domjenick Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Głośne "tykanie" z elementu na zdjęciach,z tą różnicą,że owe "tykanie" wcześniej było tylko na zimnym silniku-teraz jest cały czas i wkurza a pytanie jest -co to jest i do czego służy
ardian6 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Hmm.. Wiem że z tej strony silnika tykać jedynie powinien zawór odpowietrzający bak .Jesteś pewny że to z tamtego elementu??
domjenick Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Hmm.. Wiem że z tej strony silnika tykać jedynie powinien zawór odpowietrzający bak .Jesteś pewny że to z tamtego elementu?? raczej nie ma nic innego,co mogłoby wydawać taki dzwięk,z początku myślałem,że to łańcuch rozrządu,ale na pewno nie dochodzi spod pokrywy zaworów-co to jest?Gdzie jest zawór odpowietrzający-może to i on,ale wydaje mi się,że właśnie ten element zaznaczony na fotce
Maniusiek28 Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Dominik to co pokazałeś to jest mechaniczny zawór przez który dostaje się powietrze dmuchane przez pompę SAI do "nie wiem gdzie" ten zawór otwiera się lub zamyka sterowany jest podciśnieniem tam raczej nie ma co tykać............ps ja wywaliłem ten zawór oraz pompę SAI , otwór zaslepiłem..............Dominik może to zawór EVAP ci tyka tylko on jest bardziej po lewej , koło filtra powietrza.Skorzystam z tematu i zapytam o swoje a u mnie właśnie z okolic zaznaczonych przez Dominika przez pierwsze 15sek po rozruchu silnika wydobywa się dźwięk podobny do pracy wiertarki udarowej , co to może być ?
domjenick Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 tam raczej nie ma co tykać............ps ja wywaliłem ten zawór oraz pompę SAI , otwór zaslepiłem no to auto już parę razy mnie zaskoczyło zdecydowanie z tego miejsca...pompę powiadasz tą pompę,która jest pod filtrem powietrza? .Dominik może to zawór EVAP ci tyka tylko on jest bardziej po lewej , koło filtra powietrza.wiem, o czym piszesz-to nie to...a ten zawór-może jest popsuty i dlatego tyka-do czego to służy i jaka jest tego funkcja?
Maniusiek28 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 tam raczej nie ma co tykać............ps ja wywaliłem ten zawór oraz pompę SAI , otwór zaslepiłem no to auto już parę razy mnie zaskoczyło zdecydowanie z tego miejsca...pompę powiadasz tą pompę,która jest pod filtrem powietrza? .Dominik może to zawór EVAP ci tyka tylko on jest bardziej po lewej , koło filtra powietrza.wiem, o czym piszesz-to nie to...a ten zawór-może jest popsuty i dlatego tyka-do czego to służy i jaka jest tego funkcja? tak tą sporą plastikową suszarkę która znaduje sie pod filtrem Dominiku ten zawór mechaniczny o którym jest wątek u mnie nie tykał , otwierał sie i zamykał kiedy musiał i to wszystko.....Ps może wiesz cóż to z dźwięk jakby wiertarka udarowa o którym pisałem powyżej?
mateogda Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 mechaniczny zawór przez który dostaje się powietrze dmuchane przez pompę SAI do "nie wiem gdzie" ... do wydechu! Żeby poprawić emisję spalin w pierwszej fazie pracy silnika. Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza.
domjenick Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Opublikowano 30 Maja 2010 może wiesz cóż to z dźwięk jakby wiertarka udarowa o którym pisałem powyżej? niestety nie wiem . Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza. szczelny to on raczej jest,bo mam stożek i przewód od pompy SAI po prostu sobie tam leży pod filtrem-czułbym zapach spalin,a tak nie jest
mateogda Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 . Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza. szczelny to on raczej jest,bo mam stożek i przewód od pompy SAI po prostu sobie tam leży pod filtrem-czułbym zapach spalin,a tak nie jest W takim układzie to chyba faktycznie nie ma co w nim tykać.
domjenick Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Opublikowano 30 Maja 2010 . Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza. szczelny to on raczej jest,bo mam stożek i przewód od pompy SAI po prostu sobie tam leży pod filtrem-czułbym zapach spalin,a tak nie jest W takim układzie to chyba faktycznie nie ma co w nim tykać. to jużnie wiem,co tam tyka...jest jeszcze opcja,że to napinacz?
Bogumił Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Z tym napinaczem to najpierw proponuję zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić napięcie łańcucha. Ja też z początku byłem przekonany, że tykanie jest związane z napinaczem - już miałem kupić łańcuch i napinacz - ale na szczęście najpierw zdjąłem pokrywę. Okazało się, że łańcuch jest napięty, a jedynie delikatnie są niektóre krzywki na wałkach nierówno "starte" (nie błyszczą się - są matowe) więc podejrzenie padło na popychacze a nie na łańcuch. Teraz tylko dbam o odpowiedni poziom oleju silnikowego i głośniej słucham muzyki - i tykanie już mnie nie "męczy".
seves Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Dominikui i jak? uporales sie z tym tykaniem? u mnie jest podobnie tzn zima w o wiele wiekszym stopniu zajs latem przy wysokiej temuraturze zewnetrznej nie wystepuje w ogole- ale do ok.20 st C przy rozruchu ( tylko zimnego silnika ) wystepuje przez jakies 2sek takie tykanie czy tyrkotanie.. gdzies z tylnej czesci.. To podobno napinacz lancuszka albo sam lancuszek- tak powiedzial mechanik.. ale z tego co tu czytam to moze w ogole nie to? no i skoro to sie u Ciebie nasilili i na cieplym silniku wystepuje?
domjenick Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 właściwie-przestałem sie tym przejmować,ale następnym razem zerknę i posłucham,czy jeszcze coś tam "tyka"
seves Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 z tego co czytalem i szukalem dzieje sie tak w 2.0 131km, a w naszych nic nikt nie pisal o dawna chce sie zabrac za chipsa ale odkladam bo nie wiem w sumie w jakim stanie jest ten moj silniczek i reszta gratow.. tu cos tyka od czasu do czasu gasnie i w sumie nie jestem za niego pewien a mechanik jak zawsze twierdzi ze to nic takiegi i mam jezdzic jak sie nie psuje
domjenick Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 zrób logi-wklej do działu diagnostyka i podpowiemy,co i jak...
seves Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 super dzieki Domi jutro umowilem sie z jednym forumowiczem zeby zrobil mi logi bo ja szczerze jeszcze nie mam pojecia nawet w ogole co to jest a czytam tu i czytam az mnie glowa juz boli od tego ekranu PS w ogole zalozyles juz tam jakas firme tuningowa? wyczytalem w jakis watkach jak sie pare lat temu wypytywales i dochodziles do przyczyn i skutkow dzialania i regulowaniua silnikow:)
domjenick Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 PS w ogole zalozyles juz tam jakas firme tuningowa? wyczytalem w jakis watkach jak sie pare lat temu wypytywales i dochodziles do przyczyn i skutkow dzialania i regulowaniua silnikow:) firmy nie-ale dłubię coś tam u siebie i znajomym... :gwizdanie: co do reszty-nic sie nie zmieniło-dalej szukam i pytam,tyle,że dziś wiem więcej niż wtedy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się