Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi A4 1.9 TDi vs. BMW 3 e46 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w tylnonapędowych nie pomogą Ci żadne systemy, jak cię bujnie przy 80 km/h to już jest pozamiatane. To samo po śniegu czy lodzie, przednionapędowym pojedziesz szybciej.

Z całym szacunkiem mily, ale czy Ty jeździłeś kiedyś e46? lub nawet e36? Tam musisz chcieć żeby Cie majtnęło. To nie polonez ani df. Tym bardziej, że nie spotkałem e46 bez kontroli trakcji. Włączona kontrola pozwala na lekkie zarzucenie tyłka na sniegu lub lodzie ale w odpowiednim momencie studzi zapały kierowcy. A wyłączyć zawsze można i latasz bokami... Niestety bardzo ciężko jest znaleźć godny uwagi egzemplarz, zwłaszcza w Polsce. A jak sie znajdzie dobrze utrzymaną beeme to trzeba słono płacić.

Miałem nieprzyjemną sytuację, jako pasażer. Kierował właściciel tego autka i chciał wyprzedzić ciężarówkę w zimie. Pedał w podłogę (bo przecież jest kontrola trakcji), i w połowie ciężarówki, poszliśmy bokiem prosto pod koła ciężarówki, żeby nie dostać się pod naczepę ostro odbił w lewo, ale wtedy nasz rzuciło w drugą stronę, później już tylko rów i dachowanie.

Spróbuj z czegoś takiego wyjąś tylnonapędowym

http://www.technikajazdy.info/film-poslizg-audi-na-autostradzie-w-portugalii/

Leżysz i kwiczysz, przy takim postawieniu auta tylnonapędowcem nic nie zrobisz.

zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!

Bo trzeba lubieć i umieć...

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

mam domek nad jeziorem, trzeba przejechac 2 km po piasku

wjechałem jakies 50m i d...a, ani w przód ani w tył

citroen 2CV przeleciał obok mnie jak po g...nie

już nawet nie chcę myslec co jest w zimie :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

widocznie nie umiesz jeździć :polew: :polew:

tyny napęd daję dużo frajdy, pod warunkiem, że się nad nim panuje

obecnie wybrałbym e46 z tego wzgledu, ze b5 znam i lekko mi się znudziła

Mówisz że kolega nie umie jeździć, to co powinien zrobić gdy zaczyna się kopać (zaś gdy masz napęd na przód to przejedziesz bez najmniejszego ale).

Może najlepiej się zatrzymać, cofnąć i z rozpędu?? A może wcisnąć gaz do oporu (wtedy siedzisz na 100%), to może odjąć trochę gazu (wtedy też się zatrzymasz i już nie ruszysz, no chyba że do tyłu, ale też może być ciężko jak to jest grząski piasek.

Co innego jest poślizg gdy specjalnie go powodujesz, a co innego jest gdy jedziesz spokojnie i nagle Ci tył ucieka.

Co do ESP, fakt że jak się wprowadzi autko w poślizg i chcesz go wyprostować to wystarczy tylko lekko skontrować i ładnie wychodzi (nie ma efektu rzucenia tyłu w drugą stronę), jednak to jest przy kontrolowanych poślizgach lub delikatnych na drodze.

Opublikowano

dlatego tez nigdy nie zamienie swojego Q na zadne RWD czy FWD

Opublikowano

dlatego tez nigdy nie zamienie swojego Q na zadne RWD czy FWD

OOOO i to jest bez wątpienia najlepszy napęd.

Opublikowano

4x4 50/50 zeszperowany , to jest najlepszy napęd :good::cool1:

Opublikowano

w tylnonapędowych nie pomogą Ci żadne systemy, jak cię bujnie przy 80 km/h to już jest pozamiatane. To samo po śniegu czy lodzie, przednionapędowym pojedziesz szybciej.

Z całym szacunkiem mily, ale czy Ty jeździłeś kiedyś e46? lub nawet e36? Tam musisz chcieć żeby Cie majtnęło. To nie polonez ani df. Tym bardziej, że nie spotkałem e46 bez kontroli trakcji. Włączona kontrola pozwala na lekkie zarzucenie tyłka na sniegu lub lodzie ale w odpowiednim momencie studzi zapały kierowcy. A wyłączyć zawsze można i latasz bokami... Niestety bardzo ciężko jest znaleźć godny uwagi egzemplarz, zwłaszcza w Polsce. A jak sie znajdzie dobrze utrzymaną beeme to trzeba słono płacić.

Na śliskim to i ja latam bokami swoim FWD :decayed: W normalnych warunkach nie potrzebne jest nam Quattro czy RWD lecz kiedy samochód nie tylko służy do przemieszczania się z punktu a do b to inna sprawa :przebiegly: A jak E46 to tylko 2.8 albo 3.0 coupe :kox:

Opublikowano

Ogólnie kiedy wszyscy jadą 50 km/h bo jest śnieg czy pada obfity deszcz, ja jadę 70-80. Jest to przeważnie wtedy granica kiedy autko przestaje mnie się słuchać i taką utrzymuje. Pewnie jak bym miał Q to pojechałbym jeszcze szybciej i udało by mi się dojść do 90, z tylnym napędem nie odważyłbym się osiągać takich szybkości.

Opublikowano

Mily:

"Miałem nieprzyjemną sytuację, jako pasażer. Kierował właściciel tego autka i chciał wyprzedzić ciężarówkę w zimie. <<<<<<<< Pedał w podłogę (bo przecież jest kontrola trakcji)>>>>>>>>

W takim razie byl to baaardzo nieodpowiedzialny kierowca; zoltodziob. Moze to byly jego pierwsze kilometry za kolkiem?:)

Do tylniego napedu trzeba w zimie nie tyle co wiekszych umiejetnosci co OLEJU W GLOWIE a jesli Twoj znajomy na oblodzonej/osniezonej drodze wdeptuje gaz na maxa w aucie 150-200 konnym (a nawet i jakby to byl jakis 1.6 to starczy) to ja nie dalbym mu nawet rowerem swoim sie przejechac.

pozdrawiam

Opublikowano

Mily:

"Miałem nieprzyjemną sytuację, jako pasażer. Kierował właściciel tego autka i chciał wyprzedzić ciężarówkę w zimie. <<<<<<<< Pedał w podłogę (bo przecież jest kontrola trakcji)>>>>>>>>

W takim razie byl to baaardzo nieodpowiedzialny kierowca; zoltodziob. Moze to byly jego pierwsze kilometry za kolkiem?:)

Do tylniego napedu trzeba w zimie nie tyle co wiekszych umiejetnosci co OLEJU W GLOWIE a jesli Twoj znajomy na oblodzonej/osniezonej drodze wdeptuje gaz na maxa w aucie 150-200 konnym (a nawet i jakby to byl jakis 1.6 to starczy) to ja nie dalbym mu nawet rowerem swoim sie przejechac.

pozdrawiam

To auto miał 4 lata i sam się nie spodziewał że siętak zachowa.

Opublikowano

Abstrahując od tego co ten "kierowca" myslal uwazam ze sam sobie chyba potrafisz odpowiedziec na pytanie czy zachowanie tego auta bylo rzeczywiscie zaskakujace? Czy raczej nie sa to zwykle prawa fizyki ktorych elektronika nie zmieni?

Miales nieprzyjemna sytuacje spowodowana brakiem rozsadku kierujacego i jestes teraz przewrazliwony na punkcie RWD. A to wcale nie jest zly naped; na glowe bije pod wzgledem wlasciwosci jezdnych gloryfikowany tu miejscami FWD. A do AWD poprostu nie powinno sie go porownywac bo tu juz wszystko zalezy od oczekiwan kierowcy. Najlepiej miec dwa :evil:

Zeby nie robic tu zbytniego offtopu;

majac do dyspozycji b5 a e46 to ani chwili bym sie nie zastanawial; troche inna epoka samochodow :)

b6 a e46 to juz tutaj fanow Audi nie bede przekonywal do 3. Ja cenie sobie radosc z jazdy i wzialbym bmw ... poza tym e46 jest calkiem ladnym samochodem :kox:

Opublikowano

Też myślałem o E46, ale w dieslu 320d o mocy 150KM i nie wiem czy BMW w porównaniu do B6 1.9 TDI 130KM... nie jest lepsze :mysli:. Bo B5 to już stara technika i buda, ale nadal się może podobać... W przypadku Audi jak się chce mocnego diesla to jest 2.5 TDI, ale to awaryjna jednostka tak samo jak 2.0 TDI..., ale po głowie mi chodzi E91... :slina::shocked::kox:...

Opublikowano

b5 nie powinno sie porownywac do e46.

byl podobny temat

http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6_19_tdi_vs_bmw_320d_fl-t118387.0.html

Patrzac na allegro to ceny b5 po ostatnim lifcie jak i e46 przed liftem sa b. podobne :rolleyes:

To nie jest temat, ktory naped jest lepszy-ja juz mam swoja opinie, FWD jest bezpieczniejszy, a RWD sprawia wiecej przyjemnosci :decayed:, nieraz spinowałem jak przesadzilem z gazem na mokrym, ale mam to gdzies banan na gębie na kretych drogach jadac RWD-bezcenne.

Wracajac do tematu, z tego sie doczytalem, to 1.9 pali mniej, a jak z awaryjnoscia w Beemce? Czy zawias jest rownie nietrwaly?

Gdybym nie wlozyl w wymiane rozrzadu do a4 pare miesiecy temu 1000zl to pewnie mocno bym myslal nad zmiana auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...