Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Jeszcze raz swap z 288 na 312 _B6_


macieek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że wiele juz bylo na temat swapa i uzywalem szukajki ale nie znalazlem dokladnie informacji jakiej potrzebuje :mysli:

Chodzi o Wymiane+upgrade przednich tarcz w moim B6 bo stare sie koncza.

(Z tylu mam roczne ZM wiec narazie je zostawie)

Co dokladnie musze miec do tego swapa?

Wyczytalem, że zaciski do tarcz 288mm (takie jakie posiada B6 AVF oryginalnie) podejdą też do tarcz 312mm. Jeśli nie podejdą to czy można dokupić zaciski z B5 2.5TDI?

Czy tarcze z B6 2.5 TDI obojetnie jakiej wersji silnikowej i rocznika będą mialy 312? Co z tarczami z wersji quattro - czy sie rożnią i czy spasują do ośki? (nie wydaje mi sie zeby byly jakies roznice)?

Co z blaszkami osłaniającymi tarcze przed wodą? I jarzma?

I jeszcze jedno: Czy nie bedzie problemu zmienić koła na zimowe 16'' z tarcza 312 (Letnie mam 17, zimowe 16) Wydaje mi sie ze nie powinno być problemu ale wolalbym sie upewnić od jakiś doświadczonych użytkowników...

Więc tarcze, jarzma, klocki... zaciski, oslony?

Z jakich wozkow podejdą? :mysli:

Prosze o wyrozumiałość i nie udzielać lakonicznych wypowiedzi :kox:

pozdr

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie cuduj z 312-mi, szkoda czasu

wrzucaj od razu 320-ki :good: :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby poleciec w 320 musialbym uderzyc w S a czesci nie jest latwo znalezc a nie mam czasu jeździc za tym.

Na moj styl jazdy wystarcza 312 :cool1:

Czy kazdy B6 2.5 TDI mial tarcze 312?

Zrobilem male dochodzenie na ETCE i widze, że tarcze w B6 wystepowaly w rozmiarach 280, 288, 312 i 320 (S) a numery zaciskow do nich rożnią sie koncowymi literkami - za wyjatkiem 320 tam nr jest inny

Niestety nie ma napisane w jakich wersjach silnikowych wystepowaly poszczegolne hample.

Pozostaje mi jedynie zdjac kolo i zmierzyc tarcze bo sam nie wiem jakie mam (280 czy 288) :gwizdanie:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zacisk masz Lucas-a to tarcza jest 280mm

Ate - 288mm

jak chcesz, mam u siebie zaciski, klocki i tarcze 320mm

info na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zacisk masz Lucas-a to tarcza jest 280mm

Ate - 288mm

jak chcesz, mam u siebie zaciski, klocki i tarcze 320mm

info na priv

Dzieki To juz jest jakas informacja.

Mam zaciski ATE z tego co pamietam (jestem pewny na 95%) sprawdze jutro

Niestety jestem w angli i nie mam jak ich odebrac poza tym wydaje mi sie, że jakbym zapodał 320 to powinienem też zmienic tyl

bo zbyt duża sila szła by na przod. Ale z koleji na forum seata wyczytalem, że wcale nie trzeba tez zmieniac tylu bo sila hamowania jest rozdzielana rownomiernie dzieki ABS/ESP ale nie wiem ile w tym prawdy. Tylu nie chce narazie ruszac bo mam calkiem swieże tarcze Zimermanna. Tak czy owak dzieki za zainteresowanie tematem :hi:

Zawiecho w moim beczkowozie to 1BE ale to raczej nie powinno miec znaczenia :mysli:

Czy jesli mam zaciski Ate moge zapodac 312 na nich? I wtedy tylko jarzma? Co z blachami ochraniajacymi?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesli mam zaciski Ate moge zapodac 312 na nich? I wtedy tylko jarzma? Co z blachami ochraniajacymi?

Różnica między 288 a 312 to tylko tarcze i jarzma reszta jest taka sama, więc tylko te częsci musisz wymienić na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Jarol - rozwiales me wątpliwości. :good:

Ostatnie pytanko czy mozna zapodac koła zimowki 16'' na ta tarcze 312mm?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Jarol - rozwiales me wątpliwości. :good:

Ostatnie pytanko czy mozna zapodac koła zimowki 16'' na ta tarcze 312mm?

pozdr

Tak można zapodać 16", nawet na 320mm wchodzą bez problemu 16":)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to superowo. Dziekowka jeszcze raz.

Wiec czeka mnie jedynie zakup, tarcz, klockow i jarzm

Jarzma podejda od 2,5 TDI B6 jakiejkolwiek wersji lacznie z Q?

Wogole jest sens sie bawic w kupowanie jarzm na szrocie czy lepiej kupic nowe?

Chyba nie kosztuja majatku :mysli::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec czeka mnie jedynie zakup, tarcz, klockow i jarzm

Jarzma podejda od 2,5 TDI B6 jakiejkolwiek wersji lacznie z Q?

Wogole jest sens sie bawic w kupowanie jarzm na szrocie czy lepiej kupic nowe?

Chyba nie kosztuja majatku

Nie ma znaczenia Q czy fwd. Jarzma nowe to koszt około 700zł za 2 sztuki. Uzywane ciężko dorwać same raczej są tylko w kompletach z zaciskami. Za cene nowych jarzm kupisz kompletne zaciski z jarzmami + nowe tarcze i klocki :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wiec nie oplaca sie kupowac nowych. Znalazlem audika na szrocie B6 kabrio 2003r 2.4 benzyna

Wie ktos jakie tam hample szly? Podejrzewam, że wlasnie 312 ale moge sie mylic :mysli:

pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 288 na 312 to zamienil stryjek siekierke na kijek, nie zebym polecal jakos szczegolnie 320 ale nie wiem czy odczujesz zmiane na 312, ja wsadzilem 320 i nie czulem na poczatku ;) bo sie docieraly ale przy wysokich predkosciach czuc, co do opcji, ze masz 320 przod a tyl seryjny (245mm) to nie ma bolu, hamuje dobrze i nic sie nie dzieje ale tak czy siak dzis ma przyjsc do mnie 288mm na tyl, bo trafilem tanio :)

ps. 320mm nie bylo w S4 B6/B7, tam byly 345mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 288 na 312 to zamienil stryjek siekierke na kijek, nie zebym polecal jakos szczegolnie 320 ale nie wiem czy odczujesz zmiane na 312, ja wsadzilem 320 i nie czulem na poczatku ;) bo sie docieraly ale przy wysokich predkosciach czuc, co do opcji, ze masz 320 przod a tyl seryjny (245mm) to nie ma bolu, hamuje dobrze i nic sie nie dzieje ale tak czy siak dzis ma przyjsc do mnie 288mm na tyl, bo trafilem tanio :)

ps. 320mm nie bylo w S4 B6/B7, tam byly 345mm

hmmm

To w takim razie 320 szly w B6 do jakich motorowni?

Co do kija i stryjka to moze nie jest tak do konca bo sam widzisz ze roznica miedzy 288 a 312 jest 3x wieksza niz 312 a 320

Jakis przyrost skutecznosci napewno bedzie

:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o w takim razie 320 szly w B6 do jakich motorowni?

Co do kija i stryjka to moze nie jest tak do konca bo sam widzisz ze roznica miedzy 288 a 312 jest 3x wieksza niz 312 a 320

Jakis przyrost skutecznosci napewno bedzie

Po między 288 a 312 przyrost będzie duży ale miedzy 312 a 320 też jest spora różnica, w 320 jest inny mocniejszy zacisk i grubsza tarcza która lepiej oddaje ciepło.

Wszystko zależy jak jeździsz. Myśle że 312 do normalnej jazdy wystarczy bo 288 to do niczego się nie nadaje, hamulce nie starczają nawet na jedno hamowanie z dużej prędkości :polew:. Natomiast 320 z przodu i 288 z tyłu mają już spory zapas i jest czym hamować.

W B6 hamulce 320mm nie występowały. Tylko B7 3,0TDI lub 2,0TFSI, ewentualnie A6 ale tylko zaciski bo tarcze już nie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Jarol - rozwiales wszelkie moje watpliwosci.

Mozna watek uznac za zamkniety :hi:

pozdrawiam :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w motor parts direct maja promocje dla trader-ow przy zakupie tarcz klocki gratis, maja TRW ale jutro ostatni dzien promocji wiec zamow telefonicznie, sprzedaja bez problemu kazdemu,

Oj dzisiaj chyba nie zdarze. A szkoda, szkoda tez ze oni sa na poludniu a ja na polnocy i pewnie musialbym zaplacic za przesylke.

Dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sprawdzilem gdzie maja brancze i tylko na poludniu widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Male pytanko - czy z VW passata 312mm podejdzie do A4 B6? chodzi mi o tarcze bo otwory w jazmie sa takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...