Audi A4 1.9 TDi vs. BMW 3 e46 320d
0

    31 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    EnDrIu`    0

    Ma ktos porowanie pomiedzy tymi dwoma samochodami? Ostatnio zobaczylem piekna e46 w sedanie...i zaczalem sie zastanawiac czy dobrze zrobilem kupujac Audi (a patrzac na ceny na allegro to sa porównywalne)...jednak e46 wydaje mi sie duzo ladniejsze i ma tyl naped. Jak z trwałością silnika 2.0d w BMW? Ktory sie lepiej prowadzi, jak jakosc wnetrza BMW? (dla mnie srodek A4 jest super, jednak nie siedzialem w BMW). Przejrzalem forum BMW i jest temat A4 vs. BMW 3, ale specjalnie nie ma tam za duzo konkretow. Wiadomo, ze na forum BMW raczej Audi nie beda chwalic :wink4: Dodam tylko, ze A4 dla mnie jest super, jednak znudzil mi sie jej wyglad :embarrassed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wojtek_A4    0

    Jesli porownujesz e46 do A4 B5 to tylko i wylacznie e46 wg mnie :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    T-żółw    0

    ja brać 320d to poliftową z CR 150 KM

    na te 136 KM przedliftowe raczej narzekają

    dla mnie 320d fajna opcja + steptronic....bo zdziadziałem już :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Iverson    0

    320D 150ps o 135ps nawet nie myśl , auto ok. , jednak gdybym miał zmieniac to tylko na 3.0D w M pakiecie po lifcie , niestety są cholernie drogie :kwasny:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wandej    0

    A E46 po lifcie nawet 2.0d kosztuje też sporo... Już prawie jak B6 :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dev    2

    tylny napęd... :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

    jakis czas temu kupiłem sobie do pojezdzenia 320d 100kW

    miałem ja 6 dni, najgorsze 6 dni w moim zyciu :polew: :polew: :polew: :polew:

    zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!!!!!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    michu93    0

    kuzyn się przesiadł z b5 i żałuje, że nie kupił kolejnej a4. Piękna z zewnątrz i fajna skrzynia steptronic. Jak diesel to tylko 3.0, bo 2.0 jego pali od 6 do nawet 10 a 3.0 ponoć pali podobnie. Słabe nagłośnienie, niewygodne przednie fotele. Ale ja osobiście i tak bym brał BMW :decayed: I jeszcze coś: beemką trzeba lubić jeździć. :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    EnDrIu`    0

    tylny napęd... :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

    jakis czas temu kupiłem sobie do pojezdzenia 320d 100kW

    miałem ja 6 dni, najgorsze 6 dni w moim zyciu :polew: :polew: :polew: :polew:

    zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!!!!!!

    Latalem 2 lata mocną tylnonapędówką, wg mnie FWD jest beee :tongue4:

    Jestem mocno zdziwiony pochlebnymi opiniami na forum Audi o BMW :). A czy silnik 2.0d jest rownie niezawodny co 1.9 TDi?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    michu93    0

    Jestem mocno zdziwiony pochlebnymi opiniami na forum Audi o BMW :). A czy silnik 2.0d jest rownie niezawodny co 1.9 TDi?

    jakby nie patrzeć to porównujemy auta z lat produkcji 94-01 oraz 98-05 a to jest jednak wielka różnica. Co innego byłoby porównywać e46 do b6 :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dziadek    0

    zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!

    Bo trzeba lubieć i umieć...

    Jeżeli chodzi o sedana bym brał BMW 2.0d po lifcie ze wskazaniem na 3.0d ale jeżeli kombi to Audi.

    Jakoś kombi BMW mi nie pasuje :sick3: więc dlatego mam audi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    wuju    0

    jak bmw e46 to tylko coupe i mocny silnik do zapierdalania :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dev    2

    zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!

    Bo trzeba lubieć i umieć...

    :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

    mam domek nad jeziorem, trzeba przejechac 2 km po piasku

    wjechałem jakies 50m i d...a, ani w przód ani w tył

    citroen 2CV przeleciał obok mnie jak po g...nie

    już nawet nie chcę myslec co jest w zimie :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    blandman    0

    Mój brat ma e46, 2.0d 136 KM 1999r., sam smigam b5, 90KM. Jesli chodzi o przyjemnosć z jazdy, wygląd to bmw jest na pierwszym miejscu. Awaryjnośc tego silnika to chyba taka sama jak sypiące się zawieszenie w b5, czyli bajka. Awaryjna jest jedynie pompa wtryskowa i droga w naprawie. 200 tys km wytrzymuje a to co powyżej to już zależy jak ktoś do tej pory dbał. Kultura pracy o wiele większa niż tdi, ale jest ze wzgledu na pompę bardziej wrażliwe na kiepskie paliwo. Spalanie w bmw w miescie nigdy nie przekroczyło 10l, a trasa to nawet na 5 schodzi przy o wiele żwawszej jezdzie niz moim 90KM audi. e46 przy każdej prędkości chce przyśpieszać, nie czuć zmęczenia tego samochodu. Stworzony na szybkie, dynamiczne trasy. Tylny napęd albo ktoś lubi albo nie. Ja lubie zwłaszcza jak kontrolę trakcji można wyłączyc :) Oczywsicie jak ktos ma kase to 3.0 po lifcie byłoby najlepsze ale za te pieniądze to juz a6 można znaleźć. Wg mnie e46 powinno się porównywać z b6...

    Przewagą b5 jak dla mnie bardzo dużą jest fakt, że niemal wszystkie części które kupiłem przez 100 tys km, dostałem od ręki. W bmw takiej ameryki już nie ma. A ja nie zawsze mam czas, żeby czekać na jakąś rolkę lub przewód.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mily    0

    To zależy co lubisz??

    Napęd przedni jest w normalnych warunkach szybszy i bezpieczniejszy. Wczoraj wracałem w ulewę, w przednionapędowym kółka wpadają w poślizg po wodzie ale nic się nie dzieje (no chyba że akurat skręcamy), w tylnonapędowych nie pomogą Ci żadne systemy, jak cię bujnie przy 80 km/h to już jest pozamiatane. To samo po śniegu czy lodzie, przednionapędowym pojedziesz szybciej.

    Natomiast tylny napęd jest super do szaleństw, tylko mi osobiście szkoda byłoby autka, więc znowu napęd na przód górą w moim przypadku.

    No i zima, tył lekki i jeszcze w dodatku musi popchnąć autko, więc wyjazd/przejazd przez zaspę może okazać się niemożliwy, tu też plus dla napędu na przód.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    KANAL    0

    Powiem Wam szczerze, że mi po głowie też chodzi takie BMW :>. Przeglądałem oferty i są nawet ciekawe egzemplarze:

    http://allegro.pl/item1061111533_bmw_320d_sedan_lifit_150km_xenon_czarna_klima.html

    Kupowac tak prestizowe auto bez klimatronika.... ja nigdy e46 bym nie kupil z takim panelem klimy. Poza tym lalka.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    lapek85    0

    zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!

    Bo trzeba lubieć i umieć...

    :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

    mam domek nad jeziorem, trzeba przejechac 2 km po piasku

    wjechałem jakies 50m i d...a, ani w przód ani w tył

    citroen 2CV przeleciał obok mnie jak po g...nie

    już nawet nie chcę myslec co jest w zimie :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

    widocznie nie umiesz jeździć :polew: :polew:

    tyny napęd daję dużo frajdy, pod warunkiem, że się nad nim panuje

    obecnie wybrałbym e46 z tego wzgledu, ze b5 znam i lekko mi się znudziła

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    blandman    0

    w tylnonapędowych nie pomogą Ci żadne systemy, jak cię bujnie przy 80 km/h to już jest pozamiatane. To samo po śniegu czy lodzie, przednionapędowym pojedziesz szybciej.

    Z całym szacunkiem mily, ale czy Ty jeździłeś kiedyś e46? lub nawet e36? Tam musisz chcieć żeby Cie majtnęło. To nie polonez ani df. Tym bardziej, że nie spotkałem e46 bez kontroli trakcji. Włączona kontrola pozwala na lekkie zarzucenie tyłka na sniegu lub lodzie ale w odpowiednim momencie studzi zapały kierowcy. A wyłączyć zawsze można i latasz bokami... Niestety bardzo ciężko jest znaleźć godny uwagi egzemplarz, zwłaszcza w Polsce. A jak sie znajdzie dobrze utrzymaną beeme to trzeba słono płacić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mily    0

    w tylnonapędowych nie pomogą Ci żadne systemy, jak cię bujnie przy 80 km/h to już jest pozamiatane. To samo po śniegu czy lodzie, przednionapędowym pojedziesz szybciej.

    Z całym szacunkiem mily, ale czy Ty jeździłeś kiedyś e46? lub nawet e36? Tam musisz chcieć żeby Cie majtnęło. To nie polonez ani df. Tym bardziej, że nie spotkałem e46 bez kontroli trakcji. Włączona kontrola pozwala na lekkie zarzucenie tyłka na sniegu lub lodzie ale w odpowiednim momencie studzi zapały kierowcy. A wyłączyć zawsze można i latasz bokami... Niestety bardzo ciężko jest znaleźć godny uwagi egzemplarz, zwłaszcza w Polsce. A jak sie znajdzie dobrze utrzymaną beeme to trzeba słono płacić.

    Miałem nieprzyjemną sytuację, jako pasażer. Kierował właściciel tego autka i chciał wyprzedzić ciężarówkę w zimie. Pedał w podłogę (bo przecież jest kontrola trakcji), i w połowie ciężarówki, poszliśmy bokiem prosto pod koła ciężarówki, żeby nie dostać się pod naczepę ostro odbił w lewo, ale wtedy nasz rzuciło w drugą stronę, później już tylko rów i dachowanie.

    Spróbuj z czegoś takiego wyjąś tylnonapędowym

    http://www.technikajazdy.info/film-poslizg-audi-na-autostradzie-w-portugalii/

    Leżysz i kwiczysz, przy takim postawieniu auta tylnonapędowcem nic nie zrobisz.

    zaraz poszła do żyda, przeciez tym sie nie da jezdzic !!!!!

    Bo trzeba lubieć i umieć...

    :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

    mam domek nad jeziorem, trzeba przejechac 2 km po piasku

    wjechałem jakies 50m i d...a, ani w przód ani w tył

    citroen 2CV przeleciał obok mnie jak po g...nie

    już nawet nie chcę myslec co jest w zimie :sick3: :sick3: :sick3: :sick3:

    widocznie nie umiesz jeździć :polew: :polew:

    tyny napęd daję dużo frajdy, pod warunkiem, że się nad nim panuje

    obecnie wybrałbym e46 z tego wzgledu, ze b5 znam i lekko mi się znudziła

    Mówisz że kolega nie umie jeździć, to co powinien zrobić gdy zaczyna się kopać (zaś gdy masz napęd na przód to przejedziesz bez najmniejszego ale).

    Może najlepiej się zatrzymać, cofnąć i z rozpędu?? A może wcisnąć gaz do oporu (wtedy siedzisz na 100%), to może odjąć trochę gazu (wtedy też się zatrzymasz i już nie ruszysz, no chyba że do tyłu, ale też może być ciężko jak to jest grząski piasek.

    Co innego jest poślizg gdy specjalnie go powodujesz, a co innego jest gdy jedziesz spokojnie i nagle Ci tył ucieka.

    Co do ESP, fakt że jak się wprowadzi autko w poślizg i chcesz go wyprostować to wystarczy tylko lekko skontrować i ładnie wychodzi (nie ma efektu rzucenia tyłu w drugą stronę), jednak to jest przy kontrolowanych poślizgach lub delikatnych na drodze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Dev    2

    dlatego tez nigdy nie zamienie swojego Q na zadne RWD czy FWD

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mily    0

    dlatego tez nigdy nie zamienie swojego Q na zadne RWD czy FWD

    OOOO i to jest bez wątpienia najlepszy napęd.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Iverson    0

    4x4 50/50 zeszperowany , to jest najlepszy napęd :good::cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wandej    0

    w tylnonapędowych nie pomogą Ci żadne systemy, jak cię bujnie przy 80 km/h to już jest pozamiatane. To samo po śniegu czy lodzie, przednionapędowym pojedziesz szybciej.

    Z całym szacunkiem mily, ale czy Ty jeździłeś kiedyś e46? lub nawet e36? Tam musisz chcieć żeby Cie majtnęło. To nie polonez ani df. Tym bardziej, że nie spotkałem e46 bez kontroli trakcji. Włączona kontrola pozwala na lekkie zarzucenie tyłka na sniegu lub lodzie ale w odpowiednim momencie studzi zapały kierowcy. A wyłączyć zawsze można i latasz bokami... Niestety bardzo ciężko jest znaleźć godny uwagi egzemplarz, zwłaszcza w Polsce. A jak sie znajdzie dobrze utrzymaną beeme to trzeba słono płacić.

    Na śliskim to i ja latam bokami swoim FWD :decayed: W normalnych warunkach nie potrzebne jest nam Quattro czy RWD lecz kiedy samochód nie tylko służy do przemieszczania się z punktu a do b to inna sprawa :przebiegly: A jak E46 to tylko 2.8 albo 3.0 coupe :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mily    0

    Ogólnie kiedy wszyscy jadą 50 km/h bo jest śnieg czy pada obfity deszcz, ja jadę 70-80. Jest to przeważnie wtedy granica kiedy autko przestaje mnie się słuchać i taką utrzymuje. Pewnie jak bym miał Q to pojechałbym jeszcze szybciej i udało by mi się dojść do 90, z tylnym napędem nie odważyłbym się osiągać takich szybkości.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Czarny M    0

    Mily:

    "Miałem nieprzyjemną sytuację, jako pasażer. Kierował właściciel tego autka i chciał wyprzedzić ciężarówkę w zimie. <<<<<<<< Pedał w podłogę (bo przecież jest kontrola trakcji)>>>>>>>>

    W takim razie byl to baaardzo nieodpowiedzialny kierowca; zoltodziob. Moze to byly jego pierwsze kilometry za kolkiem?:)

    Do tylniego napedu trzeba w zimie nie tyle co wiekszych umiejetnosci co OLEJU W GLOWIE a jesli Twoj znajomy na oblodzonej/osniezonej drodze wdeptuje gaz na maxa w aucie 150-200 konnym (a nawet i jakby to byl jakis 1.6 to starczy) to ja nie dalbym mu nawet rowerem swoim sie przejechac.

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mily    0

    Mily:

    "Miałem nieprzyjemną sytuację, jako pasażer. Kierował właściciel tego autka i chciał wyprzedzić ciężarówkę w zimie. <<<<<<<< Pedał w podłogę (bo przecież jest kontrola trakcji)>>>>>>>>

    W takim razie byl to baaardzo nieodpowiedzialny kierowca; zoltodziob. Moze to byly jego pierwsze kilometry za kolkiem?:)

    Do tylniego napedu trzeba w zimie nie tyle co wiekszych umiejetnosci co OLEJU W GLOWIE a jesli Twoj znajomy na oblodzonej/osniezonej drodze wdeptuje gaz na maxa w aucie 150-200 konnym (a nawet i jakby to byl jakis 1.6 to starczy) to ja nie dalbym mu nawet rowerem swoim sie przejechac.

    pozdrawiam

    To auto miał 4 lata i sam się nie spodziewał że siętak zachowa.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Czarny M    0

    Abstrahując od tego co ten "kierowca" myslal uwazam ze sam sobie chyba potrafisz odpowiedziec na pytanie czy zachowanie tego auta bylo rzeczywiscie zaskakujace? Czy raczej nie sa to zwykle prawa fizyki ktorych elektronika nie zmieni?

    Miales nieprzyjemna sytuacje spowodowana brakiem rozsadku kierujacego i jestes teraz przewrazliwony na punkcie RWD. A to wcale nie jest zly naped; na glowe bije pod wzgledem wlasciwosci jezdnych gloryfikowany tu miejscami FWD. A do AWD poprostu nie powinno sie go porownywac bo tu juz wszystko zalezy od oczekiwan kierowcy. Najlepiej miec dwa :evil:

    Zeby nie robic tu zbytniego offtopu;

    majac do dyspozycji b5 a e46 to ani chwili bym sie nie zastanawial; troche inna epoka samochodow :)

    b6 a e46 to juz tutaj fanow Audi nie bede przekonywal do 3. Ja cenie sobie radosc z jazdy i wzialbym bmw ... poza tym e46 jest calkiem ladnym samochodem :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Skyliner89    0

    Też myślałem o E46, ale w dieslu 320d o mocy 150KM i nie wiem czy BMW w porównaniu do B6 1.9 TDI 130KM... nie jest lepsze :mysli:. Bo B5 to już stara technika i buda, ale nadal się może podobać... W przypadku Audi jak się chce mocnego diesla to jest 2.5 TDI, ale to awaryjna jednostka tak samo jak 2.0 TDI..., ale po głowie mi chodzi E91... :slina::shocked::kox:...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members