Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Padło sprzęgło jednokierunkowe czy coś innego w alternatorze?


przemekmil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Miesiąc temu padł mi napinacz paska wieloklinowego po wymianie jakieś 5 miesięcy wcześniej i zastanawiam się nad przyczyną.

Po wymianie wydaje mi się, że napinacz mocno drży ( za mocno) i pasek też drży dość mocno, po włączeniu odbiorników prądu (ogrzewanie tyl. szyby, światła) jakby mniej. Bez obciążenia słychać też dźwięk, który słychać rytmicznie do drżącego paska.Przy włączonych odbiornikach słyszalny słabiej. Co może być przyczyną?

Alternator Bosch 0 123 515 003 70-120A

OOOO 028 903 028 (nie było literki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też zerwało pasek zdolny mechanik wymienił tylko napinacz, po tygodniu jazdy zaczęło coś bardzo piszczeć z pod maski pojechałem drugi raz diagnoza sprzęgiełko jednokierunkowe do wymiany i po raz drugi rozbierał mi przód auta i za to skasował już drugi raz do niego nie pojechałem. Na przyszłość jak pada napinacz obowiązkowo sprawdzić sprzęgiełko bo na 90% jest do wymiany :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Miesiąc temu padł mi napinacz paska wieloklinowego po wymianie jakieś 5 miesięcy wcześniej i zastanawiam się nad przyczyną.

Po wymianie wydaje mi się, że napinacz mocno drży ( za mocno) i pasek też drży dość mocno, po włączeniu odbiorników prądu (ogrzewanie tyl. szyby, światła) jakby mniej. Bez obciążenia słychać też dźwięk, który słychać rytmicznie do drżącego paska.Przy włączonych odbiornikach słyszalny słabiej. Co może być przyczyną?

Alternator Bosch 0 123 515 003 70-120A

OOOO 028 903 028 (nie było literki)

Poproś kogoś niech zgasi silnik a ty obserwuj przez szczeliny w obudowie alternatora zachowanie wirnika. Przy sprawnym sprzęgiełku po raptownym zatrzymaniu się silnika wirnik alternatora jeszcze się kręci. Jak nie obraca się lub odbija do tyłu to koło nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też zerwało pasek zdolny mechanik wymienił tylko napinacz, po tygodniu jazdy zaczęło coś bardzo piszczeć z pod maski pojechałem drugi raz diagnoza sprzęgiełko jednokierunkowe do wymiany i po raz drugi rozbierał mi przód auta i za to skasował już drugi raz do niego nie pojechałem. Na przyszłość jak pada napinacz obowiązkowo sprawdzić sprzęgiełko bo na 90% jest do wymiany :wink4:

Zmień mechanika bo ten Cie po prostu naciąga na kasę. Po pierwsze nie rozumiem dlaczego nie sprawdził sprzęgiełka alt. przy wymianie napinacza (wątpię że było wtedy jeszcze sprawne), po drugie zdejmowanie przodu do takich napraw to zwykłe naciąganie na niepotrzebną robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem sprzęgiełko na INA 535 000 410 (chyba taki nr) - cena 208 zł i pasek Contiego za 45 zł. Napinacz nie drży już tak jak wcześniej, wszystko ładnie śmiga. Wymieniłem również pasek bo jak spadł wcześniej to wycięło w nim kliny w dwóch miejscach.

Sprawdziłem tak jak pisali koledzy wyżej i środek altka zatrzymywał się od razu po zgaszeniu, nie zrobiłem wszystkiego za jedną robotą bo sam się za to zabierałem i z braku doświadczenia nie powiązałem padnięcia napinacza ze sprzęgiełkiem. Nie trzeba demontować przodu. Mało miejsca ale da radę. Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem co kolega? Do sprawdzenia alternatora nie jest potrzebne czasem zdjęcie paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zdjąć pasek i sprawdzić sprzęgiełko , zakupy polecam zrobić u TOM77 :good:

Na przykładzie VW Passata :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak będę rolką od altka kręcił w jedną stronę to ma się poruszać a jak w drugą to nie powinno być zasprzęglenia tak?

U mnie ten napinacz nówka sztuka właśnie tak się porusza ale podobno tak powinien chodzić przećież

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak będę rolką od altka kręcił w jedną stronę to ma się poruszać a jak w drugą to nie powinno być zasprzęglenia tak?

dokładnie ... kręcąc nim w tym kierunku w jakim obraca się podczas pracy silnika musi obracać wirnik alternatora , w drugą stronę musi być lekki "uślizg" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak będę rolką od altka kręcił w jedną stronę to ma się poruszać a jak w drugą to nie powinno być zasprzęglenia tak?

dokładnie ... kręcąc nim w tym kierunku w jakim obraca się podczas pracy silnika musi obracać wirnik alternatora , w drugą stronę musi być lekki "uślizg" :wink4:

z tego co pamiętam jak ruszałem to kręcił w obydwie strony ale wolno ruszałem za rolkę nie tak dynamicznie jak na filmiku, ma to znaczenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam jak ruszałem to kręcił w obydwie strony ale wolno ruszałem za rolkę nie tak dynamicznie jak na filmiku, ma to znaczenie?

tak ...

"uślizg" będzie jak szybko/energicznie pokręcisz w kierunku odwrotnym do "normalnej pracy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam jak ruszałem to kręcił w obydwie strony ale wolno ruszałem za rolkę nie tak dynamicznie jak na filmiku, ma to znaczenie?

tak ...

"uślizg" będzie jak szybko/energicznie pokręcisz w kierunku odwrotnym do "normalnej pracy"

jutro to sprawdzę mam nadzieję że to to bo już mi ręce opadają. A ten napinacz powinien w takim zakresie pracy drżeć? Ile tkie sprzęgiełko u Tima kosztuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tkie sprzęgiełko u Tima kosztuje? kolega ma nick - TOM77

Na pewno mniej niż ...

Wymieniłem sprzęgiełko na INA 535 000 410 (chyba taki nr) - cena 208 zł ...

_________________________________________________

A ten napinacz powinien w takim zakresie pracy drżeć?

W jakim ? Jak na filmiku - NIE :!: Nie powinno w ogóle drżeć :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tkie sprzęgiełko u Tima kosztuje? kolega ma nick - TOM77

Na pewno mniej niż ...

Wymieniłem sprzęgiełko na INA 535 000 410 (chyba taki nr) - cena 208 zł ...

_________________________________________________

A ten napinacz powinien w takim zakresie pracy drżeć?

W jakim ? Jak na filmiku - NIE :!: Nie powinno w ogóle drżeć :wink4:

co innego mi na battalionie pisal gościo że powinno drżeć, już teraz sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie powinno drżeć, najprościej sprawdzić śrubokrętem czy wiatrak w alternatorze się w jedną stronę swobodnie obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie powinno drżeć, najprościej sprawdzić śrubokrętem czy wiatrak w alternatorze się w jedną stronę swobodnie obraca.

w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widząc jaka jest twoja wiedza ... myślę że lepiej to zostaw i jedź z tym do kogoś innego :cool1:

przestań kolego sam wyminiłem napinacz odkręcałem cały pas przedni wszystko robię sam, pytam tyle razy bo chcę mieć pewność i nie wywalić kasy w błoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...