Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B5 AFN] Szarpie, brak mocy, error 550, logi - ROZWIĄZANE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie znalazłem silnik 110 konia ale inny symbol, kolega ma A3 w podobnym roku tyle, że tam chyba jest AHU

Można przekładać i patrzeć?

Opublikowano

tyle miałeś już problemów z rozrzadem... masakra

rozbierz i złuż jak nalezy rozrząd, posprawdzaj porządnie wszystko, tam nic nie ma prawa iść krzywo i trzeć, może zleć to komuś z doświadczeniem

co do N108 mój znajomy zeby wyjać N108 musiał wyjać pompe, czyli najpierw zwalić rozrzad, a potem pompe, ale on ma passata 110koni AFN, u niego w grupie 004 basic setting też nie drygała regulacja, po wymianie N108 na sprawny nadal była lipa, bo wałem lub coś innego w pompie było zatarte, było pełno wiurów aluminiowych w pompie po wyjeciu N108, wiec pompa do naprawy, lub wymiany na sprawną..

po wyjęciu N108 przyjrzyj się pompie czy nie ma tam kryształków cukru, to bedzie oznaczało że coś się w pompie zatarło..

możesz też zrobić też koplet wszystkich logów, tyko moze nie kreć silnika powyrzej 3000obr

Opublikowano

Podmieniłem wtrysk sterujący na takie sam z innego samochodu i nadal to samo.

Po zapaleniu na wolnych obrotach samochód wkręcę na ~4200RPM i jest idealnie a potem już wielka kupa. Strasznie dymi w górnych zakresach obrotowych. Sprawdziliśmy wszystkie węże ciśnieniowe, powietrza, paliwa. Błąd ciągle ten sam, skasowany pojawia się za chwilę, spaliny nie śmierdzą olejem tylko tak jakby ropą nie przepaloną, tak jak by tam lało na maxa...

Na filmiku słabo widać, ale na wolnych obrotach prawie nic, dopiero powyżej 2500RPM - biało

VIDEO0005

Opublikowano

Tym bardziej twierdze ze problem jest w pompie wtryskowej ... vide. regulacja dynamicznego kąta wtrysku kuleje...

Nie jest bezzasadna tez, kontrola stanu małego koła na wale oraz calego ustawienia rozrzadu.

Opublikowano

Tym bardziej twierdze ze problem jest w pompie wtryskowej ... vide. regulacja dynamicznego kąta wtrysku kuleje...

Nie jest bezzasadna tez, kontrola stanu małego koła na wale oraz calego ustawienia rozrzadu.

No cóż, kiedyś będę musiał się zabrać za rozkręcenie czegoś albo pompy albo rozrządu. Co proponujesz na pierwszy ogień? Tzn. wiadomo, że demontaż pompy = pierw demontaż rozrządu tylko czy pierw demontować pół ryja aby zobaczyć koło korby i patrzeć czy punkty się pokrywają czy zawór N108?[br]Dopisany: 02 Czerwiec 2010, 11:01_________________________________________________

Problem zdiagnozowany na 99%

Dziś mój mechanik którego odwiedziłem dopiero teraz (co było ogromny błędem, było trzeba odrazu) podłączył paliwo bez filtra paliwa i maszyna szła jak przecinak, problemem jest sam filtr lub kopułka. Dziękuję za pomoc, napisze w piątek jak kupie filtr paliwa co z tego wyszło.

Opublikowano

Na szybko:

Filtr paliwa, od zimy, jakieś 6000 km, ropa taka jak zawsze

w związku z powyższą informacją nawet go nie podejrzewałem.

Opublikowano

witki mi opadły :gwizdanie:

z niecierpliwością czekam na rozwiązanie problemu :)

Opublikowano

Na szybko:

Filtr paliwa, od zimy, jakieś 6000 km, ropa taka jak zawsze

w związku z powyższą informacją nawet go nie podejrzewałem.

witki mi opadły :gwizdanie:

z niecierpliwością czekam na rozwiązanie problemu :)

Ja tym bardziej :confused4:

Zimą jak były te mrozy wymieniłem na Bosha chyba i teraz to za bardzo o nim nie myślałem.

Jak wczoraj swojego kuzyna odwiedziłem (prowadzi warsztat samochodowy) ładnie się zdenerwował, że polegam w 100% na logach i dywagacjach innych... A człowiek spoko jest, prowadzi od zawszę moje samochody jak tylko pierwszy kupiłem...

Ja nawet jakoś przedwczoraj zdemontowałem ten filtr wylałem wszystko, wypukałem o chodnik i grama brudu nie wypadło więc myślę, za łatwo by było jak by to filtr był.

Zaraz idę zobaczyć czy oring na tej kopułce pod takim plastikiem jest ok bo teraz sobie tak myślę, że jak tam by było walnięte to przy wysokich obrotach zasysa tam powietrze. Wczoraj za późna godzina u kuzyna żeby cokolwiek robić, tylko diagnoza.

[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2010, 10:53_________________________________________________

Niestety to nie oring, mam nadzieję, że jutro filtr paliwa rozwiąże problem.

Opublikowano

kup: KNECHT KC69, nie pytaj czemu :)

kuzyn jest taki mądry to chyba od razu powiedział co jest przyczyna awarii?.. :gwizdanie:

Opublikowano

kup: KNECHT KC69, nie pytaj czemu :)

kuzyn jest taki mądry to chyba od razu powiedział co jest przyczyna awarii?.. :gwizdanie:

Telefonicznie dostałem trochę wskazówek co sprawdzić ale jak widać nie podołałem.

Pojechałem do niego, popatrzył, popytał, przejechał się, powiedział, że mam mu dać chwile spokoju bo za dużo gadam i za 10 minut jechaliśmy się przejechać sprawnym samochodem :good:

Opublikowano

zdradzisz co było przyczyną awarii?

Opublikowano

Dobra, problem rozwiązany. Wymieniłem filtr paliwa na KNECHT KC69 i jest igła, ciągnie do końca i się nawet nie zastanawia.

Teraz pytanie czy trafiłem na jakiś felerny filtr? Znów zapomniałem ale chyba Bosh (około 50 złotych w hurtowni moto) wymieniony w lutym ~6k km. A może shit paliwo tu mam...

Co do błędy 550, hmmmm ma się nijak do problemu. Wykasowałem, zobaczymy za parę dni czy się pojawi.

W każdym razie bardzo dziękuje wszystkim za poświęcony czas nad moim problemem, w szczególności ogromne podziękowania dla @sztomela.

Opublikowano

Pokaz logi dynamiczne... 004,008,010 i 011 oraz 004 Basic Settings.... bedzie dla potomnych.

Co do samej istoty problemu... diagnozy "via internet" są obarczone bledem - taka juz ich natura - i z takim wlasnie przypadkiem mielismy wlasnie do czynienia.

Pozdrawiam i powodzenia

Opublikowano
Opublikowano

jak dla mnie OK po za przeplywka,ktora mozesz wyczyscic

Opublikowano

No i git... :)

...przeplywomierz slabnie jak napisano powyzej...

Opublikowano

No i git... :)

...przeplywomierz slabnie jak napisano powyzej...

A jak tam moje turbo? Jakieś 4000-5000 km temu było na stole...

Co do przepławki, mocno słabnie? Bo naczytałem się tu dziś, że diabelstwo bardzo delikatne a popsucie grozi mega wydatkiem :confused4:

Bo zacznę je dmuchać jakimś sprężonym powietrzem i żeby mi nie rozerwało tych drucików... :rolleyes:

Opublikowano

Jeżeli masz przepływkę typu BOSCH to lepiej nie dmuchaj, w PIERBURGA możesz, na necie gdzieś były zdjęcia pod mikroskopem i w każdym razie BOSCH jest bardzo delikatny pod tym względem, o ile pamiętam w pierburgu nazywa się to gorący drut, a w boschu gorąca taśma/film no i jest bardzo delikatna, już lepiej wypłukać czymś delikatnym typu benzyna ekstrakcyjna (broń Boże rozpuszczalnikiem :D )

Z tym że przepływka BOSCHA w porównaniu z Pierburgiem jest dużo dużo tańsza, gdyż wymienny jest wkład, a pierburga trzeba wymienić całego z tym że pierburg jest praktycznie nie do zdarcia ;)

Aha no a turbo z tego co widzę to pompuje dobrze, tylko coś wysterować było ciężko na początku o ile dobrze widzę, bo z początku przeładowanie, a później ciut za mało no i dopiero później jest dobrze. Może zaworek n75 się zacina, a może to tylko moje widzimisię? :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...