nie da, żeby ta z B7 działała musisz wymienić moduł i taśmę. Kiera jest pewnie z A3 bo widać to na pierwszy rzut oka po stelażu mocującym, zatem nic dziwnego ze poduszka z B7 Ci nie pasuje. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Gregory87
badi136 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Sama przekładka kierownic nic Ci nie da, żeby ta z B7 działała musisz wymienić moduł i taśmę. Kiera jest pewnie z A3 bo widać to na pierwszy rzut oka po stelażu mocującym, zatem nic dziwnego ze poduszka z B7 Ci nie pasuje. To trochę się pokomplikowało. W sumie mogłem to wyczytać wyżej<ślepota>. Czy ta kierownica od A3 jest w stanie współpracować z moim autem czy lepiej ją sprzedać i kupić od B7 razem z modułem i taśmą? Czy ten moduł podejdzie? http://allegro.pl/modul-pod-kierownice-8e0953549q-audi-a4-b7-i6632165838.html lub http://allegro.pl/audi-a4-b7-modul-kierownicy-tempomat-8e0953549q-i6669942849.html A taśma jaki może mieć symbol?
Gregory87 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Skoro masz już airbag do B7 to lepiej będzie kupić odpowiednią kiere, Moduł z linku jest odpowiedni musi być z końcówką Q, taśma natomiast to 4E0953541A, https://a4-klub.pl/index.php?/topic/14538-wymiana-modulu-kierownicy-pod-tempomat-kierownice-multifunkcyjna/A i dochodzi jeszcze kostka 4-pinowa, do której podłacza się nową taśmę.Poczytaj powyższy wątek wszystkie info są w nim zawarte Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Gregory87
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się